Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Genitaaliherpes ja masennus

Vierailija
01.03.2015 |

Noin 1,5 vuotta sitten sain tämän taudin. Sitä ennen en ollut tiennytkään koko kamaluuden olemassaolosta. Tämä on vaikuttanut koko elämääni, toivo kaikesta hyvästä on hävinnyt. Kirjoitan tänne, koska haluaisin edes hieman helpostusta tuskaani. Miten te muut olette asian kanssa sinut? Mulla tauti ei oireile juurikaan mutta se henkinen puoli. Miten koskaa pääsee parisuhteeseen kun elää tarttuvan sukupuolitaudin kanssa? Olen 35 v. ja tuntuu että elämä on ohi. Kaksi kaveria on kenelle tästä olen puhunut, mutta tuntuu ettei kukaan voi käsittää miten paljon tämä vaikuttaa elämään :/

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitilläkin on se, ja syö joka päivä lääkkeen sen takia että ei olisi kipeä ja ne on myös estolääkkeet tarttumiselle tai siis että jos sitä lääkettä ottaa niin se herpes ei ole "aktiivisena" niin että se ei välttämättä tartu miehelle.

Vierailija
2/53 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh. Mullakin on se, ollut jo 5 vuotta, enkä ole tajunnut että tästä pitäisi jotenkin masentua.. ajatellut että se on vähän kuin flunssa ja harva kait siltä välttyy varsinkin jos on sinkku ja irtosuhteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sain sen about 3 vuotta sitten. Ensimmäiset pari viikkoa kyllä vitutti kun oli kipeänä ja tuntui että kaikki suhde-elämä on ohi. No kk tämän jälkeen tapasin elämäni miehen, jonka kanssa olen menossa naimisiin. Kunhan ennen seksin harrastamista kertoo tulevalle kumppanille tästä niin yllättävän moni suhtautuu asiaan tosi hyvin. Itsellä kävi hyvä tuuri kun mies kiemurteli sohvalla häpeissään kun yritti kertoa että hänellä on ollut kondylooma ja minä paukautin perään että minulla on herpes. Pari kertaa suhteen aikana minulla aktivoitunut ja silloin ei vain harrasteta seksiä. Ei tällaisesta kannata masentua, todella monella on sama vaiva.

Vierailija
4/53 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5/53 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hop

Vierailija
6/53 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsis AP ihan turhaan masennut munkin miehellä on se ei se ole mun suhtautumiseen vaikuttanut mitenkään eihän sulla ole mitään HIV kumminkaan ..rauhoitu :)

Vierailija
7/53 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa syödä lysiiniä. Se on luontaistuote, 100 x halvempi kuin lääketehtaan estolääkkeet - ja tehokas.

Ruokavaliossa kannattaa myös huomioida lysiini - arginiini tasapaino. Lysiinipitoiset ei aktivoi virusta, kun taas arginiinipitoiset aktivoi. Pidä lantio lämpimänä, äläkä käytä ns. napapaitoja. Onneksi ne ei enää ole edes muotia.

http://www.herpes.com/Nutrition.shtml

Vierailija
8/53 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetko syyllisyyttä myös suhteesta, josta sait herpeksen? Mieti asiaa monelta kantilta.

Itse kaduin suhdetta ukkomieheen, koska luulin 15-20 vuoden ajan saaneeni sen häneltä. Tosiassa olin saanut sen aiemmin, koska ensioireet tulivat heti yhdynnän jälkeen ukkomiehen kanssa. Menin vessaan seksin jälkeen, ja tunsin poltetta virtsatessa. Olin tuolloin 18-v. eli tämä on vaikuttanut omaan itsetuntooni ja häpeään todella paljon.

Vasta kun tajusin, että suhde varattuun vasta laukaisi tämän sairauden, olen lakannut syyttämästä itseäni. En tiedä, keneltä sen sain. On kolme vaihtoehtoa: lomaromanssin kondomin kanssa, eurooppalainen ja suomalainen poikaystävä. Pidin sairautta aina karmisena rangaistuksena tekemästäni rikkeestä, ja ehkä se niin olikin.

Kannattaa kylläkin luopua itseruoskinnasta kokonaan, ja tehdä kaikkensa, että tulee sinuiksi kroppansa ja sairauden kanssa. Suurimmalla osalla sairaus on mitätön, eikä tartu mieheen niin helposti kuin naiseen. Sitä paitsi, en ole itse tartuttanut sitä kehenkään, paitsi yhteen, ennen kuin tunnistin oireet. Alkuoireet oli niin rajut verrattuna mitättömiin (finnin tapaisiin) oireisiin, mitä jatkossa on ollut. Iän myötä virus vanhenee, ja heikkenee. Oireet vähenee ja ovat lähes olemattomat.

Vierailija
9/53 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania olette <3

ap

Vierailija
10/53 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania olette <3

ap

Vierailija
11/53 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herpes tarttuu huomaamattomassakin vaiheessa, sanoi mulle iholääkäri. Kysyin, tarttuuko oireettomana, niin hän sanoi, että se on joskus niin huomaamaton, ettei osaa varoa.
Esim mieheni huuliherpes tuli kerran yhtenö pienenä rakkulana ja huomasin sen ja sitten söimme ja rakkUla oli puhjennut. Mitään ei ollut herpeksestä näkyvissä.

Vierailija
12/53 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että estolääkkeen syönti vähentää yarttyvuutta.

Vierailija
13/53 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yks. Tuli joskus 25-vuotiaana ja alkuun ahdisti, ketutti ja masensi. Mut kyllä se siitä ohi meni. Oli useampia seurustelu- ja seksisuhteita. Vakavemmille kerroin, vaikka sekin ahdisti. Kukaan ei kieltäytynyt seksistä sen takia. Kondomin käyttöä vaadin kuitenkin. Nykyään 40v. Herpes on aktiivisena noin kerran kahteen vuoteen. Kyllä sä selviät!!

