Pikkupoikien hirveät hiukset
Facebookissa olen kiinnittänyt huomion tähän: pikkupojilla on aivan hirveitä hiusmalleja. Naiset siis jakavat lastensa/ kavereidensa lasten/ kummilasten kuvia, ja aika usein pikkupoikien hiukset ovat joko äidin itsensä keittiösaksilla leikkaamat tai ei leikattu ollenkaan syntymän jälkeen.
Viimeisin kauhistus sattui silmään eilen. Äiti ja poika, jolla suoraksi leikattu etutukka ja korvista taaksepäin aivan jäätävä takalaiton. Takatukka oli jonkinlaisilla hiirenhännänohuilla laineilla. Eli äiti ei raaski leikata pikku Nico- Lucan hiuksia, kun ne ovat "niin suloiset vauvakiharat".
Ymmärrän tämän tyylin jotenkuten, jos äiti on yli neljänkymmenen lapsen syntyessä. Silloin äiti on jämähtänyt nuoruutensa takatukkamalleihin, mutta nuorilla äideillä voi olla samanlaisia kauhutukkia lapsillaan.
Miksi? Vastaukseksi ei kelpaa, että "lapsi ei halua istua paikallaan, kun tukkaa leikataan". Vanhemmat päättävät tuollaiset asiat. Sitäpaitsi noiden äitien mielestä lapsi on tosi söpö liuhuletteineen.
Ja kun alkuun pääsin, voin sanoa myös, että kyllä tyttölapsenkin vauvahiukset voi leikata jo kaksivuotiaana. Hirveitä hiirenhäntiä näkee tytöilläkin.
Kommentit (20)
Minun poikieni hiuksia ei leikata ilman heidän suostumustaan, pitäähän lapsella jotain itsemääräämisoikeutta olla. En todellakaan vie lastani vastentahtoisesti parturiin ja oleta että kampaaja leikkaa siistit hiukset kymmenen sormen välistä pyörivästä päästä itkun säestämänä kun en halua tehdä sitä itsekään.
Kuinka pääset yli 2v vauvaletistä eroon:
1. Jätä askartelusakset tai kynsisakset lapsen ulottuville.
2. Mene vessaan ja lue vartti aivot vapaalla, lapsi jää ilman valvontaa.
3. Mene katsomaan kuinka paljon lapsi on nyrhinyt hiuksistaan pois.
4. Kauhistele ja ilmoitat jämäkästi lapselle että nyt lähdettiin saman tien parturiin.
Muistakaa lapset, ulkonäkö on kaikki kaikessa, sillä vääränlainen hiusmalli voi järkyttää suuresti nimettömiä ihmisiä keskustelupalstoilla.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 22:30"]
Muistakaa lapset, ulkonäkö on kaikki kaikessa, sillä vääränlainen hiusmalli voi järkyttää suuresti nimettömiä ihmisiä keskustelupalstoilla.
[/quote]
Onneksi on pipokausi. Lapseni kasvattaa pitkää. Hänellä on valtava takkuinen kiharapehko. Sääli pakottaa parturiin, kun toinen haluaa ponihännän. Mielestäni se ei ole niin vakavaa.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 22:30"]
[/quote]
Niin, muistakaa tosiaan että on olemassa tietty ihmistyyppi jonka mieltymyksen mukaan meidän kaikkien tulee ulkoinen olemuksemme muokata, muuten tulee noottia keskustelupalstalla (hui!)! :DD
Onkohan ap sama joka valitti jokin aika sitten yli 40-vuotiaiden naisten pitkistä hiuksista?
Jos kasvattaa hiuksia pitkiksi, on niitäkin hyvä välillä leikata. Muuten malli on tyyliä liuhuletti.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 22:13"]
Kuinka pääset yli 2v vauvaletistä eroon:
1. Jätä askartelusakset tai kynsisakset lapsen ulottuville.
2. Mene vessaan ja lue vartti aivot vapaalla, lapsi jää ilman valvontaa.
3. Mene katsomaan kuinka paljon lapsi on nyrhinyt hiuksistaan pois.
4. Kauhistele ja ilmoitat jämäkästi lapselle että nyt lähdettiin saman tien parturiin.
[/quote]
Tai leikkaa sormensa/ silmänsä... Älyhoi älä jätä!!
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 18:03"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 18:01"]
Mulla 4v on vaan niin vietävän sulonen sen suoran otsatukan kanssa että pakko aina se leikata <3
[/quote]
Ehkä sinusta...
ei ap täälläkin
[/quote]
Miksi muiden mielipiteitten pitäis kiinnostaa? Oma lapsenihan se on. :)
Jatkan vielä, että tarkoitan lapsia, jotka ovat yli 1-vuotiaita. Pahimmillaan kouluiässä.
Ap
Kaikesta sitä ongelmia saakin aikaan :)
Minä ainakin olen antanut pojan (ja tytön myös) päättää oma hiustyylinsä. Itsepähän hiuksensa kantaa.
-yhen liehuletin äiti-
Mulla 4v on vaan niin vietävän sulonen sen suoran otsatukan kanssa että pakko aina se leikata <3
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 18:00"]
Minä ainakin olen antanut pojan (ja tytön myös) päättää oma hiustyylinsä. Itsepähän hiuksensa kantaa.
-yhen liehuletin äiti-
[/quote]
En ole ap, mutta just joo! Kaksivuotiashan sen parhaiten tietääkin :D
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 18:01"]
[/quote]
Ehkä sinusta...
ei ap täälläkin
Samaa mieltä kuin ap. Siskon poika on niin nolon näköinen, kun on muka kiharat olkapäille ja aika kamalat ohuet luirot oikeasti. Ei näytä pojalta eikä tytöltä. Hävettää, kun sisko jakaa mun sivuille kuvia.
Ja mieti, jos lapsi on lisäksi lihava.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 18:01"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 18:00"]
-yhen liehuletin äiti-
[/quote]
En ole ap, mutta just joo! Kaksivuotiashan sen parhaiten tietääkin :D
[/quote]
Muiden lapsista en tiedä mutta oma poikani ei kaksivuotiaana osannut sanoa juuta eikä jaata hiuksiinsa joten tuolloin minä päätin hiustyylin. Vasta 3v. -> lapsi on osannut sanoa oman mielipiteensä ja sen mukaan on menty. On ollut ihan siiliä, pitkää ja parturissa leikattua mallia. Tällä hetkellä poika taas haluaa kasvattaa hiuksiaan pitkiksi.
Meidän Nico-Lucan hiuksia ei leikata lainkaan. Saa sitten aikuisena valita itse millaiset haluaa :)
Meidän Nocoluca on kalju, koska isi niin haluaa. Ovat samikset.
Hirveä ihminen.