Muita naisia joiden paino arvioidaan ulkonäön perusteella aina alakanttiin?
Olen aika muodokas tiimalasi mutta sutjakka. L tai XL koko menee päälle. Monet luulee minun olevan paljon kevyempi. Ulkonäkö ja paino ei aina kulje käsi kädessä. Muistakaa se!
T: 174 cm, 109 cm, 96 cm, 128 cm, 114 kg
Kommentit (47)
Yleensä noin kymmenen kiloa painoni arvioidaan alakanttiin. Olen yllättävän pienikokoinen kiloihin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Monessa tilanteessa olen huomannut ihmisten (esim. lääkärien) ihmettelevän, kun painankin lähemmäs 90 kiloa. Kerran jouduin käymään uudestaan vaa'alla, kun ei kerrasta uskonut minun painavan niin paljon :D jotain iloa siis tiimalasivartalosta, läski jakaantuu niin tasaisesti ettei se "pistä silmään".
Jatkan vielä. Nuorempana laihdutin 15 kiloa ja painoin lopulta n 65 kiloa. Olin silloin pituuteni puolesta normaalipainon painoindeksin yläkvartaalissa, ja kuvissa olen aivan kaamea lommoposki ja todella, TODELLA laihan näköinen. Ja varmaan 15-18 kiloa olisi ollut alipainon puolelle.
Mulla oli sama. Lantioluut törröttivät ja näytin tikkarilta, vaikka BMI oli 22. Ihmisten luustossa voi olla parhaimmillaan 15-20 kg eroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä naisille sopiva paino on max 60kg jos puhutaa keskivertonaisesta.
160cm naiselle sopiva paino 50kg, 165cm naiselle sopiva paino 55kg, 170cm naiselle sopiva paino 60kg... 175cm naiselle sopiva paino 65kg... jne
Ylipainosta ei pidä tehdä normaalia.
M29
Pituus miinus 110 on hyvä kaava ihannepainolle.
N30
Ei ole.
Oliko muita yhtä typeriä kommentteja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, tää on hauska ilmiö, minut arvioidaan aina sekä pidemmäksi että kevyemmäksi :) Ovat sanoneet siroksi, hoikaksi ja "kevytrakenteiseksi", vaikka painoni on ollut ylipainon puolella. Siis lääkärit yms. käyttäneet tämmöisiä. Ystävät ei kommentoi painoa, mutta pituutta taas aina sanoilla "niinkö lyhyt olet, olisin ajatellut pidemmäksi". Kehossani on siis optisia harhoja oikein kivalla tavalla :)
Ihan rupesin miettimään, mistä omalla kohdallani nämä optiset harhat johtuu. Lyhyt näyttää lyhyeltä, jos on lyhyet jalat ja pitkä selkä. Ja toisaalta kapeat hartiat ja isompi pää (mallia Anna Abreu). Jos nämä taas on "pitkän" ihmisen mittasuhteissa, näyttää pidemmältä, vaikka on oikeasti lyhyt. Läskit taas katoaa näköpiiristä, jos ne jakautuvat tasaisesti, eivätkä korostu missään, ja kasvot näyttävät hoikilta.
Juuri näin se menee. Lyhytraajainen vaikuttaa aina lyhyemmältä, pitkät raajat pidentää näennäisesti ihmistä.
Minä taas oon eri mieltä. Mua luullaan yleensä 5-8 senttiä pidemmäksi ja mulla on juurikin lyhyet jalat ja pitkä selkä. Luulen että kapeat hartiat ja kapea lantio luo tuon vaikutelman mun kohdalla. Se on aika jännä kyllä miten siitä pituudesta voi erehtyä noin paljon. Kerrankin illanvietossa tutun kotona jotkut 170+ naiset alkoi vertailemaan, että kuka heistä on pisin ja sitten he yhtäkkiä kutsui mut sinne että "Hei sinähän oot kans yli 170. Tuu tänne!" Kun sanoin että en oo kuin 165, niin ei meinanneet millään uskoa. Sukkasillaan vielä oltiin ja olin seisonut niiden vieressäkin moneen otteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Miehet, jotka pitävät minusta arvioivat painoni n. 69 kiloon ja miehet, jotka eivät pidä minusta, arvioivat painoni olevan 80 kiloa. Painan 98 kiloa, mutta olen toki paljon lihaksikkaampi ja paremmassa kunnossa kuin keskivertonainen.
😂
Nyt ap kyllä huijaa tai sitten kulkee aivan liian pienissä vaatteissa: katsopa vaikka vaatteiden kokotaulukkoja ja vertaa omiin mittoihisi. Ei mene mitenkään tavallisten vaatteiden L-koko päälle, tai ei ainakaan istu niin kuin sen kuuluisi istua, jos ly 128 cm ja vy 96 cm. Haloo, nyt valoja päälle...
Mulla on ihan sama juttu, lääkärit mukaanlukien. Voitaisiin ottaa 100 ihmistä kadulta eikä yksikään heistä pystyisi arvaamaan painoani oikein vaikka olisi miljoonan euron palkinto.