Jos varattu ihastuu työkaveriin, mitä kannattaisi tehdä?
Ei halua ihmissuhdesotkuja mutta tekisi mieli sanoa jotain. Ei ehkä kannata, tulee vaan sotkuja.
Kommentit (59)
Siis jos et halua sotkuja niin eikö se nyt ole ihan päivän selvää, että silloin et mene sanomaan mitään työkaverille. Unohda koko juttu, kyllä se ihastus menee vielä ohi.
Ei missään nimessä kannata tunnustaa. Tulee tosi vaivaannuttavaa sen jälkeen. Kokemusta on. Lisäksi työpaikalla voi lähteä liikkeelle juoruja.
Ei ole mitään hyötyä tunnustaa, jos et aio mennä hänen kanssaan pidemmälle. Tulee vain vaivaannuttava tunnelma sen tyypin kanssa jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olisi ihan hyvä, jos meitä varattuja ihastuneita rangaistaisiin oikein kunnolla, varsinkin jos ollaan niin röyhkeitä, että kehdataan mennä ihastumaan työkaveriin. Ihan tahallaanhan me ollaan se menty tekemään. R a I p p a rangaistus olisi ihan minimi, sais työkaveritkin hiukan ohjelmaa kahvitauolle. Jos ei tämä tehoa, niin sitten julkinen k I v I t y s.
Sama käsittely tietysti myös varattuihin ihastuneille. Soo, soo, tuhmasti tehty!
Ihastuin varattuun työkaveriin. Kerroin tunteistani ja se kannatti. Olin tosissani hänen suhteen.
Voisiko se ilahduttaa työkaveria, voisiko se nostaa hänen itsetuntoaan ja jotenkin tsempata jos muuten on elämässä hankalaa, jos sillai sen esittäisi että "en aio asialle mitään tehdä mutta herätät minussa tunteita"? Mutta ei ehkä kuitenkaan hyvä, toinenhan saattaa jäädä sitten itse niihin vastatunteisiin kiinni ja vain kärsiä kun vastakaikua ei varatulta pidemmälle saa.
Juorut voi lähteä liikkeelle ilman mitään tunnustuksiakin. Sen ihastumisen kun vaan aika usein voi nähdä ihmisen päältä.
Vierailija kirjoitti:
Ihastuin varattuun työkaveriin. Kerroin tunteistani ja se kannatti. Olin tosissani hänen suhteen.
Mutta olitko itse silloin varattu? Sinkun on helpompi tehdä tunnustuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ollut. Pettymys ja torjutuksi tuleminen kai satuttaa siitä huolimatta, onko varattu vai ei. Tunteet pelissä anyway.
Ei se sun työkaverisi saisi kosketella sua käteen ja selkään tai yhtään mihinkään. Tuollainen koskettelu on hyväksikäyttöä siinä mielessä, että sillähän niitä tunteita juuri lietsotaan, varastetaan toisen sydän ja pidetään huolta siitä, ettei kosketuksen kohde enää unohda sitä koskettelijaa. Eli ei ole työpaikalla ok kosketella, vaikka olisi ihastusta.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen niin ihastunut työkaveriini, että ihan pelkään mitä tapahtuisi, jos tuntisi samoin ja kertoisi sen mulle.
En aio pettää enkä halunnut varsinaisesti ihastua. Joskus kun on pitkä (itellä jo 20v. liitto takana 17-vuotiaasta alkaen) parisuhde niin joku uusi, hiukan erilainen ja sopivasti samanlainen ihminen tuntuu ihan mahtavalta seuralta.
Ne perhoset ja joskus kun sopivassa tilanteessa koskee vaikka käteen tai selkään niin ei sitä fiilistä oikein voi kuvailla. Vaikka se oma puoliso onkin se kaikkein rakkain ja tärkein.
Itse olen ollut elämässäni vain tämän yhden miehen kanssa, jonka kanssa on lapsetkin ja koko elämä rakennettu. Haaveena on vanheta yhdessä.
En tiedä onko mies koskaan ihastunut toiseen, olen ajatellut että niin kauan kuin olen parisuhteen kulmakivet (huumori, arvot ja seksi) ovat kunnossa niin pettämistä ei tapahdu.
Valitettavasti työkaverini on vain niin ihana ja kun työkin on raskasta, tämä AIKA on raskasta ja tulevaisuus aika ankea tällä hetkellä, on ihanaa kun on joku jonka kanssa voi elää siinä "kuplassa". Eli töissä saan haaveilla ja olla ihastunut, ehkä se menee aikanaan ohi.
