Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomen euroviisu järkyttävän huono!

Vierailija
01.03.2015 |

1min 40sek epämääräistä ja älytöntä mölinää, jossa ei mitään tolkkua tai säveltä. Ja tällainen nyt sitten edustaa meitä tänä vuonna?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroviisut eivät koskaan ole olleet musiikkikilpailu. Kyse on politikoinnista ja arvojen esille tuomisesta. Euroviisuissa erilaisuus on aina ollut valttia musiikkiin nähden. 
Mielestäni kappale on sanoituksiltaan ja sävellyksiltään hirveää kuunneltavaa, johon pystyisi alle kouluikäinen lapsikin. Kappaleeseen on myös vaikea samaistua. Mutta musiikki on muutakin, kuin se mitä korvasi kuulevat.
Ette taida ymmärtää minkälainen ttabu kehitysvammaisuus on maailmalla. Turkissa ynm. monissa lähi-idän ja etelä-euroopan maissa vanhemmat pitävät kahitysvammaisia lapsiaan kellarissa lyöden heitä kepillä ja ruokkien tähteillä ja roskilla. Vieraiden tullessa heidät tejljetään lukkojen taakse, ettei kukaan näkisi heitä tai tuntisi itseään vaivaantuneeksi.
Kyse ei ole säälipisteiden kalastelusta, päinvastoin. Olen helvetin ylpeä, että Suomessa vammaiset voivat vaikka perustaa bändin ja nauttia siitä. Mutta olen vielä ylpeämpi siitä, että Suomen kansa on valmis lähettämään nämä vilpittömän aidot ihmiset omina itseinään miljoonien katsojien eteen näyttämään, että näin meillä!
Miksi pitäisi nolostua tai hävetä, mikäli vammainen ihminen käyttäytyy vammaisesti? Se on todellisuutta.
Ei ole mitään väliä, vaikkei PKN saisi yhtäkään pistettä. Se on jo suvaitsevaisuuden riemuvoitto, että koko Eurooppa näkee ja voi mennä itseensä, komeroihin lukitun vähemmistönsä vuoksi. Tarkoitus on avata ihmisten silmiä ja saada heidät miettimään.
Tämä on miljoona kertaa suurempi tabu, kuin seksuualivähemmistö. Ja se on jatkunut koko ihmiskunnan, sekä maailmankaikkeuden alusta asti. Jokaisessa maailman maassa on vammaisia, he ovat maailman suurin vähemmistö, jota on mokutettu evoluution toimesta niin kauan, kuin elämää on maapallolla ollut.
Nyt on aika ottaa ensimmäinen oikea askel kohti aitoa inhimillisyyttä. Tämä kappale on maailman suurimman vähemmistön hymni ja se tulee onneksi juuri Suomesta.

Vierailija
2/23 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 23:45"]
Euroviisut eivät koskaan ole olleet musiikkikilpailu. Kyse on politikoinnista ja arvojen esille tuomisesta. Euroviisuissa erilaisuus on aina ollut valttia musiikkiin nähden. 
Mielestäni kappale on sanoituksiltaan ja sävellyksiltään hirveää kuunneltavaa, johon pystyisi alle kouluikäinen lapsikin. Kappaleeseen on myös vaikea samaistua. Mutta musiikki on muutakin, kuin se mitä korvasi kuulevat.
Ette taida ymmärtää minkälainen ttabu kehitysvammaisuus on maailmalla. Turkissa ynm. monissa lähi-idän ja etelä-euroopan maissa vanhemmat pitävät kahitysvammaisia lapsiaan kellarissa lyöden heitä kepillä ja ruokkien tähteillä ja roskilla. Vieraiden tullessa heidät tejljetään lukkojen taakse, ettei kukaan näkisi heitä tai tuntisi itseään vaivaantuneeksi.
Kyse ei ole säälipisteiden kalastelusta, päinvastoin. Olen helvetin ylpeä, että Suomessa vammaiset voivat vaikka perustaa bändin ja nauttia siitä. Mutta olen vielä ylpeämpi siitä, että Suomen kansa on valmis lähettämään nämä vilpittömän aidot ihmiset omina itseinään miljoonien katsojien eteen näyttämään, että näin meillä!
Miksi pitäisi nolostua tai hävetä, mikäli vammainen ihminen käyttäytyy vammaisesti? Se on todellisuutta.
Ei ole mitään väliä, vaikkei PKN saisi yhtäkään pistettä. Se on jo suvaitsevaisuuden riemuvoitto, että koko Eurooppa näkee ja voi mennä itseensä, komeroihin lukitun vähemmistönsä vuoksi. Tarkoitus on avata ihmisten silmiä ja saada heidät miettimään.
Tämä on miljoona kertaa suurempi tabu, kuin seksuualivähemmistö. Ja se on jatkunut koko ihmiskunnan, sekä maailmankaikkeuden alusta asti. Jokaisessa maailman maassa on vammaisia, he ovat maailman suurin vähemmistö, jota on mokutettu evoluution toimesta niin kauan, kuin elämää on maapallolla ollut.
Nyt on aika ottaa ensimmäinen oikea askel kohti aitoa inhimillisyyttä. Tämä kappale on maailman suurimman vähemmistön hymni ja se tulee onneksi juuri Suomesta.

