Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä pikkaisen "erilaisen" kannattaisi asua laitoksessa.t.ammattivalittaja

Vierailija
03.03.2015 |

Kun ei tänne normaali elämään täysin kuitenkaan sopeudu ja vertaa sitten aina itseään normaaleihin.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:56"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:55"]

Nuohousyrityksen luulisi olevan niitä varmimpia tulolähteitä. Nuohous on lakisääteinen toimenpide, joka on tehtävä jokaisessa rakennuksessa määrätyin väliajoin. Miksi miehesi työt nyt olisivat loppuneet, vai onko paikkakunnalle ilmestynyt kilpaileva nuohooja?

[/quote]

En jaksa täällä selitellä.ap

[/quote]

No eihän se miehesi olisi enää pitkään edes ehtinyt tehdä nuohoojanhommia, kun kerran syksyllä aloittaa kokopäiväiset sosiaalialan opinnot. Niin että se töiden loppuminen tuli sinänsä ihan hyvään saumaan.

Vierailija
42/56 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 13:48"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:56"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:55"]

Nuohousyrityksen luulisi olevan niitä varmimpia tulolähteitä. Nuohous on lakisääteinen toimenpide, joka on tehtävä jokaisessa rakennuksessa määrätyin väliajoin. Miksi miehesi työt nyt olisivat loppuneet, vai onko paikkakunnalle ilmestynyt kilpaileva nuohooja?

[/quote]

En jaksa täällä selitellä.ap

[/quote]

No eihän se miehesi olisi enää pitkään edes ehtinyt tehdä nuohoojanhommia, kun kerran syksyllä aloittaa kokopäiväiset sosiaalialan opinnot. Niin että se töiden loppuminen tuli sinänsä ihan hyvään saumaan.

[/quote]

Katsotaan nyt opiskeleeko vai ei ehkä jäämme sossun eläteiksi.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, laitoksissa asutaan yhden tai useamman henkilön huoneissa, joihin saatetaan lukita jo alkuillasta, etteivät asukit lähde vaeltelemaan. Omaa reviiriä on hyvin vähän, jos ollenkaan. Laitokset on usein sijoitettu syrjäkylille pois ärsyttämästä paikallisia nimbyjä.

Missä universumissa TUO olisi ratkaisu jonkun mammonan kaipuuseen? Tuollaistako muka itsellesi kaipaisit? Entä mihin perheesi jäisi, olisiko kiva, kun näkisit lastasi ja miestäsi vain vierailuaikoina....?

Vierailija
44/56 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 13:41"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 13:36"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:06"]

Ajattelen itseäni ja monia muita oppimisvaikeuksista ja vajavaisuuksista kärsiviä henkilöitä. Eipä heillä niin vaan rahaa ole ja varaa keskiluokkaiseen elämään eli mm omaan taloon,kesämökkiin yms kaikki eivät edes pääse työelämään tai jos pääsee niin saa jotain työllistämistukipätkiä tms mutta ei saa vakituista työtä yms.Ja en tiedä mistä rahat laitospaikkoihin mutta joka tapauksessa olisi varmasti parempi asua kaltaistensa kanssa kuin ihan normaaen joukossa.ap

[/quote]

Höh, ei keskiluokkaiseen elämään kuulu oma talo ja kesämökki. Aika harvalla ainakaan pk-seudulla on - siis keskutuloisella - niihin varaa. Itsekin ansaitsen miehen kanssa yhdeksän tonnia kuussa, ja niin vaan asutaan lähiöneliössä ja mökkikin on kuivan maan mökki. Pitäisikö meidän nyt sulkeutua laitokseen, ettei "tule paha mieli, kun vertaillaan omaa elämäämme keskiluokkaiseen elämään"...

Sinänsä kannatan lämpimästi tukitoimia erityislapsille ja -aikuisille. Itsellänikin on as-lapsi, joka ei välttämättä aikuisenakaan kykene täysin itsenäiseen asumiseen.

Mutta sinä puhut "pikkaisen erilaisista", ja he kykenevät kyllä ainakin tuetusti elämään itsenäistä elämää.

Mahdatko edes tietää, että he ovat jopa taistelleet asian puolesta, että pääsevät pois laitoksista ja saavat vapautta ja itsemääräämisoikeutta...?

Sinulla sen sijaan on omituinen halu sulkea erilaiset ihmiset pois silmistä.

[/quote]

Tottakai tajuan että ovat raivanneet tiensä pois laitoksista koska itsekkin olen aikanani niin tehnyt. Silloin nuorena luulin että joskus saan ihan tavallisen elämän eli ammatin,työn ,talon ja perheen. En vaan uskonut vaikka sanottiin ettei se ole mahdollista. Varmasti myös monet muut ovat raivanneet tiensä tavalliseen elämään ja sitten pettyneet kun eivät saa lähellekkään samaa kuin ns normaalit ihmiset ja haluaisivat palata laitoksiin omiensa luo silloin ei joka päivä harmittaisi erilaisuus ja se mihin ei kykene.ap

[/quote]

No, laitoshoito on helvetin kallista, ei sitä ole tarkoitettu kaltaistesi täysihoito-pakopaikoiksi. Vaan viimesijaiseksi hoitopaikaksi vaikeavammaisille, joille ei mikään tuettu asuminen riitä.

