Muita naisia joiden paino arvioidaan ulkonäön perusteella aina alakanttiin?
Olen aika muodokas tiimalasi mutta sutjakka. L tai XL koko menee päälle. Monet luulee minun olevan paljon kevyempi. Ulkonäkö ja paino ei aina kulje käsi kädessä. Muistakaa se!
T: 174 cm, 109 cm, 96 cm, 128 cm, 114 kg
Kommentit (47)
Kyllä löytyy.
Painan 80 kg, ja olen melko lyhyt.
Kun lääkäri viimeksi kysyi painoa ja ilmoitin sen, hän sanoi ettei voi pitää paikkaansa.
Että et näytä siltä, jotta painoa olisi noin paljon.
Niinpä minut punnittiin vastaanotto huoneessa.
Minulla on krooninen sairaus, jonka takia joudun käymään tk-lääkärin vastaanotolla ainakin kaksi kertaa vuodessa, taudin seurannan takia.
Se on niin, että ne kilot jakautuvat eri ihmisissä eri tavalla. Pelkästään kasvoista tai ja sääristä ja reisistä ei voi päätellä paljonko nainen todellisuudessa painaa.
Joo, tää on hauska ilmiö, minut arvioidaan aina sekä pidemmäksi että kevyemmäksi :) Ovat sanoneet siroksi, hoikaksi ja "kevytrakenteiseksi", vaikka painoni on ollut ylipainon puolella. Siis lääkärit yms. käyttäneet tämmöisiä. Ystävät ei kommentoi painoa, mutta pituutta taas aina sanoilla "niinkö lyhyt olet, olisin ajatellut pidemmäksi". Kehossani on siis optisia harhoja oikein kivalla tavalla :)
Vierailija kirjoitti:
Jopa mun mies arvaa sen 10 kg alakanttiin, vaikka on nähnyt minusta ihan kaiken ja on nähnyt minut hoikempanakin.
Todellisuudessa miehet ei tajua naisten painosta tai koosta hölkäsen pöläystä, se arvaus voi olla 20 kiloa tai viisi kokoa kumpaan tahansa suuntaan, niistä ei kannattaisi loukkaantua.
Tosin useampi mies on ymmärtänyt, että arvioidessa kannattaa aina vetää vähän alakanttiin ettei tule turpiin :D
Ei mun miehiä kyllä ole kiinnostanut ikinä paljonko painan.
Vierailija kirjoitti:
Joo hyvä se on itselleen uskotella vaikka mitä. Mun mies on 180cm/90kg ja vaikka on vähän lihastakin niin hän on ihan selkeän ylipainoisen näköinen. Että huh huh jos 174cm painaa melkein 120kg 😂
Mä oon 170cm ja painan 58kg.
Ei nyt olekaan kyse siitä, että kaikki luulee sua hoikaksi vaikka oot reippaasti ylipainoinen, vaan siitä että monelle tulee yllätyksenä se, että painan niin paljon kuin painan. Eli eivät ikinä olisi osanneet arvioida minua NIIN painavaksi, vaikka paksu olenkin. Minulla ei edes lääkäri osannut aavistaa kuinka paljon painan. Ja mikään positiivinen asia tämä ei tietenkään ole, mutta sitähän ei kysyttykään.
Olen 175 ja 58 kg. Painan kuulemma 40 kg.
Vierailija kirjoitti:
Joo, tää on hauska ilmiö, minut arvioidaan aina sekä pidemmäksi että kevyemmäksi :) Ovat sanoneet siroksi, hoikaksi ja "kevytrakenteiseksi", vaikka painoni on ollut ylipainon puolella. Siis lääkärit yms. käyttäneet tämmöisiä. Ystävät ei kommentoi painoa, mutta pituutta taas aina sanoilla "niinkö lyhyt olet, olisin ajatellut pidemmäksi". Kehossani on siis optisia harhoja oikein kivalla tavalla :)
Ihan rupesin miettimään, mistä omalla kohdallani nämä optiset harhat johtuu. Lyhyt näyttää lyhyeltä, jos on lyhyet jalat ja pitkä selkä. Ja toisaalta kapeat hartiat ja isompi pää (mallia Anna Abreu). Jos nämä taas on "pitkän" ihmisen mittasuhteissa, näyttää pidemmältä, vaikka on oikeasti lyhyt. Läskit taas katoaa näköpiiristä, jos ne jakautuvat tasaisesti, eivätkä korostu missään, ja kasvot näyttävät hoikilta.
Yritän muistaa. Ainakin silloin, kun otan asiakkaita laitteeseen, jossa on painoraja!
Joo kyllä ruumiinrakenne vaikuttaa. Mulla paino jakautuu jotenkin tasaisesti, yleensä ihmiset luulevat minun painavan paljonkin vähemmän kuin mitä painan.
(En ole kylläkään sinun painoluokkaa vaan hiukan normaalipainosta yli.)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä löytyy.
Painan 80 kg, ja olen melko lyhyt.
Kun lääkäri viimeksi kysyi painoa ja ilmoitin sen, hän sanoi ettei voi pitää paikkaansa.
Että et näytä siltä, jotta painoa olisi noin paljon.
Niinpä minut punnittiin vastaanotto huoneessa.
Minulla on krooninen sairaus, jonka takia joudun käymään tk-lääkärin vastaanotolla ainakin kaksi kertaa vuodessa, taudin seurannan takia.
