Helsingin romahtaneet asuinauleet joihin ei enää haluta:
Top 7 jotka oli romahtaneet eniten:
Pasila
Pitäjänmäki
Ruskeasuo
Käpylä
Vallila
Alppila
Hakaniemi
Taitaa asuntojen arvoa tippua näissä.
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/8fca4b2d-b1b3-445b-816c-e3c…
Kommentit (457)
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä asuu kohta vain hullut viherpiipertäjät jotka kulkevat ratikalla ja näggärit jotka asuvat vuokralla ja suomalaiset maksaa tämänkin lystin.
Toistaiseksi Helsinki on maksanut muun maan lystin.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin hämmästyin Käpylää tuolla listalla. Voisin kuvitella sen koskevan ainoastaan yhtä kaupungin vuokra-asuntoyhtiötä Intiankadun lähellä. Muuten Käpylässä ei ole vielä mitään vikaa, vaikka en itse sitä kaikista parhaana alueena pidäkään. Outo yhdistelmä elitismiä ja vanhoja miljoonan arvoisia rötisköjä.
Käpylä-Koskelaan ei kukaan halua kun alueen koulu joutui aika huonoon valoon vuosi sitten. Älyttömiä talojen hintoja vuokratonteilla ja lapset voi pahoin.
Vierailija kirjoitti:
Yleisesti ottaen en ymmärrä, miksi kukaan asuu enää Helsingissä kerrostalossa, jos vain on varaa asua vähän kauempana suuressa omakotitalossa suurella tontilla.
Mulla on sadan neliön kerrostaloasunto. Hintaa sillä on n. 400 000. Entisestä kotikaupungistani saisin sillä ainakin 4 omakotitaloa, mutta en halua. Minulla on arvokkaampiakin tekemisiä vapaa-aikana kuin kitkeä kukkapenkkejä tai kolata lumia. Omakotitalot ovat vanhusten ajatus elämästä, ei oman ikäisteni. Helsingissä on kaikki mitä haluan elämääni, maalla ei yhtikäs mitään.
Vierailija kirjoitti:
Hellsingistä on 80% slummia.
Sanotaan siellä maalaisidyllissä, josta kukaan ei osta asuntoa.
Kommunismi kutsuu rotat paikalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin hämmästyin Käpylää tuolla listalla. Voisin kuvitella sen koskevan ainoastaan yhtä kaupungin vuokra-asuntoyhtiötä Intiankadun lähellä. Muuten Käpylässä ei ole vielä mitään vikaa, vaikka en itse sitä kaikista parhaana alueena pidäkään. Outo yhdistelmä elitismiä ja vanhoja miljoonan arvoisia rötisköjä.
Käpylä-Koskelaan ei kukaan halua kun alueen koulu joutui aika huonoon valoon vuosi sitten. Älyttömiä talojen hintoja vuokratonteilla ja lapset voi pahoin.
Kukaan ei halua mutta kummasti asuntojen hinnat pilvissä ja menee kuin kuumille kiville. Sehän on tietenkin merkki, ettei kukaan halua.
Ai Vallila ei ole haluttua aluetta. Tervetuloa yrittämään saada kohtuuhintaista vuokra-asuntoa täältä.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut pienet ja tuntemattomat alueet voivat leimautua jonkun rikoksen takia. Esim Tapaninvainio jossa murhattiin äsken joku, ja ruumis heitettiin roskikseen. En edes tiedä missä Tapaninvainio on vaikka olen asunut Helsingissä n 20 vuotta yhteensä ja pk-seudulla koko ikäni.,mutta en haluaisi muuttaa sinen juuri siksi että kuvittelen että siellä asuu barbaarimaista porukkaa.
Minusta tämä kommentti oli aika surullinen, muttei varmaankaan poikkeuksellinen. Ihmiset jumittavat omilla alueillaan, eivät käy sen ulkopuolella ja kaikenlisäksi kehuvat, kuinka vetävät johtopäätöksiä yksittäisten tapahtumien johdosta.
Itsekehuksi menee, mutta minä tiedän ihan jokaisen Helsingin asuinalueen sijainnin. Aika monessa olen käynytkin, joskus ihan vain uteliaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Ai Vallila ei ole haluttua aluetta. Tervetuloa yrittämään saada kohtuuhintaista vuokra-asuntoa täältä.
Tämähän ei koskenut köyhiä, vaan omistusasunnon ostajia.
Tyypillistä, että kettu kommentoi pihlajamarjoja happamasti. Eikö ole jännä yhteensattuma, että alueilla jonne ei kukaan muka halua, on niin suolainen hintataso?
Sen sijaan siellä Peräseinäjoella on kaikki hyvin, mutta silti kämpät ei mene kaupaksi. Merkillistä.
Vierailija kirjoitti:
Yleisesti ottaen en ymmärrä, miksi kukaan asuu enää Helsingissä kerrostalossa, jos vain on varaa asua vähän kauempana suuressa omakotitalossa suurella tontilla.
Miksi kukaan haluaisi asua vähän kauempana ok-talossa kun voisi asua tosi kaukana linnassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei halua mutta kummasti asuntojen hinnat pilvissä ja menee kuin kuumille kiville. Sehän on tietenkin merkki, ettei kukaan halua.
