Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tosi monet ihmiset eivät ymmärrä katsoa tuotteiden litrahintoja

Vierailija
02.12.2021 |

Ja nämä samat tuntemani ihmiset muuten kyllä puhuvat kuinka kaikki on niin kallista. Eivät kuitenaan osaa toimia taloudellisesti. Moni vaan tujottaa kaupassa yksikköhintaa "tämän mä otan, vain 1 euro", sitten huomautan että jos ostaisi isomman, tulisi se suhteessa halvemmaksi. Hoksaavat kyllä sitten itsekin ja myöhemmin olenkin huomannut heidän ostaneen vinkkini mukaan 🙂

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kummallista, että paketti suklaakeksejä maksaa saman kuin suklaapatukka.

Tietysti sitä ostaa sen keksipaketin.

Vierailija
42/54 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein edullisin hinta on sillä eniten myydyllä pakkauskoolla. Myllyn parhaan perusmakaroni on 400g pussissa hyvinkin halpaa, kilon paketilla on moninkertainen kilohinta. Puolen litran maitopurkki on samanhintainen kuin litran purkki, ellei kalliimpikin. Jukurtit pikareissa voivat olla tarjouksessa halvempia kuin sama jukurtti kilon purkissa.

Kuten täällä on jo useaan kertaan sanottu, niin jos on tarve vain yksittäiselle asialle, ei ole järkeä ostaa tukkupakkausta. Meillä kuluu käsipesuainetta litratolkulla kuukaudessa, joten minun on järkevää ostaa noita täyttöpakkauksia. Satunnaisesti ostan jotain tietyntuoksuista tavallisen pumppupullon, siitäkin saa myöhempään käyttöön sen pumppupullon, kun sisältä on käytetty. Loputtomiin nuo pumput eivät kestä. Toisaalta minun kannattaa ostaa pienin mahdollinen pakkaus kahvia, koska me emme sitä juo, se on vain vieraille - kahvi ei säily loputtomiin. Eikä todellakaan kannata ostaa sitä kolme pakettia kympillä tms. tarjousta, mihinhän laita ne loput paketit? Kompostiinko? Lisäksi meillä käytetään pannukahvia, se hyvin harvoin ylipäätään on tarjouksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sipsinhimo iskee ja otan koriin 89 senttiä maksavan pikkupussin. Kaveri tulee osoittelemaan kilohintaa, että halvemmaksi tulee ostaa yli 2 euroa maksava iso pussi. Anteeksi mitä? Ei se minun laskennallani tule halvemmaksi, kun haluan kuitenkin vain kourallisen sipsiä, ja syön naksuja ylipäätään hyvin harvoin.

Eli nyt joko heitän loput roskiin tai pahoinpitelen kehoani syömällä ylimääräistä sontaa? Jos olisi mahdollista, ostaisin mielelläni vaikka vain muutaman naksun irtokarkkihyllyn tapaisella systeemillä. 

:D Tähän tulisi yksi tuttu sanomaan, että et sä voi ruuasta puhua noin ja demonisoida esim. sipsiä tai pitsaa huonommaksi kuin jotakin muuta. En ole yhtä mieltä hänen kanssaan, mutta kuulin tämän sieluni korvin...

Vierailija
44/54 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä halvin valinta on se epäisänmaallisin ja raha menee jollekin vinkuintian syljeskelijälle.

Kiinnosti.

Niin, sinua ei mahda monikaan asia kiinnostaa etenkään suuremmassa mittakaavassa.

Ei, ei koske minua.

Vierailija
45/54 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikeissa ostaa kiuaskiviä, mutta kaupassa ei ollut litrahintaa. Jäi sitten ostamatta.

Vierailija
46/54 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti joutuu ostamaan isoja paketteja, jos pieniä ei ole. Punainen maitokin happanee purkkiin, kun ei kahvin seassa ehdi kuluttaa.

Jos tänään (2.12) ostat punaisen maidon, jossa on päiväys esim 7.12, niin se menee kahvimaitona aivan täysin vielä vaikkapa 14.12. Itse olen usein käyttäny maitoja, jossa on ollut päiväys yli viikon takaa ja eivät ole sakanneet kahvikupissa.

Niin eli puoli purkkia ehtii pilaantua.

Vierailija
47/54 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se kummallista, että paketti suklaakeksejä maksaa saman kuin suklaapatukka.

Minä en. Ei mitään järkeä ostaa epäterveellistä asiaa paljoa, kun sitä haluaa oikeasti juuri patukan verran.

Vierailija
48/54 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cbd öljyssä on katteet myyjien puolelta kohdillaan. Yhdellä halvimmista litrahinta hitusen alle 4000 euroa. Sellainen 10 ml pullo 39 euroa. Kalleimpien litrahinta on jo kymppitonni. Huh, huh mitkä hinnat.

Vierailija
49/54 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en. Ei mitään järkeä ostaa epäterveellistä asiaa paljoa, kun sitä haluaa oikeasti juuri patukan verran.

Niin, sinä.

Ketjun aihe on juuri se, etteivät ihmiset osta järkevästi.

Vierailija
50/54 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnan lisäksi valintaperusteena on tuotteen kotimaisuus, ekologisuus ja eläinten kohtelu.

Ei sitä kotimaista luomua tai ekotuotteita ole yleensä kuin yhdessä pakkauksessa, yleensä vain yhtä merkkiäkin. Myös pakkausmateriaalin määrä ja kierrätysmahdollisuudet vaikuttaa

Tapauskohtaistahan tämä on, noiden lisäksi vaikuttaa se, säilyykö se käyttökelpoisena, tarvitseeko niin paljon, missä tavaraa säilyttää kotona, lisäksi epäterveellisissä ruuissa kannattaakin ostaa pienempi pakkaus.

Tämän vuoksi, kun löytää sen yhden tuotteen missä nuo kaikki edellä mainitut yhdistyy hyvässä tuotteessa, niin ostaa aina sitä, vaikkei olisikaan se halvin.

Vierailija
51/54 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mieli tekee suklaata, niin ostan juuri sitä suklaata, jota haluankin syödä, enkä jotain taloussuklaata, vaikka olisi kuinka halvempaa.

Eikö näillä neuvojilla ole makuaistia?

Vierailija
52/54 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee halvemmaksi heittää se loppu roskiin?

Ei tietenkään. Puhe oli siis sellaisista tuotteista, mitä tarvitsee aina eikä mene vanhaksi kuten juuri käsisaipua, vessapaperi jne.

Ap

Minä taas en sinkkuna hilloa kaappeihini yhtikäs mitään, joten se ja sama säästänkö ostamalla jättipaketin wc-paperia vai en. Ostan 6 rll paketin ja pärjään sillä aika pitkään. Tykkään myös vaihtaa saippuaa joten joko 3 litran tonkka kuulostaa loputtomalta.

Vierailija
53/54 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan ennemmin samalla hinnalla vähemmän, paljon ekologisempaa maksaa tyhjästä.

Vierailija
54/54 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee halvemmaksi heittää se loppu roskiin?

Ei tietenkään. Puhe oli siis sellaisista tuotteista, mitä tarvitsee aina eikä mene vanhaksi kuten juuri käsisaipua, vessapaperi jne.

Ap

Osa ihmisistä on valmiita maksamaan laadusta. Halvin ei edelleenkään ole edullisin ja toimivin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme