Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaksaako nelikymppisenä vielä vauvan yövalvomisia?

Vierailija
01.03.2015 |

Ois kiva saada lisää lapsia, mutta olen alkanut miettimään jaksanko enää yöheräilyjä? 20+ ne memi hyvin, 30+ ok, ja nyt tuntuu, että yöunista tinkiminen hirvittää. Miten muut nelikymppiset jaksaatte vauvan kanssa?

Kommentit (133)

Vierailija
101/133 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin jaksoin 4-kymppisenä paremmin kuin nuorempana, eikös unen tarve muutenkin vähene iän myötä eikä päinvastoin?? Nyt 50. ikävuoden häämöttäessä en enää taitaisi jaksaa, tai sitten olen tullut vain mukavuudenhaluisemmaksi. Mutta tuskinpa enää olen hedelmällinenkään :)

Vierailija
102/133 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 20:03"]

Itse ainakin jaksoin 4-kymppisenä paremmin kuin nuorempana, eikös unen tarve muutenkin vähene iän myötä eikä päinvastoin?? Nyt 50. ikävuoden häämöttäessä en enää taitaisi jaksaa, tai sitten olen tullut vain mukavuudenhaluisemmaksi. Mutta tuskinpa enää olen hedelmällinenkään :)

[/quote] Ja todellakin olin nimenomaan nuorempana aivan koomassa valvotun yön jälkeen, 4-kymppisenä en. Sama

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/133 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 39v ja poika 3kk. Hyvin olen jaksanut.  Tosin vauva herää yöllä ehkä kerran viikossa. Ekat viikot pidettiin herätyskelloa soimassa yöruokintaa varten, sitten jätettiin pois ja alkoi heräämään kerran yössä. 2kk eteenpäin on nukkunut suurimman osan öistä kokonaan eli on laitettu nukkumaan klo 21 mennessä ja on herännut aikaisintaan kuudelta. Nyt on alkanut tekemään hampaita, saa nähdä miten käy jatkossa.

Vierailija
104/133 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 19:58"]Uskon, että yövalvomisten jaksaminen on ihan muusta kiinni kuin iästä. Jos ajatellaan vuorotyöntekijöitä, niin jotkut jaksaa niitä koko työuransa ja jotkut ei jaksa vuottakaan.
[/quote]

esim lapseton yövuorolainen voi nukkua työvuoron päätteeksu vaikka 10 tunnin unet jos huvittaa ja levätä vapaapäivinä. Vauvan kanssa se on herättävä vaikka viideltä, oli sitten yöllä nukuttu miten vähän tahansa. Eikä seuraava yö tuo lepoa sekään.

p.s jaksaako miehesi yövalvomiset? Tuossa iässä valvominen myös näkyy enemmän

Vierailija
105/133 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 19:09"]Minä en jaksaisi minkään ikäisenä. Tarvitsen uneni.
[/quote]
Liittyy tähän miten?

Vierailija
106/133 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 20:05"]

[/quote] Ja todellakin olin nimenomaan nuorempana aivan koomassa valvotun yön jälkeen, 4-kymppisenä en. Sama

[/quote] sama täällä. 17

Vierailija
107/133 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 20:08"]

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 19:58"]Uskon, että yövalvomisten jaksaminen on ihan muusta kiinni kuin iästä. Jos ajatellaan vuorotyöntekijöitä, niin jotkut jaksaa niitä koko työuransa ja jotkut ei jaksa vuottakaan. [/quote] esim lapseton yövuorolainen voi nukkua työvuoron päätteeksu vaikka 10 tunnin unet jos huvittaa ja levätä vapaapäivinä. Vauvan kanssa se on herättävä vaikka viideltä, oli sitten yöllä nukuttu miten vähän tahansa. Eikä seuraava yö tuo lepoa sekään. p.s jaksaako miehesi yövalvomiset? Tuossa iässä valvominen myös näkyy enemmän

[/quote] Vauvan kanssa voi nukkua pitkin päivää 

Vierailija
108/133 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksaisi. Vaikuttaa varmana sekin, että lapset jo koululaisia, pääsen niin helpolla verrattuna vauva-aikoihin. Ei tulisi mieleenkään saada enää vauvaa!

