Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseton, miksi vastailet perhe-ketjuihin?

Vierailija
02.03.2015 |

Okei, ymmärrän, että perheiden kanssa työskentelevät lapsettomat vastailevat perhe-elämää koskeviin ketjuihin. Esim. päiväkotien työntekijät, jne. Mutta en ymmärrä, miksi selkeästi lapsettomat ja henkilöt, joilla ei ole perhe-elämään mitään muuta kosketuspintaa kuin omien vanhempiensa lapsena oleminen, tulevat kommentoimaan aika... no, lapsellisia mielipiteitään. Esim. tuossa miehen laskettelu -ketjussa osasta on selkeästi huomattavissa, että ei ole mitään käsitystä perhe-elämästä ja sen vaatimuksista.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei omaa samanlaisia arvoja ja mielipiteitä kuin sinä = ei ole mitään käsitystä perhe-elämästä ja on lapseton?

Vierailija
2/22 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vastannut miehen laskettelu -ketjuun, en ole sellaista edes avannut. Sorry.

Lapseton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ja nyt ne huutaa tuolla "miksi lasta ei autettu" ketjussa. Mut kauheen hyökkäyksen saat päälles ku tälläisen alotuksen uskaksit mennä nyt tekemään! Alapeukut kohta vilisee.

Vierailija
4/22 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:49"]Ei omaa samanlaisia arvoja ja mielipiteitä kuin sinä = ei ole mitään käsitystä perhe-elämästä ja on lapseton?
[/quote]

Lapsiperhe-elämää ei voi ymmärtää, jos ei ole lapsia kasvatettavana. Voi tuntea teorioita, mutta käytäntö puuttuu.

Vierailija
5/22 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa mammaset onnellisia, kun normaalitkin ihmiset täällä kommentoi. Saatte hieman perspektiiviä asioihin, kovin usein se nimittäin tuntuu olevan aivan hukassa kun maailma pyörii vain vaippojen ympärillä.

Vierailija
6/22 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa: laskettelu-ketjussa tuli joidenkin vastaajien kohdalla selkeästi ilmi, että oma lapsuudenperhe on vielä se, mikä vaikuttaa taustalla. Isän aika veljensä kanssa koettiin tärkeämmäksi kuin isän aika vaimonsa ja lastensa kanssa.

Vierailija
7/22 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:55"]Olkaa mammaset onnellisia, kun normaalitkin ihmiset täällä kommentoi. Saatte hieman perspektiiviä asioihin, kovin usein se nimittäin tuntuu olevan aivan hukassa kun maailma pyörii vain vaippojen ympärillä.
[/quote]

Vaippojen vaihtaminen on normaalia elämää.

Vierailija
8/22 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämähän on sitten oivallinen paikka oppia lapsellisten elämästä. Ja lapsettomat voivat tuoda oman näkemyksensä esiin ja niin kuin itse sanoit, niin jos se ei ole toimiva toiminta malli, niin sen voi ohittaa.

Vierailija
9/22 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:53"]

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:49"]Ei omaa samanlaisia arvoja ja mielipiteitä kuin sinä = ei ole mitään käsitystä perhe-elämästä ja on lapseton? [/quote] Lapsiperhe-elämää ei voi ymmärtää, jos ei ole lapsia kasvatettavana. Voi tuntea teorioita, mutta käytäntö puuttuu.

[/quote]

Tjaah, lapsiperheitä on aika monenlaisia hyvinkin erilaisine käytäntöineen. Ihan lapsetonkin on saattanut huomata, että kaikissa perheissä kumppania ei pidetä tiukassa talutusnuorassa tai vahdita ja kytätä koko ajan, ja siltikin arki voi pyöriä ihan hyvin. Usein noissa jutuissa on enemmän kyse ihmisen omista arvoista ja mielipiteistä siitä, miten perheellisenä ihmisenä pitäisi käyttäytyä, kuin jostain tilanteen asettamista pakotteista tai raameista.

Vierailija
10/22 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on yleisempi. Miksi ihmeessä typerät ihmiset vastailevat muka-hauskoilla viesteillään kysymyksiin, jotka on vakavasti esitetty? No tietenkin siksi, että typerät ihmiset eivät itse tajua olevansa typeriä ja luulevat että mukahauskoille vastauksille olisi tilausta.

Osa tästä on tietty tuikitavallista provoilua.

Vierailija
11/22 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:53"]

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:49"]Ei omaa samanlaisia arvoja ja mielipiteitä kuin sinä = ei ole mitään käsitystä perhe-elämästä ja on lapseton? [/quote] Lapsiperhe-elämää ei voi ymmärtää, jos ei ole lapsia kasvatettavana. Voi tuntea teorioita, mutta käytäntö puuttuu.

[/quote]

Mulla on käsitys perhe- elämästä, vaikka olen lapseton. En tiedä onko teidän mittapuulla sitten hyvä vai huono käsitys? Olen todella läheinen sisarusten ja heidän perheiden kanssa. Yksi lapsista ( kummilapseni) on kehitysvammainen. Vietän paljon aikaa heidän kanssaan, lasten iät tällä hetkellä 9-21v. Mukana heidän elämässään olen ollut jokaisen syntymästä lähtien, eli 21v. 

Mutta voin olla tietenkin kommentoimattakin, jos se noin ahdistaa. Aika usein perheelliset kuitenkin kommentoi sinkkujen aloitukseen, eikä se ainakaan minua haittaa yhtään. Ihmisiähän tässä kuitenkin ollaan, oli perhettä tai ei.

Vierailija
12/22 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 19:04"][quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:53"]

[/quote]

Tjaah, lapsiperheitä on aika monenlaisia hyvinkin erilaisine käytäntöineen. Ihan lapsetonkin on saattanut huomata, että kaikissa perheissä kumppania ei pidetä tiukassa talutusnuorassa tai vahdita ja kytätä koko ajan, ja siltikin arki voi pyöriä ihan hyvin. Usein noissa jutuissa on enemmän kyse ihmisen omista arvoista ja mielipiteistä siitä, miten perheellisenä ihmisenä pitäisi käyttäytyä, kuin jostain tilanteen asettamista pakotteista tai raameista.
[/quote]

Perheen kanssa vietetty aika ei ole mitään talutusnuorassa pitämistä. Kertoo hyvin paljon sinun arvoistasi, kun vertaat perhe-elämää kahlitsemiseen.

Vierailija
13/22 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 19:05"][quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:53"]

[/quote]

Mulla on käsitys perhe- elämästä, vaikka olen lapseton. En tiedä onko teidän mittapuulla sitten hyvä vai huono käsitys? Olen todella läheinen sisarusten ja heidän perheiden kanssa. Yksi lapsista ( kummilapseni) on kehitysvammainen. Vietän paljon aikaa heidän kanssaan, lasten iät tällä hetkellä 9-21v. Mukana heidän elämässään olen ollut jokaisen syntymästä lähtien, eli 21v. 

Mutta voin olla tietenkin kommentoimattakin, jos se noin ahdistaa. Aika usein perheelliset kuitenkin kommentoi sinkkujen aloitukseen, eikä se ainakaan minua haittaa yhtään. Ihmisiähän tässä kuitenkin ollaan, oli perhettä tai ei.
[/quote]

Jokainen perheellinen on joskus ollut sinkku ja lapseton. Siksi jokaisella perheellisellä on edes jotain käsitystä asiasta.

Vierailija
14/22 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein aloituksen lapsiperhe-elämästä kun kiinnosti ja halusin tietää tarkemmin. Pari vastausta tuli, että ei lapsettomille voi mitään kertoa. Eli meitä näköjään pidetään toisen luokan kansalaisina. Kiitosta vaan.

Vierailija
15/22 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 19:07"]

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 19:04"][quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:53"] [quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:49"]Ei omaa samanlaisia arvoja ja mielipiteitä kuin sinä = ei ole mitään käsitystä perhe-elämästä ja on lapseton? [/quote] Lapsiperhe-elämää ei voi ymmärtää, jos ei ole lapsia kasvatettavana. Voi tuntea teorioita, mutta käytäntö puuttuu. [/quote] Tjaah, lapsiperheitä on aika monenlaisia hyvinkin erilaisine käytäntöineen. Ihan lapsetonkin on saattanut huomata, että kaikissa perheissä kumppania ei pidetä tiukassa talutusnuorassa tai vahdita ja kytätä koko ajan, ja siltikin arki voi pyöriä ihan hyvin. Usein noissa jutuissa on enemmän kyse ihmisen omista arvoista ja mielipiteistä siitä, miten perheellisenä ihmisenä pitäisi käyttäytyä, kuin jostain tilanteen asettamista pakotteista tai raameista. [/quote] Perheen kanssa vietetty aika ei ole mitään talutusnuorassa pitämistä. Kertoo hyvin paljon sinun arvoistasi, kun vertaat perhe-elämää kahlitsemiseen.