Asuntojen hinnat johtuu siitä että markkina on täysin keinotekoinen. Jos ei pankista saisi ilmaista rahaa satoja tonneja tosta vaan olisi hinnat realistisemmat. Ei liity mitenkään haluttavuuteen. Helsinki on tilastokeskuksen mukaan poismuuttokunta.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä on palveluita, se on yksi syy asua Helsingissä. Esim. työpaikkani ja kuntosalini on 200 metrin päässä kotoa. 400 metrin säteeltä löytyy lapsen harrastukset, koulu, apteekki, isot ruokakaupat ja muita pikkuliikkeitä. Ravintolatarjonta on omaa luokkaansa.
Lisäksi tykkään urbaanista meiningistä. Minua ei saisi muuttamaan minnekään syrjään.
Siis kyllä missä vaan kaupungissa on nämä samat jutut. Suomessa on useita ihan kaupungin kokoisia kaupunkeja. Ja asuminen niissä paljon Helsinkiä halvempaa, paitsi Treella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän ei koskenut köyhiä, vaan omistusasunnon ostajia.
Minkähän takia Vallila sitten on kovin suosittua ja kallista seutua asunnon ostajille? Ei ihan faktat tue hyvää satua.
muutin maalle kirjoitti:
Hki ja koko pks vajoaa ihan yleisesti.
Koulutettu, vauras porukka muuttaa hki poispäin.
Varsinkin lapsiperheet.
Hki ongelmat on mm:
-melu
-saasteet
-valosaaste
-ruuhkat
-rikollisuus joka kasvaa yhä
-katujengit
-gettoklaanit
-liika vääränlainen kansainvälisyys
-kalliit asunnot
-asumisen huono hinta/laatu
-pienet asunnot
-parkkipaikkojen puute
-kerrostalobuumi, okt tontteja ei saa järkihintaan
-holhoava punavihreä byrokratia
-autoiluvastaisuus
-parkkipaikkojen pois repiminen
Kokonaisuutena siis kehno asuinpaikka.
Siksi muutinkin pois 2012 ja ostin komean omakotitalon. Ihan E-Suomesta kuitenkin.
Tänne muuttaa pks sakkia koko ajan lisää, sanovat että elämä siellä on ihan liian levotonta ja turvatonta nykyään. Ja tilanne huononee koko ajan.
Nyt on tilaa pikkukunnassa hengittää ja nauttia omalla pihalla mm. grillaamisesta ja kaikenlaisesta harrastamisesta.
Autot saan parkkiin pihaani mihin haluan. Hki ne on kadulla potkittavina.
Okt mahdollistaa myös pienyrittäjyyden ja etätyön paremmin kuin ahdas kerrostalokämppä.
Elämänlaatu nousi noin 250 % hki poismuuton ansiosta.
Olen erittäin tyytyväinen.
Näin itse pieneltä paikkakunnalta kotoisin olevana kertoisitko, missä asut? Itseänikin houkuttelisi muutto maalle, mutta haluaisin välttää omalla kotipaikkakunnalla jo 1990-luvun lopulla vallinneen nihkeän ja välillä jopa pelonsekaisen tunnelman.
Onko jossain vielä sellainen maalaisidylli, jossa Mersun voi ostaa ilman, että varmasti itse myös "yrittäjähenkiset" naapurit alkavat supatella tuonkin yrityksen olevan pian konkassa? Tai että autotalliin se pitää kuitenkin yöksi laittaa, koska Itäliigat vievät jos eivät koko autoa, niin vähintään vanteet? Tai ettei siihen "komeaan omakotitaloon" tarvitse ostaa vartiointijärjestelmää tai ainakin sukulaisia talovahdeiksi sytyttelemään valoja, kun lähtee lomille, koska muuten talo ennen pitkää putsataan. Ja sitten, kun lapset ovat teinejä, siellä ei ole niissä alle sadassa ikäluokan jäsenessä, joiden kanssa on koko ikä pyöritty ja harrastettu, vähintään kolmea-neljää, joita alkaa kiinnostaa piri, ja sitten päissään yhteisiin bileisiin tulevat? Myös lukion ja/tai ammattioppilaitoksen opetuksen tason olisi parempi olla sellainen, etteivät lapset joudu muuttamaan 15-16 -vuotiaina omilleen kaiken maailman ghettojengien sekaan saadakseen koulutuksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuntojen hinnat johtuu siitä että markkina on täysin keinotekoinen. Jos ei pankista saisi ilmaista rahaa satoja tonneja tosta vaan olisi hinnat realistisemmat. Ei liity mitenkään haluttavuuteen. Helsinki on tilastokeskuksen mukaan poismuuttokunta.
Tirsk! Samat pankit myöntää lainoja myös sinne Kouvolaan. Miksiköhän silti markkinat ei siellä lämpene?
Vierailija kirjoitti:
Yli sata näyttää olevan tyhjillään. Vuokrataso on pönkitetty ja perustuu asumistukeen. Kela maksaa asuntosijoittajille. Ilman Kelaa olisi vuokrat halvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli sata näyttää olevan tyhjillään. Vuokrataso on pönkitetty ja perustuu asumistukeen. Kela maksaa asuntosijoittajille. Ilman Kelaa olisi vuokrat halvat.
https://asunnot.oikotie.fi/vuokra-asunnot?pagination=1&locations=%5B%5B…
Harhaanjohtava artikkeli kaiken kaikkiaan. Huonoa journalismia. Jos ”Kontulaa”haetaan eniten tarkoittaako että se on haluttavin. Ei, vaan ihmiset hakee niitä mihin oma varallisuustaso riittää. Ei näiden välille voi yhtäläisyysmerkkiä vetää. Ensinnäkin tuo järjestys on huvittava. Esim Kannelmäki olisi haluttavimpien joukossa. Jep.