Teini veti ekat kännit
Tuli klo 14 kotiin. EI kännissä, mutta oli yön poissa kotoa. Ikää 17v. Ketuttaa.
Kommentit (72)
ap! ota iisisti! mun poika täyttää kuukaudenpäästä 18v, ei ole ikinä ollut ilmoittamatta yötä pois kotoa tai tullut kännissä kotiin. mutta jos nyt tulisikin, olisin vain kiitollinen siitä, että se tapahtui vasta nyt.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 16:26"]Siis jäi ekaa kertaa kiinni.
[/quote]
Minä oon itse 18 v. Ja en ole koskaanjuonut alkoa enkä juo. Yleistä kaveripiirissäni. Ei olla uskovaisia.
Meillä on ollut kapinoiva teini, jolle sttunut kaikenlaista. Tämän vuoksi olen joutunut tavallista tarkemmin seuraamaan hänen tekemisiään. Kokemykseni mukaan 90% kylillä kulkevien teinien vanhemmista on liian sinisilmäisiä. Olen useamman vanhemman suusta kuullut, että 'meidän Maijaa tai Mattia ei alkoholi kiinnosta eikä se ole koskaan tullut humalassa kotiin'. Samaan aikaan tiedän kyseosen teinin 100% varmasti juoneen edeltävänä viikonloppuna ja tiedän, että viinojen hankinta seuraavaa viikonloppua varten on käynnissä
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 16:36"]
Meillä on ollut kapinoiva teini, jolle sttunut kaikenlaista. Tämän vuoksi olen joutunut tavallista tarkemmin seuraamaan hänen tekemisiään. Kokemykseni mukaan 90% kylillä kulkevien teinien vanhemmista on liian sinisilmäisiä. Olen useamman vanhemman suusta kuullut, että 'meidän Maijaa tai Mattia ei alkoholi kiinnosta eikä se ole koskaan tullut humalassa kotiin'. Samaan aikaan tiedän kyseosen teinin 100% varmasti juoneen edeltävänä viikonloppuna ja tiedän, että viinojen hankinta seuraavaa viikonloppua varten on käynnissä
[/quote]
Olen osaltaan samaa mieltä. Mutta ihan en allekirjoita. Joistakin teineistä vain tietää, etteivät he kännää. Sitten on niitä, joiden kohdalla ollaan sinisilmäisiä tai oikeammin ummistetaan silmät, kun halutaan päästä vanhemmuudesta helpolla. Nykyään on yllättävän paljon teinejä, jotka eivät polta, eivätkä juo.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 16:39"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 16:36"]
[/quote]
Olen osaltaan samaa mieltä. Mutta ihan en allekirjoita. Joistakin teineistä vain tietää, etteivät he kännää. Sitten on niitä, joiden kohdalla ollaan sinisilmäisiä tai oikeammin ummistetaan silmät, kun halutaan päästä vanhemmuudesta helpolla. Nykyään on yllättävän paljon teinejä, jotka eivät polta, eivätkä juo.
[/quote]
Näin. On vähentynyt huimasti teinikännäily.
Meillä teinit ovat viikonlopun kotona aina, joten eivät kyllä juo. Eikä heitä kiinnostakaan.
Sanoisin, että on poikkeus, jos teini juo. Se on nykyisin tosi noloa.
Oon ite 16 v. Ja on tosi junttia juoda.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 16:31"]Minä oon itse 18 v. Ja en ole koskaanjuonut alkoa enkä juo. Yleistä kaveripiirissäni. Ei olla uskovaisia.
[/quote]
En minäkään sentään alkoa juo. Siwasta haen (juoksu)kaljat.
T.raimo
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 16:42"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 16:31"]Minä oon itse 18 v. Ja en ole koskaanjuonut alkoa enkä juo. Yleistä kaveripiirissäni. Ei olla uskovaisia.
[/quote]
T.raimo
[/quote]
Hoh hoh hoo. Huono vitsi
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 16:36"]Meillä on ollut kapinoiva teini, jolle sttunut kaikenlaista. Tämän vuoksi olen joutunut tavallista tarkemmin seuraamaan hänen tekemisiään. Kokemykseni mukaan 90% kylillä kulkevien teinien vanhemmista on liian sinisilmäisiä. Olen useamman vanhemman suusta kuullut, että 'meidän Maijaa tai Mattia ei alkoholi kiinnosta eikä se ole koskaan tullut humalassa kotiin'. Samaan aikaan tiedän kyseosen teinin 100% varmasti juoneen edeltävänä viikonloppuna ja tiedän, että viinojen hankinta seuraavaa viikonloppua varten on käynnissä
[/quote]
Meidän teini ei kulje kylillä, joten olen 100% varma ettei juo. Eikä häntä kiinnostakaan koko juominen.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 16:43"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 16:42"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 16:31"]Minä oon itse 18 v. Ja en ole koskaanjuonut alkoa enkä juo. Yleistä kaveripiirissäni. Ei olla uskovaisia.
[/quote]
T.raimo
[/quote]
Hoh hoh hoo. Huono vitsi
[/quote]
Nauroit kuitenkin?;)
Mun usko ihmisiin palautui juuri ihan inasen :)
Ihanaa, älkää ryypätkö itseänne tärviölle.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 18:05"]
Voi olla, ettei teinit juo nykyään yhtä paljon kuin ennen, mutta miettikää omaa teini-ikäänne aikuiset, ettekö kokeilleet alkoa/tupakkaa?
[/quote]
Tupakkaa en ole koskaan kokeillut. Olin absolutisti vielä 21-vuotiaana, ensimmäisen kerran humalassa 23-vuotiaana. Koskaan ei ole ollut krapulaa enkä koskaan ole oksentanut. Käytän alkoholia harvoin ja vähän, tuskin koskaan kahta annosta enempää kerralla.
Olin jo lukiolaisena sitä mieltä, että viikonloppuisin kännäävät ovat noloja typeryksiä. Siksi oletan, että omakin lapsi olisi yhtä fiksu. Toistaiseksi ei ole osoittanut minkäänlaista mielenkiintoa tällaisia typeryyksiä kohtaan, mutta on vasta 14-vee.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 18:09"]
En tietenkään kannata kännäämistä, mutta kyllä tuokin kuulostaa vähän surulliselta, jos teinit (siis vähän vanhemmat teinit) on kaikki viikonloput kotona ja pelaa lautapelejä... Teininä oma sosiaalinen piiri olisi tärkeä, oma rooli ympäristössä, muualla kuin oman perheen kanssa. Hakea pikkuhiljaa pesäeroa kotiinpäin.
[/quote]
Eivät kaikki teinitkään ole laumaeläimiä. Minun tyttö on seurastaan tarkka. Hän ei vaivaudu tutustumaan uusiin ihmisiin, jos ei koe että nämä ovat tarpeeksi fiksuja ja kiinnostuneita samoista asioista. Hänellä on bestis, jonka kanssa hengaa sen minkä harrastuksiltaan ja läksyiltään ehtii. Ja ainoa kerta kun hän on ollut vapaa-ajalla jossain muualla kuin kaverinsa luona viettämässä iltaa oli juuri tällainen lautapelikuvio, johon joku nörtti sai hänet houkuteltua.
Miksi niiden nuorten pitäisi olla tuolla kadulla örveltämässä, jos vaihtoehtona on viettää iltaa paljon viihtyisämmin jonkun kotona?
Minä kokeilin viinaa ja tupakkaa nuorena ihan turhankin paljon. Oikeasti olen aina ollut koti-ihminen ja olisin toivonut, että kotiolot olisivat olleet sellaiset, että olisin saanut nyhjätä rauhassa kotona ja lukea kirjoja ja puuhata äidin kanssa. Mutta isä oli kova ryyppäämään ja agressiivinen. En kestänyt kotioloja ja aina viikonloppuisin lähdin jonnekin ja siellä jossakin oli kova painostus ryyppäämiseen. En koskaan nauttinut siitä.
Kun pääsin muuttamaan omaan kotiin, nautin siitä, kun kotona ei tarvinnut pelätä, vaan sai rauhassa viettää vapaapäiviä kotona.
Omista lapsista olen huomannut saman piirteen. Ero on vain se, että meillä kotona on sellainen tunnelma, että nuoret viihtyvät kotona ja heillä ei tunnu olevan mitään kiirettä päästä kanniskelemaan kaljakassia ja kokeilemaan tupakointia. Heille on rajaantunut samanhenkinen kaveriporukkakin ja kokoontuvat paljon meille yöksi puuhastelemaan.
Olihan tuo jo aikakin...