[/quote]

Kuten sanottu, kaikki perheelliset eivät järjestä elämäänsä samalla tavalla. Jos puhutaan vaikka lasketteluesimerkistä, niin minun (olen siis itsekin perheellinen) tuttavapiirissä on enemmänkin perheitä, joissa vanhemmat käyvät molemmat myös omilla lomillaan. Ainakin pari kertaa vuodessa reissataan myös yhdessä, ja silloin ei todellakaan kykitä jatkuvasti yhdessä oman perheen kanssa. Osa porukasta puuhaa lasten kanssa, ja muut menevät vaikka mäkeen tai pyöräilemään tai jotain muuta. Ja sitten vaihdetaan. Hyvinkin paljon löytyy ymmärrystä sille, että myös perheelliset haluavat harrastaa ilman lapsia, lomallakin. Niin että oikeassa olet, tämä kertoo minun arvomaailmastani, en todellakaan haluaisi kahlita miestä itseeni ja lapsiimme 24/7, edes lomalla.

Vierailija
16/22 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lapseton mies ja vastasin siihen ketjuun, viesti #31. Minä kylläkin sympatisoin siinä ap:ta. Yhtä hyvin siihen on voinut vastata perheellisiä ihmisiä jotka ovat olleet sitä mieltä että miehen pitää saada laskea niinkuin haluaa. Osa on saattanut olla ihan provojakin. Et voi kuitenkaan päätellä pelkkien viestien perusteella sitä kuka on lapseton, kuka ei. Tuo kyseinen ketju ei kuitenkaan mielestäni ollut sellainen, johon vastaaminen vaatisi oman perheen, kyse on toisten huomioonottamisesta, jota voi oppia tai olla oppimatta oli perhe tai ei. Tällä ketjulla tunnut alentavan lapsettomia ihmisiä alemmalle tasolle kuin perheelliset, ikäänkuin lapsettomat eivät kykenisi ymmärtämään tästä elämästä mitään. Se tuntuu olevan valitettavan yleistä.

Vierailija
17/22 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 19:22"]

Tällä ketjulla tunnut alentavan lapsettomia ihmisiä alemmalle tasolle kuin perheelliset, ikäänkuin lapsettomat eivät kykenisi ymmärtämään tästä elämästä mitään. Se tuntuu olevan valitettavan yleistä.

[/quote]

Sitä nimenomaan. Siksipä minä pidänkin näitä lapsellisia toisen luokan kansalaisina (siis provosoinpa nyt minäkin, se kun näkyy olevan päivän sana).

Vierailija
18/22 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 19:15"][quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 19:07"]

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 19:04"][quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:53"] [quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:49"]Ei omaa samanlaisia arvoja ja mielipiteitä kuin sinä = ei ole mitään käsitystä perhe-elämästä ja on lapseton? [/quote] Lapsiperhe-elämää ei voi ymmärtää, jos ei ole lapsia kasvatettavana. Voi tuntea teorioita, mutta käytäntö puuttuu. [/quote] Tjaah, lapsiperheitä on aika monenlaisia hyvinkin erilaisine käytäntöineen. Ihan lapsetonkin on saattanut huomata, että kaikissa perheissä kumppania ei pidetä tiukassa talutusnuorassa tai vahdita ja kytätä koko ajan, ja siltikin arki voi pyöriä ihan hyvin. Usein noissa jutuissa on enemmän kyse ihmisen omista arvoista ja mielipiteistä siitä, miten perheellisenä ihmisenä pitäisi käyttäytyä, kuin jostain tilanteen asettamista pakotteista tai raameista. [/quote] Perheen kanssa vietetty aika ei ole mitään talutusnuorassa pitämistä. Kertoo hyvin paljon sinun arvoistasi, kun vertaat perhe-elämää kahlitsemiseen.

[/quote]

Kuten sanottu, kaikki perheelliset eivät järjestä elämäänsä samalla tavalla. Jos puhutaan vaikka lasketteluesimerkistä, niin minun (olen siis itsekin perheellinen) tuttavapiirissä on enemmänkin perheitä, joissa vanhemmat käyvät molemmat myös omilla lomillaan. Ainakin pari kertaa vuodessa reissataan myös yhdessä, ja silloin ei todellakaan kykitä jatkuvasti yhdessä oman perheen kanssa. Osa porukasta puuhaa lasten kanssa, ja muut menevät vaikka mäkeen tai pyöräilemään tai jotain muuta. Ja sitten vaihdetaan. Hyvinkin paljon löytyy ymmärrystä sille, että myös perheelliset haluavat harrastaa ilman lapsia, lomallakin. Niin että oikeassa olet, tämä kertoo minun arvomaailmastani, en todellakaan haluaisi kahlita miestä itseeni ja lapsiimme 24/7, edes lomalla.
[/quote]

Jos luit kyseisen ketjun, niin varmaan ymmärsit, että perhe ei viettänyt yhtään aikaa yhdessä, vaan isä vietti aikaa veljensä kanssa. Arvosi ovat mustavalkoisia ja naiiveja.

