Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

EN KESTÄ!! 4 vuotiaalla lapsellani ikenessä märkäpatti:'(

Vierailija
02.03.2015 |

Lapseni kävi nukutushammashoidossa missä paikattiin muutama reikä. Muutaman päivän päästä valitti poskihammastaan. No pari kuukautta myöhemmin vein pojan hammaslääkärille hampaan kohdalle ikeneen ilmestyneen patin takia. Sanoivat että hammas on kuollut, tulehtunut, antibioottia ja lähete nukutukseen hampaan poistoon. No nyt kun hällä viikon kuluttua olis se nukutushammashoito, niin eikös siellä oli ikenessä nyt paljon suurempi patti - säikähdin. Mars päivystykseen illalla ja sai antibioottia ja käskettiin takasin jos kuumetta nousee. Sairaalalle mentäessä lämpöä 37.1 mut saattoi johtua vaatetuksesta..
Kuolen huolesta!! Eivät puhkoneet päivystyksessä pattia kun lapsi niin pieni. Kuumeen noustessa se kuulemma tehtävä. Miten saan yöni nukuttua?!?!!??? Onko teillä mitään kokemuksia tämmöisistä? Tekis mieli pillahtaa itkuun. Mitä jos viikossa pahenee vain? Tulis nyt peruutusaika hampaan poistoon....

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin rauhoittaa sua tiedolla että mulla oli lapsena tulehtunut hammas suussa 4 vuotta, semmonen mätäpaise juurikin näkyi ikenessä. Ei mennyt leukaluuhun eikä verenkiertoon.

Vierailija
22/30 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 07:56"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 07:42"]Tarkkailet tilannetta ja jos se siitä pahenee niin sitten otat taas terveydenhuoltoon yhteyttä. Ennen kaikkea, hae apua pelkoihisi. Teet lapsillesi karhunpalveluksen peloillasi, koska ne välittyvät tavalla tai toisella heille. Itse olin jo alle kouluikäisenä aivan helvetin rasittunut omaan äitiini kun hän hössötti ja murehti pikkuasioista. Haluatko lapsillesi samaa? Tuskin. Lisäksi, joku lapsi voi reagoida omaksumalla pelokkuuden ja arkuuden sinulta. [/quote]Voi luoja. En hysterisoi heidän nähden. Käyn näyttämässä poikaa yksityisellä tänään (toivon saavani ajan). Kyseessä ei ole mikään pieni patti vaan lähes suurempi mitä pojan itse puruhammas. Kyllä itsekin olisit huolissasi ja pyörtyisit jos sinulla itsekkäällä olisi omassa suussasi moinen! Ap

[/quote]

Mistäs sinä sen tiedät vaikka olisikin ollut. Ja eihän se sinun omassa suussasi ole, vai onko sittenkin? Omalla lapsellani on myös ollut paljon suurempia ja vakavampia terveysongelmia kuin tässä kertomasi, joten kokemusta on siitäkin. Olen tietysti ollut aina huolestunut kun lapsi sairastaa mutta tuollainen huolen lietsonta ja kuten itse sanot "hysterisointi" ei ole viisasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olisi annettu jo esilääke ja hammas olisi vedetty pois! Ja kyllä, äidin huoli on aiheellinen. Bakteeri voi lähteä verenkiertoon ja siinä on leikki kaukana! Ihanaa, että olet äitinä huolissasi ja haluat saada lapsen hampaat kuntoon :)

Vierailija
24/30 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:37"]Meillä olisi annettu jo esilääke ja hammas olisi vedetty pois! Ja kyllä, äidin huoli on aiheellinen. Bakteeri voi lähteä verenkiertoon ja siinä on leikki kaukana! Ihanaa, että olet äitinä huolissasi ja haluat saada lapsen hampaat kuntoon :)
[/quote]Pojalla on ensi viikolla aika hampaan poistoon mutta nyt käydään näytillä ja katsotaan mitä erikoislääkäri tuumii, laittaako lähetteen välittömään poistoon vai voiko se olla suussa tuon vajaa viikon. Lääkärin sanaan luotetaan nyt sitten. Antibioottikuuri päällä, eilen päivystyksessä illalla sen kävin pojan kans vaatimassa. Hampaat ei ole tosiaankaan leikin asia. Tietysti toivon että ei olisi suurta syytä nyt huoleen mutta kun koskaan ei tiedä kuinka pahaksi moinen nyt voi yltyä! Ap