Että se tuosta jorinastasi. Minäkin haluaisin 20 miljoonaa lottovoittona ja täyden palvelijakaartin passaamaan minua isossa kartanossa. Ruikuti-ruikuti, pn se niin VÄÄRIN, ettei mulle sellaista suoda.

Vierailija
45/56 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et ap kuitenkaan pääse sinne laitokseesi, jossa niin hyvin viihtyisit. Sittenhän sulta loppuisi valituksen aiheet eikä me enää koskaan kuultaisi susta tällä palstalla.  :D

Vierailija
46/56 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:05"]

Ap, laitoksissa asutaan yhden tai useamman henkilön huoneissa, joihin saatetaan lukita jo alkuillasta, etteivät asukit lähde vaeltelemaan. Omaa reviiriä on hyvin vähän, jos ollenkaan. Laitokset on usein sijoitettu syrjäkylille pois ärsyttämästä paikallisia nimbyjä.

Missä universumissa TUO olisi ratkaisu jonkun mammonan kaipuuseen? Tuollaistako muka itsellesi kaipaisit? Entä mihin perheesi jäisi, olisiko kiva, kun näkisit lastasi ja miestäsi vain vierailuaikoina....?

[/quote]

Mä tarkotin sitä että jos olisin nuorempana tajunnut ja ottanut neuvoista vaarin en olisi lähtenyt laitoksesta pois vaan olisin jäänyt sinne nythän se on jo mahdotonta kun on perhe niin on teeskenneltävä elävänsä normaalia elämää ja valehdelta tuttaville yms ja ohitettava parhaansa mukaan huomauttelut kotonaolosta yms.ap

Vierailija
47/56 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoshoito on yhteiskunnalla aika jäätävän kallista, ei sinne pääse kuin ne jotka ei mitenkään pärjää ulkopuolella.

Ei kai sun tarvitse nytkään verrata itseäsi terveisiin työkykyisiin ihmisiin?

Vierailija
48/56 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset perusta itse laitosta elämäänsä tyytymättömille ihmisille?

Vierailija
49/56 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:18"]

Laitoshoito on yhteiskunnalla aika jäätävän kallista, ei sinne pääse kuin ne jotka ei mitenkään pärjää ulkopuolella.

[/quote]

Joudunhan mä joka sukuviereilulla valehtelemaan ja keksimään jotain ympäripyöreää miksi olen vain kotona. On se aika stressaavaa kun ihmisiet sitä kyselee ja itse yrittää jotain selitellä.ap

Vierailija
50/56 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:21"]

[/quote]

Joudunhan mä joka sukuviereilulla valehtelemaan ja keksimään jotain ympäripyöreää miksi olen vain kotona. On se aika stressaavaa kun ihmisiet sitä kyselee ja itse yrittää jotain selitellä.ap

[/quote]

Tuo on ikävää, mutta tarkoitin että oman pääsi sisällä ei tarvitse verrata, mikä on varmaan tärkeämpi juttu.

Vierailija
51/56 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

No älä selittele vaan sanot, miten asia on.

Vierailija
52/56 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattivalittajan juttuja lukiessa paskinkin päivä muuttuu ihanaksi.

Vierailija
53/56 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:25"]

[/quote]

[/quote]

No älä selittele vaan sanot, miten asia on.

[/quote]

Mies ei halua että sellasia puhutaan ääneen ja en mä edes oikein tiedä mitä mä selittäisin. Monet kyllä tietää mun fyysisistä sairauksista vaikka en niistäkään ole paljoa puhunut mutta nuo oppimisvaikeudet on eri juttu kun en oikein niistä itsekkään tiedä millaisia ne on ja mikä on se juttu mikä estää sen etten tajua asioita, niitä on vaikea selitellä enkä edes muista kaikkia diagnooseja mitä musta on tehty.ap

Vierailija
54/56 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Valehtelu ja selittely on oma valintasi. Jos kerrot sukulaisille sen, minkä olet meille palstalaisille kertonut arviolta tuhat kertaa (että olet monisairas ja kärsit oppimisvaikeuksista, joten opiskelu ja työnteko eivät onnistu), saat aivan varmasti olla jatkossa kysymyksiltä rauhassa.

Mutta sitähän sä et tee, koska haluat stressata, kiemurrella ja valittaa.

Vierailija
55/56 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:33"]

[/quote]

[/quote]

Valehtelu ja selittely on oma valintasi. Jos kerrot sukulaisille sen, minkä olet meille palstalaisille kertonut arviolta tuhat kertaa (että olet monisairas ja kärsit oppimisvaikeuksista, joten opiskelu ja työnteko eivät onnistu), saat aivan varmasti olla jatkossa kysymyksiltä rauhassa.

Mutta sitähän sä et tee, koska haluat stressata, kiemurrella ja valittaa.

[/quote]

Mä kyllä kertoisin kaiken tuon jos olisin ja eläisin yksin mutta mies ei halua että niitä kerrotaan.ap

Vierailija
56/56 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nauran täällä vedet silmissä.

Ei ap mikään heikkolahjainen oppimiskyvytön ole vaan suoranainen nero. Ehdotetaan hänelle elämän korjausliikkeeksi mitä tahansa, aina tulee kaikki bumerangina takaisin jonkun vastaansanomattoman selityksen kera. Siis että miksi ei missään tapauksessa voi. Yhtään mitään. Koskaan ikinä. Paitsi tietysti valittaa voi loputtomiin.

Ap, älä vaan ikinä lopeta palstailua!  :D