Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turkulaiset huom!

12.09.2006 |

Olemme muuttamassa Turkuun. Koti on etsinnässä ja nyt pyytäisinkin apua. En tunne Turkua laisinkaan ja haluaisimme muuttaa rauhalliselle, vehreälle ja lapsiystävälliselle alueelle. Mistä kannattaisi kotia etsiä? Kiitoksia etukäteen vastanneille.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Tarkentaisitko vähän.

Etsittekö omakotitaloa, rivitaloa, puutalo-osaketta vai kerrostaloa?

Miten kaukaa keskustasta?

Turku on mukava ja rauhallinen kaupunki! Tervetuloa vain!

Kannattaa ehkä välttää perinteisiä huonomaineisia lähiöitä, kuten Varissuota, Laustetta ja Runosmäkeä. Näilläkin alueilla on kyllä hyviäkin alueita ja ovat kai rauhoittumassa(?). Että kannataa sielläkin käydä katsomassa, jos muuten tykkää asunnosta.

Turun lähikunnat ovat myös kivoja ja lähellä: esim. Lieto, Kaarina ja siellä esim. Piispanristi ja Piikkiössä vaikka uusi hieno alue Raadelma. Jos olet tottunut Pääkaupunkiseudun pitkiin välimatkoihin, niin Turussa kaikki on siihen verrattuna lähellä. Turun lapsiperhealueita ovat varsinkin Hirvensalo (on saari), joka alkaa kyllä olemaan tupaten täynnä ja ylihinnoiteltu.

Turusta kyllä löytyy kaikenlaista. Löytyy idyllisiä omakotitaloja melkein keskustasta (esim. Pohjola, Kähäri, Vähäheikkilä, Nummi, Raunistula, Vasaramäki) ja paljon " maaseutua" auto- tai bussimatkan tai pyörämatkan päästä (esim. Maaria, Hirvensalo, Moikoinen, Littoinen jne...) ja maaseutua Turun lähikunnissa.

Rivitaloja löytyy myös ja ihania vanhoja nuorten lapsiperheiden suosimia puutaloalueita, joissa on siis satavuotiaita puisia " rivitaloja" (Port Arthur eli Portsa, Raunistula, Nummi, Pohjola, Martti).

Kerrostalojakin on paljon, mutta ehkä Turun hintatasolla voisi asua mukavasti rivi- tai omakotitalossakin.

Selvitä siis vähän mitä haluatte (esim. työmatkan pituus, palvelut ym.) ja sitten vain rohkeasti katselemaan asuntoja! En nyt oikein osaa jotain yhtä aluetta vain suositella ja varmasti jäi joitakin hyviä alueita pois.

Vierailija
2/8 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viestistäsi. Muutamme ainakin aluksi vuokralle rivitaloon. Olen lähettänyt hakemukset Satolle ja Turun kaupungille. Tällähetkellä asumme maalla, 50 km Kuopiosta koilliseen. Ja tarkoituksena on muuttaa Turkuun, ei ympäristökuntiin. Kodin ei tarvitse olla keskustassa, 5 - 7 km matka taittuu vaivatta. Ja miksei pidempikin matka.

Mieheni on tulossa Turkuun yrittäjäksi ja minä kotiäidiksi. Lapsia meillä on kaksi, poika 5v ja tyttö 1v.

Tarvitseeko muuten paikallisbussissa maksaa jos on liikkeelä rattailla? Ja saako kotihoidontukeen Turku-lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla vaikeaa saada rivaria kaupungilta tai Satolta, joten kannattaisi ehkä katsoa olisiko VASOlla jotakin sopivaa tarjolla.

Paikallisbussilla pääsee ilmaiseksi rattaiden kanssa.

Vierailija
4/8 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, käyn jättämässä Vasollekin hakemuksen. Saton ja kaupungin sivuilla oli lista vapaista asunnoista ja joukossa oli rivareitakin. Mutta let´s katsotaan kuin käy. Puutarhuri vain tarvitsisi pläntin jota hoidella...

Olipa hyvä uutinen tuo ilmaiseksi rattailla matkustaminen!

Vierailija
5/8 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli itse karttaisin lisäksi Pernoa, Pansiota, Jäkärlää ja ainakin osittain Halista. -Jäihän noita lähiöitä sitten vielä jäljellekin.... :)

Ja bussikuskien meno on välillä todella vauhdikasta....

Vierailija
6/8 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Ymmärrän, että haluatte ainakin aluksi vuokralle. Helpompi noin kaukaa lähteä vuokra-asuntoon kuin ostaa omaa. Kaupungin vuokratalojen maine on Turussakin samanlainen kuin kaikkialla muuallakin. Pääsee sieltä sitten nopeasti poiskin, jos tulee ongelmia (riippuu kyllä sopimuksestanne!). Ja voihan sitä sitten katsella omaa rauhassa, kun on joku koti alla. Mutta itse en muuttaisi koskaan minkään kaupungin vuokrataloihin. Ehkä olen vain tyhmä, kun uskon kuulopuheita ja stereotypioita. VASOlla ja muilla on parempi maine. Olen itsekin asunut opiskellessani heidän vuokra-asunnossaan.

Ns. huonoista lähiöistä taitaa puuttua vielä Jäkärlä, joka ei kai ole pahimmasta päästä. Älä nyt ihan heti hylkää ympäristökuntia sitten, kun harkitsette oman kodin ostoa tai mahd. rakentamista!

Pääsettekö itse katsomaan asuntoa vai otatteko sian säkissä? Ehkä joku tuttu tai tutuntuttu voisi vilkaista asuntoa?

Vierailija
7/8 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä harkitsisin vakavasti myös ympäristökuntia, joissa on ainakin VASOn asuntoja tarjolla. Entisenä turkulaisena tulee seurattua Turkua koskevia uutisia ja hyvät uutiset ovat viime vuosina olleet todella vähissä: kouluja lakkautetaan, opettajia vähennetään ja opetuksessa säästetään, terveydenhuolto ei toimi jne (nämä uusimpia huonoja uutisia).

Lähiöiden etäisyydellä Turun keskustasta löytyy monta hyvin asiansa hoitanutta/hoitavaa kuntaa, joissa palvelut toimivat paljon Turkua paremmin.

Vierailija
8/8 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin vasta viestinne luettua, että ympäristökunnat on todella lähellä Turkua. Itse kun on tottunut täälläpäin siihen, että ympäristökunnat on vähintään 50 km etäisyydellä. Tai kauempanakin. Eli hakemukset on nyt laitettu Kaarinaan ja Lietoon.

Olemme tulossa Turkuun käymään parin viikon sisällä ja silloin olisi tarkoitus tsekata kodit. Turusta en tunne ketään eli en voi pyytää ketään puolestani asuntoa katsomaan. Toiv. asiat järjestyy siihen mennessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi