Mihin kauppaan on mahdollista palauttaa limsapullojen kennoja?
Kyseessä siis 24 limsapullon kenno. Tukusta ostettu, mutta onko tukussa palautusautomaattia?
Kommentit (9)
Vie se johonkin isompaan markettiin, ainakin pääset eroon siitä, vaikka et panttia saakkaan.
Puhuks nyt sellasesta sinisestä korista?
Kysyisin tuolta tukusta sen vuoksi, että olen itse töissä tavallisessa ruokakaupassa ja meillä taas ei koskaan liiku nuo asiakkaille enkä sen vuoksi tiedä, mikä niiden panttiarvo on. Tai jos sinulla on kuitti, jolta se panttiarvo näkyy, niin silloin voisin sen itse hyvittää, mutta muutoin menisi hyvin hankalaksi selvittelyksi. Ja ikävä sanoa, mutta en voisi poissulkea sitäkään, että kenno on varastettu, koska esimerkiksi narkkarit ovat perinteisesti varastaneet kaupasta noita pantillisia asioita juurikin sen vuoksi, että saavat rahat. (Älä siis nyt ota tuota liian pahalla ja itseesi kohdistuvana, kerroin sen vain syyksi siihen, miksi saatat herättää hämmennystä, jos menet tavalliseen ruokakauppaan tuon kanssa.)
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 17:07"]
iml ap :)
[/quote]
??
Nro 3 puhuu asiaa. Olen myös itse töissä ruokakaupassa ja meillä ei koskaan anneta asiakkaalle noita pantillisia limsapullojen kennoja. Ne maksavat meille ja sen takia niitä ei anneta asiakkaalle. Kennot palautetaan limsatehtaille ja silloin saamme niistä palautuksen.
Aiemminhan asiakkaat saattoi ottaa juomia koreissa, jotka on pantillisia. Ja niitä koreja on vieläkin liikkeellä yhtä kokoa, mutta sellaistakaan menee enää harvoin. Muistan, että olen pari vuotta sitten keksinyt itse pantin naiselle, joka halusi ottaa tuollaisen kennon, jota normaalisti ei saa ottaa. Silloin meneteltiin niin, että kerroin naiselle, että menee kuitin kanssa palauttamaan kennoa ja kuitista näkyy, mikä pantti häneltä on peritty.
Silloin, kun oli se vanha systeemi, että oli erilkokoisia koreja, oli kassalla listat siitä, mikä kori on minkäkin arvoinen mutta tosiaan noiden uusien kennojen kanssa ei ole meillä kassoilla mitään tietoa, mikä niiden panttiarvo on.
3
Pantti on 2,20 ainakin täällä meillä päin (Pohjanmaa), jos puhutaan näistä 24 lasipulloa sinisistä koreista.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 17:58"]
Pantti on 2,20 ainakin täällä meillä päin (Pohjanmaa), jos puhutaan näistä 24 lasipulloa sinisistä koreista.
[/quote]
Kyse ei ole korista..vai miten saat kennosta yhtäkkiä korin?