Pitäisikö valtion maksaa korvauksia nyt niille ihmisille joiden leikkaukset siirtyvät rokottamattomien tehohoitopotilaiden takia?
1000 euroa per siirretty päivä olisi edes pieni hyvitys siitä, että valtio antaa rokotekriittisten haitata sairaanhoitoa ja siirtää kansalaisten tarpeellisia leikkauksia hamaan tulevaisuuteen. Sakottaahan valtiokin kuntia siitä jos esim. työttömän henkilön työttömyys pitkittyy. On se kyllä kumma, että Suomen hallitus on niin munaton tämän asian kanssa.
Kommentit (51)
Kunnon raippavero rokottamattomille joista rahoitetaan nuo valtionkorvaukset.
Kyllä saa vaan ihmetellä miten ihmiset varsinkin tuplarokotetut ovat niin täynnä vihaa ja aggressiivisuutta,eikö teillä ole tosiaankaan muuta elämää kuin valehdella ja rähistä ympäriinsä? Mikä teitä vaivaa? Ettekö sitten olekaan turvassa?
Vierailija kirjoitti:
Lisävero rokottamattomille kansalaisille josta kustannetaan heidän aiheuttamansa haitta. Antivaxxerien julkinen nolaaminen. Heidän housunsa pitää saada putoamaan.
koronan tehohoito maksanut 56 miljoonaa
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008446358.html
Pelkkä testaus 1400 miljoonaa
https://www.hs.fi/talous/art-2000006632925.html
Rokotteetkin maksaa. Maksa sinä testisi ja rokotteesi itse, minä en testeissä ramppaa enkä halua sun piikkejäs maksaa
Vierailija kirjoitti:
Ei se raha kovin paljon lämmitä jos oikeasti tärkeä leikkaus siirtyy.
Tavallaan on kohtuutonta, että itse rokottamatta jättänyt käytännössä siirtää itse ottamansa riskin muille. Joku pahimmillaan maksaa siitä sitten hengellään (kohta ollaan tilanteessa, jossa syöpäleikkauksiakin joudutaan siirtämään, se tarkoittaa osalle erittäin epämiellyttävää kuolemaa).
Taas samaa lässytystä, en tiedä leikittekö vain typerää vai oletteko oikeasti. Siis vielä kerran, terveydenhuoltoa rasittaa tällä hetkellä ne rokotetutkin aivan yhtä paljon. (plus, yllättävät rokotehaittavaikutukset) Miten rokotettu potilas olisi jollakin tavalla parempi kuin rokottamaton, avatkaa tätä meille te arvon yksitotuus-jänkkääjät. (nyyhkytarinat voi jättää, ne eivät vaikuta keneenkään)
Minun mielestä on totaalisen kohtuutonta että kaiken kansalaisten piinaamisen ja uhkailun jälkeen nämä "paremmat kansalaiset"-rokotetut menevät ja hankkivat itselleen sen pahemman taudin rokotuksesta huolimatta. Pitääkö lähmiä kaikkea ja elää kuin sika pellossa?
Entäpä rokotetut tehoilijat? Pahimmillaan hakevat apua terveydenhuollosta rokotehaittoihin, sitten vielä makaavat teholla. Tuplamaksu, eikö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahan ahneus on todella rumaa katsottavaa. Ei tämä yhteiskunta ole yksittäistä ihmistä varten vaan tämä on meille kaikille
Vielä rumempaa katsottavaa on se, että nämä rokotevastaiset pellet vaarantavat nyt muiden ihmisten pääsyn tarpeelliseen hoitoon.
Molemmat ovat potilaita. Korona ei tee kenestäkään vähempiarvoista.
