Missä kaikissa leikkauksissa olet ollut ja mikä on ikäsi?
Itse olen 40v ja multa on leikattu silmät neljästi, polvet tähystetty kolmesti, umppari on leikattu, samoin kitarisat. Kolme kertaa olen ollut laparoskopiassa, joissa on poistettu munasarjakystia, munasarjat, munanjohdin ja myoomia sekä siivottu endokasvua. Nyt olisi edessä taas gynekologinen laparoskopia.
Päiväkirurgisesti on leikattu viisaudenhammas sairaalassa kun oli syvällä ikenen sisällä ja kasvoi poikittain sekä rasvapatti selästä.
Kommentit (50)
Ikää 37 vuotta ja 7-vuotiaana mursin käteni. Tuon takia käsi leikattiin kahdesti. Ensimmäisellä kerralla sisälle laitettiin rautoja ja toisessa leikkauksessa ne otettiin pois. Saman kesän aikana molemmat.
Ap, mistä päin selkää sulta leikattiin se rasvapatti? Tuliko siitä jotain oireita, että sen vuoksi leikattiin? Oliko iso? Kauanko meni toipua? Itselläni on yläselässä selkärangan kohdalla, mutta ei ainakaan nyt vaivaa, joten en ole edes leikkausta miettinyt. Mutta mietin vaan, että jos se alkaakin häiritsemään...
- luomia leikattu
- pari sektiota tehty
- viisaudenhampaat
ikä 38 v
Kitalakihalkion paikkausleikkaus, kitarisaleikkaus ja tärykalvon paikkausleikkaus
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 21:29"]Kitalakihalkion paikkausleikkaus, kitarisaleikkaus ja tärykalvon paikkausleikkaus
[/quote]ja ikä unohtui, 31 vee
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 21:27"]
Ikää 37 vuotta ja 7-vuotiaana mursin käteni. Tuon takia käsi leikattiin kahdesti. Ensimmäisellä kerralla sisälle laitettiin rautoja ja toisessa leikkauksessa ne otettiin pois. Saman kesän aikana molemmat.
Ap, mistä päin selkää sulta leikattiin se rasvapatti? Tuliko siitä jotain oireita, että sen vuoksi leikattiin? Oliko iso? Kauanko meni toipua? Itselläni on yläselässä selkärangan kohdalla, mutta ei ainakaan nyt vaivaa, joten en ole edes leikkausta miettinyt. Mutta mietin vaan, että jos se alkaakin häiritsemään...
[/quote]
Vähän lapaluitten alapuolelta leikattiin. Halkaisijaltaan noin 3 cm ja oli koteloitunut ja mennyt kuolioon. Kipuili vaan, muita oireita ei ollut. -ap
Yhdessä hammasleikkauksessa. Ei viisaudenhampaat. Ikää 23.
Sydän on leikattu 4-vuotiaana, syöpä 27-vuotiaana, kaksi sektiota tehty (31- ja 42-vuotiaana), kohtu, munasarjat ja umppari poistettu 52-vuotiaana. Nyt olen 54-v.
Nielurisaleikkaus kun olin jotain 13v.
Nyt olen 30v.
Kerran nukutettu, kun kohtu siivottiin keskenmenon jäljiltä.
Neljä viisaudenhammasta leikattu ikenien ja leukaluun sisältä puudutuksessa. Ei muuta. 51 vee.
Korvaleikkaus
2 sektiota
Viisaudenhampaita otettu pois, tosin itse en laske niitä varsinaisesti leikkauksiksi.
parikymppisenä poistettiin endoa, myooma ja liki 20cm kysta.
Tästä tähystysleikkauksesta tuli joku fisteli, navasta oli pari ommelta auennut ja vajaa vuotta myöhemmin vatsaonteloon kertyi mätäpaise, joka leikattiin päivystysleikkauksena.
Esikoinen syntyi sektiolla ollessani 29v.
Kolme vuotta sitten poistettiin rinnasta kaksi hyvänlaatuista kasvainta.
Kaksi vuotta sitten oli kohdunpoistossa endon, adenomyoosin ja myoomien takia.
Korvat leikattu 2 kertaa 5v ikäisenä.
Kitarisat 7v
Paksusuoli positettu ja avanne tehty 16v
Avanne poistettu ja J-pussi rakennettu 16v (sama uudestaan sillä leikkaus epäonnistui)
Sääriluu ja pohjeluu katkaistu ja suoristettu 40 astetta, 17v
Navan korjausleikkaus 18v
Henki vielä pihisee, ikää mittarissa 18v!
Tiedossa oikean jalan korjausleikkaus kesällä
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 21:31"]
Kerran nukutettu, kun kohtu siivottiin keskenmenon jäljiltä.
Neljä viisaudenhammasta leikattu ikenien ja leukaluun sisältä puudutuksessa. Ei muuta. 51 vee.
[/quote]
Äh, sorry. Eihän tuo eka operointi liittynytkään kysymykseen. Ajattelin nukutusoperatsuuneja :D
Leikattu ehkä n. 15 kertaa, viimeisestä aikaa viisi vuotta, ensimmäinen tehtiin joskus 4-5-vuotiaana, en tiedä tarkkaan. n25
Luomia leikattu, viisaudenhammas, umpilisäke, rintojen pienennys, sappirakko. Ikä 35.
4 kertaa kilpirauhasista (struuma ja syöpä), munasarjasyövän vuoksi, laparoskopioissa muistaakseni 3 krt kystien yms vuoksi. Kerran on leikattu myös hammas irti ja yksi luomi päästä. Eli tuossa leikkaukset, muitakin toimenpiteitä on ihan riittämiin yhdelle ihmiselle:(
17. jatkaa kun pääsi unohtumaan listasta.
Kuopus syntyi 8v sitten alakautta, sain IV:n asteen repeämät, jota korjattiin leikkaussalissa 1,5tuntia heti synnytyksen jälkeen.
En yhdessäkään leikkauksessa. N40