Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vanhoilta äänioikeus pois

Vierailija
02.03.2015 |

Samantyyppinen avaus oli jo, tyhmien osalta.
Mielestäni älykkyyden ja oikean valinnan tekemisen välille ei oikein voi vetää yhtäsuuruusmerkkiä.

Kenen tulevaisuudesta me äänestämme? Mielestäni äänioikeus voitaisiin poistaa esim. yli 65-vuotiailta. Ei se heidän tulevaisuutensa ole, jota koskevat päätökset tehdään tänään.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhin oikein sujuvasti omani sekä lapseni pyllyt. Käyn töissä, olen käynyt jo parikymmentä vuotta. Välillä ihan omassa firmassakin.

Arvaas mitä. Olen myös kohdannut sen toisen ikäluokan joka ei pysty pyllyään pyyhkimään.

Ap

Vierailija
22/44 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 17:53"]Voi helvetti, täältä kuullaan vitinää ikäluokalta, joka ei itse kykene edes persettään pyyhkimään ja jota vanhemmat ja yhteiskunta ovat elättäneet pitkälle keski-ikään. Että nyt sitten elättäjiltä äänioikeuskin pois..
[/quote]
Nythän he ovat elätettäviä, ei lapsetkaan äänestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äänioikeus otetaan pois tyhmiltä, se tulee sitten koskemaan myös ap:ta. On tämä sen verran hölmö aloitus.

Vierailija
24/44 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:08"]Jos äänioikeus otetaan pois tyhmiltä, se tulee sitten koskemaan myös ap:ta. On tämä sen verran hölmö aloitus.
[/quote]
Argumenttisi on aukoton. Toki kuuluisi sinne tyhmien äänioikeutta käsittelevään ketjuun.

Vierailija
25/44 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se äänioikeuden poisto hyviä tuloksia tuota.
Nuoret tietämättöminä äänestävät miten sattuu, eivätkä ole avarakatseisia.

Vierailija
26/44 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se asiaa auttaisi?
Millä perusteella kaikilta yli 65-vuotiailta putäisi äänioikeus ottaa pois? Kyllä heillä aivot vielä päässä on ja varmasti politiikkaa seuranneena osaavat järkevämmin äänestää kuin pahvilootassa eläneet nuoret!

Vierailija
27/44 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:51"]

Mitä se asiaa auttaisi? Millä perusteella kaikilta yli 65-vuotiailta putäisi äänioikeus ottaa pois? Kyllä heillä aivot vielä päässä on ja varmasti politiikkaa seuranneena osaavat järkevämmin äänestää kuin pahvilootassa eläneet nuoret!

[/quote]

Menepäs vaaliteltoille niin siellä vanhukset kyselevät kuinka edustajat ajavat vanhusten asiaa...  Ei kauhean avarakatseista

Vierailija
28/44 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta äänioikeuden voisi laittaa alkamaan sinne samaan, minne nostaisin avioitumisoikeudenkin: n. 35 ikävuoteen. Sitä ennen ihmiset ovat hirveän lapsellisia ja naiiveja.

Vierailija
29/44 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verovelvollisuus pois, niin äänioikeudella ei välttis funktiota. Mutta niinkauan kuin on verovelvollinen, on oltava äänioikeus. Jos raha kelpaa, on sen mielipiteenkin kelvattava.

Vierailija
30/44 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:53"]

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:51"]

Mitä se asiaa auttaisi? Millä perusteella kaikilta yli 65-vuotiailta putäisi äänioikeus ottaa pois? Kyllä heillä aivot vielä päässä on ja varmasti politiikkaa seuranneena osaavat järkevämmin äänestää kuin pahvilootassa eläneet nuoret!

