Teini veti ekat kännit
Tuli klo 14 kotiin. EI kännissä, mutta oli yön poissa kotoa. Ikää 17v. Ketuttaa.
Kommentit (72)
Minäkään en koskaan juonut teininä alkoholia, enkä ole ollut vielä kännissä ja olen 25v. Ei ole ollut tarvetta juoda. Hyvin pieniä määriä olen kyllä maistellut. Avomieskään ei juuri juo. Jos juo, niin ei känniin asti.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 17:44"]Minäkään en koskaan juonut teininä alkoholia, enkä ole ollut vielä kännissä ja olen 25v. Ei ole ollut tarvetta juoda. Hyvin pieniä määriä olen kyllä maistellut. Avomieskään ei juuri juo. Jos juo, niin ei känniin asti.
[/quote]
Fiksu olet :)
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 17:30"]
Mulle sanottiin teininä, että kotona alkoholia maistellaan, jos haluaa maistella. Ei se ollut meillä mitenkään kiellettyä juoda silloin tällöin saunasiideriä . En tietysti kannusta juomaan alaikäisenä, mutta meillä näin. Onko ap varma, että teini edes joi?
[/quote] Oksensi ainakin. Oli kaverin 18v synttärit. Ap
Jos joku haluaa juoda, niin ei varmaan välitä haiseeko alkoholi vai ei.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 17:13"]
Suurin osa teineistä EI juo eikä polta. Nykytrendi ja hyvä niin.
[/quote]
Aivan varmasti. Tervetuloa tänne maalle, täällä ovat harvassa ne, jotka eivät juo. Röökinpoltto onneksi harvinaisempaa.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 17:48"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 17:30"]
Mulle sanottiin teininä, että kotona alkoholia maistellaan, jos haluaa maistella. Ei se ollut meillä mitenkään kiellettyä juoda silloin tällöin saunasiideriä . En tietysti kannusta juomaan alaikäisenä, mutta meillä näin. Onko ap varma, että teini edes joi?
[/quote] Oksensi ainakin. Oli kaverin 18v synttärit. Ap
[/quote]
No. Voi olla vatsatautikin. Tai krapula. Mutta on tosin kohta jo täysi-ikäinen. Vaikka itse en käytäkään yhtään alkoholia. Kysy lapseltasi joiko.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 17:13"]
[/quote]
Älä ole liian sinisilmäinen. Nuoret osaavat vain peittää harharetkensä niin hyvin.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 17:49"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 17:13"]
[/quote]
Aivan varmasti. Tervetuloa tänne maalle, täällä ovat harvassa ne, jotka eivät juo. Röökinpoltto onneksi harvinaisempaa.
[/quote]
Ihan tutkimustenkin mukaan on vähentynyt nuorten polttaminen ja juominen. Minä asun pienessä kaupungissa ja täällä nuoriso juo ja polttaa tosi vähän. Itse täysin raitis. Ikää kohta 18 v.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 17:51"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 17:13"]
[/quote]
Älä ole liian sinisilmäinen. Nuoret osaavat vain peittää harharetkensä niin hyvin.
[/quote]
Olen itse siis teini. Ikää kohta 18 v. Kaveripiirissä harva juo. Se on monesta teinistä nykyisin noloa.
Asiasta on useita tutkimuksia, että nuoriso juo paljon vähemmän ja polttaa vähemmän. Nouseva trendi on täysraittius.
Joku linkannut tän mulle whatsappiin :D. Ite en juo enkä polta. Meikkaan silti ja kiroilen yms. Osa kavereista juo, osa ei. Kukaan ei polta. Ikää on 15,5 v. Ja oon tyttö.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 17:49"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 17:13"]
[/quote]
[/quote]
Mistäpäin? Asun 50% ajasta 5000 asukkaan kylässä ja toiset 50% n.25 000 ihmisen kunnassa, eikä kummassakaan kyllä juominen ole mitään yleistä nuorten keskuudessa. Tietty jotkut sitä harrastaa, mutta ei tod enemmistö.
