Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyhmintä työhakemuksessasi?

Vierailija
02.03.2015 |

Onko joku muukin mokannut työnhaussa jo hakemusvaiheessa? Mitä tuli tehdyksi?

Minä työstin hakemusta kolmatta tuntia ja lähetettyäni sen matkaan huomasin kirjoittaneeni oman nimeni väärin niin, että varmasti näkyy ensi silmäyksellä. Siinä ei enää hieno ceeveekään pelastanut.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetin muutamaan paikkaan hakemuksen sähköpostilla ja unohdin piilottaa vastaanottajat, eli rekrytoijat näkivät osoiteriviltä että lähetin saman hakemuksen useampaan paikkaan :D ihme kyllä, yhdestä noista tuli silti haastattelukutsu.

Vierailija
2/5 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein itseasiassa ihan töitä huonon hakemuksen eteen tuossa viikonloppuna. Tuloksena oli kolmen kappaleen hakemus, joista ensimmäisessä kerron kuka olen ja että löysin paikan te-toimiston avulla, toisessa kerron etten ole koskaan tehnyt juuri sellaista työtä jota on tarjolla, ja viimeisessä kappaleessa mainitsen, että lähitulevaisuuden suunnitelmiini kuuluu oppisopimusopiskelu (jota vuokrafirman kautta tuskin on mahdollista suorittaa). Meinasin laittaa vielä palkkatoiveen, mutta unohdin. Ja luonnollisesti toive ihan överiksi :D Liitteeksi laitoin ihan asiallisen cv:n.

Jos tolla hakemuksella joutuu haastatteluun niin... kuinka paskoja ne muut sitten on :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osoitin hakemuksen väärään firmaan. Olin siis unohtanut vaihtaa hakemukseen vastaanottajan tiedot, vaikka tekstiosuutta fiksasin paremmin kyseiseen paikkaan sopivaksi. Ei tullut hakemuskutsua.

Vierailija
4/5 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin laittaa oman puhelinnumeroni ja numerotiedustelusta sitä ei saa kun se on salainen. Tuli kirjeitse pyyntö soittaa ja sopia haastatteluaika... sain sen työn :)

Vierailija
5/5 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta oli seuraavanlainen: ensin lähetin työhakemuksen paikkaan, johon perustelin, miksi haluan vaihtaa alaa.

Seuraavaksi otin saman viestin, jota muokkasin ja perustelin, minkä takia alalta hankittu kokemus olisi suureksi avuksi juuri siinä työssä. Vahinko vain, että se alkuperäinen viesti jäi siihen sähköpostiin mukaan... Ja olin vielä kehunut olevani tarkka ja huolellinen.

Muistaakseni en saanut kumpaakaan paikkaa, mutta aika pian tärppäsi.