Sanokaas nyt, mikä siinä whatsappissa on niin pahaa?
Mä en vaan tajua.
Lapsen kaveri (9v) oli joutunut poistamaan sen puhelimestaan, kun "on alaikäinen". Ok, ymmärrän, että jotku haluaa noudattaa ikärajoja kirjaimellisesti - oli ne sitten jenkeissä määritelty tai ei - mutta kaikilla se ikäraja ei ole edes syynä siihen paheksuntaan. Meillä on lapsilla ollut se aina heti siitä lähtien, kun ovat puhelimen saaneet eli ekaluokasta asti ja sen ansiosta meillä on puhelinlaskutkin lähes 0 e! Monta vuotta sitä käyttäneet eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia. Sehän on kuin tekstiviesti. Lapset laittaa sillä viestejä vain koulukavereilleen. Kysyvät läksyjä, kylään kavereita jne. Tämän kaiken he tekisivät soittamalla tai tekstareilla ilman whatsappia. Mitä eroa siinä olisi?
Jos ryhmät pelottaa, niin voihan niihin liittymisen kieltää.
Mä en vaan tajua, kun eihän tuolla edes ketään tuntemattomia voi olla. Vain ne, joilla on sun numero.
Kunhan vain tuli taas mieleen.
Kommentit (25)
Mun mielestä whatsappista on pelkkää hyötyä. Ennen puhelinlaskut olivat tosi kalliita, kun tekstasin niin paljon, mutta nykyään pärjään alle 10e saldolla kaksi kuukautta. Netinhän siihen tarvitsee, mutta halvin maksaa vain n. 6e/kk ja silläkin pärjää hyvin jos asuu lähellä keskustaa.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 16:44"]
Mun mielestä whatsappista on pelkkää hyötyä. Ennen puhelinlaskut olivat tosi kalliita, kun tekstasin niin paljon, mutta nykyään pärjään alle 10e saldolla kaksi kuukautta. Netinhän siihen tarvitsee, mutta halvin maksaa vain n. 6e/kk ja silläkin pärjää hyvin jos asuu lähellä keskustaa.
[/quote]
Näinpä. Ja tuollaisille alakouluikäisille riittää wifi, joka löytyy nykyisin lähes paikasta kuin paikasta.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 16:47"][quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 16:44"]
[/quote]
Näinpä. Ja tuollaisille alakouluikäisille riittää wifi, joka löytyy nykyisin lähes paikasta kuin paikasta.
[/quote]
Jep. Ja sitä nettiäkin käytän myös paljon muuhun (yhdistän puhelimesta läppäriin kotona ollessa jne), enkä ole ensisijaisesti ostanut sitä vain whatsappin takia. Luin muuten jostain, että whatsappista tulisi versio jonka saisi ladattua myös tietokoneelle? Tietääkö kukaan tästä mitään? :)
[/quote]Linkki?
Noh, whatsapp (kuten muutkin sovellukset) vaativat oikeudet puhelutietoihin, valokuviin, videoihin, kameraan, mikrofoniin, selaushistoriaan...
Itselläni on whatsapp, mutta em. tieto mietityttää niin, että tekisi mieli luopua koko sovelluksesta. Vaikka eiköhän ne oikeudet silti pysy ennallaan...
Google Playstä luin joskus, että slvellukset vaativat näitä oikeuksia siksi, että niiden avulla voidaan mitata jotain sovelluksen käyttäjän "aktiivisuutta." Sen enempää en lähde selittämään, koska suoraan sanottuna tämä aihe on minulle täysi mysteeri.
slvellukset = sovellukset. Vaikka ehkä te sen ymmärsittekin ;-)
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 16:57"][quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 16:44"]
[/quote]Linkki?
[/quote]
Saunalahden prepaid-liittymä. Itse käytän nykyään sitä kalliimpaa nettiä, kun itse saldoon ei mene enää niin paljoa rahaa kuin ennen, mutta sillä halvimmallakin pärjäsin hyvin ja se maksoi n. 6e. Jotain senttejä muistaakseni päälle. :) t. 3
SE ON LIIAN HALPA ! TELEOPERAATTORIT EI SAA NIISTÄ VOITTOA & OSAKKEEN OMISTAJAT EIVÄT SAA OSINKOJA JA VOITTOA TÄMÄN TAKIA ! TURHAT VIESTIT LISÄÄNTYY ! "EIKÄ OLE MUUTEN TÄYSIN ILMAINEN VAIKKA MONET NIIN KUVITTELEVAT ! :D
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 16:55"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 16:47"][quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 16:44"] Mun mielestä whatsappista on pelkkää hyötyä. Ennen puhelinlaskut olivat tosi kalliita, kun tekstasin niin paljon, mutta nykyään pärjään alle 10e saldolla kaksi kuukautta. Netinhän siihen tarvitsee, mutta halvin maksaa vain n. 6e/kk ja silläkin pärjää hyvin jos asuu lähellä keskustaa. [/quote] Näinpä. Ja tuollaisille alakouluikäisille riittää wifi, joka löytyy nykyisin lähes paikasta kuin paikasta. [/quote] Jep. Ja sitä nettiäkin käytän myös paljon muuhun (yhdistän puhelimesta läppäriin kotona ollessa jne), enkä ole ensisijaisesti ostanut sitä vain whatsappin takia. Luin muuten jostain, että whatsappista tulisi versio jonka saisi ladattua myös tietokoneelle? Tietääkö kukaan tästä mitään? :)
[/quote]
Käsittääkseni se tietokoneversio on jo olemassa. Iphonella ei toimi, mutta muilla toimii. En ole testannut enkä sen enempää perehtynyt asiaan.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 16:57"]
[/quote]Linkki?
