inssi hylätty 2 kertaa
Kannattaako enää edes mennä yrittämään saada B-korttia, kun jo 2 ajokoetta on hylätty. Teoriakoekin meni vasta kolmannella.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole päässyt vieläkään läpi ja olen käynyt inssin kaksi kertaa.
Ensimmäisellä kerralla ajoin maantiellä ja oikealla oli kiihdytystie jossa kolmio. Katsoin kuolleen kulman, eikä opettaja nähnyt. Sanoi inssin jälkeen, että oli väärin kun en katsonut kuollutta kulmaa
Toisella kerralla katsoin samanlaisessa tilanteessa kuolleen kulman kolme kertaa. Opettaja näki vain viimeisen ja sanoi että katsoin liian myöhään ja tilanne oli jo ohi. Sitten se kysy että miksi katsoin sen myöhään ja vastasin että halusin olla varma, ettei takaa kukaan kiihdytä eteeni niin ettei syntyisi vaaraa. Opettajan mielestä ei tarvitse katsoa ja tein taas väärin. Niinkin vielä kävi, että en lähtenyt ohittamaan traktoria maantiellä, joka ei jatkunut enää edes kauaa. Opettaja rupes kyselemään miks en ohittanu ja sanoin että haluan pelata varman päälle. Inssin lopuks sano että ajan liian varovaisesti enkä päässy läpi.
Mun mielestä liikenteessä ei voi koskaan olla liian varovainen, koska kyllähän siellä sattuu ja tapahtuu. Ja eikö inssissä nimenomaan katota sitä, että kuljettaja olisi turvallinen liikenteessä kulkija, eikä aiheuttaisi muille vaaraa 🤨
Käännä sitä päätäsi kunnolla kun katsot kuolleen kulman äläkä vain mulkoile silmillä siihen suuntaan.
Mä pääsin ekalla läpi mutta niin kamalan huudon kera että ei siitä jäänyt mitenkään luontevaksi kuskiksi enkä nyt ole paljonkaan ajellutkaan sitten. Mutta ehkä olin joku tilasto ja pakko päästää läpi kun en mitään räikeää virhettäkään tehnyt? Hukkasin esim. vaihteen kesken motarin jne...
Käännä sitä päätäsi kunnolla kun katsot kuolleen kulman äläkä vain mulkoile silmillä siihen suuntaan.[/quote]
Joka kerta kun oon katsonut kuolleen kulman oon kääntäny päätä ja vartaloa että se huomais mutta ei vissiin. Ens kerralla vois poiketa opettajan syliin asti niin ei varmana jää huomaamatta
Mikä oli palaute?
Mulla oli nuorena vain: sujuvuutta ajoon ja vihjiltiin kuinka päiväkahvit tarjoamalla voisi onnistua. Vaihdoin autokoulua ja läpi meni
Teoriakokeesta 80-luvulla täydet pisteet, ajokoe läpi vasta kolmannella. Miehiltä vaadittiin ainakin silloin ajokokeessa paljon enemmän osaamista kuin naisilta.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies pääsi läpi viidennellä, kun hän jännitti niin paljon kokeessa.
Esa-Pekka Salosella meni vielä huonommin.
Vierailija kirjoitti:
Mä pääsin ekalla läpi mutta niin kamalan huudon kera että ei siitä jäänyt mitenkään luontevaksi kuskiksi enkä nyt ole paljonkaan ajellutkaan sitten. Mutta ehkä olin joku tilasto ja pakko päästää läpi kun en mitään räikeää virhettäkään tehnyt? Hukkasin esim. vaihteen kesken motarin jne...
Kertoisitko sukupuolesi?
Itellä meni vasta 4 yritys läpi. Aiemmat ymmärsin kyllä miksi ei menny läpi mutta kolmatta en ymmärtänyt. Olin kuulemma liian varovainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoisitko sukupuolesi?
Nainen, ja nainen oli inssitätikin. Autokoulunopettajani oli itseäni 10 vuotta vanhempi sovinisti punaniska.
