Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näitä ei saa kysyä hotellissa

Vierailija
01.03.2015 |

http://www.iltasanomat.fi/matkat/art-1425096516977.html?pos=ok-nln

Siis mitä hittoa? Olen itsekin ollut respassa töissä ja ymmärrän nuo muut jotenkuten, mutta miksei karttaa saisi kysyä? Hölmöä! Hotellissa, jossa olin töissä, karttoja oli tiskillä ja mielelläni vielä neuvoin ja annoin esim. turistikohdevinkkejä, jos joku niitä halusi. 

Siis että "sä oot meillä vaan yötä, ei mua kiinnosta miksi". En menisi hotelliin, jossa loukkaannutaan kartan kyselystä....

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveitä meriselityksiä hotelliin tulon syistä ei varmaan kannata alkaa tehdä, mutta mä ainakin hotellia varatessani sanoin, että tulen iltamyöhään ja lähden aamulla klo 6, joten ihan vaan standardihuone ilman mitään sen kummempia hienouksia. Musta oli ihan asiallista sanoa se, koska mulle vastattiin, ettei hänen varmaan kannata sen takia esitellä muuta tarjontaa esim. seuraavana aamuna saunaa ja uintia ja aamiaisbuffettia, koska lähden niin aikaisin, mutta haluaisinko aamiaspaketin lähtiessäni ja mukaan otettavan kahvin ja mihin aikaan.

Vierailija
2/13 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan! Asiakaspalveluahan se kuitenkin on. Tykkään myös siitä, että respassa kysytään olenko työ-vai lomamatkalla tai että haluanko kuulla hotellin muista palveluista, ravintolatarjonnasta ym. Itsekin menen mieluiten takaisin samaan hotellliin, jos siellä yöpyminen on mukavaa ja helppoa eikä tietoa tarvitse hohtimilla onkia. Kaiken huippu olisi esim. karttakyselyyn vastata, että "me ei olla mikään turisti-info". Ahaa, pidetäänpä mielessä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa... Kun mä olin Roomassa lomalla henkilökunta toi meille pyytämättä kartat, jolle merkkasivat eri kohteita ja kertoivat kaikkea Roomasta alkaen lähikulmien parhaista kahviloista...

Vierailija
4/13 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisilla artikkeleilla (milloin on kyse lentoemännistä, milloin hotellin respasta, milloin kaupan kassasta jne.)  yritetään antaa ihmisille kuva, miten ärsyttäviä ja rasittavia he ovat tyhmine kysymyksineen ja vain harva osaa olla oikein ja on tarpeeksi kokenut maailmanmatkaaja, että osaa seistä siinä tiskillä täsmälleen oikeassa kohdassa ja tuntee käyttäytymiskoodin 100%. Mutta kun me vaan ollaan niitä maksavia asiakkaita, joiden takia hotellin respalla on se työpaika, niin pitää vaan kestää! Ei se maailmaa kaada, jos on oikealla asenteella liikkeellä, vaikka niitä ah niin typeriä ja kamalia kysymyksiä tulisikin. Se on heidän työtään.

Vierailija
5/13 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

WTF! Mikähän toope tuon listan on kerännyt?!?

1. On täysin normaalia kysyä bileillan jälkeen että onko mahdolista pitää huonetta pidempään ja yleensä on jos kyse on sunnuntaipäivästä, hotelli tyhjenee ja jos joku asukas maksaa vähän lisää siitä että saa olla muutaman tunnin lisää hotellissa, niin se on hotellille hyvä asia. Muutaman tunnin jatkon saa usein ilmaiseksikkin.

2. Netti todellakin on tänäpäivänä peruspalvelu, joka pitäisi löytyä hotellista. Todellakin on syytä vähän nurista jos jossain laskutetaan siitä erikseen.

3. Ei se ole tyhmä joka pyytää. Paljon matkustaville annetaan useinkin parempi huone, bonuskortissa on usein sellainen etu että saa paremman huoneen jos sellainen on vapaana, toki sitä pitää usein erikseen pyytää.

4. Miksi ihmeessä ei saisi kysyä hotellin ja lähialueen aktiviteeteista? Hotelleilla on usein alennuksia esimerkiksi lähistön kuntosaleihin, elokuvatettareihin tms. paikkoihin.

