Suhde kriisissä
Asutaan ukon kanssa stadinluukussa, vuokra maksetaan puoliksi. Loput rahat ukko dokaakin. Ollaan molemmat työssä käyviä ja muutenkin ok toimeentulevia. Eroa oon miettiny, minkä äijä ongelmalleen voi kun sitä ei myönnä itselleen. Ongelmana mulla se, että Stadissa koko ikäni budjannu, perhe ja työ täällä. Kuvitellaan, että me ukon kanssa erottisiin, ei meillä kummallakaan ois paikkaa minne mennä. Mutsille ja faijalle en lakki kourassa lähe itkee huonoja valintojani, eikä frenditkään hyvällä tykkäis, jos heidän nurkissaan venailisin milloin, ehkä, kenties Stadin asunnoilta vapautus mulle oma luukku (jonotusajat naurettavan pitkiä!) Yksityiseen ei varaa.
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:23"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:21"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:13"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:09"] [quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:04"] [quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:01"]Jäät työttömäksi ja vuokraat yksityiseltä kämpän. Sossu suostuu kustantamaan sun vuokran mikä saa maksaa yhdeltä 800e/kk. [/quote] Älä todellakaan. Ole onnellinen että sulla on ap työ! Siitä ei kannata tänä aikana luopua. [/quote] Mä en ymmärrä, että miksi pitäisi olla onnellinen työpaikasta, jos jää tolla tavlla heitteille. Ap:lla ei ole varaa muuttaa kodistaan pois vaikka mies olisi miten huono. Olisitko tota mieltä, jos mies vaikka hakkais? [/quote] Hakkaako mies? Ei ap sanonut. Mies pihalle. Jos ap eroaa niin voi olla että mies lähtee itse. Ei duunista kannata erota kun tulot tippuu heti. Ap mielummin etsii jostain Helsingin reunalta kämpän jossa vuokra ei päätä huimaa. [/quote] Tuskin tippuis, jos tilanne on se, että ei pysty omilla tuloillaan vuokrata kämppää.. Aika moni suomessa elää just tollasena väliinputoojana.. Eli saa satasen tai pari enemmän, ku sossusta mut siitä palkasta joutuuki sit maksaa kaiken, ni loppu peleissä käteen jää vähemmän. [/quote] Millon jengi on tsekkaillu yksityisten hintoja? Perusduunarin liksa heittelee mulla 1000-1400 euron välillä ja yksityisillä yksiöt/kaksiot stadissa maksaa 800eurosta ylöspäin. Siihen vielä laskut ja vakuutukset päälle ni omillaa ei kauheesti juhlita. Teen osa-aikatyötä, pääasiassa iltaisin. Mies ei hakkaa, mutta on senverran silmät ristissä iltaisin ku kotiin pääsen, että kuvottaa nähä koko ukkoa.
[/quote]
Sikshän mä sanoinki, et jäät työttömäks ja meet sinne sossuun. Ne maksaa sen yksityisen vuokran ihan mielellään.
[/quote]
Nii-i. Eihän sitä tämänhetkisessä duunissa muutenkaan rikastumaan pääse. Lisää työtuntejakin on vaikea saada Suomen taloudellisen tilanteen takia. Eikai nyt yks sossupummi lisää sitä voi enää rasittaa... Mistä sitä tietää vaikka työkkärikin tarjoais parempaa duunia/koulutusta. Opiskelemistakin olen ajatellu, mut siinäki touhussa opiakeluiden ohella saa tienata vaa 660e/kk kuulemma. Tähän tuet päälle ja samassa tilanteessa ollaan, fyrkkaa ei jää käteen latin latia menojen jälkeen.