[/quote] Tämä viesti rupee nyt jo tympimään vaikka yläpeukutin tätä ekan kerran kun luin se. Ei vaan kolahda enää kun postataan jokaiseen PKN-ketjuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/23 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 23:50"]

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 23:45"] Euroviisut eivät koskaan ole olleet musiikkikilpailu. Kyse on politikoinnista ja arvojen esille tuomisesta. Euroviisuissa erilaisuus on aina ollut valttia musiikkiin nähden. 
Nyt on aika ottaa ensimmäinen oikea askel kohti aitoa inhimillisyyttä. Tämä kappale on maailman suurimman vähemmistön hymni ja se tulee onneksi juuri Suomesta.   [/quote] Tämä viesti rupee nyt jo tympimään vaikka yläpeukutin tätä ekan kerran kun luin se. Ei vaan kolahda enää kun postataan jokaiseen PKN-ketjuun.

[/quote]

Sua varten se varmaan aina uudestaan laitetaan joka ketjuun :D 

Mikäli huomaat, että olet jo aikaisemmin lukenut viestin, sinulla on vapaa tahto olla lukematta sitä seitsemättä kertaa loppuun.

Vierailija
5/23 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan jotkut valittajat voineet äänestää. Biisi on huono ja jos haukkuu biisiä, ei tarkota että haukkuu vammaisia. Kaikesta mitä kehitysvammaset tekee ei tarvi tykätä sen enempää kuin ns.normaaleiden ihmisten. Ja on toki ulkomailla samaa kannanottoa ollut, ei se sen parempaa ole, mut jos biisi natsaa niin mitä sitten? Mut kyl epäilen et ed.voittajaki sai äänisaalista ulkonäön takia eniten. Oli se biisi ok mutta ei suurin suosikki.

Ei olis PKN pärjänny jos ne olis ollu tavallisia miehiä.

Vierailija
6/23 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin karsintoja 15 minuuttia, niin että ehdin nähdä ne biisien kertaukset kahteen kertaan. Sen perusteella olisin valinnut sen jonkun Sirkuksen. Musiikillisesti. 

Kuitenkin Euroviisut on voittanut kappale, joka on laulettu ja esitetty hyvin (ellei parhaiten), ei todellakaan riitä pelkkä hyvä esitys. 

PKN ongelmaksi nousee nimenomaan hyvä laulaminen, kun se ei sitä ole. Eikä esityskään minusta oikein ollut. Sympaattinen kyllä ja erilainen, ja hyvä idea. 

En usko, että menee jatkoon.

Vierailija
7/23 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin tänään eka kertaa noita biisejä. Ihan hirveää kuraa kaikki muut, ymmärrän hyvin että PKN voitti. Eihän noista muista, tekotaiteellisista ja yleisöä kömpelösti kosiskelevista biiseistä yhtäkään kestänyt kuunnella.

Punkbändissä oli munaa. Oikea voitti.

Vierailija
8/23 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Jos asia on sinulle noin tärkeä, niin olisit sitten äänestänyt suosikkiasi.

Turha jupista jälkikäteen, kun voittaja on valittu ihan rehellisessä äänestyksessä, johon sinullakin on ollut mahdollisuus osallistua.

Kaikkea hyvää voittajille ja menestystä kisaan!