[/quote]
Dna:lla halvin nettiliittymä 2,90e/kk.
Jos haluatte sen koneelle.. lataa BlueStacks-nimisen emulaattorin koneelle (http://www.bluestacks.com/), whatsapin voi asentaa siihen. Toimii hyvin. Samoin kuin kaikki muutkin appsit tuossa emulaattorissa.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 17:27"][quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 16:57"]
[/quote]Linkki?
[/quote]
Dna:lla halvin nettiliittymä 2,90e/kk.
[/quote]
Mulla ei Dna:n netti toimi melkein missään. Aiemmin oli joku 30e/kk maksava, koska pyysin että "laittakaa paras ja nopein mikä teillä on", mutta silloinkin piti olla keskustassa, että se toimi. Missään muussa kaupunginosassa ei toiminut, itse asun 2km päästä kotikaupunkini keskustasta ja täälläkin pätki koko ajan tai ei toiminut ollenkaan. Sama homma äitini luona eri kaupungissa ja serkkujeni luona eri kaupungeissa. :O Vaihdoin sitten tuohon saunalahden prepaid-liittymään ja johan alkoi toimimaan, vaikka olin esim. yli 25km päässä keskustasta keskellä metsää.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 17:28"]
Jos haluatte sen koneelle.. lataa BlueStacks-nimisen emulaattorin koneelle (http://www.bluestacks.com/), whatsapin voi asentaa siihen. Toimii hyvin. Samoin kuin kaikki muutkin appsit tuossa emulaattorissa.
[/quote]
Älkää nyt vaan kuunnelko tälläisiä neuvoja. Nykyään toimii hyvin suoraan selaimissa (Ghrome, Firefox ja Opera). Ohjeet omalle puhelimelle löytyy googlella.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 17:22"][quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 16:55"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 16:47"][quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 16:44"] Mun mielestä whatsappista on pelkkää hyötyä. Ennen puhelinlaskut olivat tosi kalliita, kun tekstasin niin paljon, mutta nykyään pärjään alle 10e saldolla kaksi kuukautta. Netinhän siihen tarvitsee, mutta halvin maksaa vain n. 6e/kk ja silläkin pärjää hyvin jos asuu lähellä keskustaa. [/quote] Näinpä. Ja tuollaisille alakouluikäisille riittää wifi, joka löytyy nykyisin lähes paikasta kuin paikasta. [/quote] Jep. Ja sitä nettiäkin käytän myös paljon muuhun (yhdistän puhelimesta läppäriin kotona ollessa jne), enkä ole ensisijaisesti ostanut sitä vain whatsappin takia. Luin muuten jostain, että whatsappista tulisi versio jonka saisi ladattua myös tietokoneelle? Tietääkö kukaan tästä mitään? :)
[/quote]
Käsittääkseni se tietokoneversio on jo olemassa. Iphonella ei toimi, mutta muilla toimii. En ole testannut enkä sen enempää perehtynyt asiaan.
[/quote]
Mistähän tuon tietokoneelle ladattavan version löytää? Siis iphonessa minulla tämä whatsapp jo on, mutta minulla on hp:n läppäri ja haluaisin siihen ladata sen. :D
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 17:03"]
Noh, whatsapp (kuten muutkin sovellukset) vaativat oikeudet puhelutietoihin, valokuviin, videoihin, kameraan, mikrofoniin, selaushistoriaan... Itselläni on whatsapp, mutta em. tieto mietityttää niin, että tekisi mieli luopua koko sovelluksesta. Vaikka eiköhän ne oikeudet silti pysy ennallaan... Google Playstä luin joskus, että slvellukset vaativat näitä oikeuksia siksi, että niiden avulla voidaan mitata jotain sovelluksen käyttäjän "aktiivisuutta." Sen enempää en lähde selittämään, koska suoraan sanottuna tämä aihe on minulle täysi mysteeri.
[/quote]
Meinaatko että joku tarkkailee sua: salakuuntelee mikin kautta ja kuvaa kameralla sua? :D Mieti nyt vähän! Messengerillä voi suoraan ottaa kuvan tai lähettää ääniviestin jollekin, selata valokuvia ja lähettää jollekin, yhteystiedot synkkautuu automaattisesti sovellukseen.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 16:43"]
Kertokaa toki se "pahuus", kun ilmeisesti siinä jotain sellaista on, kun alapeukutatte.
[/quote]
Periaatteessa en pidä siitä, että jo hyvin nuori lapsi ehdollistuu siihen, että elämä on virtuaalitodellisuudessa eikä tässä ympärillä. Tulee jonkinasteinen nettiriippuvuus tai muuta lieveilmiötä, olennaisemmat asiat kärsivät.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 16:57"][quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 16:44"]
[/quote]Linkki?
[/quote]
Mulla on 5€, DNA, otettu n. 4v. sitten.
Tuossa selainversiosta hiukan ja siis tosiaan yleisesti applea tarkoitin, kirjoitin ajattelemattomasti iphone.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 17:45"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 16:43"]
Kertokaa toki se "pahuus", kun ilmeisesti siinä jotain sellaista on, kun alapeukutatte.
[/quote]
Periaatteessa en pidä siitä, että jo hyvin nuori lapsi ehdollistuu siihen, että elämä on virtuaalitodellisuudessa eikä tässä ympärillä. Tulee jonkinasteinen nettiriippuvuus tai muuta lieveilmiötä, olennaisemmat asiat kärsivät.
[/quote]
Siis hetkinen. Nyt puhutaan viestittelysovelluksesta. Kiellät tuolla periaatteella siis myös tekstiviestit?