Koronarokotetta ottamaton ei ole rokotevastainen, pellestä puhumattakaan. Esim. minulla on kaikki mahdolliset rokotukset ja vasta painostuksen jälkeen otin koronarokotteen. Rokotetta puolustavat argumentit pelottivat minua riskiryhmäläisenä enemmän kuin rokotus. Pelkään vieläkin vähän saavani jonkun rokotusseurauksen, mutta näillä nyt mennään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saa vaan ihmetellä miten ihmiset varsinkin tuplarokotetut ovat niin täynnä vihaa ja aggressiivisuutta,eikö teillä ole tosiaankaan muuta elämää kuin valehdella ja rähistä ympäriinsä? Mikä teitä vaivaa? Ettekö sitten olekaan turvassa?
Epäilen vahvasti että jossain rokotteessa on jotain joka vaikuttaa ihmisen psyykeen ja aggressiivisuuteen. Liian monet rokotetut ovat suorastaan pelottavia, tulee mieleen jotkut zombit paitsi aivojen sijaan huudellaan rokotetta. Ja jahdataan muita kansalaisia valmiina jopa puremaan kädestä. Näin ison massan yllättävä väkivaltaisuus/vihamielisyys muita kohtaan ei ole normaalia.
Onkohan joku kiero psyyke-testaus menossa, suomalaisiahan on ennenkin käytetty koerottina.
Enkä ole edes foliohattutyyppi ja silti tulee jo tällaisia ajatuksia:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli: Ei tuo tilanne nyt niin katastrofaalinen ole, miten halutaan antaa ymmärtää...
Riippuu täysin minkä SHP:n alueella asuu. Suomessa on tällä hetkellä hyvin erilaiset tilanteet eri puolilla maata.
Turussa ja TYKSiin menossa. Eli koronahotspotista kyse. Olen kyllä positiivisesti yllättynyt ja samalla hämmentynt sittä että mun oma kokemus on: business as usual meininki.
Tottakai pitää! Samalla Valtion omalla, ylivertaisella korvaus-sabluunalla, jolla narkolepsiatkin korvattiin:
20 euroa kuolemasta, 22 euroa elinikäisestä työkyvyttömyystä, jne... 🤗
https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00908
Valtion pitäisi lisätä hoidonkapasiteettiä.
Vierailija kirjoitti:
Valtion pitäisi lisätä hoidonkapasiteettiä.
Tämän luulisi olevan sivistysvaltiossa se ensimmäinen keino mutta minkäs teet kun hallinto sanoo no can do..mutta afghaaneja tänne heti nyt:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan on kohtuutonta, että itse rokottamatta jättänyt käytännössä siirtää itse ottamansa riskin muille. Joku pahimmillaan maksaa siitä sitten hengellään (kohta ollaan tilanteessa, jossa syöpäleikkauksiakin joudutaan siirtämään, se tarkoittaa osalle erittäin epämiellyttävää kuolemaa).
Taas samaa lässytystä, en tiedä leikittekö vain typerää vai oletteko oikeasti. Siis vielä kerran, terveydenhuoltoa rasittaa tällä hetkellä ne rokotetutkin aivan yhtä paljon. (plus, yllättävät rokotehaittavaikutukset) Miten rokotettu potilas olisi jollakin tavalla parempi kuin rokottamaton, avatkaa tätä meille te arvon yksitotuus-jänkkääjät. (nyyhkytarinat voi jättää, ne eivät vaikuta keneenkään)
Minun mielestä on totaalisen kohtuutonta että kaiken kansalaisten piinaamisen ja uhkailun jälkeen nämä "paremmat kansalaiset"-rokotetut menevät ja hankkivat itselleen sen pahemman taudin rokotuksesta huolimatta. Pitääkö lähmiä kaikkea ja elää kuin sika pellossa?
Suomessa on julkistettu tieto, että Suomessa rokottamattomalla on 33-kertainen todennäköisyys joutua teholle kuin jos hän olisi ottanut rokotteen. Jos kaikki olisivat rokotettuja, teholla olisi tällä hetkellä paljon enemmän tilaa. Osalla väestöstä on heikompi immuunipuolustus esim. synnynnäisesti, syöpähoitojen tai korkean iän vuoksi, he eivät voi sille mitään ja vaikka olisivat ottaneet rokotteet, ne eivät useinkaan toimi heillä riittävän hyvin.
