Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

yksi lapsiset: oletko katunut ettet tehnyt toista?

Vierailija
01.03.2015 |

Otsikossa kysymys!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anyone?

Vierailija
2/24 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 08:17"]Otsikossa kysymys!
[/quote]

Ei se ole oikeastaan katumista, se on tavallaan harmittavaa tai jollain tavalla surullista. Kaipuu tuohon elämäntilanteeseen silloin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei vielä lapsia, mutta isovanhempani ovat kertoneet nyt vanhemmiten, kuinka olisi ollut kiva jos olisi yhden lapsen sijaan ollut kaksi.
"Neuvovat" nyt minua tekemään kaksi.

Vierailija
4/24 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole.

Vierailija
5/24 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katunut. Olen itkenyt. Olen surullinen sekä omasta mutta myös miehen ja lapsen puolesta.

Meillä siis toista kyllä yritettiin, mutta ei saatu ennen kuin aika loppui (kohdunpoisto).

Vierailija
6/24 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadun jo nyt. Haluan toisen lapsen, mies ei. 

Vierailija
7/24 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen ja ainoa on 17v ja en mie vielä ikäloppu ole joten saatampa pykästä vielä sille kaverin .

Vierailija
8/24 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan voi katua koska sain ekan 44 v. Tietysti vois niin ajatella että kaduttaako kun ei aiemmin . Ei kaduta koska en ollut valmis ja elämässä oli niin paljon muuta. Lapseni sai 3 sisaruspuolta, tosin paljon pienempiä ja se on hyvä , erittäin hyvä.

Vierailija
9/24 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, vaan olen katunut sitä yhtäkin. Harmi etten valinnut lapsettomuutta.

Vierailija
10/24 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 08:56"]

[/quote]  sulla ei oo sitten kasvatustyö onnistunut vai????

Vierailija
11/24 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 08:52"]

En todellakaan voi katua koska sain ekan 44 v. Tietysti vois niin ajatella että kaduttaako kun ei aiemmin . Ei kaduta koska en ollut valmis ja elämässä oli niin paljon muuta. Lapseni sai 3 sisaruspuolta, tosin paljon pienempiä ja se on hyvä , erittäin hyvä.

[/quote] vauva nyt ei tule sormia napsauttamalla , meni jokunen vuosi että ilmoitti tulostaan, olisi voinut tulla 39 v mutta realisti kun olin niin ajattelin että jos on tullakseen niin tulee. En mennyt hoitoihin enkä mennyt paniikkiin miksi ei vieläkään.

Vierailija
12/24 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 09:06"]

[/quote]  sulla ei oo sitten kasvatustyö onnistunut vai????

[/quote]

Ei välttämättä ole kyse kasvatyön onnistumisesta. Joillekin vanhemmuus vain ei sovi. Jos on itsekäs luonne ja on tärkeää pitää kiinni omista eduistaan tai on vaikeaa ponnistella jonkun toisen ihmisen eteen pyytettömästi, ei vanhemmuus tällaiselle henkilölle sovi. Minäminäminä-tyyppiset henkilöt eivät sovi vanhemmiksi, koska he kokevat lapsen riesana ja rajoittajana.

Vierailija
13/24 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä sitä katuisi omaa päätöstään. Meillä mies hankki vasektomian lapsemme synnyttyä ja myöhemmin minultakin poistettiin toisen leikkauksen yhteydessä suostumuksellani kohtu.

Vierailija
14/24 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsi tehdään itselle, itsekkäistä syistä.

Toinen lapsi tehdään kaveriksi toiselle lapselle, epäitsekkäistä syistä.

Tämä ei tietenkään koske niitä naisia joilla lastenteko ei onnistu jostain syystä, vaan niitä jotka oman mukavuudenhalunsa vuoksi haluavat vain 1 lapsen, koska useammasta on niin paljon työtä.

Vierailija
15/24 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, meillä on yksi lapsi 4-vuotias. Olen ollut lähinnä tosi kiitollinen että näitä ei ole kahta, huomaan kuinka paljon hommaa yhdessäkin on vaikka ajattelin naiivisti lapsen ollessa pieni että onhan tämän ikäiset jo "tosi helppoja". Pieni lapsi pienet murheet, iso lapsi isot murheet. Meillä vielä suht pienet, mutta on niitä isompiakin jo ollut (mm. sairastelua). 