Vierailija
9/23 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen meitä nyt sitten edustaa tänä vuonna, usko pois. Minusta valinta on mainio ja saa täyden tukeni, itse tosin en äänestänyt sitä tai mitään muutakaan.

Vierailija
10/23 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suomalaiset halua kilpailla osaamisessa, kaikki pannaan pelleksi nykyään. Se on kuitenkin musiikkikilpailu ja tää mölinä ja nointyypit hävettää. Nyt kyllä vähän ratsastetaan poikien kehitysvammalla, ja varmaan syytetään syrjinnäksi jos ei tykkää.

No, en tykkää. Mautonta.

Vierailija
11/23 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina mun pitää siivota
aina mun pitää tiskata
aina mun pitää käydä töissä
aina mun pitää käydä lääkärissä
ei saa mennä koneelle
en katsoa telkkarii
en saa edes nähdä mun kavereita
aina mun pitää olla kotona
aina mun pitää hoitaa tehtäviä
aina mun pitää syödä kunnolla
aina mun pitää juoda kunnolla
en saa syödä karkkia, juoda limua
en saa edes juoda alkoholia
aina mun pitää levätä
aina mun pitää nukkua
aina mun pitää herätä
aina mun pitää käydä suihkussa

Vierailija
12/23 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtye sinänsä on ihan pätevä mutta biisi järkyttävän huono. Olisivat valinneet jonkun toisen.

Vierailija
13/23 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta mitäään kantaa laulun tasoon, muistutan että viimevuosien viiisuvoittajat on olleet tavlla tai toisella poikkeavia, kuten lesbo, transvestiitti, parrakas nainen...ainakin Suomen edustaja on nyt erikoinen ja varmasti kerää pisteitä jo siksi. Niinhän euroviisuissa on nykyään tapana, ottaa kantaa erilausuuteen vaikka biisinä olisi ukko nooa.

Vierailija
14/23 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No milloin on ollut hyvä? Ei koskaan!

Vierailija
15/23 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään kappaleesta tykkää, mutta miksei voida hyväksyä äänestystulosta? Kaikilla on ollut mahdollisuus äänestää ja vaikuttaa voittajan valintaan.

Tässä äänestyksessä on ollut ihan sama juttu kuin kaikissa muissakin äänestyksissä: ihmisillä on erilaisia motivaatioita äänestämiselleen. Pressanvaaleissa yksi äänestää sukupuolisen suuntautumisen ja toinen poliittisten mielipiteiden mukaan. Eduskuntavaaleissa yksi äänestää ekologisten asioiden ja toinen taloudellisten intressien vuoksi.

Joka tapauksessa äänestystulosta on kunnioitettava oli se mikä tahansa. Jos on jotain valittamista vaalitavasta tai siitä ketkä ovat äänioikeutettuja, niin ne pitäisi esittää ennen vaaleja, ei niiden jälkeen.

Voittaja on voittaja, onnea ja menestystä voittajille!

Vierailija
16/23 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai onko Suomella ollut joskus hyväkin Euroviisu-edustaja? Siitä täytynee olla pitkä aika, kun en muista yhtäkään.

Vierailija
17/23 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot häviäjät valittavat äänestyksen jälkeen, että väärin äänestetty?

Vierailija
18/23 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:46"]Ai onko Suomella ollut joskus hyväkin Euroviisu-edustaja? Siitä täytynee olla pitkä aika, kun en muista yhtäkään.
[/quote]

Viime vuonna oli oikeasti paras edustaja aikoihin.

Vierailija
19/23 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:45"]

Ottamatta mitäään kantaa laulun tasoon, muistutan että viimevuosien viiisuvoittajat on olleet tavlla tai toisella poikkeavia, kuten lesbo, transvestiitti, parrakas nainen...ainakin Suomen edustaja on nyt erikoinen ja varmasti kerää pisteitä jo siksi. Niinhän euroviisuissa on nykyään tapana, ottaa kantaa erilausuuteen vaikka biisinä olisi ukko nooa.

[/quote]

Unohdit nyt kokonaan sen, että niiden "poikkeavien" tyyppien biisit ovat ollet hyviä. Suomen biisi on tänä vuonna susipaska, vaimmaisten erikoisuus ei tee siitä hyvää.