T. 15v
[/quote]
[/quote]
no tervetuloa vaan tänne meille maalle! Varsinais-Suomessa 4000 asukkaan kunnassa asutaan. täällä nuoriso jakaantunut selkeästi kahteen leiriin, niihin jotka juo ja niihin jotka eivät juo vaan harrastavat yhdessä kaikkea mahdollista. voin ihan rehellisesti sanoa, että juovien teinien ryhmä on todella paljon pienempi.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 16:40"]
Meillä teinit ovat viikonlopun kotona aina, joten eivät kyllä juo. Eikä heitä kiinnostakaan.
[/quote]
Sama juttu meillä. Tytöt 17 ja 19 v. Kaikki viikonloput kotona joten ei voi kännätä. Ovet auki huoneisiin. Emme kiellä menemästä (jos haluaisivat). Emme ole uskovaisia.
Voi olla, ettei teinit juo nykyään yhtä paljon kuin ennen, mutta miettikää omaa teini-ikäänne aikuiset, ettekö kokeilleet alkoa/tupakkaa?
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 18:05"]Voi olla, ettei teinit juo nykyään yhtä paljon kuin ennen, mutta miettikää omaa teini-ikäänne aikuiset, ettekö kokeilleet alkoa/tupakkaa?
[/quote]
En. Enkä käytä kumpaakaan vieläkään.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 18:05"]Voi olla, ettei teinit juo nykyään yhtä paljon kuin ennen, mutta miettikää omaa teini-ikäänne aikuiset, ettekö kokeilleet alkoa/tupakkaa?
[/quote]
1 tupakka ja 1 siideri teinivuosilta. Ikää nyt 33 v. Ja täysraitis.
En tietenkään kannata kännäämistä, mutta kyllä tuokin kuulostaa vähän surulliselta, jos teinit (siis vähän vanhemmat teinit) on kaikki viikonloput kotona ja pelaa lautapelejä... Teininä oma sosiaalinen piiri olisi tärkeä, oma rooli ympäristössä, muualla kuin oman perheen kanssa. Hakea pikkuhiljaa pesäeroa kotiinpäin.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 18:09"]En tietenkään kannata kännäämistä, mutta kyllä tuokin kuulostaa vähän surulliselta, jos teinit (siis vähän vanhemmat teinit) on kaikki viikonloput kotona ja pelaa lautapelejä... Teininä oma sosiaalinen piiri olisi tärkeä, oma rooli ympäristössä, muualla kuin oman perheen kanssa. Hakea pikkuhiljaa pesäeroa kotiinpäin.
[/quote]
Jos luit koko viestin, niin siinä oli, että teinillä on myös paljon kavereita viikonloppuisin kylässä.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 17:09"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 17:05"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 16:58"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 16:40"] Meillä teinit ovat viikonlopun kotona aina, joten eivät kyllä juo. Eikä heitä kiinnostakaan. [/quote] Mulla oli 17-vuotiaana kaverin ostamaa siideriä sukkalaatikossa. Sieltä kävin maistelemassa välillä vaikka kotona olinkin. En sano, että sun teinit toimis samoin, mutta ei se kotona olo mitään takaa. Ap:lle sanoisin, että en näe tuossa ongelmaa. Kyllä tuon ikäisenä voi jo olla poissa kotoa. [/quote] Sen haistaa kyllä toisen hengityksestä. Että aika huono yritys
[/quote]
Ei haista, jos syö esim. purkkaa, kurkkupastilleja tai muuta voimakkaan hajuista /makuista. Ei mulle ainakaan sanottu ikinä mitään.
[/quote]
Sun vanhempia ei sun kännääminen varmaan kiinnostanut. Liekö olivat itsekin aina niin viinihuuruissa, etteivät haistaneet.