Vierailija
19/22 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 19:38"]

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 19:15"][quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 19:07"] [quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 19:04"][quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:53"] [quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:49"]Ei omaa samanlaisia arvoja ja mielipiteitä kuin sinä = ei ole mitään käsitystä perhe-elämästä ja on lapseton? [/quote] Lapsiperhe-elämää ei voi ymmärtää, jos ei ole lapsia kasvatettavana. Voi tuntea teorioita, mutta käytäntö puuttuu. [/quote] Tjaah, lapsiperheitä on aika monenlaisia hyvinkin erilaisine käytäntöineen. Ihan lapsetonkin on saattanut huomata, että kaikissa perheissä kumppania ei pidetä tiukassa talutusnuorassa tai vahdita ja kytätä koko ajan, ja siltikin arki voi pyöriä ihan hyvin. Usein noissa jutuissa on enemmän kyse ihmisen omista arvoista ja mielipiteistä siitä, miten perheellisenä ihmisenä pitäisi käyttäytyä, kuin jostain tilanteen asettamista pakotteista tai raameista. [/quote] Perheen kanssa vietetty aika ei ole mitään talutusnuorassa pitämistä. Kertoo hyvin paljon sinun arvoistasi, kun vertaat perhe-elämää kahlitsemiseen. [/quote] Kuten sanottu, kaikki perheelliset eivät järjestä elämäänsä samalla tavalla. Jos puhutaan vaikka lasketteluesimerkistä, niin minun (olen siis itsekin perheellinen) tuttavapiirissä on enemmänkin perheitä, joissa vanhemmat käyvät molemmat myös omilla lomillaan. Ainakin pari kertaa vuodessa reissataan myös yhdessä, ja silloin ei todellakaan kykitä jatkuvasti yhdessä oman perheen kanssa. Osa porukasta puuhaa lasten kanssa, ja muut menevät vaikka mäkeen tai pyöräilemään tai jotain muuta. Ja sitten vaihdetaan. Hyvinkin paljon löytyy ymmärrystä sille, että myös perheelliset haluavat harrastaa ilman lapsia, lomallakin. Niin että oikeassa olet, tämä kertoo minun arvomaailmastani, en todellakaan haluaisi kahlita miestä itseeni ja lapsiimme 24/7, edes lomalla. [/quote] Jos luit kyseisen ketjun, niin varmaan ymmärsit, että perhe ei viettänyt yhtään aikaa yhdessä, vaan isä vietti aikaa veljensä kanssa. Arvosi ovat mustavalkoisia ja naiiveja.

[/quote]

Toki niin, ovathan arvoni erilaiset kuin sinun, jotka ovat ne ainoat oikeat. Kanssasi erimieltä olevat eivät vain ymmärrä mistään mitään. Kukahan se naiivi ja mustavalkoinen on - ottaen huomioon, että minä yritin tuoda esiin arvojen monimuotoisuutta, sinä taas lytätä kanssasi erimieltä olevia...

Vierailija
20/22 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 19:08"]

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 19:05"][quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:53"] [quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:49"]Ei omaa samanlaisia arvoja ja mielipiteitä kuin sinä = ei ole mitään käsitystä perhe-elämästä ja on lapseton? [/quote] Lapsiperhe-elämää ei voi ymmärtää, jos ei ole lapsia kasvatettavana. Voi tuntea teorioita, mutta käytäntö puuttuu. [/quote] Mulla on käsitys perhe- elämästä, vaikka olen lapseton. En tiedä onko teidän mittapuulla sitten hyvä vai huono käsitys? Olen todella läheinen sisarusten ja heidän perheiden kanssa. Yksi lapsista ( kummilapseni) on kehitysvammainen. Vietän paljon aikaa heidän kanssaan, lasten iät tällä hetkellä 9-21v. Mukana heidän elämässään olen ollut jokaisen syntymästä lähtien, eli 21v.  Mutta voin olla tietenkin kommentoimattakin, jos se noin ahdistaa. Aika usein perheelliset kuitenkin kommentoi sinkkujen aloitukseen, eikä se ainakaan minua haittaa yhtään. Ihmisiähän tässä kuitenkin ollaan, oli perhettä tai ei. [/quote] Jokainen perheellinen on joskus ollut sinkku ja lapseton. Siksi jokaisella perheellisellä on edes jotain käsitystä asiasta.

[/quote]

Minulla kombinaatio lapset, mies ja perhe ovat olleet paljon vähemmän aikaa läsnä kuin sitten se sinkkuarki, jota vietin 8 vuotta. Tiedän mitä on vauvaperheessä, muttei hajuakaan mitä on elää teinien kanssa tai alakoululaisten. Näen, että kosketuspinta-alani ja ymmärrykseni on laajempi lapsettomana sinkkuna olemisesta, kuin perheellisenä olemisesta. Vastailen siis tyhmiä molemmissa ketjuissa. - kotona 1 v ja 2,5 v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi