vanhoilta äänioikeus pois
Samantyyppinen avaus oli jo, tyhmien osalta.
Mielestäni älykkyyden ja oikean valinnan tekemisen välille ei oikein voi vetää yhtäsuuruusmerkkiä.
Kenen tulevaisuudesta me äänestämme? Mielestäni äänioikeus voitaisiin poistaa esim. yli 65-vuotiailta. Ei se heidän tulevaisuutensa ole, jota koskevat päätökset tehdään tänään.
Kommentit (44)
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 19:13"]
Tottahan kaikkia kiinnostaa se miten juuri hänen asioitaan juuri nyt hoidetaan. Poliittisilla päätöksillä tuppaa vaan olemaan kauaskantoisempiakin vaikutuksia.
[/quote]
Se on kummallista, kun jotkut nuoremmat näyttävät ajattelevan, että vanhemmat eivät pystyisi kantamaan huolta lapsiperheiden asioita. Uskon kyllä, että me vanhemmat emme ajattele pelkästään omia etujamme, vaan lapsiperheiden hyvä on myös mielessä. Kas, kun usealla " vanhuksella" on myöskin sitä jälkipolvea ja kyllä näidenkin asiat voivat olla lähellä sydäntä. Aivan samoin kuin nuoremmalla voi olla sen oman vanhemman tai isovanhemman kautta myöskin ne ikääntyvien asiat tärkeitä.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 20:23"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 20:11"][quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:05"] Pyyhin oikein sujuvasti omani sekä lapseni pyllyt. Käyn töissä, olen käynyt jo parikymmentä vuotta. Välillä ihan omassa firmassakin. Arvaas mitä. Olen myös kohdannut sen toisen ikäluokan joka ei pysty pyllyään pyyhkimään. Ap [/quote] No kuule, olen 65 v ja käyn edelleen työssä kokopäiväisesti. Olen kasvattanut työni ohessa kolme aivan täyspäistä veronmaksajaa. Seuraan aktiivisesti tapahtumia sekä lehdistä että muusta mediasta. Elän terveellisesti ja jos hyvin käy elinvuosia voi edessä olla vielä 20-30 vuotta. Joten sitä tulevaisuutta voi minullakin olla vielä melkoisesti, joten en haluaisi jättää päätöstentekoa omasta tulevaisuudestani ihan toisten käsiin. Varsinkaan sellaisten käsiin (ap ), jotka näyttävät ajattelevan, että meillä ( yli 65 ) ei ole enää väliä. [/quote] Ole mitään väliä. Sekö että äänioikeus lähtisi, tekisi sinusta merkityksettömän ihmisen? Samalla logiikalla sinulla ei ole muuta virkaa yhteiskunnassa kuin äänestää. Etkö luota lapsiesi päätöksentekokykyyn, jos he muuten täyspäiseltä vaikuttavat? Luuletko että keski-ikäiset poistaisivat vanhoilta ihmisoikeudet, omilta vanhemmiltaan!
[/quote]
Äänioikeus pois kaikilta. Arpa ratkaiskoon. Ihan summanmutikassa suomalaisesta, vaikka Viljo Blomeruksesta kansanedustaja, tai presidentti. Yhtä hyvin asioita hoitaisi, kuin sekstetti!
Ei ainakaan sellaisesta, joka oikein pyrkii eduskuntaan saisi tulla kansanedustaja.
Äänioikeus tulisi poistaa kaikilta saamapuolella olevilta; työttömiltä, eläkeläisiltä, opiskelijoilta, julkisen sektorin työntekijöiltä ym. Kun maksaja saisi päättää niin ehkä päätöksiin saataisiin jotain järkeä.