Muistan, että yhdessä inssiajossani yksi kritiikin aihe oli se, että ajoin kuulemma liian hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies pääsi läpi viidennellä, kun hän jännitti niin paljon kokeessa. On kuitenkin hyvä ajaja.
Mun äidillä sama. Tosin sen jälkeen, kun on ajokortin vihdoinkin saanut, niin ei ole ajanut. semmoiseen 20-vuoteen... Ei varmasti edes osaisi enää
Miten joku ei osaa ajaa? Sama kuin ei osaisi pyöräillä tai uida.
Itse olen ollut kunnon bensalenkkari koko elämäni, joka ei odottanut mitä muuta kuin ajokorttia ja sitä, että pääsee pyörittämään perää takavetoisella Corollalla Vermon parkkipaikalle. Opin ajamaan peltoautolla 10-vuotiaana. Autoharrastus on minulle terapiaa siinä missä joillekin hevosen harjaaminen.
Ja ei, en ole "umpiamis", vaan OTM ja autoharrastaja. Meitä vastaavia on paljon, teekkareilla oli oma autokerhokin. Muistan miten opiskelukaverini tyttöystävä opetteli ajamaan kortin saatuaan, mutta itki jokainen kerta kun piti ajaa. Kaverini yritti ns. pakottaa häntä ajamaan hyvällä tavalla, jotta saa kokemusta ja varmuutta.
Siis Herranisä...istut penkille, radio päälle, vyö kiinni, ykkönen pesään, kytkin suoraan ylös, mustaa rantua katuun, ja ensimmäiset liikennevalot ovat haaste, jossa viereinen auto on voitettava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoisitko sukupuolesi?
Nainen, ja nainen oli inssitätikin. Autokoulunopettajani oli itseäni 10 vuotta vanhempi sovinisti punaniska.
Näin epäilinkin - syy, miksi pääsit läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoisitko sukupuolesi?
Varmaan opetti sinua huonosti ja väärin, ja pilasi itseluottamuksesi ratissa, koska eiväthän naiset saa osata ajaa
Vierailija kirjoitti:
Miten joku ei osaa ajaa? Sama kuin ei osaisi pyöräillä tai uida.
Itse olen ollut kunnon bensalenkkari koko elämäni, joka ei odottanut mitä muuta kuin ajokorttia ja sitä, että pääsee pyörittämään perää takavetoisella Corollalla Vermon parkkipaikalle. Opin ajamaan peltoautolla 10-vuotiaana. Autoharrastus on minulle terapiaa siinä missä joillekin hevosen harjaaminen.
Ja ei, en ole "umpiamis", vaan OTM ja autoharrastaja. Meitä vastaavia on paljon, teekkareilla oli oma autokerhokin. Muistan miten opiskelukaverini tyttöystävä opetteli ajamaan kortin saatuaan, mutta itki jokainen kerta kun piti ajaa. Kaverini yritti ns. pakottaa häntä ajamaan hyvällä tavalla, jotta saa kokemusta ja varmuutta.
Siis Herranisä...istut penkille, radio päälle, vyö kiinni, ykkönen pesään, kytkin suoraan ylös, mustaa rantua katuun, ja ensimmäiset liikennevalot ovat haaste, jossa viereinen auto on voitettava.
Joku elää vähän omassa maailmassaan
Puhu siinä kokeessa, kerro inssille mitä näet, miksi teet sen mitä teet juuri nyt. Ne arvostaa havainnointikykyä ja itse pystyt keskittymään paremmin etkä jännitä.
Munkin piti uusia B-koe varmaan kolme kertaa, kuorma-auto meni ekalla kertaa läpi.
Vilkun käyttö on erityisen vaikeaa. En sano keillä, ettei syytetä rasistiksi.
kyllä susta tulee hyvä vaativan alan asiantuntija vaikket korttia sais
Kannattaa kun ensin harjoittelet kunnolla. Suoraan ei tietenkään kannata.