Ei yöheräämisiä, ei tissitakiaista, ei kakkavaippoja, ei uhmaikää, voin mennä ja tulla oman mieleni mukaan, perhene matkustaminen on helpompaa, jää aikaa itselle, parisuhteelle ja harrastuksille.

Vierailija
109/133 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan enemmän ihmisestä itsestään kuin iästä. Meillä enemmän jä vähemmän katkonaisia yöunia oli kuutisen vuotta, mä 37-42. Ja hyvin jaksoin. Nyt viiskymppisenä alkaa ennemminkin nämä aikaiset aamuherätykset rassata, yökukkuja kun olen.

ja vauva-aikana yövalvomiset ajoittui pääosin puolenyön ja aamuneljän välille ja kolmesta-neljästä puolysiin-ysiin nukuttiin ruhtinaallisesti.

Vierailija
110/133 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi. Uniongelmia jo muutenkin.

Vierailija
111/133 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu olosuhteista tosi paljon. Ole aina tullut toimeen vähällä unimäärällä (n 5h) mutta sen on täytynyt kuitenkin olla yhtenäistä unta. Vajaa nelikymmppisenä sain lapsen jolla oli koliikki, allergioita yms ja keskimäärin heräsin 6 kertaa yössä enkä pystynyt nukkumaan päivisin. Siihen päälle vielä toinen sairas lapsi ja olinkin ihan rikki. Kuopus on nyt 7v ja mulla on edelleen muistin pätkimistä ja muuta vaivaa tästä jäänyt.

Eihän tämä mikään keskiverto tilanne ollut mutta kun ei elämästä tiedä. Ja juu ei enää yhtään lasta nyt 40+ ikäisenä. EN jaksaisi enää valvoa samalla lailla.

Vierailija
112/133 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 19:04"]

Ois kiva saada lisää lapsia, mutta olen alkanut miettimään jaksanko enää yöheräilyjä? 20+ ne memi hyvin, 30+ ok, ja nyt tuntuu, että yöunista tinkiminen hirvittää. Miten muut nelikymppiset jaksaatte vauvan kanssa?

[/quote] jaksoin 44 v yövalvomiset, toisaalta nukuin päivällä vauvan tahdissa, tein välillä kotityöt suitsait sukkelaan mutta vaikein tapaus oli mies.

Vierailija
113/133 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

45-vuotiaana jaksoin hyvin vauvan kanssa. Tosin nukkui hyvin yönsä jo kahden kuukauden iästä asti.

Vierailija
114/133 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ohiksena... Mä tarvitsen nyt paljon enemmän unta kuin kaksikymppisenä ja nyt olen 40-vuotias. Nykyään nukun 10-12 tuntia ja nuorempana 6-8, että riipuu taas kovasti ihmisestä. Nyt en tekisi lasta mistään hinnasta, kun tuo ainokainenkin on jo 19-vuotias. En haluaisi olla iäkäs äiti ikinä. Onneksi tein nuorena, niin nyt ei tarvitse huolehtia muusta kuin itsestään ja saa nauttia omasta olosta ja rauhasta, kun en tuota meteliäkään enää siedä yhtään.

Vierailija
115/133 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 jatkaa. Tarkoitin siis, etteivät kaikki vauvat valvota öisin jatkuvasti. Ekan kuukauden uuden vauvan kanssa olin ainakin itse jossain hormoneissa tms. ja sain nukahdettua tosi hyvin kun olin ruokkinut vauvan. Normaalisti jos herään yöllä en pysty nukahtamaan heti ja raskausaikana saatoin valvoa yöllä kolmekin tuntia.

Vierailija
116/133 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeästi täällä jaksaa ne jotka on sen lapsen tehneet, muut ei.

Vierailija
117/133 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 20:15"]

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 19:04"]

[/quote] jaksoin 44 v yövalvomiset, toisaalta nukuin päivällä vauvan tahdissa, tein välillä kotityöt suitsait sukkelaan mutta vaikein tapaus oli mies.

[/quote]

Kerropa lisää! Mä mietin iltatähteä.

Vierailija
118/133 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaisin.

Vierailija
119/133 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 20:18"]

[/quote]

Sittenhän asia on mennyt ihan oikein, vai mitä? -4

Vierailija
120/133 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 20:30"]

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 20:18"]

[/quote] 

Sittenhän asia on mennyt ihan oikein, vai mitä? -4

[/quote] Nimenomaan eli ap jaksat säkin!