Kirppishaukka kaverini tuntuu menettäneen otteen todellisista hinnoista
Kaikki pitäisi saada 10-20 eurolla ja edullisemminkin, paitsi ehkä toppatakki. Ja tavaratalossa ei osaa pyytää palvelua, ei ymmärrä että vaatteita on eri kokoja takahuoneessa ja myyjä on häntä palvelemassa siellä. Ja että myyjä yrittää usein myydä jotain sukkaparia vielä lisäksi, että se ei epäile että sulta puuttuu sukkia, vaan se saa provikkaa jos saa myydyksi jotain pientä ekstraa
Kommentit (64)
^Eikö kaikki kirppisostajat tee noin?
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 21:30"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 21:16"]
Miksi maksaa käytetystä paidasta 5€ kun vähän kalliimmalla saa kaupasta uudenkin?
[/quote]
Oisko tuo ekologisuus
[/quote]
Ei kiinnosta käyttää toisen vanhaa hikiriepua, paskat ekologisuudelle.
Moni ns hinnoittelee tuotteen "hyvä minä" extralla. Tässä oli se vastaus minkä kaipasin. Eli nyt ymmärrämme syyn miksi niin monilla on tähtitieteelliset tori.fi ja kirpparihinnat
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 21:33"]Eikö kukaan ajattele sitä että on ekologisempaa ostaa käytettyä? Kamala ajatus, että kaikki pitäisi aina saada uutena.
[/quote]
Miksi minun pitäisi tinkiä omasta mukavuudestani maailman ekologisuuden vuoksi? Puolet maailmasta ei ole kuulleetkaan kyseistä termiä.
Kyllä minustakin kauppojen hinnat ovat ihan kamalia, jostain kälyisestä paidasta voidaan helposti kysyä kymppi tai kaksi, farkut neljäkymppiä. Neljäkympppiä! Maksan kirpparivaatteistani yleensä eurosta kahdeksaan euroa, ja ihmiset usein kysyvät mistä löydän niin kivannäköisiä vaatteita. Kirpparilla vaatteet on jo koeajettu, eli nypytön paita pysyy nypyttömänä ja siistin mallinen paita mallissaan. Ostan kaupasta vain alusvaatteet, sukat ja urheilutrikoot. Talvitakistani maksoin muuten euron kirpparilla.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:03"]
^Eikö kaikki kirppisostajat tee noin?
[/quote]
Ei? Oletko ikinä edes käynyt kirpputorilla?
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 21:16"]
Miksi maksaa käytetystä paidasta 5€ kun vähän kalliimmalla saa kaupasta uudenkin?
[/quote]
Ostan mieluummin jonkun 40 euron paidan vitosella käytettynä kuin jonkun uuden 20€ maksavan rätin. Mieluummin laadukkaampaa (vähän)käytettyä kuin uutta halpiskuraa.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:05"]
Moni ns hinnoittelee tuotteen "hyvä minä" extralla. Tässä oli se vastaus minkä kaipasin. Eli nyt ymmärrämme syyn miksi niin monilla on tähtitieteelliset tori.fi ja kirpparihinnat
[/quote]
Tuo oletus sinulla oli mielessäsi jo kun tulit tähän ketjuun, koska kukaan ei täällä ole tuohon suuntaan edes vihjannut ennen omaa viestiäsi.
Se ei toki muuta sitä että ihmisillä on taipumusta yliarvioida oman omaisuutensa arvo, ihan tutkimustenkin mukaan. Mutta sitä ei tässä ketjussa ole käsitelty.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:06"]
Kyllä minustakin kauppojen hinnat ovat ihan kamalia, jostain kälyisestä paidasta voidaan helposti kysyä kymppi tai kaksi, farkut neljäkymppiä. Neljäkympppiä! Maksan kirpparivaatteistani yleensä eurosta kahdeksaan euroa, ja ihmiset usein kysyvät mistä löydän niin kivannäköisiä vaatteita. Kirpparilla vaatteet on jo koeajettu, eli nypytön paita pysyy nypyttömänä ja siistin mallinen paita mallissaan. Ostan kaupasta vain alusvaatteet, sukat ja urheilutrikoot. Talvitakistani maksoin muuten euron kirpparilla.