Asun itse Alankomaissa. Tällä hetkellä mm. paksusuolen syövän leikkausta odottavat joutuvat odottamaan lain sallimaan rajaa pidempään. Viime vuoden alussa sama koski myös erittäin kiireellisiä syöpäleikkauksia (nuorten naisten aggressiivinen rintasyöpä joka leviää herkästi). Sydäleikkauksia ym. ja myös lasten operaatioita on myös siirrelty, osalla jopa kolmeen kertaan. On jo todettu "paikallisella Ylellä", että kuolemia on näiden siirtojen vuoksi jo tullut ja tulee lisää. Lisäksi ensimmäisen pandemiavuoden aikana kuoli 400 onnettomuusuhria enemmän kuin olisi pitänyt, jos tehoilla olisi ollut tilaa. Eli vaikutuksia kyllä on ja rokotteet ovat yksi tehokas keino vähentää sairaaloiden kuormitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on julkistettu tieto, että Suomessa rokottamattomalla on 33-kertainen todennäköisyys joutua teholle kuin jos hän olisi ottanut rokotteen. Jos kaikki olisivat rokotettuja, teholla olisi tällä hetkellä paljon enemmän tilaa. Osalla väestöstä on heikompi immuunipuolustus esim. synnynnäisesti, syöpähoitojen tai korkean iän vuoksi, he eivät voi sille mitään ja vaikka olisivat ottaneet rokotteet, ne eivät useinkaan toimi heillä riittävän hyvin.
Asun itse Alankomaissa. Tällä hetkellä mm. paksusuolen syövän leikkausta odottavat joutuvat odottamaan lain sallimaan rajaa pidempään. Viime vuoden alussa sama koski myös erittäin kiireellisiä syöpäleikkauksia (nuorten naisten aggressiivinen rintasyöpä joka leviää herkästi). Sydäleikkauksia ym. ja myös lasten operaatioita on myös siirrelty, osalla jopa kolmeen kertaan. On jo todettu "paikallisella Ylellä", että kuolemia on näiden siirtojen vuoksi jo tullut ja tulee lisää. Lisäksi ensimmäisen pandemiavuoden aikana kuoli 400 onnettomuusuhria enemmän kuin olisi pitänyt, jos tehoilla olisi ollut tilaa. Eli vaikutuksia kyllä on ja rokotteet ovat yksi tehokas keino vähentää sairaaloiden kuormitusta.
Tarkoitin tietenkin tämän vuoden, eli vuoden 2021, alkua. Pahoittelut virheestä.
Melkein turha täällä on keskustella asiallisesti ja faktoista jotka kaikki kuitenkin tietävät(vaikka kieltävät), nämä maksetut teinit(?) ovat sormet valmiina alapeukuttamaan kaikkea mikä ei sovi tahojen oheistukseen. Pyydät alapeukuttajaa vaikka kertomaan minkä takia hänen mielestään vaikka rokotetut koronasairastajat ovat parempia eivätkä kuormita terveydenhoitoa niin vastausta ei kuulu. Ei edes urahdusta, lisää vain alapeukkuja. Ehkä botti kyseessä..
Nämä samat heppulit tunnistaa melkein aina samasta lapsellisesta tyylistä ja alapeukuista ennen kuin kukaan edes ehtii lukea viestiä. Mitä järkevämpi se on ja saa kommentteja sitä enemmän niitä alapeukkuja satelee, monesti myös multipeukuttavat.
Aiheita mitä nämä madot kyttäävät ovat juurikin realistinen rokotekeskustelu, trans-sitätätä hörhöt ja antiwhite afrot ja niiden palvominen.
Olisi kiva tietää mikä taho lähettelee näitä sekopäitä muka "vaikuttamaan" kansalaisten mielipiteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli: Ei tuo tilanne nyt niin katastrofaalinen ole, miten halutaan antaa ymmärtää...
Riippuu täysin minkä SHP:n alueella asuu. Suomessa on tällä hetkellä hyvin erilaiset tilanteet eri puolilla maata.