Työttömäks en mielelläni kuitenkaan heittäytyis. Tsekataan eka läpi nää muut oljenkorret ja pidetään sossun avokätisyyttä viimesenä vaihtoehtona.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:36"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:23"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:21"] [quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:13"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:09"] [quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:04"] [quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:01"]Jäät työttömäksi ja vuokraat yksityiseltä kämpän. Sossu suostuu kustantamaan sun vuokran mikä saa maksaa yhdeltä 800e/kk. [/quote] Älä todellakaan. Ole onnellinen että sulla on ap työ! Siitä ei kannata tänä aikana luopua. [/quote] Mä en ymmärrä, että miksi pitäisi olla onnellinen työpaikasta, jos jää tolla tavlla heitteille. Ap:lla ei ole varaa muuttaa kodistaan pois vaikka mies olisi miten huono. Olisitko tota mieltä, jos mies vaikka hakkais? [/quote] Hakkaako mies? Ei ap sanonut. Mies pihalle. Jos ap eroaa niin voi olla että mies lähtee itse. Ei duunista kannata erota kun tulot tippuu heti. Ap mielummin etsii jostain Helsingin reunalta kämpän jossa vuokra ei päätä huimaa. [/quote] Tuskin tippuis, jos tilanne on se, että ei pysty omilla tuloillaan vuokrata kämppää.. Aika moni suomessa elää just tollasena väliinputoojana.. Eli saa satasen tai pari enemmän, ku sossusta mut siitä palkasta joutuuki sit maksaa kaiken, ni loppu peleissä käteen jää vähemmän. [/quote] Millon jengi on tsekkaillu yksityisten hintoja? Perusduunarin liksa heittelee mulla 1000-1400 euron välillä ja yksityisillä yksiöt/kaksiot stadissa maksaa 800eurosta ylöspäin. Siihen vielä laskut ja vakuutukset päälle ni omillaa ei kauheesti juhlita. Teen osa-aikatyötä, pääasiassa iltaisin. Mies ei hakkaa, mutta on senverran silmät ristissä iltaisin ku kotiin pääsen, että kuvottaa nähä koko ukkoa. [/quote] Sikshän mä sanoinki, et jäät työttömäks ja meet sinne sossuun. Ne maksaa sen yksityisen vuokran ihan mielellään. [/quote] Nii-i. Eihän sitä tämänhetkisessä duunissa muutenkaan rikastumaan pääse. Lisää työtuntejakin on vaikea saada Suomen taloudellisen tilanteen takia. Eikai nyt yks sossupummi lisää sitä voi enää rasittaa... Mistä sitä tietää vaikka työkkärikin tarjoais parempaa duunia/koulutusta. Opiskelemistakin olen ajatellu, mut siinäki touhussa opiakeluiden ohella saa tienata vaa 660e/kk kuulemma. Tähän tuet päälle ja samassa tilanteessa ollaan, fyrkkaa ei jää käteen latin latia menojen jälkeen. Työttömäks en mielelläni kuitenkaan heittäytyis. Tsekataan eka läpi nää muut oljenkorret ja pidetään sossun avokätisyyttä viimesenä vaihtoehtona.
[/quote]
No ei sulla oikein ole oljenkorsia. Sä voit vaan toivoa, et ukkos lähtee.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:13"]Pari sanaa ja vinkkiä.
Asumistukilaskuri.
Kimppakämppä.
Ilmoittaudu asunnonhakijaksi joka tapauksessa.
Ilmoittaudu asunnonhakijaksi myös yksityisellä puolella.
Niin minäkin etukäteen luulin, ettei mihinkään ole varaa, etten pysty eroamaan taloudellisista syistä. No, loppujen lopuksi ukko sai ryyppyrauhansa ja minulla menee paremmin kuin koskaan.