[/quote]
Mitä vikaa käytetyissä alusvaatteissa on? Ihme nirppis, eiku ihme kirppisnirppis
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:02"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 21:55"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 21:49"]
En osta kirpparilta ikinä mitään H&M tai Lindex-kamaa, jos niitä haluan, niin ostan kaupasta. Sen sijaan ostan kirppareilta laadukkaita edustusvaatteita töihin, niitä saa todella edullisesti verrattuna kauppojen hintoihin. Esim. Rils, Joseph Janard, Armani, Santarelli, Global, Gerry Weber, Marimekko, Anne Linnonmaa,... viime kuukausien ostoksia luetellakseni. En minä raaskisi niitä kaupasta ostaa.
[/quote]
No, tuossa onkin järkeä
[/quote] Kyllä ainakin pk-seudulla löytyy varmaan monestakin paikasta. Itse olen alkanut kiinnostua merkkivaatteista vasta sen jälkeen, kun niitä on alkanut tulla vastaan kirpputorilla. Minä käyn usein ihan UFFessakin ja saatan maksaa jostain hyvästä merkkituotteesta vaikka 20 €. Usein tietää, että tämä on maksanut uutena ehkä satasen. Halpisketjujen vaatteita en juuri katsele. Ohis
Tarkoitat kirppiksellä jotain nettisaitteja vai onko jossain kirppiksiä joista saa merkkivaatteita?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:09"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 21:16"]
[/quote]
Ostan mieluummin jonkun 40 euron paidan vitosella käytettynä kuin jonkun uuden 20€ maksavan rätin. Mieluummin laadukkaampaa (vähän)käytettyä kuin uutta halpiskuraa.
[/quote]
Mutta miksei mieluiten kunnon paidan 20 eurolla, miksi edes tuhlata aikaa rättien tarkasteluun? Vai kuulutko siihen hassuun ihmisryhmään joka yhä edelleen kuvittelee että hinta on tae laadusta tai että laadukkaan täytyy maksaa paljon, muuten se ei voi olla laadukas?
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:02"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 21:55"]
En osta kirpparilta ikinä mitään H&M tai Lindex-kamaa, jos niitä haluan, niin ostan kaupasta. Sen sijaan ostan kirppareilta laadukkaita edustusvaatteita töihin, niitä saa todella edullisesti verrattuna kauppojen hintoihin. Esim. Rils, Joseph Janard, Armani, Santarelli, Global, Gerry Weber, Marimekko, Anne Linnonmaa,... viime kuukausien ostoksia luetellakseni. En minä raaskisi niitä kaupasta ostaa.
[/quote]
No, tuossa onkin järkeä
[/quote]
Tarkoitat kirppiksellä jotain nettisaitteja vai onko jossain kirppiksiä joista saa merkkivaatteita?
[/quote]
Mä ostin g-starin farkut 3€:lla. Ovh 179€. Kyllä sieltä löytyy parempaa kamaa. Mitään HM rääsyä ei kirpparilla edes kannata myydä/ostaa, kun eivät paljon maksa uutenakaan, mutta kallis, kestävä ja laadukas vaate, joka itselle on tarpeeton kannattaa jo myydäkin kirpparilla. Niille yleensä löytyy ostajiakin, kun hinta on kohdillaan.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:09"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 21:16"]
[/quote]
[/quote]
Se toisen käytetty paita on ihan yhtä rätti. Sillä on jotain arvoa vain uutena.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:11"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:02"]
[/quote]
No, tuossa onkin järkeä
[/quote] Kyllä ainakin pk-seudulla löytyy varmaan monestakin paikasta. Itse olen alkanut kiinnostua merkkivaatteista vasta sen jälkeen, kun niitä on alkanut tulla vastaan kirpputorilla. Minä käyn usein ihan UFFessakin ja saatan maksaa jostain hyvästä merkkituotteesta vaikka 20 €. Usein tietää, että tämä on maksanut uutena ehkä satasen. Halpisketjujen vaatteita en juuri katsele. Ohis
[/quote]
[/quote]Kyllä ainakin pk-seudulla löytyy varmaan monestakin paikasta. Itse olen alkanut kiinnostua merkkivaatteista vasta sen jälkeen, kun niitä on alkanut tulla vastaan kirpputorilla. Minä käyn usein ihan UFFessakin ja saatan maksaa jostain hyvästä merkkituotteesta vaikka 20 €. Usein tietää, että tämä on maksanut uutena ehkä satasen. Halpisketjujen vaatteita en juuri katsele. Ohis
Sori meni äsken väärään kohtaan
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:10"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:05"]
[/quote]
Tuo oletus sinulla oli mielessäsi jo kun tulit tähän ketjuun, koska kukaan ei täällä ole tuohon suuntaan edes vihjannut ennen omaa viestiäsi.
Se ei toki muuta sitä että ihmisillä on taipumusta yliarvioida oman omaisuutensa arvo, ihan tutkimustenkin mukaan. Mutta sitä ei tässä ketjussa ole käsitelty.
[/quote]
Ei muuten ollut. Vastaus asiaan tuli siltä yhdeltä.
-25% originaalihinnasta on jo hyvin edullinen, enkä liian halvalla viitti myydä.
Samat kamat, uutena, kaupan alennusmyynnistä -70% alennuksella on rääppeitä mitä ei kukaan halua ostaa.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:00"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 20:58"]
Kyllä ne taitaa olla normikaupoista ostajat, joilla on todellisuudentaju hukassa. Niiden lumppujen valmistuskustannukset saattaa olla kaksikymmentä senttiä, ja myyntihinta kaksikymmentä euroa. Kun kirpparilta saa saman rääsyn vitosella, aika hölmöltä alkaa tuntua maksaa kauppojen hintoja.
[/quote]
Saman? Ei kirpparille mennessä koskaan tiedä mitä siellä on!
Ostan minäkin kaikenlaista käytettynä, mutta se on aina heräteostos-ekstraa tai pidemmällä tähtäimellä ostettua. Jos kengistä lähtee pohjat irti ja huomenna on työhaastattelu niin... tavarataloon tieni vie!
[/quote]
Jos sinulla on mielessäsi vain jotkut tietynlaiset kengät, löydät varmasti sen tyyliset tavaratalosta varmemmin. Jos kriteerit kuitenkin ovat vain "siistit kengät kokoa 39-40" löytää isommalta kirpparilta todennäköisesti jotain. Itse tykkään juuri kirppojen yllätyksellisyydestä, olen saanut paljon hauskoja ideoita, kenkäkaupassa jotenkin sokeutuu sille kenkien paljoudelle ja fakkiutuu jo siksi, ettei niitä kaikkia ehdi katsoa lävitse.
Eipä tosin sillä, viimeksi ostin juuri tosi erikoiset ja kivat kengät häihini kenkäkaupan tyhjennysmyynnistä puoleen hintaan.
Paikalliset FB-kirppiset on hyviä paikkoja bongata myyjä, jolla on oikeanlaisia vaatteita oikeassa koossa. Tällaisen helmen jos löytää, niin siinä on mahdollisuus päästä tekemään kerralla enemmänkin ostoksia, jos myyjällä on vähänkin taipumusta kevytmieliseen shoppailuun. Myyjälle on helpompi, jos on joku vakiostaja joka ostaa kerralla enemmän. Ei se vaatteiden kuvaaminen ja nettiin laittaminen mitään herkkua ole.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:10"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 22:06"]
[/quote]
Mitä vikaa käytetyissä alusvaatteissa on? Ihme nirppis, eiku ihme kirppisnirppis
[/quote]
Vaikka ostan kirpparilta, niin en sieltä ihan kaikkea raahaa kotiini. Alushousuja tai rotsikoita en osta kirpparilta hygieniasyistä, kun nuo vaatteet tulevat aivan iholle. En tunne montakaan, joka käyttäisi kirpparialusvaatteita.
En myöskään osta kirpparilta kodinkoneita, käytettyjä ruoanlaittovälineitä, kodintekstiilejä, pehmoleluja tai elektroniikkaa. Huonekalut (vain puiset/kovaa materiaalia), urheiluvälineet, kengät, sisustusesineet (esim. korit tai kukkaruukut) tai vaikka polkupyörät ovat ok. Ei valikoinnissa ole mitään vikaa!
[/quote]
No, tuossa onkin järkeä
[/quote]