Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko ainoa joka tykkää perinteisistä ketmakakuista?

Vierailija
01.03.2015 |

Minusta tavallinen kermakakku on yleensä parempaa kuin sokerimassalla tai marsipaanilla päällystetyt, etenkin jos kermakakussa on käytetty oikeita hedelmiä ja marjoja eikä vaikka hilloa. Liivatepäällysteestä en tosin pidä, onneksi kaikki eivät käytä sitä. Suklaa- ja juustokakut maistuu myös.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet.

Vierailija
2/32 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle maistuu, varsinkin kesäinen mansikkakermakakku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketmakakku?

Vierailija
4/32 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma, mäkin tykkään muuten mut liivatepäällysteet veks :D
tv. kasvissyöjä

Vierailija
5/32 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välttämättä ole kermakakkujenkaan fani mutta ehkä siinä mielessä samoilla linjoilla että tuo jollain massalla päällystettyjen kakkujen trendi on kyllä mielestäni aika karmea. Kakut näyttää kivoilta mutta itse syöminen on sitten sen kamalan massan jyrsimistä. Siinä kohteliaisuudesta jyrsiessä sitten miettii kuinka vatsaa illalla vääntää ja mitä oikeasti hyvää olisi voinut sen sijaan syödä.

Vierailija
6/32 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa. Munkin mielestäni paras täytekakku on kesäinen sokerikakkupohjaan tehty kakku, joka on täytetty tuoreilla mansikoilla/vadelmilla ja päällystetty juuri vatkatulla kermavaahdolla. Raikkaan, herkullisen ja konstailemattoman makuinen.

Vierailija
7/32 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et. Mä kanssa tykkään kasarityylin hedelmäkakuista. Harmi ettei kukaan tee enää sellaisia. 

Vierailija
8/32 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin käyttää vähän marsipaania kerman lisäksi, mutta panostan makuun enkä näyttävyyteen.
En käytä hilloja, enkä kreemijauheita vaan teen täytteet itse tuoreista aineksista.
On kurjaa kun maku ei ole kakuissa pääasia enää..

Vierailija
9/32 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäinen mansikka-tai vadelmakakku esim.on ihan huippu, jos kakku on tarpeeksi kostea ja saadaan täytteellä vielä se marjan raikkaus esiin. Olen saanut maistella tällaisia herkkuja aina välillä ja mielestäni peittoavat esim.marsipaani-imelyydet mennnen tullen. Juustokakuista saa kyllä halutessaan myös todella hyviä.

Vierailija
10/32 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään kaikista! Jopa se marsipaanikuorrute on herkkua :P

Vierailija
11/32 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 14:19"]Voin käyttää vähän marsipaania kerman lisäksi, mutta panostan makuun enkä näyttävyyteen.
En käytä hilloja, enkä kreemijauheita vaan teen täytteet itse tuoreista aineksista.
On kurjaa kun maku ei ole kakuissa pääasia enää..
[/quote]
Minusta on kurjaa että ensin tehdään näyttävä kakku ja sitten iso osa menee roskiin kun kuorrutus ei maistukaan (puhun siis niistä fondant yms kakuista).

Vierailija
12/32 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 14:17"]Et. Mä kanssa tykkään kasarityylin hedelmäkakuista. Harmi ettei kukaan tee enää sellaisia. 
[/quote] Kyllä meidän perheessä on aina niitä tehty. Jopa 17 vuotias tuttuni teki synttärikakukseen perinteisen kermakakun, joka oli ihanaa huomata, että on niitäkin nuoria, jotka tykkää vielä perinteistä :)

Vierailija
13/32 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermakakut on niin nähty. Ja kaikki ovat saman makuisia. Juustokakut ja marsipaanipäällysteiset parhaita!

Vierailija
14/32 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ne ovat hetkullisia. 

Vierailija
15/32 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman parasta kakkua on ihan tavallinen mansikkakermakakku! Sellainen tulee hääkakukseni myös vaikka se onkin niiiiiin out.

Vierailija
16/32 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan muuten mennä syömään ison palan kermakakkua tänään kahvilaan, nam. Et siis ole ainoa. Paras on semmonen tosikermainen banaanivaniljatäytteinen. Pyöräyttäispä joku kotonakin semmosen... aah. Voin syödä ihan hillittömän määrän kakkua, ei tee edes tiukkaa.

Vierailija
17/32 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalin yökötys on kermakakku, jossa pohja palanut päältä, eikä sitä ole leikattu pois. Kakun alla on kakkupaperi, joka vettyy kostutukseen käytetystä purkkiananaksen mehusta. Sisällä persikkaa tai ananasta ja vähän lähes voiksi vatkattua kermaa ja rahka. Päällä loput 2dl:n kermapurkista ja purkkihedelmiä sekä mantelilastuja.

Vierailija
18/32 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole parempaa kuin äidin tekemä kermakakku. Raikkaat hedelmät ja ihana maku<3 muista kakuista en niinkään välitä t. 16v

Vierailija
19/32 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään myös juuri kerma- ja juustokakuista, mmmmmmm, ihanaa. Mutta mieluiten kotitekoisista koska leipomojen kermakakkujen kerma on ällön makuista koska niistä puuttuu sokeri ja maistuu liikaa rasva.

Vierailija
20/32 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 14:35"]

Taidan muuten mennä syömään ison palan kermakakkua tänään kahvilaan, nam. Et siis ole ainoa. Paras on semmonen tosikermainen banaanivaniljatäytteinen. Pyöräyttäispä joku kotonakin semmosen... aah. Voin syödä ihan hillittömän määrän kakkua, ei tee edes tiukkaa.

[/quote]

Vesi kielellä matkaan.