Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronarokotus raskaana

Leena
02.12.2021 |

Hei! Oletko ottanut koronarokotteet raskaana ollessasi? Olen raskaana ja otin ensimmäisen rokotteen. Fiilikset ovat kuitenkin ristiriitaiset. Asiallisia kommentteja kiitos.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

270 mother cases and 4 foetus/baby cases representing 270 unique pregnancies (the 4 foetus/baby cases were linked to 3 mother cases; 1 mother case involved twins). • Pregnancy outcomes for the 270 pregnancies were reported as spontaneous abortion (23), outcome pending (5), premature birth with neonatal death, spontaneous abortion with intrauterine death (2 each), spontaneous abortion with neonatal death, and normal outcome (1 each). No outcome was provided for 238 pregnancies (note that 2 different outcomes were reported for each twin, and both were counted).

Olisin varovainen ainakin itse. Venäläistä rulettia on raskaana.

Lähde, erittäin luotettava foliohattujen p*skasivusto.

Se on lainaus FDA:n julkaisemista Pfizer papereista. Eikö viranomaisiin pidäkään luottaa??

Samoja tietoja löytyy myös ihan Suomesta, kun lukee Fimean sivuilta haittavaikutuksista. Rokotukset aloitettiin raskaana oleville Suomessa heinäkuussa ja jo elokuun loppuun mennessä aprikymmentä keskenmenoa. Nykytilannetta en ole seurannut, montako kymmentä niitä on tässä vaiheessa, mutta lisäksi sadat ellei tuhannet kuukautishäiriöt ja perinataaliset ongelmat, joita myös raportoitu ihan Fimeassa, eivät ole minua kannustaneet rokotteelle. Raskauden jälkeen sitten.

t. rv22

Missä lähteet? Miksi ette niitä tänne laita.

Vierailija
22/39 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssapiikin otin, koronapiikkiä en. Vastikään Skotlannissa noussut vastasyntyneiden kuolemat - ei yhteyttä covidiin, mutta rokoteyhteyttä ei vielä kielletä. Asiaa tutkitaan ja tottakai tutkimustietoa saadaan vasta nyt, kun näitä sikiönä rokotteen äidin kautta saaneita alkaa nyt vasta syntyä.

Tutkimustuloksia ei ihmisten osalta vielä ole riittävästi joten kyllä, otan ennemmin minimaalisen riskin sairastua koronaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta rokottamattomilla, joilla on koronatartunta synnytyshetkellä, on Britannian terveysviranomaisten mukaan kaksinkertainen riski saada kuolleena syntynyt lapsi. Guardianin juttu tuossa yläpuolella.

Internal NHS data revealed that women who tested positive for Covid at the time of birth were twice as likely to have a stillborn baby.

Vierailija
24/39 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Influenssapiikin otin, koronapiikkiä en. Vastikään Skotlannissa noussut vastasyntyneiden kuolemat - ei yhteyttä covidiin, mutta rokoteyhteyttä ei vielä kielletä. Asiaa tutkitaan ja tottakai tutkimustietoa saadaan vasta nyt, kun näitä sikiönä rokotteen äidin kautta saaneita alkaa nyt vasta syntyä.

Tutkimustuloksia ei ihmisten osalta vielä ole riittävästi joten kyllä, otan ennemmin minimaalisen riskin sairastua koronaan.

Kiitos kommentista. Asun Helsingissä, joten riski täällä suuri.

Vierailija
25/39 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen ottanut molemmat rokotteet. Vauva syntyy helmikuussa. Tietenkään en voi olla varma rokotteen pitkäaikaisvaikutuksista, eihän kukaan voi. Mutta korona raskaanaolevalle, jolla hengityskapasiteetti on muutenkin kaventunut on hengenvaarallinen. Kuten myös vauvalle, jos äidillä on happivajetta. Käytännössä kahdesta huonosta vaihtoehdostahan tässä joutui valitsemaan ☹️

Mutta itsellä painoi vaakakupissa se, että teen sellaista työtä, jossa tapaan hyvin paljon ihmisiä ja vanhin lapsi on koulussa hankkimassa kaikkia tauteja. En siis millään olisi pystynyt eristäytymään koko raskausajaksi (ja yksi altistuminen ja karanteeni minulle tähän syksyyn osuikin). Ehkä, jos minä ja muut perheenjäenet olisimme voineet eristäytyä kotiin, olisin voinut lykätä sitä synnytyksen jälkeen.