Vierailija
14/53 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
15/53 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 12:06"]

ole onnellinen, että vasta tuossa iässä olet saanut tartunnan, joka vieläpä ilmenee vähin oirein. mieti, jos sulla olis perse ruvella joka kuukausi + hermosäryt ja muu paska siihen päälle. kyllä se siitä, on meitä muitakin. mutta kannatan tuota rehellisyyttä, ei tätä tautia kannata huvikseen levitellä, ei ole mikään leikinasia, varsinkaan naisella.

[/quote]

Itselläni ei ole hermosärkyä ollut koskaan, ja luulen, että se on suht harvinainen oire. Ei se tietenkään niille ole lohdutus, joilla on hermosärkyä.

Vierailija
16/53 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut on torjunut tasan kaksi miestä (kymmenistä), ja ne molemmat oli ukkomiehiä, jotka esitti olevansa valmiita luopumaan avioliitostaan. Oli varmaan, kun sai kuulla herpeksestä, niin ei kuulemma olleetkaan valmiita seksisuhteeseen. Ei kai, kun olivat vaan pelaamassa mun kanssa.

Tosissaan kiinnostunut mies ei torju sua.

Vierailija
17/53 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten päälle 3-kymppinen ei ollut koskaan kuullut genitaaliherpeksestä? Ei tuo voi olla mahdollista, että kukaan kasvaa noin pumpulissa.

Vierailija
18/53 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 22:20"]

[/quote]

Ei vähennä käytännössä yhtään.

Vierailija
19/53 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 12:00"]

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 11:35"]

[/quote]

[/quote]

Miksi alapeukku? Jos ottaa hiiren käteen ja googlettaa, niin löytää tietoja.

[/quote]

Vähentää tarttuvuutta, kun herpes ei oireile, niin ei se niin helposti tartu.

Ystäväni oli 10 v. suhteessa mieheen ilman kondomia: ei tarttunut.

Itse oli 1,5 v. avoliitossa, jossa lähes joka pv. seksiä: ei tarttunut.

Olen seurustellut monen miehen kanssa, kondomin köyttö on ollut välillä niin ja näin. He ovat itse olleet tietoisia tartuntavaarasta. Ei ole tarttunut. Tunnen heidät yhä 10 v. jälkeen, eikä heille tai nykyisille tyttöystävilleen ole tullut mitään oireita, joten ei ole tarttunut.

Ekan 6 kk:n aikana oman tartunnan jälkeen lääkäri ei osannut tehdä diagnoosia. Elin toivossa, ettei minulla ollut sitä. Seuraavat oireet olivatkin niin mitättömiä, etten niitä tunnistanut, vaan luulin hankauksesta johtuvaksi kivuksi tms. No, silloinen mies sai tartunnan, koska olimme yhdynnässä, kun minulla oli se tuntemus. (Ei kannata itkeä sen kusipään puolesta: oli ukkomies, joka kusetti sekeä mua että lastensa äitiä, vaimoaan.)

Sitten, kun opin tunnistamaan oireet, lievän kutinan tai kivun, niin en sitten ole ollut sängyssä kenenkään kanssa oireiden aikaan. Ei ole tarttunut eteenpäin. Minkään immuunipuutteisten kanssa en ole kyllä ollutkaan tekemisissä.

Ja minulla on selkeät oireet, joten tiedä, milloin virus on oireinen ja milloin ei. Minulla ei ole virus piilossa, enkä tietäisi, että milloin se on aktiivinen ja passiivinen.

Vierailija
20/53 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 12:00"]

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 11:35"]

[/quote]

[/quote]

Miksi alapeukku? Jos ottaa hiiren käteen ja googlettaa, niin löytää tietoja.

[/quote]

Vähentää tarttuvuutta, kun herpes ei oireile, niin ei se niin helposti tartu.

Ystäväni oli 10 v. suhteessa mieheen ilman kondomia: ei tarttunut.

Itse oli 1,5 v. avoliitossa, jossa lähes joka pv. seksiä: ei tarttunut.

Olen seurustellut monen miehen kanssa, kondomin köyttö on ollut välillä niin ja näin. He ovat itse olleet tietoisia tartuntavaarasta. Ei ole tarttunut. Tunnen heidät yhä 10 v. jälkeen, eikä heille tai nykyisille tyttöystävilleen ole tullut mitään oireita, joten ei ole tarttunut.

Ekan 6 kk:n aikana oman tartunnan jälkeen lääkäri ei osannut tehdä diagnoosia. Elin toivossa, ettei minulla ollut sitä. Seuraavat oireet olivatkin niin mitättömiä, etten niitä tunnistanut, vaan luulin hankauksesta johtuvaksi kivuksi tms. No, silloinen mies sai tartunnan, koska olimme yhdynnässä, kun minulla oli se tuntemus. (Ei kannata itkeä sen kusipään puolesta: oli ukkomies, joka kusetti sekeä mua että lastensa äitiä, vaimoaan.)

Sitten, kun opin tunnistamaan oireet, lievän kutinan tai kivun, niin en sitten ole ollut sängyssä kenenkään kanssa oireiden aikaan. Ei ole tarttunut eteenpäin. Minkään immuunipuutteisten kanssa en ole kyllä ollutkaan tekemisissä.

Ja minulla on selkeät oireet, joten tiedän, milloin virus on oireinen ja milloin ei. Minulla ei ole virus piilossa, enkä tietäisi, että milloin se on aktiivinen ja passiivinen.