[/quote]
Sä uskalsit lähteä! Hieno homma, sun kommentista sai voimaa! Juuri taloudellisista syistä ero tuntuu mahdottomalta. Toivottavasti sulla on nykyjään kaikki hyvin! Oisimpa ite yhtä rohkea.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:38"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:36"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:23"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:21"] [quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:13"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:09"] [quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:04"] [quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:01"]Jäät työttömäksi ja vuokraat yksityiseltä kämpän. Sossu suostuu kustantamaan sun vuokran mikä saa maksaa yhdeltä 800e/kk. [/quote] Älä todellakaan. Ole onnellinen että sulla on ap työ! Siitä ei kannata tänä aikana luopua. [/quote] Mä en ymmärrä, että miksi pitäisi olla onnellinen työpaikasta, jos jää tolla tavlla heitteille. Ap:lla ei ole varaa muuttaa kodistaan pois vaikka mies olisi miten huono. Olisitko tota mieltä, jos mies vaikka hakkais? [/quote] Hakkaako mies? Ei ap sanonut. Mies pihalle. Jos ap eroaa niin voi olla että mies lähtee itse. Ei duunista kannata erota kun tulot tippuu heti. Ap mielummin etsii jostain Helsingin reunalta kämpän jossa vuokra ei päätä huimaa. [/quote] Tuskin tippuis, jos tilanne on se, että ei pysty omilla tuloillaan vuokrata kämppää.. Aika moni suomessa elää just tollasena väliinputoojana.. Eli saa satasen tai pari enemmän, ku sossusta mut siitä palkasta joutuuki sit maksaa kaiken, ni loppu peleissä käteen jää vähemmän. [/quote] Millon jengi on tsekkaillu yksityisten hintoja? Perusduunarin liksa heittelee mulla 1000-1400 euron välillä ja yksityisillä yksiöt/kaksiot stadissa maksaa 800eurosta ylöspäin. Siihen vielä laskut ja vakuutukset päälle ni omillaa ei kauheesti juhlita. Teen osa-aikatyötä, pääasiassa iltaisin. Mies ei hakkaa, mutta on senverran silmät ristissä iltaisin ku kotiin pääsen, että kuvottaa nähä koko ukkoa. [/quote] Sikshän mä sanoinki, et jäät työttömäks ja meet sinne sossuun. Ne maksaa sen yksityisen vuokran ihan mielellään. [/quote] Nii-i. Eihän sitä tämänhetkisessä duunissa muutenkaan rikastumaan pääse. Lisää työtuntejakin on vaikea saada Suomen taloudellisen tilanteen takia. Eikai nyt yks sossupummi lisää sitä voi enää rasittaa... Mistä sitä tietää vaikka työkkärikin tarjoais parempaa duunia/koulutusta. Opiskelemistakin olen ajatellu, mut siinäki touhussa opiakeluiden ohella saa tienata vaa 660e/kk kuulemma. Tähän tuet päälle ja samassa tilanteessa ollaan, fyrkkaa ei jää käteen latin latia menojen jälkeen. Työttömäks en mielelläni kuitenkaan heittäytyis. Tsekataan eka läpi nää muut oljenkorret ja pidetään sossun avokätisyyttä viimesenä vaihtoehtona.
[/quote]
No ei sulla oikein ole oljenkorsia. Sä voit vaan toivoa, et ukkos lähtee.
