Epävakaat miehille mieleisiä
Minulla on epävakaa persoonallisuus. Olen yhtä asiaa ihmetellyt aina..minua ei ole yksikään mies ikinä jättänyt tai torjunut. Olen toki kaunis ja huoliteltu, mutta en usko sen olevan pääsyy, sillä moni tuttavanikin on ja heidät on jätetty tai torjuttu. Minulla on ollut paljon lyhyitä, kiihkeitä suhteita, välillä jopa monta suhdetta samaan aikaan. Nykyään olen onnellisesti naimisissa, mutta nykyinen miehenikin on joutunut sietämään minulta vaikka mitä ja siitä huolimatta rakastaa minua enemmän kuin ketään muuta, kuten minäkin rakastan häntä.
onko siis niin, että epävakaata kohtaan kiinnostus säilyy, koska et koskaan voi tietää mitä seuraavaksi tapahtuu eli epävakaa on jännittävä?
Kommentit (17)
Hieno yleistys, oi suuri kateellinen keittiöpsykologi
Itse epävakaana olen kyllä kokenut vähän päinvastaistakin. Toki myrskyisiä ja intohimoisia (hyvässä ja pahassa) suhteita on tullut koettua, monia lyhyitä ja pari vähän vakavampaa. Itsellä kuitenkin epävakaus aiheuttaa nimenomaan siinä lähimmässä ihmissuhteessa hankaluuksia tunnepurkausten ja liian usein toistuvien raivopuuskien muodossa, mikä sitten on johtanut näiden vakavampienkin seurusteluiden tuhoon. Toivoisin että minäkin löytäisin niin aidosti rakastavan ihmisen, että se pysyis rinnalla ja rakastaisi tällaisena kuin olen. Itse rakastan myös täysillä, ei se epävakaus pelkästään negatiivissa tunteissa näy. Onneksi tässä on ihan hyvä ennuste (iän myötä piirteet tasoittuu monilla), ja lisäks on terapia (tosin masennukseen alunperin) ja lääkehoito... Suurimman osan ajasta elämäni on kuitenkin ihan tavallista, ei mitään pyörremyrskyä hela tiden.
Epävakaat on jopa narsisteja parempia manipuloimaan ja koukuttamaan ihmisiä, he kun eivät edes itse tajua tekevänsä sitä! Siksi varmasti riittää vientiä...
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 01:27"]
Epävakaat on jopa narsisteja parempia manipuloimaan ja koukuttamaan ihmisiä, he kun eivät edes itse tajua tekevänsä sitä! Siksi varmasti riittää vientiä...
[/quote]
Ja lisäyksenä, että epävakaiden yksi yleisimpiä kiristyskeinoja on itsemurhalla uhkailu. He uhkailevat siis satuttavansa itseään, eivät muita kuten narsistit ja psykopaatit.
Ja tähän lisäyksenä, ei ne epävakaat sitä uhkailuaan huvikseen tee, eivätkä tahtoisi olla sellaisia. Se on vaan vahva toimintamalli, joka nousee esiin, kun kokee esim. hylätyksitulemisen uhkaa tai muuta tunneahdistusta. Mainittakoon, että epävakauden ollessa kyseessä se uhka ja ahdistus tuntuvat ihan konkreettisilta ja järisyttävän suurilta, enkä tiedä, voiko normaalin tunne-elämän omaavat ihmiset sitä ahdistusta edes tajuta kunnolla.
Ja se uhkailu aiheuttaa jälkikäteen pahaa mieltä, ja vielä pahempaa oloa itseä kohtaan, koska epävakaat kykenevät kyllä empatiaan (osa jopa liiallisesti). "Tilanteen" mentyä ohitse tuntuu siis entistä kurjemmalta, kun on tullut aiheutettua muille mielipahaa -> itsesyytökset lisääntyy -> ahdistus pitää jotenkin purkaa -> huono kierre on valmis.
Se on jännittävää, ihastun aina hulluihin. Ihan samasta tunne-elämän vurostoradasta on kyse, kuin naisilla, jotka roikkuvat kusipäissä. Tosin mulla tulee aina mitta täyteen siinä vaiheessa, kun pystyn lukemaan naista paremmin. Ihastuminen on ollut se liima joka piti homman kasassa ja antoi kyvyn sulattaa kaikenlaista sekoilua. Kun se lakkaa pinna palaa ja ovet paukkuu mulla vaan sen yhden kerran.
Tukholman syndrooma:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tukholma-syndrooma
Tukholma-syndrooma on dramaattinen uhrin tuntema positiivinen tunneside kaappaajaansa. Frank Ochberg ja David Soskis tunnistivat neljä tekijää, jotka vaikuttavat syndrooman kehittymiseen. Niihin kuuluvat tapauksen intensiivisyys ja kesto, panttivangin selviytymisen riippuvuus kaappaajasta ja panttivangin psykologinen etäisyys auktoriteeteistä. Tutkimukset erilaisista kaappaustilanteista ovat osoittaneet, että Tukholma-syndroomaa voidaan tavata panttivangeilla, keskitysleirien vangeilta, sotavangeilta, prostituoiduilta, insestin uhreilta, pahoinpidellyiltä lapsilta ja pahoinpidellyiltä vaimoilta.
Laadukkaat miehet haluavat itselleen laadukkaan naisen ja suurinosa laadukkaista miehistä ovat mieluummin yksin kuin huonolaatuisen naisen kanssa. Huonolaatuiset naiset voivat toki yrittää kehittää itseään, muussa tapauksessa huonolaatuiset naiset joutuvat tyytymään joko oman laatuiseen tai huonompaan mieheen tai sitten pysyä yksin.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 03:31"]
Laadukkaat miehet haluavat itselleen laadukkaan naisen ja suurinosa laadukkaista miehistä ovat mieluummin yksin kuin huonolaatuisen naisen kanssa. Huonolaatuiset naiset voivat toki yrittää kehittää itseään, muussa tapauksessa huonolaatuiset naiset joutuvat tyytymään joko oman laatuiseen tai huonompaan mieheen tai sitten pysyä yksin.
[/quote]
?
Epävakaat ovat miesten mieleen siitä yksinkertaisesta syystä, että ovat sisimmältään erittäin lämpimiä, herkkiä ja viehättäviä, myös jostakin syystä usein erittäin kauniita ja naisellisia (tämän olen lukenut useasti netistä miesten kokemuksista epävakaiden kanssa).
Se herkkyys, ja toisen tarvitseminen ihan oikeasti, koukuttaa miehet.
Epävakaat eivät ole ns. pahoja ihmisiä, vaikka ovatkin erittäin vaikeita.
Netti on täynnä miesten keskustelua siitä miksi epävakaan pers.häiriön nainen on niin viehättävä niiden mielestä, ja miten paljon ne rakastaa niitä vaimojaan/tyttöystäviään kaikesta huolimatta. Niitä kokemuksia lukemalla varmaan saa jonkinlaista tuntumaa siihen miksi niin monet miehet ihastuvat epävakaisiin.
Sanoisin ettei ensihuuma koskaan laannu vaan alkaa aina uudestaan, ikäänkuin rakastutaan kokoajan.
Epävakaat ovat takertuvia ja antavat piparia helposti. Moni varsinkin alempitasoinen mies sietää sellaista hyvin, kunhan "perustarpeet" tulevat tyydytetyksi.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 03:59"]
Epävakaat ovat miesten mieleen siitä yksinkertaisesta syystä, että ovat sisimmältään erittäin lämpimiä, herkkiä ja viehättäviä, myös jostakin syystä usein erittäin kauniita ja naisellisia (tämän olen lukenut useasti netistä miesten kokemuksista epävakaiden kanssa).
Se herkkyys, ja toisen tarvitseminen ihan oikeasti, koukuttaa miehet.
Epävakaat eivät ole ns. pahoja ihmisiä, vaikka ovatkin erittäin vaikeita.
Netti on täynnä miesten keskustelua siitä miksi epävakaan pers.häiriön nainen on niin viehättävä niiden mielestä, ja miten paljon ne rakastaa niitä vaimojaan/tyttöystäviään kaikesta huolimatta. Niitä kokemuksia lukemalla varmaan saa jonkinlaista tuntumaa siihen miksi niin monet miehet ihastuvat epävakaisiin.
[/quote]
Paskaa analysointia. Kuinka kummassa epävakaan persoonallisuushäiriön tarvitsevuus ja herkkyys on koukuttavaa kun samaan aikaan "vain" huonosta itsetunnosta kärsivälle kerrotaan miten kukaan mies ei pidä huonoa itsetuntoa hyvänä asiana? :D
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 01:36"]
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 01:27"]
[/quote]
Ja lisäyksenä, että epävakaiden yksi yleisimpiä kiristyskeinoja on itsemurhalla uhkailu. He uhkailevat siis satuttavansa itseään, eivät muita kuten narsistit ja psykopaatit.
[/quote]
Psykopaateilla itsemurhalla uhkailu on hyvin tavallista.
Epävakaat on miehille mieleen, jos myös ulkonäköä löytyy. Tästähän Barney Stinsonkin on tehnyt Crazy - Hot - scalen. Aina pitää olla kauniimpi kuin hullumpi niin vientiä riittää.
Animessa myös suosituimpia hahmotyyppejä ovat Tsundere tytöt. Juuri näitä epävakaita tyttöjä jotka ovat jopa väkivaltaisia.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 01:05"]
Minulla on epävakaa persoonallisuus. Olen yhtä asiaa ihmetellyt aina..minua ei ole yksikään mies ikinä jättänyt tai torjunut. Olen toki kaunis ja huoliteltu, mutta en usko sen olevan pääsyy, sillä moni tuttavanikin on ja heidät on jätetty tai torjuttu. Minulla on ollut paljon lyhyitä, kiihkeitä suhteita, välillä jopa monta suhdetta samaan aikaan. Nykyään olen onnellisesti naimisissa, mutta nykyinen miehenikin on joutunut sietämään minulta vaikka mitä ja siitä huolimatta rakastaa minua enemmän kuin ketään muuta, kuten minäkin rakastan häntä.
onko siis niin, että epävakaata kohtaan kiinnostus säilyy, koska et koskaan voi tietää mitä seuraavaksi tapahtuu eli epävakaa on jännittävä?
[/quote]
Epävakaa on helvetin helppo siihen asti kunnes rauhoittuu. siihen oli syynsä miksi sulla oli vientiä. onnittelut rauhoittumisen johdosta, se on aina hyvä asia.