Missä kaikissa leikkauksissa olet ollut ja mikä on ikäsi?
Itse olen 40v ja multa on leikattu silmät neljästi, polvet tähystetty kolmesti, umppari on leikattu, samoin kitarisat. Kolme kertaa olen ollut laparoskopiassa, joissa on poistettu munasarjakystia, munasarjat, munanjohdin ja myoomia sekä siivottu endokasvua. Nyt olisi edessä taas gynekologinen laparoskopia.
Päiväkirurgisesti on leikattu viisaudenhammas sairaalassa kun oli syvällä ikenen sisällä ja kasvoi poikittain sekä rasvapatti selästä.
Kommentit (50)
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 21:26"]Kitarisat leikattiin, kun olin 14v. Nyt olen 39v.
[/quote]
Kitarisoja on yksi kappale.
-Kaksi luomea teini-iässä.
-Viisaudenhampaista poistettu kolme leikkaamalla.
-Femtolasik-leikkaus molempiin silmiin.
Muuta en nyt muista.
Hiustenleikkauksessa, tai tukankatkaisuhoidossa, niinku mummo aina sano. ♡ N33V.
Ranteen jännetupen puhdistusleikkaus 18 v. Luomen poisto 20 v. Viisaudenhampaita pari kpl 22 v. Vain ranneleikkaus tehtiin leikkaussalissa.
Kitarisaleikkaus pienenä, viisaudenhampaat kaivettu jo ennen esiin tulemistaan leikaten pois, hampaita poistettu, iensiirreleikkaus, leuansiirtoleikkaus kahteen kertaan, leuka avattu tulehduksen vuoksi niin monesti etten muista, kahteen kertaan suonikohjuleikkaus (tavallinen avoleikkaus+tähystys ja vaahdotus), sektio, sterilisaatio, laparotomia (vatsa avattiin pystysuunnassa).
Tulossa on: luusiirteen (reisiluusta) tekeminen alaleukaan ja implantit, sterilisaation purku, tekonivel lonkkaan.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 08:47"]
Kitarisaleikkaus pienenä, viisaudenhampaat kaivettu jo ennen esiin tulemistaan leikaten pois, hampaita poistettu, iensiirreleikkaus, leuansiirtoleikkaus kahteen kertaan, leuka avattu tulehduksen vuoksi niin monesti etten muista, kahteen kertaan suonikohjuleikkaus (tavallinen avoleikkaus+tähystys ja vaahdotus), sektio, sterilisaatio, laparotomia (vatsa avattiin pystysuunnassa).
Tulossa on: luusiirteen (reisiluusta) tekeminen alaleukaan ja implantit, sterilisaation purku, tekonivel lonkkaan.
[/quote]
Ikä unohtui eli 34v.
Hampilekuri: leikkasi ikenen kautta puhkeamattoman viisurin
Kardiologi: asentanut tahdistimen kahdesti, kerran pois (tulehdus). Patterin vaihto tahdistimeen edessä aikaisintaan 2020.
Ikää yli 30 mutta alle 35
Eipä kai yhtään mitään, jollei yhtä keskenmenon jälkeistä kaavintaa lasketa? Siinä oli nukutus, mutta eihän siinä siis veitsellä menty kehon sisään millään tavoin. Ikä 51.
Ganglio (hyytelörakko) leikattu ranteesta puudutuksessa
Luomi leikattu vatsanahasta puudutuksessa
Näistä yli 20 v. aikaa (koputan puuta).
N45
Suonikohjujen poistossa, viisaudenhampaan kirurgisessa poistossa ja munasarjojen punktioissa. 35v.
Kitarisat leikattu joskus ehkä 9-vuotiaana, pari luomea on pitänyt leikata ja yksi viisuri myös piti leikata, kun oli virheasennossa eikä mahtunut suuhun. Näin vähällä onneksi olen päässyt, jossain vaiheessa epäiltiin sydämessä reikää ja tuolloin puhuttiin jo leikkaushoidostakin.