[/quote]
Tai elää loppuelämäni tässä loukussa ja siinä toivossa että mies lopettaa ryyppäämisen hhahha. Nii paska tilanne, että ei tässä voi ku itekki nauraa millasee solmuun oon asiani saanu!!! :D
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:42"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:38"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:36"] [quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:23"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:21"] [quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:13"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:09"] [quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:04"] [quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:01"]Jäät työttömäksi ja vuokraat yksityiseltä kämpän. Sossu suostuu kustantamaan sun vuokran mikä saa maksaa yhdeltä 800e/kk. [/quote] Älä todellakaan. Ole onnellinen että sulla on ap työ! Siitä ei kannata tänä aikana luopua. [/quote] Mä en ymmärrä, että miksi pitäisi olla onnellinen työpaikasta, jos jää tolla tavlla heitteille. Ap:lla ei ole varaa muuttaa kodistaan pois vaikka mies olisi miten huono. Olisitko tota mieltä, jos mies vaikka hakkais? [/quote] Hakkaako mies? Ei ap sanonut. Mies pihalle. Jos ap eroaa niin voi olla että mies lähtee itse. Ei duunista kannata erota kun tulot tippuu heti. Ap mielummin etsii jostain Helsingin reunalta kämpän jossa vuokra ei päätä huimaa. [/quote] Tuskin tippuis, jos tilanne on se, että ei pysty omilla tuloillaan vuokrata kämppää.. Aika moni suomessa elää just tollasena väliinputoojana.. Eli saa satasen tai pari enemmän, ku sossusta mut siitä palkasta joutuuki sit maksaa kaiken, ni loppu peleissä käteen jää vähemmän. [/quote] Millon jengi on tsekkaillu yksityisten hintoja? Perusduunarin liksa heittelee mulla 1000-1400 euron välillä ja yksityisillä yksiöt/kaksiot stadissa maksaa 800eurosta ylöspäin. Siihen vielä laskut ja vakuutukset päälle ni omillaa ei kauheesti juhlita. Teen osa-aikatyötä, pääasiassa iltaisin. Mies ei hakkaa, mutta on senverran silmät ristissä iltaisin ku kotiin pääsen, että kuvottaa nähä koko ukkoa. [/quote] Sikshän mä sanoinki, et jäät työttömäks ja meet sinne sossuun. Ne maksaa sen yksityisen vuokran ihan mielellään. [/quote] Nii-i. Eihän sitä tämänhetkisessä duunissa muutenkaan rikastumaan pääse. Lisää työtuntejakin on vaikea saada Suomen taloudellisen tilanteen takia. Eikai nyt yks sossupummi lisää sitä voi enää rasittaa... Mistä sitä tietää vaikka työkkärikin tarjoais parempaa duunia/koulutusta. Opiskelemistakin olen ajatellu, mut siinäki touhussa opiakeluiden ohella saa tienata vaa 660e/kk kuulemma. Tähän tuet päälle ja samassa tilanteessa ollaan, fyrkkaa ei jää käteen latin latia menojen jälkeen. Työttömäks en mielelläni kuitenkaan heittäytyis. Tsekataan eka läpi nää muut oljenkorret ja pidetään sossun avokätisyyttä viimesenä vaihtoehtona. [/quote] No ei sulla oikein ole oljenkorsia. Sä voit vaan toivoa, et ukkos lähtee. [/quote] Tai elää loppuelämäni tässä loukussa ja siinä toivossa että mies lopettaa ryyppäämisen hhahha. Nii paska tilanne, että ei tässä voi ku itekki nauraa millasee solmuun oon asiani saanu!!! :D
[/quote]
Ota ne munat käteen ja lähe. Sulta ei nyt puutu muuta, ku uskallusta. Ei tänne suomeen kodittomatkaan kuole.
Karu faktahan on se, että pääkaupunkiseudulla on ne työpaikat. Asuinpaikka usein määräytyy sen mukaan missä on töitä.
Ja älä ap jättäydy työttömäksi! Ongelmaasi on varmasti olemassa jokin fiksumpi ratkaisu.
Toivottavasti ap ei oo munannu nii pahasti elämäänsä et ois skidejä ton juoppoukon kanssa hommannu!!!!
Ap:llahan on kuitenkin hyvä tilanne, kun on työpaikka. Siitä saa kuitenkin vähän enemmän rahaa kuin mikä työmarkkinatuki on ja eläkettäkin kertyy. Asumistukikin auttaa jonkun verran. Kyllä kaiken järjen mukaan pitäis olla mahdollista asua kimppakämpässä, alivuokralaisasunnossa tai jopa yksiössäkin, kun asumistuki jeesaa.
Ja jos työ on iltatyötä, niin mikä estää ettei opiskelis päivisin, jos intoa riittää? Ne opintotuen tukirajat koskee vaan niitä, jotka nostaa opintotukea. Ei mikään estä opiskelijaa tienaamasta vaikka 5000€ kuussa, jos vaan onnistuu. Sitten vaan ei tukia nostella.
