Kumpi on parempi laulaja? Paula Koivuniemi vai Katri-Helena?
Kommentit (44)
Paula on ehdottomasti parempi laulaja.
Minusta Katri-Helena on persoonaltaan jotenkin karismaattisempi. Paulalla tais olla melkoisen matala ääni, en oikein tykkää.
Miksei sitä Paulaa ole koskaan opastettu hengitystekniikassa, kun sen laulaessa huohotus kuuluu aina henkeä vetäessä.
Kysymykseen on vaikea vastata, mutta ihan samantekevää, sillä kumpikaan ei kuulu suosikkeihini. Aika on ajanut jo molempien ohi.
Itsekin tykkään enempi Paula Koivuniemestä, ja Paulan äänen muistan heti kun taas Katri Helenan en.
Katri Helenalla jotenkin persoonattomampi ääni, Paulalla sielukkaampi ja tummempi.
Vierailija kirjoitti:
Miksei sitä Paulaa ole koskaan opastettu hengitystekniikassa, kun sen laulaessa huohotus kuuluu aina henkeä vetäessä.
Kysymykseen on vaikea vastata, mutta ihan samantekevää, sillä kumpikaan ei kuulu suosikkeihini. Aika on ajanut jo molempien ohi.
Minä olen 29v enkä ole ikinä elänyt heidän kulta-aikaa, mutta onhan nuo naiset klassikoita joten tiedän heidän biisejään ja on tuttuja hahmoja.
Paula ei osaa laulaa ja huohottaa ihmeellisesti, eli Katri-Helena. En tosin kuuntele esittämäänsä tyylilajia, joten en varsinaisesti pidä kummastakaan.
Minäpä vetäisen Laila Kinnunen -ässän esiin.
Katri Helenan ääni on ohut eikä se mene aina nuotilleen. Paula on kyllä aina laulanut nuotilleen.
Jenni Vartiainen se vasta hengittääkin laulaessaan.
Totta kai Paula Koivuniemi.En ole koskaan tykännyt katri-helenan määkimisestä,Radio vaihtaa heti
kanavaa,kun se alkaa määkimään.
Ihan erityyppisiä laulajia keskenään, joten ei voi verrata laulutaidon osalta.
"Mä aion varjosta pois, aion matkata näin!" (Katri Helena: Lui) (1965)
Paulan Leikki riittää on ihanan sensuelli kipale.
Katri Helena tietenkin. Paulalla on ihan tavallinen pubiruusun ääni.
Eri asia on millaisia kappaleita he esittävät.
Katri Helenalla menee usein ääni kireäksi laulaessa. Joskus pitää olla huolissaan hänestä, että miten hän nyt selviää kappaleen loppuun.
Kumpikaan ei ole varsinaisesti hyvä laulaja kuten vaikkapa Anneli Saaristo.
Kyse lähinnä on siitä kumman persoonasta ja tyylistä tykkää.
Paulalle ääni siis minulta.
Voisiko joku laatia tästä asiasta definitiivisen väitöskirjan?
En osaa valita. Kummalla on pidempi ura takanaan?
Tätä olen itsekin pohtinut jo lapsesta saakka. Tykkäsin kummastakin. Lapsena laulelin kumpaakin joulumaa, katson sineen taivaan, sata kesää tuhat yötä, sua vasten aina painautuisin yms. Paula kuitenkin mielestäni parempi. Kummallakin todella hienot äänet.