Vierailija
25/30 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:36"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 07:56"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 07:42"]Tarkkailet tilannetta ja jos se siitä pahenee niin sitten otat taas terveydenhuoltoon yhteyttä. Ennen kaikkea, hae apua pelkoihisi. Teet lapsillesi karhunpalveluksen peloillasi, koska ne välittyvät tavalla tai toisella heille. Itse olin jo alle kouluikäisenä aivan helvetin rasittunut omaan äitiini kun hän hössötti ja murehti pikkuasioista. Haluatko lapsillesi samaa? Tuskin. Lisäksi, joku lapsi voi reagoida omaksumalla pelokkuuden ja arkuuden sinulta. [/quote]Voi luoja. En hysterisoi heidän nähden. Käyn näyttämässä poikaa yksityisellä tänään (toivon saavani ajan). Kyseessä ei ole mikään pieni patti vaan lähes suurempi mitä pojan itse puruhammas. Kyllä itsekin olisit huolissasi ja pyörtyisit jos sinulla itsekkäällä olisi omassa suussasi moinen! Ap

[/quote]

Mistäs sinä sen tiedät vaikka olisikin ollut. Ja eihän se sinun omassa suussasi ole, vai onko sittenkin? Omalla lapsellani on myös ollut paljon suurempia ja vakavampia terveysongelmia kuin tässä kertomasi, joten kokemusta on siitäkin. Olen tietysti ollut aina huolestunut kun lapsi sairastaa mutta tuollainen huolen lietsonta ja kuten itse sanot "hysterisointi" ei ole viisasta.
[/quote]Voi kauheaa jos joku haluu tänne purkaa pahaa oloaan! Ap taatusti hyppii himas seinil XD Sinähän olet paras äiti. Joopajoooo

Vierailija
26/30 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:36"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 07:56"]

[/quote]

[/quote]Esikoiseni oli kuolla. Älä tule puhumaan hysterisoinneista ja huolen aiheista tänne yhtään mitään.

Vierailija
27/30 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehdus hampaissa on aina vaarallinen. Bakteeri leviää yllättävän nopeasti pään pehmytkudoksissa. Onneksi viet tänään lääkärille. Minulla itselläni oli patti ikenessä ja kun soitin hammaslääkäriin, sanoivat että HETI sinne, hoidettava nopeasti. Patti puhkaistiin ja hoidettiin mutta silti hammas jouduttiin hoitojen jälkeen poistamaan.

Vierailija
28/30 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:13"]

Voin rauhoittaa sua tiedolla että mulla oli lapsena tulehtunut hammas suussa 4 vuotta, semmonen mätäpaise juurikin näkyi ikenessä. Ei mennyt leukaluuhun eikä verenkiertoon.

[/quote]

Mulla on nyt aikuisena ollut semmoinen jo kuutisen vuotta. Ei ole myöskään aiheuttanut yhtään mitään haittaa paitsi että jos painaa siitä patin kohdalta ientä tai kasvoja huulen päältä, on arka. Olen periaatteellinen hammaslääkäristä kieltäytyjä, saapi hammas tippua pois omia aikojaan kun on tippuakseen.

Vierailija
29/30 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:22"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:13"]

[/quote]

Mulla on nyt aikuisena ollut semmoinen jo kuutisen vuotta. Ei ole myöskään aiheuttanut yhtään mitään haittaa paitsi että jos painaa siitä patin kohdalta ientä tai kasvoja huulen päältä, on arka. Olen periaatteellinen hammaslääkäristä kieltäytyjä, saapi hammas tippua pois omia aikojaan kun on tippuakseen.
[/quote]

Hienot periaatteet sulla, mahdat olla ylpeä niistä...

Vierailija
30/30 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 00:01"]

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 23:53"]

Jos lapsella esim on paha astma lääkkeet voivat aiheuttaa ongelmia hampaiden kanssa.... Tai jos ilkeä anoppi on syöttänyt lapselle jätskiä samalla lusikalla millä on itse syönyt.

[/quote]

Mulla on neljä astmaatikko-allergikkolasta, jotka käyttävät sekä astmasuihkeita että tablettilääkitystä ympäri vuoden, toisinaan kortisonia tabletteina sekä siitepölyaikaan allergialääkkeitä (kuivattavat suuta). Kenelläkään heistä ei ole ensimmäistäkään reikää. Vanhin on jo yläkoulussa ja käyttänyt astmalääkkeitä 10 vuotta. Että tiedä nyt sitten noiden astmalääkkeiden haitallisuudesta hampaille.

[/quote]

Meillä on kaksi astmaatikko-lasta. Vanhemmalla lapsella jolla todella vahva lääkitys, on ollut kohta 10 vuotta, ei ole ollut koskaan yhtään reikää. Nuorempi (eskarilainen) jolla vain yksi lääke, on ollut 2 reikää. Molempien kohdalla ollaan neuroottisia hampaidenpesusta ja suun huuhtelusta heti lääkkeenoton jälkeen.

Samallalailla hoidettu molempia ja silti vain huoremman hampaat reikiintyneet.