[/quote]

Menepäs vaaliteltoille niin siellä vanhukset kyselevät kuinka edustajat ajavat vanhusten asiaa...  Ei kauhean avarakatseista

[/quote]

Ei vanhuksia kiinnosta lapsiperheiden asiat, he kun ovat lapsensa jo kasvattaneet. Luulisi sinuakin kiinnostavan eläkkeellä ollessasi eläkeläisten asiat. Vai aiotko kuolla pois viimeistään n. viisvitosena? Se sopisikín hyvin, tekisit meille kaikille suuren palveluksen. Suomessa ei tarvita noin tyhmiä ihmisiä.

Vierailija
31/44 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 17:53"]Voi helvetti, täältä kuullaan vitinää ikäluokalta, joka ei itse kykene edes persettään pyyhkimään ja jota vanhemmat ja yhteiskunta ovat elättäneet pitkälle keski-ikään. Että nyt sitten elättäjiltä äänioikeuskin pois..
[/quote]Ja perinnöt samantien jakoon tälle nössösukupolvelle! Ei vanhat muuta tarvii kuin laitospaikan

Vierailija
32/44 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:53"][quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:51"]

[/quote]

[/quote]Niinhän lapsiperheetkin vikisee että miten heidän asioitaan hoidetaan.

Vierailija
33/44 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan kaikkia kiinnostaa se miten juuri hänen asioitaan juuri nyt hoidetaan. Poliittisilla päätöksillä tuppaa vaan olemaan kauaskantoisempiakin vaikutuksia.

Vierailija
34/44 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:53"][quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:51"]

[/quote]

[/quote] Niin, ja opiskelijat kitisevät ihan samalla tavalla huonosta opintotuesta, rikkaat veroista, köyhät tuloeroista, äidit kodinhoidontuesta ja lapsilisistä...

Vierailija
35/44 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni äänioikeus pitäisi ottaa pois naisilta. Naisten vika on mm. että Suomen presidentti oli 12 vuotta umpikommari lepakkofemakko, joka aikanaan vakoili Itä-Saksan ja Moskovan hyväksi. Presidenttikaudellaan enää Moskovan hyväksi. Halonen pumppasi ryssille satoja miljoonia vastikkeettomia euroja "lähialueyhteistyönä". Hän kielsi Suomelta ainoan halvan ja tehokkaan sekä kattavan rajapuolustusaseen. Kas kun ei levittänyt punaista mattoa iivanoille, jotta voisivat miehittää Suomen. Kukaan täysjärkinen mies ei sitä akkaa äänestänyt, mutta moni typerä nainen halusi Suomeen "naispresidentin". Ilman sitä ämmää olisimme nyt Venäjän uhan noustua NATO:n turvatakuiden piirissä. Vittu kun vituttaa.

Vierailija
36/44 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 19:36"]Mun mielestäni äänioikeus pitäisi ottaa pois naisilta. Naisten vika on mm. että Suomen presidentti oli 12 vuotta umpikommari lepakkofemakko, joka aikanaan vakoili Itä-Saksan ja Moskovan hyväksi. Presidenttikaudellaan enää Moskovan hyväksi. Halonen pumppasi ryssille satoja miljoonia vastikkeettomia euroja "lähialueyhteistyönä". Hän kielsi Suomelta ainoan halvan ja tehokkaan sekä kattavan rajapuolustusaseen. Kas kun ei levittänyt punaista mattoa iivanoille, jotta voisivat miehittää Suomen. Kukaan täysjärkinen mies ei sitä akkaa äänestänyt, mutta moni typerä nainen halusi Suomeen "naispresidentin". Ilman sitä ämmää olisimme nyt Venäjän uhan noustua NATO:n turvatakuiden piirissä. Vittu kun vituttaa.
[/quote]
Älkää ruokkiko rölliä...

