neljäs lapsi vai ei?
Kokemuksia? Kova vauvakuume on ..
Kommentit (28)
13 v 12 v ja 9 vuotiaita siis lapset ovat nyt. Itse 33 vuotta. Nyt jos koskaan lapsi koska vanhempana en uskalla enää yrittää saada lasta . Ap
Itsellä on kolme enkä varmaan enää neljättä haluaisi. Aika työntäyteistä näinkin. Toisaalta sä oot nuori ja muut lapset jo aika isoja... miksipä siis ei, jos tuntuu että jaksat uudelleen päiväkotirumbat yms
Neljättä odotan,mietin samaa kuin sinä ja valitsin mahdollisuuden. Nyt kun mielialat heittelee,olen jo valmiiksi kauhuissani,miten taas kaiken jaksan.
Vaikka aina olen ollut onnellinen vauva-ajan äiti. Tämä raskauskin on jo ollut paljon haastavampi kuin aiemmat..
Juu. Mietteet itselläkin on välillä ristiriitaiset kun elämä nyt jo toissaalta helpompaa kuin vauvoja ei ole mutta toisaalta noiden kolmen kanssa tulevat murrosiät ym ..mutta silti vauvakuume on ja monet ystävät saavat lapsia nyt kun itse sain tosi nuorena.
Mun nuorin on nyt 13 v. ja mä harmittelen vieläkin, kun ei tehty neljättä lasta. Näin isoa ikäeroa en halua ja itsekin kohta 40 v.
Isompaa autoahan se neljäs lapsi tarkoittaa ja aika paljon neliöitäkin kodissa saa olla, mutta tuskin muita negatiivisia asioita on.
Hyvä ikä. Saatat ehtiä saamaan kaksi ennenkuin ikäriski kasvaa merkittävästi. Onko teillä varaa? Esim asuminen ja vanhempien lastenne kouluttaminen?
Sinulla ei ole vielä ole kovasti ikää, joten se ei ole este. Mutta neljäs lapsi jäisi aika yksin. Kolme vanhinta lastasi ovat jo niin vanhoja, että heistä ei leikkikaveria saa. Neljäs lapsesi kun olisi 9v, kolmaneksi nuorin olisi jo 18v. Miettisin tarkkaan. Minulla neljä lasta ja lapsilla seuraa toisistaan.
Joo neljäs lapsi jäisi yksinäiseksi, joten hanki vähintään kaksi. Ei mitään yksinäistä iltatähteä!
Viitaten kommenttiin numero 11, omat sisarukseni ovat minua 12 ja 16 vuotta vanhempia. On totta, että kun olin lapsi, kotona ei ole samanlailla ollut leikkikavereita, mutta minulla oli kyllä muuten paljon kavereita, enkä koe jääneeni paitsi mistään. Hieman vanhempana oli todella arvokasta, kun oli vanhempia sisaruksia jotka silti innokkaasti viettivät aikaa kanssani ja joiden kanssa touhuiltiin kaikenlaista, johon äiti ei ollut tarpeeksi "cool".
On varmasti totta, että on kiva kun lapsilla on seuraa. Mutta ei sekään ole täysin huono asia, että nuorimmaisesi saisi lopulta runsaasti huomiota ollessaan ainut kotona asuva, olematta silti ainut lapsi. Uskon, että ainakin minä otin paljon mallia vanhemmista sisaruksista, ja olin aina melko kypsä ikäisekseni.
Meillä oli kolme jo aika isoa kun iski kauhea vauvakuume. Vauvoja alkoi ilmaantua kaveripiiriin kun ne jotka halusivat ensin työn ja kodin jne havahtuivat vasta yli 30-vuotiaana lapsia tekemään. Me kun aloitettiin jo nuorena. Sain esikoiseni 23-vuotiaana. Neljäs syntyi kun olin 35-vuotias ja päätettiin sitten vielä tehdä yksi iltatähden kaveriksi ja nyt tuossa tuhisee 1kk ikäinen vieressä.
Moni on ihmetellyt tätä meidän sakkia ja sitä kun jaksoin aloittaa pikkulapsiajan uudestaan mutta päivääkään en ole katunut. Isommista on jo paljon apua ja pienistä on yllättävänkin paljon iloa myös isoveljille. Kovasti näyttävät tykkäävän pikkuisista.
Välillä on raskasta ja aina on hektistä, mutta meillä on hyvä tukiverkko ja aina apua saatavilla. Enemmän on hyviä hetkiä kuin huonoja. Ja pidän siitä ajatuksesta, että sitten kun isot muuttavat pois niin meillä on vielä pienet kotona. Ja sitten kun pienetkin kasvavat isoiksi niin saadaan varmaan jo lapsenlapsia. :)
Tyttöä ei tullut jota kovasti toivoin, mutta meidän kaikki pojat on kyllä niin rakkaita ja ihania että ei harmita yhtään. Ja kyllä vaan pojillekin saa ihania vaatteita. Niiden löytäminen on vaan hieman haasteellisempaa.
Mullakin 3 poikaa.En taloudellisista syistä halua enempää lapsia mutta välillä miettii miten kivaa oliskikaan iso perhe minkä palkinto olis se että vanhuudessa todennäköisesti olis paljon läheisiä ympärillä.Lapsuuden perheeni ei ole läheinen enkä omista kuin muutaman ystävän...pelkään että isomman perheen kansss joutuisi turvautumaan yhteiskunnan tukiin jatkuvasti.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 14:45"]
Mullakin 3 poikaa.En taloudellisista syistä halua enempää lapsia mutta välillä miettii miten kivaa oliskikaan iso perhe minkä palkinto olis se että vanhuudessa todennäköisesti olis paljon läheisiä ympärillä.Lapsuuden perheeni ei ole läheinen enkä omista kuin muutaman ystävän...pelkään että isomman perheen kansss joutuisi turvautumaan yhteiskunnan tukiin jatkuvasti.
[/quote] Sanoisin siis vielä että mikäli rahat riittää niin miksipäs ei 4 lapsi??
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 12:25"]
Ihanku maapallolla ei olisi jo liikaa..
[/quote]
Tämä. Kannattaako niitä mukuloita hankkia ihan tautisia määriä tähän kantokyvyn ylittäneelle pallolle? Ajattelisitte muitakin!!!
Ei kannata.