VIERAILIJA 03.03.2015 klo 13:442/30
Niin ja Hesa ainoo paikka asua, jos et näe kehäkolmosen sisäpuolelta muuta maailmaa, ni jämähä sinne, mut älä valita.
<- Hei me vihataan Helsinkiläisiä!!!
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 15:11"]VIERAILIJA 03.03.2015 klo 13:442/30
Niin ja Hesa ainoo paikka asua, jos et näe kehäkolmosen sisäpuolelta muuta maailmaa, ni jämähä sinne, mut älä valita.
<- Hei me vihataan Helsinkiläisiä!!!
[/quote]
Just näin. En ymmärrä mistä tää iva ja pilkka Helsinkiläisiä kohtaan syntyy. Muuttaisitteko itse halvan vuokran perässä seudulle, jota ette voisi kutsua kodiksi?
Ap ottaa ja lähtee vaan niinkuin on kehotettu. Miehen perässä ei kannata juosta. Miehet on kuin kolmosen ratikka, niitä tulee ja menee.
Yksityisenä vuokranantajana suosin hakijoita, joiden vuokran kela tai sosiaalitoimi maksaa. Eivätpähän ole vuokrat vajaavaisia tai myöhässä.
Hei ap, mikset hakeutuisi miehesi kanssa aa vertaistukiryhmiin tai parisuhdeterapiaan. Tietääkö miehesi mitä mieltä olet hänen juomisestaan?
Entäs vaikka joku muu alue kuin Helsinki... Vantaa tai Kerava.. Käsittääkseni halvempia alueita.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 18:02"]
Entäs vaikka joku muu alue kuin Helsinki... Vantaa tai Kerava.. Käsittääkseni halvempia alueita.
[/quote]
Helsinki, vantaa ok, kerava menee jo joukkoliikenteessä 3 vyöhykkeelle = maksaa tolkuttomasti! Hakunilata olen itseasiassa katsellut pariakin eri asuntoa, onko kokemuksia alueesta? -AP
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:21"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:13"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:09"] [quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:04"] [quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:01"]Jäät työttömäksi ja vuokraat yksityiseltä kämpän. Sossu suostuu kustantamaan sun vuokran mikä saa maksaa yhdeltä 800e/kk. [/quote] Älä todellakaan. Ole onnellinen että sulla on ap työ! Siitä ei kannata tänä aikana luopua. [/quote] Mä en ymmärrä, että miksi pitäisi olla onnellinen työpaikasta, jos jää tolla tavlla heitteille. Ap:lla ei ole varaa muuttaa kodistaan pois vaikka mies olisi miten huono. Olisitko tota mieltä, jos mies vaikka hakkais? [/quote] Hakkaako mies? Ei ap sanonut. Mies pihalle. Jos ap eroaa niin voi olla että mies lähtee itse. Ei duunista kannata erota kun tulot tippuu heti. Ap mielummin etsii jostain Helsingin reunalta kämpän jossa vuokra ei päätä huimaa. [/quote] Tuskin tippuis, jos tilanne on se, että ei pysty omilla tuloillaan vuokrata kämppää.. Aika moni suomessa elää just tollasena väliinputoojana.. Eli saa satasen tai pari enemmän, ku sossusta mut siitä palkasta joutuuki sit maksaa kaiken, ni loppu peleissä käteen jää vähemmän. [/quote] Millon jengi on tsekkaillu yksityisten hintoja? Perusduunarin liksa heittelee mulla 1000-1400 euron välillä ja yksityisillä yksiöt/kaksiot stadissa maksaa 800eurosta ylöspäin. Siihen vielä laskut ja vakuutukset päälle ni omillaa ei kauheesti juhlita. Teen osa-aikatyötä, pääasiassa iltaisin. Mies ei hakkaa, mutta on senverran silmät ristissä iltaisin ku kotiin pääsen, että kuvottaa nähä koko ukkoa.
[/quote]
Sikshän mä sanoinki, et jäät työttömäks ja meet sinne sossuun. Ne maksaa sen yksityisen vuokran ihan mielellään.