Vierailija
37/44 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 19:42"]

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 19:36"]Mun mielestäni äänioikeus pitäisi ottaa pois naisilta. Naisten vika on mm. että Suomen presidentti oli 12 vuotta umpikommari lepakkofemakko, joka aikanaan vakoili Itä-Saksan ja Moskovan hyväksi. Presidenttikaudellaan enää Moskovan hyväksi. Halonen pumppasi ryssille satoja miljoonia vastikkeettomia euroja "lähialueyhteistyönä". Hän kielsi Suomelta ainoan halvan ja tehokkaan sekä kattavan rajapuolustusaseen. Kas kun ei levittänyt punaista mattoa iivanoille, jotta voisivat miehittää Suomen. Kukaan täysjärkinen mies ei sitä akkaa äänestänyt, mutta moni typerä nainen halusi Suomeen "naispresidentin". Ilman sitä ämmää olisimme nyt Venäjän uhan noustua NATO:n turvatakuiden piirissä. Vittu kun vituttaa. [/quote] Älkää ruokkiko rölliä...

[/quote]

Onko se sieltä ylilaudalta?

Vierailija
38/44 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien tulisi miettiä mitä puoluetta olisi äänestänyt  ennen kuin sai nykyisen asemansa. 

Sillä mihin päätyy on aika lailla tuurista kiinni. Täytyy äänestä sitä vaihtoehtoa joka antaa eniten mahdollisuuksia onnistua ja vähiten mahdollisuuksia epäonnistua.

Vierailija
39/44 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:05"]

Pyyhin oikein sujuvasti omani sekä lapseni pyllyt. Käyn töissä, olen käynyt jo parikymmentä vuotta. Välillä ihan omassa firmassakin. Arvaas mitä. Olen myös kohdannut sen toisen ikäluokan joka ei pysty pyllyään pyyhkimään. Ap

[/quote]

No kuule, olen 65 v ja käyn edelleen työssä kokopäiväisesti. Olen kasvattanut työni ohessa kolme aivan täyspäistä veronmaksajaa. Seuraan aktiivisesti tapahtumia sekä lehdistä että muusta mediasta. Elän terveellisesti ja jos hyvin käy elinvuosia voi edessä olla vielä 20-30 vuotta. Joten sitä tulevaisuutta voi minullakin olla vielä melkoisesti, joten en haluaisi jättää päätöstentekoa omasta tulevaisuudestani ihan toisten käsiin. Varsinkaan sellaisten käsiin (ap ), jotka näyttävät ajattelevan, että meillä ( yli 65 ) ei ole enää väliä.

Vierailija
40/44 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 20:11"][quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 18:05"]

Pyyhin oikein sujuvasti omani sekä lapseni pyllyt. Käyn töissä, olen käynyt jo parikymmentä vuotta. Välillä ihan omassa firmassakin. Arvaas mitä. Olen myös kohdannut sen toisen ikäluokan joka ei pysty pyllyään pyyhkimään. Ap

[/quote]

No kuule, olen 65 v ja käyn edelleen työssä kokopäiväisesti. Olen kasvattanut työni ohessa kolme aivan täyspäistä veronmaksajaa. Seuraan aktiivisesti tapahtumia sekä lehdistä että muusta mediasta. Elän terveellisesti ja jos hyvin käy elinvuosia voi edessä olla vielä 20-30 vuotta. Joten sitä tulevaisuutta voi minullakin olla vielä melkoisesti, joten en haluaisi jättää päätöstentekoa omasta tulevaisuudestani ihan toisten käsiin. Varsinkaan sellaisten käsiin (ap ), jotka näyttävät ajattelevan, että meillä ( yli 65 ) ei ole enää väliä.

[/quote]
Ole mitään väliä. Sekö että äänioikeus lähtisi, tekisi sinusta merkityksettömän ihmisen? Samalla logiikalla sinulla ei ole muuta virkaa yhteiskunnassa kuin äänestää. Etkö luota lapsiesi päätöksentekokykyyn, jos he muuten täyspäiseltä vaikuttavat?
Luuletko että keski-ikäiset poistaisivat vanhoilta ihmisoikeudet, omilta vanhemmiltaan!