Kaiken kaikkiaan olen tosi tyytyväinen tällä hetkellä, kaikki tuttavaperheemme elää vielä pikkulapsivuosia koska lapsia on useampi. Onhan meilläkin yksi uhmaaja joo, mutta voidaan hänen kanssaan jo kivasti tehdä ihan mitä vaan. Vaikka käydä konsertissa ja matkustaa niin että se on nautinnollista, eikä vaan pikkulapsipönötystä ja taaperon vahtaamista. Nyt lapselle saa opettaa ihanasti erilaisia juttuja eikä ole toista lasta jolle tarttisi jakaa huomiota.

Vierailija
16/24 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Voi lapsi parka. Olisiko ollut molempien parhaksi antaa lapsi pois? Rakastavaan kotiin.

Vierailija
17/24 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 09:37"]

No, meillä on yksi lapsi 4-vuotias. Olen ollut lähinnä tosi kiitollinen että näitä ei ole kahta, huomaan kuinka paljon hommaa yhdessäkin on vaikka ajattelin naiivisti lapsen ollessa pieni että onhan tämän ikäiset jo "tosi helppoja". Pieni lapsi pienet murheet, iso lapsi isot murheet. Meillä vielä suht pienet, mutta on niitä isompiakin jo ollut (mm. sairastelua). 

Kaiken kaikkiaan olen tosi tyytyväinen tällä hetkellä, kaikki tuttavaperheemme elää vielä pikkulapsivuosia koska lapsia on useampi. Onhan meilläkin yksi uhmaaja joo, mutta voidaan hänen kanssaan jo kivasti tehdä ihan mitä vaan. Vaikka käydä konsertissa ja matkustaa niin että se on nautinnollista, eikä vaan pikkulapsipönötystä ja taaperon vahtaamista. Nyt lapselle saa opettaa ihanasti erilaisia juttuja eikä ole toista lasta jolle tarttisi jakaa huomiota.

[/quote]Yhden kanssa on vaikeampaa, koska lapsella ei ole muuta seuraa kun vanhemmat. Kahden kanssa pääsee tavallaan helpommalla, kun lapsella on toisistaan seuraa. Huomasin sen käytännössä, kun perheestämme tuli kaksi lapsinen. Jopa ne matkustelut on helpompia, kun lapset pitävät toisilleen seuraa.

Vierailija
18/24 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 09:45"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 09:37"]

[/quote]Yhden kanssa on vaikeampaa, koska lapsella ei ole muuta seuraa kun vanhemmat. Kahden kanssa pääsee tavallaan helpommalla, kun lapsella on toisistaan seuraa. Huomasin sen käytännössä, kun perheestämme tuli kaksi lapsinen. Jopa ne matkustelut on helpompia, kun lapset pitävät toisilleen seuraa.
[/quote]
Lapsemme ei mangu seuraa, tämä on tosi yleinen harhaluulo. Me kyllä luonnostaan puuhastellaan lapsen kanssa paljon mutta ihan halusta, ei pakosta. Minusta lapsi on hauskaa seuraa, mielelläni hänen kanssaan käyn teatterissa, luen kirjoja, käydään metsässä... Tehdään sellaisia kaikkia miellyttäviä juttuja. Kotosalla lapsi yleensä leikkii itsekseen.

Vierailija
19/24 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis ymmärrrä miten pääsisin helpommalla jos lapsia olisi kaksi :D Rahaa menisi enemmän ja sisarukset väistämättä kinastelevatkin. Nyt kotona on aika harmonista ja rauhallista. Olen kyllä aina kieltäytynyt olemasta mikään sirkustirehtööri lapselle ja hän onkin oppinut olemaan myös yksikseen. Nro 19

Vierailija
20/24 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] mikä meni niin pieleen että kaduttaa oma lapsi???? Mulle oli enemmän kuin lottovoitto saada oma lapsi kypsässä iässä. Paljon olisin menettänyt ellei olisi omaa lasta. Aika meni vaan liian nopeasti. Oi niitä aikoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi