Helsingin romahtaneet asuinauleet joihin ei enää haluta:
Top 7 jotka oli romahtaneet eniten:
Pasila
Pitäjänmäki
Ruskeasuo
Käpylä
Vallila
Alppila
Hakaniemi
Taitaa asuntojen arvoa tippua näissä.
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/8fca4b2d-b1b3-445b-816c-e3c…
Kommentit (457)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä on palveluita, se on yksi syy asua Helsingissä. Esim. työpaikkani ja kuntosalini on 200 metrin päässä kotoa. 400 metrin säteeltä löytyy lapsen harrastukset, koulu, apteekki, isot ruokakaupat ja muita pikkuliikkeitä. Ravintolatarjonta on omaa luokkaansa.
Lisäksi tykkään urbaanista meiningistä. Minua ei saisi muuttamaan minnekään syrjään.Stadi raflat semi skeidaa, paitsi kiinalaiset ja sen vastaavat.
Kiinalaisethan on juuri niitä mitkä on jämähtänyt myymään samaa vanhaa, kun kaikki muut ovat kehittyneet, osa pizza kebabeistakin.
Valehtelematta lähialueeltani löytyy 20 eri ravintolaa. Löytyy makuja joka lähtöön. Pienissä kylissä on vain yksi pizzeria.
Helsingissä asuu kohta vain hullut viherpiipertäjät jotka kulkevat ratikalla ja näggärit jotka asuvat vuokralla ja suomalaiset maksaa tämänkin lystin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäänyt mielikuva näistä Käpylä ja Vallilla alueista rottaongelmista, ihan siitä eläinlajista. Siksi en muuttaisi.
Koko Helsinki on täynnä rottia, niillä on kaikilla asuinalueilla, ydinkeskustasta lähtien.
Olen asunut Helsingissä 20 vuotta ja olen nähnyt rotan alle kymmenen kertaa. Rottia voi tulla mihin tahansa paikkaan, jossa ei huolehdita oikeasta kompostoinnista.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä on palveluita, se on yksi syy asua Helsingissä. Esim. työpaikkani ja kuntosalini on 200 metrin päässä kotoa. 400 metrin säteeltä löytyy lapsen harrastukset, koulu, apteekki, isot ruokakaupat ja muita pikkuliikkeitä. Ravintolatarjonta on omaa luokkaansa.
Lisäksi tykkään urbaanista meiningistä. Minua ei saisi muuttamaan minnekään syrjään.
Heh kaikilta suomen pikkupaikkakunnilta löytyy mainitsemasi palvelut. Ullatuin stadilaisena itsekin kun kävin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi tykkään urbaanista meiningistä. Minua ei saisi muuttamaan minnekään syrjään.Heh kaikilta suomen pikkupaikkakunnilta löytyy mainitsemasi palvelut. Ullatuin stadilaisena itsekin kun kävin.
Joo mutta se ei näytä kaupungilta jos kadun toisessa päässä on huoltoasema ja toisessa päässä apteekki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi tykkään urbaanista meiningistä. Minua ei saisi muuttamaan minnekään syrjään.Stadi raflat semi skeidaa, paitsi kiinalaiset ja sen vastaavat.
Tykkään pienissä kahviloista ja kivijalkabutiikeista. On kiva vain kävellä kaupungin katuja ja katsoa kadun elämää ja näyteikkunoita. Ihmiset tekevät kaupungin.
Ravintoloita löytyy jokaiseen makuun ihan lähiympäristöstä.
Kaupingistuminen on trendi, sitä pöyrää ei voi pysäyttää. Keski-Euroopassa on ollut kaupunkeja 500 vuotta Suomea aikaisemmin. Nyt täälläkin ollaan herätty siihen. Elämänlaatu on parempi, kun on palveluita ympärillä.
Helsingistä löytyy kyllä metsiä ja rantapolkuja, kun haluan mennä lähelle luontoa.
Harmi vaan kivilakabutiikit on menossa konkaan kun asiakasvirta on tyrehtynyt kun suuri osa asunnoista on sijoittajien tyhjilleen ostamia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi tykkään urbaanista meiningistä. Minua ei saisi muuttamaan minnekään syrjään.Heh kaikilta suomen pikkupaikkakunnilta löytyy mainitsemasi palvelut. Ullatuin stadilaisena itsekin kun kävin.
Jep, Prismaan pääsee autolla. Se onkin illan suurin kohokohta. Kahvilat sulkevat ovensa 18 -19. Onhan Hese ja Mäkkäri auki ja huolta-aseman baarit. Kuntosaleja löytyy melkein joka paikasta sentään. Mutta nekin ammottavat tyhjyyttään illan hämärtyessä. Yksin saa kuntoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäänyt mielikuva näistä Käpylä ja Vallilla alueista rottaongelmista, ihan siitä eläinlajista. Siksi en muuttaisi.
Koko Helsinki on täynnä rottia, niillä on kaikilla asuinalueilla, ydinkeskustasta lähtien.
Olen asunut Helsingissä 20 vuotta ja olen nähnyt rotan alle kymmenen kertaa. Rottia voi tulla mihin tahansa paikkaan, jossa ei huolehdita oikeasta kompostoinnista.
En koskaan ole nähnyt stadilaisen hesassa rottaa. Muissa maailman kaupungeissa kyllä sellaisia kissan kokoisa pikku veijareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkään pienissä kahviloista ja kivijalkabutiikeista. On kiva vain kävellä kaupungin katuja ja katsoa kadun elämää ja näyteikkunoita. Ihmiset tekevät kaupungin.
Kaupingistuminen on trendi, sitä pöyrää ei voi pysäyttää. Keski-Euroopassa on ollut kaupunkeja 500 vuotta Suomea aikaisemmin. Nyt täälläkin ollaan herätty siihen. Elämänlaatu on parempi, kun on palveluita ympärillä.
Helsingistä löytyy kyllä metsiä ja rantapolkuja, kun haluan mennä lähelle luontoa.Harmi vaan kivilakabutiikit on menossa konkaan kun asiakasvirta on tyrehtynyt kun suuri osa asunnoista on sijoittajien tyhjilleen ostamia.
Kyllä täällä, missä asun, on vielä ihan vireää. Tykkään yritteliäisyydestä, joita pienet kivijalkakaupat edustavat. En tykkää ostareista ja isoista marketeista.
Vierailija kirjoitti:
xD miksi tuo hyvä kommentti ketjun alusta piti poistaa xD 😂 🤣 ai saatana kuolen nauruun
Tämäkin? Hemmetin woke. =(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pasila lähellä sitä Vallilan narkkitaloa.
Pitäjänmäessä narkkitalo.
Ruskeasuolla narkkitalo.
Käpylää en tunne, päihdeongelmaisia sielläkin kuulemma.
Vallilassa narkkitalo.
Alppila lähellä Vallilan narkkitaloa.
Hakaniemessä pyörii narkkeja.Ruskeasuolla narkkitalo? En koskaan kuullutkaan. Vaikka asun tässä ihan Ruskeasuon vieressä, jo 20 vuotta.
Varmaan meinaa niitä kaupungin talossa asuvia ihmisriepuja, jotka varmaan on parempia ihmisiä kuin takakireät tahdonvastaisessa selibaatissa ja siten puutteessa elämäänsä raahustavat kiukkuiset parempien alueiden rouvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingistä löytyy kyllä metsiä ja rantapolkuja, kun haluan mennä lähelle luontoa.Harmi vaan kivilakabutiikit on menossa konkaan kun asiakasvirta on tyrehtynyt kun suuri osa asunnoista on sijoittajien tyhjilleen ostamia.
Kyllä täällä, missä asun, on vielä ihan vireää. Tykkään yritteliäisyydestä, joita pienet kivijalkakaupat edustavat. En tykkää ostareista ja isoista marketeista.
Missä? Ihan kuollutta alkaa olla. Hyvä jos löytyy pätäkkää ostella niiden tyhjien asuntojen puuttuvien asukkaidenkin edestä.
Muuttaisin heti Käpylään jos olisi rahaa. Siellä asuvat harvoin lähtee ja isompaa asuntoa saa etsiä vuosia, kun kaikki hyvä menee tiskin alta.
muutin maalle kirjoitti:
Hki ja koko pks vajoaa ihan yleisesti.
Koulutettu, vauras porukka muuttaa hki poispäin.
Varsinkin lapsiperheet.
Hki ongelmat on mm:
-melu
-saasteet
-valosaaste
-ruuhkat
-rikollisuus joka kasvaa yhä
-katujengit
-gettoklaanit
-liika vääränlainen kansainvälisyys
-kalliit asunnot
-asumisen huono hinta/laatu
-pienet asunnot
-parkkipaikkojen puute
-kerrostalobuumi, okt tontteja ei saa järkihintaan
-holhoava punavihreä byrokratia
-autoiluvastaisuus
-parkkipaikkojen pois repiminen
Kokonaisuutena siis kehno asuinpaikka.
Siksi muutinkin pois 2012 ja ostin komean omakotitalon. Ihan E-Suomesta kuitenkin.
Tänne muuttaa pks sakkia koko ajan lisää, sanovat että elämä siellä on ihan liian levotonta ja turvatonta nykyään. Ja tilanne huononee koko ajan.
Nyt on tilaa pikkukunnassa hengittää ja nauttia omalla pihalla mm. grillaamisesta ja kaikenlaisesta harrastamisesta.
Autot saan parkkiin pihaani mihin haluan. Hki ne on kadulla potkittavina.
Okt mahdollistaa myös pienyrittäjyyden ja etätyön paremmin kuin ahdas kerrostalokämppä.
Elämänlaatu nousi noin 250 % hki poismuuton ansiosta.
Olen erittäin tyytyväinen.
Ymmärrän, että Hgin ulkopuolelta saa isomman asunnon. Tuota pelkoa en kyllä, missä täällä ne rikollisjengit ja gettoklaanit on? Siis jos ei itse hengaile Rautatientorilla tai Sörnäisten asemalla keskellä yötä. Olen asunut ikäni Helsingissä, enkä koe oloani turvattomaksi, sellaiseksi kyllä tuntisin itseni jossain omakotitalossa keskellä ei mitään.
Minäkin hämmästyin Käpylää tuolla listalla. Voisin kuvitella sen koskevan ainoastaan yhtä kaupungin vuokra-asuntoyhtiötä Intiankadun lähellä. Muuten Käpylässä ei ole vielä mitään vikaa, vaikka en itse sitä kaikista parhaana alueena pidäkään. Outo yhdistelmä elitismiä ja vanhoja miljoonan arvoisia rötisköjä.
Yleisesti ottaen en ymmärrä, miksi kukaan asuu enää Helsingissä kerrostalossa, jos vain on varaa asua vähän kauempana suuressa omakotitalossa suurella tontilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lauttasaari. Uskotte tai ette. Moni haaveilee poismuutosta.
Tämän uskon kyllä. En edes ymmärrä miten siellä joku voi asua. Ei niinkään miljöön takia vaan sen, että siellä on todella kylmää ja tuulista. Talvisin sinne jäätyy.
Muut rannat kuin vattuniemi ok, keskusta on kuin joku 60-luvun pikkukaupunki.
Vierailija kirjoitti:
Pk-seudulla on nykyään joka paikassa rottia. En tiedä mikä on muuttunut parissa vuosikymmenessä.