5. No tuollaisesta kaupunkiverosta en ole edes kuullut... tai en ole ihan varma, en ole hirveän paljon matkustellut ulkomailla niin että olisin itse maksanut huoneen.

Vierailija
6/13 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 08:57"]

Tuollaisilla artikkeleilla (milloin on kyse lentoemännistä, milloin hotellin respasta, milloin kaupan kassasta jne.)  yritetään antaa ihmisille kuva, miten ärsyttäviä ja rasittavia he ovat tyhmine kysymyksineen ja vain harva osaa olla oikein ja on tarpeeksi kokenut maailmanmatkaaja, että osaa seistä siinä tiskillä täsmälleen oikeassa kohdassa ja tuntee käyttäytymiskoodin 100%. Mutta kun me vaan ollaan niitä maksavia asiakkaita, joiden takia hotellin respalla on se työpaika, niin pitää vaan kestää! Ei se maailmaa kaada, jos on oikealla asenteella liikkeellä, vaikka niitä ah niin typeriä ja kamalia kysymyksiä tulisikin. Se on heidän työtään.

[/quote]

Tämä on tätä suomalaisten luterilaista myötähäpeäkulttuuria. Tehdään asioisa noloja että ei tehtäisi mitään ettei tehtiäisi mokia :)

Vierailija
7/13 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi aika ankeaa, jos ei työpaikallaan kestäisi kartan kysymistä vaan siitä saisi ainakin sisäiset kilarit. Mahtaisi olla hirveetä lähteä aamulla töihin, jos ei kestäisi asiakkaita yhtään. Olin juuri hotellissa, jossa työntekijät ainakin näyttivät kovasti pitävän työstään. Tuli tunne, että olin heille tosi kiva ja tervetullut asiakas, vaikka olin tulossa ihan vaan tavalliseen yhden hengen huoneeseen yhdeksi yöksi.

Vierailija
8/13 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin Roomassa juuri käyneenä kartta annettiin pyytämättä ja respa vieläpä merkkasi siihen, että millä bussilla pääsee vähän kauempana oleviin kohteisiin - ihan pyytämättä senkin.

Vierailija
9/13 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Suomessa hotellien respoissa on melkein aina kaupungin tai jonku muun tahon painamia kaupungin karttoja, joissa on mainoksia ja paikkoja joihin hotellivieras voisi mennä käymään. Kai ne kartat on tarkoitettu asiakkaille jaettavaksi? Ne ovat markkinointia.

Vierailija
10/13 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Käsittämätöntä! Joo, toi on kauheeta tosiaan, jos kaikki kyselyt ärsyttää. On siinä respalla rankkaa kun tyhmät asiakkaat kyselevät hotellin palveluista - lähiseudun palveluista puhumattakaan! Typeriä ovat, aijai. 

Kannattaisi tosiaan miettiä tuon listan laatijan jotain muuta ammattia... Sama kun ravintolassa vetäis herneet nenään, jos asiakas tiedustelisi isompaa pöytää, kyselisi mitä annos sisältää saati sitten kehtaisi kysyä, että onko ravintoloitsijalla muita ravintoloita. 

Vierailija
11/13 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Artikkeli lienee suora käännös jenkkiartikkelista. En muista muualla nähneeni City tax:ia laskussa.

Olimme vastikään Lontoossa hyvässä hotellissa, missä respa suorastaan tyrkytti karttaa ja vinkkejä lähialueen palveluista.

Vierailija
12/13 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoon vaikka kuinka käännös jenkkiartikkelista, niin sielläkin on ihan normaalia pyytää myöhäisempää uloskirjautumisaikaa, kysellä karttaa, kysellä paikallisista aktiviteeteista yms. Kaupunkiveroja jenkeissä ei ole. Tuo koko artikkeli on ihan pelkkää paskaa.

t:200 yötä vuosittain hoteleissa asuva.

Vierailija
13/13 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim Emiraateissa om city tax, joka tulee erikeen maksettavaksi . Joissain hotelleissa se näkyy kuitissa ja toisissa ei. Halvimmissa se pitää maksaa erikseen, eli tulee tästä myös eri kuitti.

t vain n 150 yötä vuosittain hotelleissa asuva