Mitään yhteyttä esim. keskenmenoihin rokotteella ei ole todettu. 10-15% raskauksista päätyy keskenmenoon muutenkin ja tutkimusten mukaan keskenmenot ei ole lisääntyneet rokotteen ottaneilla. Itsellänikin raskaus on sujunut nyt normaaliati ja rokotuksista tuli hyvin lievät oireet. Nyt en voi muuta kuin toivoa parasta ja odottaa 🤷‍♀️

Vierailija
26/39 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. 16.11. päivätyssä Pfizerin haittavaikutusilmoitusluettelossa 38 rokotteen jälkeistä keskenmenoa. Ei kerro vielä, johtuivatko rokotteesta vai olisivatko tapahtuneet muutenkin.

https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/fi.fimea.tuotanto.dokumentit/Comirna…

Moderna: 12

https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/fi.fimea.tuotanto.dokumentit/Spikeva…

Vierailija
27/39 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös raskaana ja nyt tarjotaan kolmatta rokotetta. Kaksi olen siis saanut ennen raskautumista.

Ristiriitaiset fiilikset. Enhän minä tosissaan rokotetta haluaisi ottaa mutta kun puntarissa on korona vai rokote niin asia muuttuu vaikeammaksi. En tiedä, todennäköisesti otan rokotteen sillä korona raskaana ollessa pelottaa liikaa.

Vierailija
28/39 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olen ottanut molemmat rokotteet. Vauva syntyy helmikuussa. Tietenkään en voi olla varma rokotteen pitkäaikaisvaikutuksista, eihän kukaan voi. Mutta korona raskaanaolevalle, jolla hengityskapasiteetti on muutenkin kaventunut on hengenvaarallinen. Kuten myös vauvalle, jos äidillä on happivajetta. Käytännössä kahdesta huonosta vaihtoehdostahan tässä joutui valitsemaan ☹️

Mutta itsellä painoi vaakakupissa se, että teen sellaista työtä, jossa tapaan hyvin paljon ihmisiä ja vanhin lapsi on koulussa hankkimassa kaikkia tauteja. En siis millään olisi pystynyt eristäytymään koko raskausajaksi (ja yksi altistuminen ja karanteeni minulle tähän syksyyn osuikin). Ehkä, jos minä ja muut perheenjäenet olisimme voineet eristäytyä kotiin, olisin voinut lykätä sitä synnytyksen jälkeen.

Mitään yhteyttä esim. keskenmenoihin rokotteella ei ole todettu. 10-15% raskauksista päätyy keskenmenoon muutenkin ja tutkimusten mukaan keskenmenot ei ole lisääntyneet rokotteen ottaneilla. Itsellänikin raskaus on sujunut nyt normaaliati ja rokotuksista tuli hyvin lievät oireet. Nyt en voi muuta kuin toivoa parasta ja odottaa 🤷‍♀️

Fiksusti olet miettinyt kaiken. 👍

Vierailija
29/39 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noussut vastasyntyneiden kuolemia, rokoteyhteyttä ei vielä kielletä. En kestä D;

Ihan järkyttävää!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
30/39 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos valita perustuu lääketiett. faktoihin, olet tehnyt oikean valinnan. Suomessakin on jouduttu tekemään paljon raskaana oleville naisille ennen aikaisia synnytyksiä, sektioita, jopa abortteja, kun äiti on sairastunut koronaan. Tai jouduttu valitsemaan äidin tai lapsen henki.

Ja turha sinun on täältä kysyä mielipidettä näiltä salaliittoteorioihin uskovilta.