Turussa ja TYKSiin menossa. Eli koronahotspotista kyse. Olen kyllä positiivisesti yllättynyt ja samalla hämmentynt sittä että mun oma kokemus on: business as usual meininki.
On kerrottu että noin 50 koronapotilasta teholla pystytään hoitamaan kohtuullisin vaikutuksin. Sen jälkeen kaikki muuttuu, heidän hoitonsa on suoraan pois muilta ja leikkauksia ym. pääsee odottelemaan toden teolla. Tällä hetkellä tehoilla Suomessa on 53 potilasta.
Vierailija kirjoitti:
Puhutte skeidaa, minulla todettiin rintasyöpä kuukausi sitten ja huomenna leikkaus.
Uskon menneeni joidenkin kaihi/lonkkapotilaiden ohi ja hyvä niin.
Kertaakaan ei ole tullut koronapotilaat mieleen. He lienevät infektio-osastolla.
Puhutaan mieluummin yleisesti infektiopotilaista, ilman osoittelua. Veronmaksajia tässä itse kukin. Peace!
Kukakohan ihme alapeukutti sinuakin, kerrot oikeasta tilanteesta joka kumoaa näitä harhaluuloja.
Onnea leikkaukseen, toivottavasti menee hyvin!
Vierailija kirjoitti:
Melkein turha täällä on keskustella asiallisesti ja faktoista jotka kaikki kuitenkin tietävät(vaikka kieltävät), nämä maksetut teinit(?) ovat sormet valmiina alapeukuttamaan kaikkea mikä ei sovi tahojen oheistukseen. Pyydät alapeukuttajaa vaikka kertomaan minkä takia hänen mielestään vaikka rokotetut koronasairastajat ovat parempia eivätkä kuormita terveydenhoitoa niin vastausta ei kuulu. Ei edes urahdusta, lisää vain alapeukkuja. Ehkä botti kyseessä..
Nämä samat heppulit tunnistaa melkein aina samasta lapsellisesta tyylistä ja alapeukuista ennen kuin kukaan edes ehtii lukea viestiä. Mitä järkevämpi se on ja saa kommentteja sitä enemmän niitä alapeukkuja satelee, monesti myös multipeukuttavat.
Aiheita mitä nämä madot kyttäävät ovat juurikin realistinen rokotekeskustelu, trans-sitätätä hörhöt ja antiwhite afrot ja niiden palvominen.
Olisi kiva tietää mikä taho lähettelee näitä sekopäitä muka "vaikuttamaan" kansalaisten mielipiteisiin.
Sinulle on vastattu. Katso viestit joissa mainitaan '33-kertainen' ja 'heikompi immuunipuolustus'.
Minusta taas tuntuu, että osa rokottamattomista joko trollaa tai ei oikein ymmärrä tilannetta.
Terveisin se Alankomaissa asuva
Vierailija kirjoitti:
Ei kohta, vaan siinä tilanteessa ollaan jo. Ainakin HUSissa on jo useita syöpäleikkauksia jouduttu siirtämään koronapotilaiden takia. Jokainen rokottamaton tehohoitopotilas pitäisi laittaa maksamaan kalliisti siitä, että on vaarantanut toisten ihmisten hengen silkkaa typeryyttään. Heille ei heru ymmärrystä yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Olisi pitänyt lisätä, ja jos niitä alapeukkuja ilmestyy nopeammin kuin flash juoksee, olin oikeassa ;) Niitä järkeviä selityksiä "miksi rokotettu koronapotilas on parempi" odotellessa..
Puhutte skeidaa, minulla todettiin rintasyöpä kuukausi sitten ja huomenna leikkaus.
Uskon menneeni joidenkin kaihi/lonkkapotilaiden ohi ja hyvä niin.
Kertaakaan ei ole tullut koronapotilaat mieleen. He lienevät infektio-osastolla.
Puhutaan mieluummin yleisesti infektiopotilaista, ilman osoittelua. Veronmaksajia tässä itse kukin. Peace!