Se on niin, että ne kilot jakautuvat eri ihmisissä eri tavalla. Pelkästään kasvoista tai ja sääristä ja reisistä ei voi päätellä paljonko nainen todellisuudessa painaa.
Mulle sanottiin painaessani 68kg (sukulaiset siis sanoi) että söisit jotain kun olet niin laiha. Olen noista ajoista lihonut 30 kiloa ja kun katson sen aikaisia kuvia, olen tosiaan laihan näköinen niissä. Kai se hämää, että mulla on luisevat kasvot ja lisäksi olen todella kalpea. Kaksoisleukaa minulla ei ole vieläkään.
Siis oikeesti ihmiset tuosta noin vaan ääneen arvuuttelee jollekin painoa? Eipä oo ikinä tullut moista vastaan eikä ittelle tullu mieleenkään heittää vastaantuleville että sä painat varmaan 85 kiloa. Outoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan rupesin miettimään, mistä omalla kohdallani nämä optiset harhat johtuu. Lyhyt näyttää lyhyeltä, jos on lyhyet jalat ja pitkä selkä. Ja toisaalta kapeat hartiat ja isompi pää (mallia Anna Abreu). Jos nämä taas on "pitkän" ihmisen mittasuhteissa, näyttää pidemmältä, vaikka on oikeasti lyhyt. Läskit taas katoaa näköpiiristä, jos ne jakautuvat tasaisesti, eivätkä korostu missään, ja kasvot näyttävät hoikilta.
Juuri näin se menee. Lyhytraajainen vaikuttaa aina lyhyemmältä, pitkät raajat pidentää näennäisesti ihmistä.
Painan vähän yli 80kg, pituus 175, kropan malli Y / vaasi, eli siis sutjakat jalat, leveät hartiat, kapea lanne. Tiedän miten pukeutua imartelevasti, joten aika usein jos jonkun kanssa tulee paino puheeksi, yllättyvät. Näytän kuulemma 10kg hoikemmalta (en näytä, mutta osaan piilottaa makkarat).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin se menee. Lyhytraajainen vaikuttaa aina lyhyemmältä, pitkät raajat pidentää näennäisesti ihmistä.
Hyvä julkkisesimerkki tästä on Miley Cyrus! Sillä on pitkän ihmisen mittasuhteet, vaikka on oikeasti tyyliin 165cm jos sitäkään. Luulin sitä kauan mallinmittaiseksi.
Painoasiaanhan tämä ei liity, se on varmasti oikeastikin kevyt.
Mulle sanotaan aina että painan korkeintaan 50kg. Kukaan ei usko että painan 63kg. Näytän laihalta kun ei ole tissejä ja lantio kapea kuin pojalla
Joo. Monessa tilanteessa olen huomannut ihmisten (esim. lääkärien) ihmettelevän, kun painankin lähemmäs 90 kiloa. Kerran jouduin käymään uudestaan vaa'alla, kun ei kerrasta uskonut minun painavan niin paljon :D jotain iloa siis tiimalasivartalosta, läski jakaantuu niin tasaisesti ettei se "pistä silmään".
Vierailija kirjoitti:
Joo. Monessa tilanteessa olen huomannut ihmisten (esim. lääkärien) ihmettelevän, kun painankin lähemmäs 90 kiloa. Kerran jouduin käymään uudestaan vaa'alla, kun ei kerrasta uskonut minun painavan niin paljon :D jotain iloa siis tiimalasivartalosta, läski jakaantuu niin tasaisesti ettei se "pistä silmään".
Jatkan vielä. Nuorempana laihdutin 15 kiloa ja painoin lopulta n 65 kiloa. Olin silloin pituuteni puolesta normaalipainon painoindeksin yläkvartaalissa, ja kuvissa olen aivan kaamea lommoposki ja todella, TODELLA laihan näköinen. Ja varmaan 15-18 kiloa olisi ollut alipainon puolelle.
Miehet, jotka pitävät minusta arvioivat painoni n. 69 kiloon ja miehet, jotka eivät pidä minusta, arvioivat painoni olevan 80 kiloa. Painan 98 kiloa, mutta olen toki paljon lihaksikkaampi ja paremmassa kunnossa kuin keskivertonainen.
Vierailija kirjoitti:
Joo hyvä se on itselleen uskotella vaikka mitä. Mun mies on 180cm/90kg ja vaikka on vähän lihastakin niin hän on ihan selkeän ylipainoisen näköinen. Että huh huh jos 174cm painaa melkein 120kg 😂
Mä oon 170cm ja painan 58kg.
Cool story. Olen saman pituinen ja painaessani 59 kiloa näytin sairaanloisen laihalta, luut törröttivät ja nahka oli kuin luurangon yli venytetty. Onko vaikea sisäistää, että ihmisten kehonkoostumus on kovin erilainen?
Minulla on ystävä, jonka luulin painavan minua paljon vähemmän. On melko hoikka ja aika ns. suoran mallinen. Minäkin olen suht hoikka, mutta on isommat tissit, leveämpi lantio, isommat reidet... Hän painaa minua 5 kg enemmän. Olin oikeasti hyvin yllättynyt tästä eikä hän esimerkiksi ole mikään himoliikkuja/treenaaja, jonka painon selittäisi lihakset. Ja pituuttakin meillä on jotakuinkin saman verran.
Jopa mun mies arvaa sen 10 kg alakanttiin, vaikka on nähnyt minusta ihan kaiken ja on nähnyt minut hoikempanakin.