Vierailija
31/39 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herätys ihmiset! Normaalisti raskaana ollessa ei saisi syödä edes sushia tai lakritsia tai juoda yrttiteetä, pitäisi välttää hajustettuja kosmetiikkatuotteita, MITÄÄN lääkeaineita ei suositella jos niistä ei ole riittävästi tutkimustietoa raskaana olevalle tai sikiön kehitykselle..

Ja nyt sitten raskaana olevia piikitetään ehdollisella myyntiluvalla käytettävällä rokotetta, jonka pidempiaikaisia vaikutuksista KUKAAN ei tiedä? Itkettää kun ajattelen mitä kauheaa tästä voi seurata 😭

Influenssarokotusta suositellaan raskaanaoleville. Influenssa ja korona vie ihan oikeasti raskaanaolevia teholla Suomessa. Olen ottanut raskaana ollessani influenssarokotukset ja olisin ottanut myös koronarokotteen. Siskoni on teholla lääkäri ja en todellakaan ole kyseenalaistanut kun hän on sanonut että kannattaa ottaa.

Vierailija
32/39 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta rokottamattomilla, joilla on koronatartunta synnytyshetkellä, on Britannian terveysviranomaisten mukaan kaksinkertainen riski saada kuolleena syntynyt lapsi. Guardianin juttu tuossa yläpuolella.

Internal NHS data revealed that women who tested positive for Covid at the time of birth were twice as likely to have a stillborn baby.

Kuitenkin todellinen data saadaan vasta vuosien päästä. Tilanteita ei pysty vielä realistisesti vertaamaan. Tulisi toisaalta verrata rokotuksen aiheuttamia sikiöiden ja vauvojen kuolemia täysin rokottamattoman terveenä pysyneiden yksilöiden vastaaviin, sekä riskiä ylipäänsä sairastua koronaan.

Jos riskini sairastua koronaan on 0,5%, mutta riski että rokote aiheuttaa vakavaa haittaa lapselleni on 1%, niin silloin rokotetta ei kannata ottaa. Tällöin kokonaisuutena riski sille, että olet synnyttäessä koronasairas ja lapsi kuolee, voi olla pienempi, kuin rokotteen itsensä aiheuttama riski.

Tottakai sairastumisen riskiin vaikuttaa myös sen yksilön ominaisuudet ja elämäntyyli. Jos joutuu olemaan paljon tekemisissä ihmisten kanssa ja on jokin altistava tekijä, niin silloin voi olla pienempi riski ottaa rokote.

Omalla kohdallani näen rokotteen suurempana riskinä, mutta toki kenelläkään ei vielä ole riittävästi oikeaa dataa.

Vierailija
33/39 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös raskaana ja nyt tarjotaan kolmatta rokotetta. Kaksi olen siis saanut ennen raskautumista.

Ristiriitaiset fiilikset. Enhän minä tosissaan rokotetta haluaisi ottaa mutta kun puntarissa on korona vai rokote niin asia muuttuu vaikeammaksi. En tiedä, todennäköisesti otan rokotteen sillä korona raskaana ollessa pelottaa liikaa.

Kyllä tässä on itkuja on väännetty asiasta, ei ollut helppo päätös. Kumpikin tässä vaiheessa tuntuu oikeilta päätöksiltä. Voimia!

Vierailija
34/39 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ymmärtääkseni suositus on ottaa se rokotus.

Paljon on disinformaatiota liikkeellä, älä usko kaikkee sokeasti.

Mutta itse tietenkin asian päätät.

Itse ottaisin.

Vierailija
35/39 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

270 mother cases and 4 foetus/baby cases representing 270 unique pregnancies (the 4 foetus/baby cases were linked to 3 mother cases; 1 mother case involved twins). • Pregnancy outcomes for the 270 pregnancies were reported as spontaneous abortion (23), outcome pending (5), premature birth with neonatal death, spontaneous abortion with intrauterine death (2 each), spontaneous abortion with neonatal death, and normal outcome (1 each). No outcome was provided for 238 pregnancies (note that 2 different outcomes were reported for each twin, and both were counted).

Se on lainaus FDA:n julkaisemista Pfizer papereista. Eikö viranomaisiin pidäkään luottaa??

Samoja tietoja löytyy myös ihan Suomesta, kun lukee Fimean sivuilta haittavaikutuksista. Rokotukset aloitettiin raskaana oleville Suomessa heinäkuussa ja jo elokuun loppuun mennessä aprikymmentä keskenmenoa. Nykytilannetta en ole seurannut, montako kymmentä niitä on tässä vaiheessa, mutta lisäksi sadat ellei tuhannet kuukautishäiriöt ja perinataaliset ongelmat, joita myös raportoitu ihan Fimeassa, eivät ole minua kannustaneet rokotteelle. Raskauden jälkeen sitten.

t. rv22

Suomessa tapahtuu raskaana oleville tuhansittain keskenmenoja vuodessa oli rokotetta tai ei.

Vierailija
36/39 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herätys ihmiset! Normaalisti raskaana ollessa ei saisi syödä edes sushia tai lakritsia tai juoda yrttiteetä, pitäisi välttää hajustettuja kosmetiikkatuotteita, MITÄÄN lääkeaineita ei suositella jos niistä ei ole riittävästi tutkimustietoa raskaana olevalle tai sikiön kehitykselle..

Ja nyt sitten raskaana olevia piikitetään ehdollisella myyntiluvalla käytettävällä rokotetta, jonka pidempiaikaisia vaikutuksista KUKAAN ei tiedä? Itkettää kun ajattelen mitä kauheaa tästä voi seurata 😭

Influenssarokotusta suositellaan raskaanaoleville. Influenssa ja korona vie ihan oikeasti raskaanaolevia teholla Suomessa. Olen ottanut raskaana ollessani influenssarokotukset ja olisin ottanut myös koronarokotteen. Siskoni on teholla lääkäri ja en todellakaan ole kyseenalaistanut kun hän on sanonut että kannattaa ottaa.

Influenssarokote on TÄYSIN eri asia! Itsekin otin elämäni ensimmäisen influenssarokotteen vuosi sitten raskaana ollessani. Koronarokotetta ei voi millään tavalla verrata tutkitusti turvalliseen influenssarokotteeseen.

T. Tuo jonka viestiin vastasit

Vierailija
37/39 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noussut vastasyntyneiden kuolemia, rokoteyhteyttä ei vielä kielletä. En kestä D;

Ihan järkyttävää!!!!!!!!!!!!!

Niim, sitten kun (tai jos joskus) aikuistut niin huomaat, että joskus olennaisinta on se, mitä jätetään sanomatta.

Vierailija
38/39 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin toisen koronarokoteen alkurasksuden aikana.

Kuukausi sitten otin influenssarokoteen.

Nyt pitäisi ottaa kolmas koronarokote ja olen sen ottamassakin.

Aika karuja kohtaloita on ollut rokottamattomilla äideillä.

Vierailija
39/39 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Covid kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. rv22

Missä lähteet? Miksi ette niitä tänne laita.

No, tuossahan minä lähteen mainitsin ihan selvällä suomenkielellä: fimea.fi ja sieltä haet erikseen sekä Pfizerin että Modernan rokotteiden haittavaikutukset listattuna. Löytyy googlaamallakin, mutta kun tietoa ei haluta etsiä, vaikka olisi saatavilla.

Ja sille toiselle viestiäni lainanneelle, kyllä keskenmenoja tapahtuu muutenkin Suomessa tuhansia, mutta niitä ei listata Fimeaan, jos ei ole selvää syy-seuraus-suhdetta rokotteen ottamisen kanssa. Tosin sielläkin on näitä keskenmenoja samalla argumentilla vähätelty, niin kuin kuukautishäiriöistäkin on sanottu, että johtuu helpotuksesta. Miten olisi, jos vähättelyn sijaan asiaa tutkittaisiin, eikä ohiteta olankohautuksella? Naisille saa näemmä sattua mitä vain, mutta auta armias mikä meteli tuli, kun nuorten miesten sydänpussitulehdukset on rokotteen takia lisääntyneet...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme