Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi mä luotan ihmisiin.

Vierailija
01.03.2015 |

..ja petyn joka kerta.
Erosin muutama vuosi sitten miehestä joka oli totaalinen hirviö. Hakkasi, petti, alisti -kaikki pahuus mitä kuvitella voi. Kiusasi (kiusaa edelleen) mua eron jälkeen aivan sadistisesti, enimmäkseen lapsen kautta.
Muutama kk sitten ex mieheni silloinen avovaimo otti muhun yhteyttä. Sanoi pelkäävänsä, oli jättämässä exääni. Heillä samat jutut suhteessa kuin mulla ja exällä: väkivaltaa, alistamista, viinaa. Avovaimo aneli tukeani ja apua, kuinka päästä eroon miehestä.
Minä avasin kotini hänelle naisten välisen solidaarisuuden nimissä. Autoin. Tuin. Annoin vertaistukea puhelimessa tunteja ja taas tunteja. Autoin hänet jättämään entisiä ystäviään, ja tutustutin uusiin ihmisiin. Autoin hakemaan lähestymiskieltoa ja uutta kotia.
Exäni kuuli tästä ja sekosi. Alkoi piinata lasta, manipuloida tätä että "sano äidille että sä vihaat xxxx:ää, että äiti ei saa olla sen kanssa tekemisissä." Suorastaan sekosi tiedosta,
Että minä tuin hänen seuraavaa uhriaan. Minusta tuolla ihmishirviöllä ei ollut enää mitään otetta, eli lähinnä paskat välitin.
Mutta tätä avovaimoaan piinasi. Avovaimo oli romahduksen partaalla, suunnitteli itsemurhaa. Exäni kyttäsi kodin ulkopuolella häntä, hyökkäsi kimppuun, soitteli satoja kertoja. Avovaimo haki lähestymiskiellon. Se auttoi pariksi viikoksi, kunnes sama jatkui. Ja minä autoin.
Tänään tuli ilmoitus että ei jaksa tapella enää exäni kanssa, poistaa minut elämästään. Kuulemma exä ei jätä rauhaan ellei katkaise välejään minuun.

Tuntuu kuin märkä rätti olisi lyöty naamaan. Autoin ja tuin toista, tuntematonta ihmistä lähimmäisenrakkauden vuoksi ja tässä tulos.

Tuntuu että ei kannata auttaa enää ketään, olisi viisaina ajatella omaa persettään ja olla kylmä ja itsekäs.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua käytettiin hyväksi. Imettiin apu ja voimat ja heitettiin pois. Mä en ikinä tekisi kenellekään näin.

Ap

Vierailija
2/9 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sä kuvittelit? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niimpä. Mitä mä kuvittelin. En tiedä. Luulin auttavani. Kai luulin että kun musta oli imetty hyöty, ei tälleen julmasti vaan heitettäis pois, ihan kuin minä olisin tehnyt jotain väärää.

Mun on pakko lopettaa ihmisten sinisilmäinen auttaminen ja pelastaminen. Ei ne ansaise sitä.

Ap

Vierailija
4/9 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet typerä nainen.

Ei lisättävää.

Vierailija
5/9 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä se avovaimo luoksesi asumaan? En usko, että itse halusi välejä katkaista, vaan hullu exäsi varmaan pakotti!

Been there done that

Vierailija
6/9 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oli ainoa tapa, jolla tilanne rauhoittuisi teidän kolmen väliltä.

Vierailija
7/9 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tietenkään pyydä.
Mulla on oma perhe ja elämä.

Ja tietysti hullu exäni pakotti. Mutta tämä avovaimo olisi voinut päästä eroon exästäni, poliisi olisi auttanut, hänellä oli kaikki avaimet uuteen elämään ilman exääni. Mutta hän valitsi luovuttaa, alistua exäni mielipuolisiin vaatimuksiin ja manipulointiin. Osasin tätä vähän odottaa sillä hän oli viime viikolla "käynyt kahvilla juttelemassa" exäni kanssa, vaikka tällä oli lähestymiskielto päällä ja n vannoi kuinka vihaa tätä exääni enemmän kuin mitään. Sanoin siloin jo hänelle että minä en voi sinua auttaa ellet itse halua oikeasti eroon miehestä. Hän vakuutti että haluaa. Ja eilen olivat hakanneet toisensa niin että tällä avovaimolla naama mustana, exän käsi paketissa. Tänään sitten minut leikattiin ulos elämästä kun olin tehnyt tehtäväni.

Tiedän että huomenna jo oloni on parempi, mutta nyt tunnen pohjatonta turhautumista ja vihaa.

Ap

Vierailija
8/9 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 23:21"]Tuo oli ainoa tapa, jolla tilanne rauhoittuisi teidän kolmen väliltä.
[/quote]

Minä en ole exäni kanssa
MISSÄÄN tekemisissä. Emme tapaa edes lapsen luovutustilanteissa, emme puhu puhelimessa (minä en vastaa hänelle) kommunikoimme ainoastaan txtareilla jos kyse on lapsesta. Exä ei siis ole osa elämääni muuten kuin lapseni isänä, emme ole nähneet toisiamme 1,5 vuoteen (!) . Tuin naista koska olisin itse samassa tilanteessa kaivannut vertaistukea. En kostaakseni exälleni, joka on täysin yhdentekevä ihminen mulle.

Ap

Vierailija
9/9 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpa kaltaisiasi naisia olisi enemmän. Älä luovuta. Olet ihailtava. Kumpa joku olisi auttanut minuakin kun tilanteeni oli katastrofaalinen jättäessäni niin ikään hirviö miehen. Pyydän, älä menetä uskoasi ihmisiin. Tsemppiä, halauksia ja voimia. Ansaiset parempaa kuin tuollaisia väkivaltaisia sekopäitä.