Mutta jos työkaveri sanoisi yhtäkkiä jotain...en tiedä, menisi varmaan kaikki pilalle. Ei se uusikaan suhde ikuisesti olisi mitään hurmiota ja heittäisinkö menemään kaiken mitä on oman miehen kanssa saatu aikaan? En.
Eli järki käteen, vaikka se hirveästi houkutteleekin sanoa jotain.
Aina voi osoittaa teoin että toinen on tärkeä, olla tukena ja elämässä mukana. Sellainen kiva ihminen siellä töissä.
Pitkä viesti, mutta ymmärrän niiiiin hyvin miltä ap:stä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ollut. Pettymys ja torjutuksi tuleminen kai satuttaa siitä huolimatta, onko varattu vai ei. Tunteet pelissä anyway.
Itsekin uskaltaisin paremmin etsiä vakavaa suhdetta jos olisin sinkku, varattuna on jotenkin kahden vaiheilla, onko uusi sen arvoista että vanhasta kannattaa luopua, vain ihastuksen takia ei varmaankaan. Ja kyllä, tuo mahdollinen pettymys ja torjutuksi tuleminen satuttaisi kuitenkin. Varattu ap ei tainnut kuitenkaan haluta mitään suhdetta työkaverin kanssa vaan pitää kiinni entisestä ja vain tunnustaa työkaverille tunteensa.
Meillä rva alkoi aikanaan säätämään työkaverin kanssa, nykyisin rva on mallia exrva.
Skenaariot mitä tunnustamisen jälkeen voi tapahtua:
1) Hän tunnustaa tuntevansa samoin ja päädytte suhteeseen ennemmin tai myöhemmin. Nykyinen kumppanisi tulee joko jätetyksi, petetyksi tai molemmat.
2) Hän tunnustaa tuntevansa/ei tuntevansa samoin ja sen jälkeen välttelette vaivautuneina toisianne loppuelämän.
3) Hän tunnustaa tuntevansa samoin ja päädytte ystäviksi, jotka koko ajan taistelevat kasvavia tunteitaan vastaan. Taistelu käy jatkuvasti vaikeammaksi.
4) Hän on otettu ja ei tunne samoin… mutta tunnustuksesi jälkeen näkeekin sinut uusin silmin ja alkaakin haaveilla sinusta. Hän ei enää pysty olemaan rento seurassasi, koska sinut nähdessään hän miettii vain millaista olisi riisua sinut siinä ja nyt.
5) Hän naurahtaa olevansa imarreltu, mutta homoseksuaali ja kokenut tämän ennenkin. Hän jatkaa käytöstään sinua kohtaan kuin ennenkin, ja sinä tunnet olosi aluksi noloksi. Joskus pitkän ajan jälkeen nauratte asialle yhdessä.
Onko jokin näistä skenaarioista erityisen houkutteleva?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olisi ihan hyvä, jos meitä varattuja ihastuneita rangaistaisiin oikein kunnolla, varsinkin jos ollaan niin röyhkeitä, että kehdataan mennä ihastumaan työkaveriin. Ihan tahallaanhan me ollaan se menty tekemään. R a I p p a rangaistus olisi ihan minimi, sais työkaveritkin hiukan ohjelmaa kahvitauolle. Jos ei tämä tehoa, niin sitten julkinen k I v I t y s.
Sääliäkö täältä etsit pettämis ajatuksillesi? Ei ihme kun siellä töissä niin viihtyy. Kotona puolisolle jauhetaan kuinka työpaikassa on kiva olla tai huono päivä. Voi wizzu.
Ei ole reilua kertoa työkaverille tunteistaan ja aiheuttaa hänelle sisäistä kaaosta, tunnemyrskyä ja hämmennystä. Se olisi sama kun tyhjentäisit roskiksen hänen päälleen.
Eroat ensin nykyisestä, sitten vasta etenet. Jos et halua erota, unohda työkaveri!
Jos tuntuu että siitä tunteesta on pakko päästä avautumaan, avaudu ystävälle. Mutta älä sekoita työkaverisi päätä tunnustuksella, joka ei johda mihinkään.
Kosketteleva työkaveri ei oikeasti kunnioita sinua, vaikka hän olisi miten ihastunut sinuun. Jos hän kunnioittaisi, ei hän koskettelisi. Sinun ei taas kannata noteerata sellaista ihmistä, joka rikkoo rajojasi. Tässä pähkinänkuoressa tämä varattuun/varatun ihastuminen työpaikalla ja siihen suhtautuminen.
Kannattaa välttää saunailtoja tai muita tilaisuuksia, joissa nautitaan alkoholia ja estot vähenevät. Voi käydä huonosti.
Siis mitä tarkoittaa tässä yhteydessä?