Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävä käsitys huolehtimisesta, nyt suututtaa

Vierailija
02.03.2015 |

Kaverini tytär ja minun sisareni tytär ovat samassa harrastuksessa. Heillä oli viikonloppuleiri (aamusta iltaan) 12-vuotiaille ja ystäväni vei heidät sinne ja lupasi hakea. Olimme kaupungilla tämän kaverin kanssa ja ajattelin laittaa tytölle viestin miten menee. Kaverini kielsi että älä laita, hän on luvannut huolehtia tytöistä ja soitti sitten tytöilleen.

Sanoin, että voin toki hakea tytön illalla ja viedä kotiin, ei kuulemma tarvinnut, hän lupasi huolehtia. Kysyin sitten tänä viikonloppuna sisaren tytöltä miten oli mennyt. Hyvin, hän oli mennyt sitten bussilla kotiin illalla omalla rahalla yhdeksän aikoihin. Minulla kiehahti, mietin tässä soitanko siskolleni vai kaverilleni ja miten hoitaisin asian. En pidä, että nuoret tytöt kulkevat yksin myöhään bussilla jos kyytikin onnistuisi. Täytyy vaan vähän jäähtyä etten huuda kuin hinaaja. Onko ehdotuksia?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella ei voi olla liikaa läheisiä ihmisiä. Eipä tuo kaverisi ymmärtänyt huolehtimisesta, päästääköhän oman lapsensa yksin bussilla kulkemaan

Vierailija
42/49 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele pitämään huolta omista asioistasi. Tämä ei nyt ollenkaan kuulu sinulle, kun lapsella on kuitenkin isä ja äiti. Ei ole vaikea päätellä, että sinulla ei ole vielä omia lapsia huolehdittavana. Sääli niitä lapsiparkoja, kuinka sinä tarkkaan heitä vahtisitkaan, eli omasta mielestäsi 'huolehtisit'.

Mitä kummallista siinä on, jos 12-vuotias käyttää julkista kulkuneuvoa? Ylipaapottuja, hemmoteltuja mukuloita on jo liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mikä oli syynä, ettei tyttö saanutkaan sitä kyytiä, joka oli luvattu?

Vierailija
44/49 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisareni oli soittanut exkaverilleni ja hänen äitinsä oli joutunut sairaalaan viikonlopun aikana ja hän oli kiiruhtanut sairaalaan. Siksi ei ollut kyydinnyt tyttöä kotiinsa. Sisareni sanoi hyvin suoraan, että on pahoillaan mutta tämä ei oikeuta häntä jättämään 12-vuotiasta yksin kaupunkiin ja bussiin.

Exkaveri soitti minullekin itkien, pyysi anteeksi ja voisinko minä tulla katsomaan hänen tyttöään illalla että pääsisi sairaalaan. Sanoin ettei minulle sovi nyt tai koskaan tulevaisuudessakaan. Sen edestään löytää minkä taakseen jättää -ap-

Vierailija
45/49 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin vahtii oman tyttönsä, ihan oikein!

Vierailija
46/49 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokuhan täällä kommentoi etten ole sopiva vahtimaan lapsia niin ajattelin noudattaa neuvoa tilaisuuden tullen.. -ap-

Vierailija
47/49 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihme soopaa, 12-v ei ole vauva. Kai sillä nyt kännykkä oli mukana, jolla olisi voinut soittaa vanhemmilleen tai sinulle hakemaan, jos olisi nähnyt siihen tarvetta. Kai tämä "kaveri/ex-kaveri" kertoi tytölle, että en nyt voi kuljettaa, koska menen katsomaan äitiäni sairaalaan...ja sitten 12-v osaa tehdä kyllä ratkaisunsa että menee bussilla tai soittaa isille, äidille, tädille tai vaikka 112, jollei itse kotiinsa löydä!

Mun tyttö on 8-v ja taatusti osaisi toimia tuollaisessa "hätätilanteessa" (heh) Ja HUOM: sinunkin tarinassa lapsi osasi kyllä toimia ja käyttäytyä, mutta aikuiset ovat kuin apinoita! toki myös tuo kaverisi on vähän apina, eikö hän saanut soitettua tytön vanhemmille muutoksesta tai laitettua tekstaria. Mutta älä nyt itketä naista, jonka äiti on vakavasti sairas (ja vielä tuollaisen älyttömän pikkujutun takia)

Vierailija
48/49 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 10:21"]

Sisareni oli soittanut exkaverilleni ja hänen äitinsä oli joutunut sairaalaan viikonlopun aikana ja hän oli kiiruhtanut sairaalaan. Siksi ei ollut kyydinnyt tyttöä kotiinsa. Sisareni sanoi hyvin suoraan, että on pahoillaan mutta tämä ei oikeuta häntä jättämään 12-vuotiasta yksin kaupunkiin ja bussiin. Exkaveri soitti minullekin itkien, pyysi anteeksi ja voisinko minä tulla katsomaan hänen tyttöään illalla että pääsisi sairaalaan. Sanoin ettei minulle sovi nyt tai koskaan tulevaisuudessakaan. Sen edestään löytää minkä taakseen jättää -ap-

[/quote]

ja hänen tyttönsä on 12-v ja tarvitsee lapsenvahtia illaksi???? meillä päin 12-veet vahtivat pikkusisaruksiaan jos vanhemmat menevät jonnekin... 

Sen lisäksi voisi kuvitella, että haluaisi mennä mukaan katsomaan mammaansa/ mummoaan...

minkäs lajin leirillä nämä reippaat esiteinit nyt vl olivat?

Vierailija
49/49 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä ei jätetä lapsia iltayhdeksän jälkeen yksin Helsingin keskustaan. Meidän perheessä ei jätetä lapsen vastuulle ilmoittaa aikataulu-/kyytimuutokset, joista aikuiset ovat vastuussa. En tiedä millaisia teidän perheet ovat mutta näin meillä -ap-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän