Koronapassin käyttö laajenemassa. Näissä paikoissa koronapassia tarvitsee jatkossa
Näissä paikoissa koronapassia tarvitsee jatkossa – laajenemassa merkittävästi
Hallitus haluaa laajentaa koronapassin käytön myös kohtalaisen tartuntariskin tilanteisiin ja tapahtumiin.
koronapassin käyttö laajenisi esimerkiksi ryhmäliikuntaan sekä juna- ja bussiliikenteeseen.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008443825.html
Kommentit (867)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ote rokotekieltäytyjistä kiristyy:
Yhteiskunta sulkeutuu rokottamattomilta Saksassa
Lockdown rokottamattomille, vain apteekissa ja kaupassa voi käydä. Ei saa tavat kuin 2 ihmistä kerrallaan.
Mutta mitä HYÖTYÄ tästä olisi? Tauti riehuu ja leviää ihan samalla tavalla rokotetuilla.
Olen itse rokotettu (2 kertaa), mutta vastustan tällaista typeryyttä missä nyt ollaan. Oikea ja aito syy siellä taustalla on se, että halutaan säästää rahaa. Ei haluta lisää hoitajia, lisää tehopaikkoja, parantaa JO ENNESTÄÄN huonolla tolalla ollutta terveydenhoitoa.
Suomessa ei olisi oikealle lockdownille tarvetta kuin Helsingin seudulla. Muualla on tilaa ja väljyyttä. Suosittelenkin kaikille muuttoa muualle ja etätöihin hakeutumista. Elämä muuttuu huomattavasti leppoisammaksi. Ilma on puhdasta. Saat lisää omaa ja perheaikaa.
Kotiin kannattaa hankkia myös kuntoiluvälineitä niin ei ole niistäkään elämä kiinni.
Jos kiuru hoputtaa nelosta samalla tavoin kuin nyt kolmosrokotetta, voidaan nelosrokotteesta nauttia jo vapun aikoihin, 'pysyy rokotekoneisto käynnissä' vai miten krista sen ilmaisi. Passi tulee pysyväksi, ihmisten terveys on sivuseikka, isoveli valvoo on päämäärä. Seuraavissa eduskuntavaaleissa pitää nyt tarkoin miettiä ketä äänestää, sdp on todellisen luonteensa näyttänyt.
Ne joita vuosi sitten pidettiin foliohattuisina salaliittoteoreetikkoina, on olleet aika monessa asiassa oikeassa, ja tienneet jo pitkään etukäteen mitä tulee tapahtumaan, mm. 3. rokotteet, lasten rokottaminen, koronapassi, rokotepakko..
Vierailija kirjoitti:
Jos kiuru hoputtaa nelosta samalla tavoin kuin nyt kolmosrokotetta, voidaan nelosrokotteesta nauttia jo vapun aikoihin, 'pysyy rokotekoneisto käynnissä' vai miten krista sen ilmaisi. Passi tulee pysyväksi, ihmisten terveys on sivuseikka, isoveli valvoo on päämäärä. Seuraavissa eduskuntavaaleissa pitää nyt tarkoin miettiä ketä äänestää, sdp on todellisen luonteensa näyttänyt.
Nykytahdilla pitäisi ensimmäisten saada 4. piikki jo helmikuussa.
En todellakaan allekirjoita. En halua rokottamattomia työpaikoille.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan allekirjoita. En halua rokottamattomia työpaikoille.
Sama täällä, kukaan yli 1200 työkaveristakaan ei tuollaista kannata, emme halua työpaikalle ketään joka ei ole rokotettu asianmukaisesti... onneksi on teollisuuspuiston portilla jo kysyjä joka varmistaa kaikkien alueelle tulevien kuntoisuuden, on sitten menossa mihin yritykseen tahansa jollekin asialle. Eipä tule kuin rekkoja ja sitten on ne yritysvierailut erikseen.
Mitään asiakkaita ei käy, tyyliin kaupat tai muut palvelut.
Huolestuttaa hoitajien tulevat pakkorokotukset, lappu on jo hallituksen pöydällä.
Media mustamaalaa rankasti hoitajia, jotka eivät ole ottaneet rokotuksia, syytetään vanhusten kuolemista!!(Myös rokotetut levittää ja tartuttaa.) Omaiset ovat laittaneet kansanedustajille viestiä että hoitajat tulee rokottaa, koska ovat huolissaan omaisistaan.
Mutta kuka on huolissaan hoitoalan henkilöistä?
Miksi pakkorokotukset alalle jossa on työvoimapula?
Tässäkö on kiitos raskaista koronavuosista ja raskaasta työstä!?
Tämä rokote vuotaa ja ei estä tartuttamasta, jos tälläiset rokotteet tulevat pakollisiksi, niin kuinka paljon hoitajat joutuvat tästä eteenpäin ottamaan piikkejä joka vuosi. Entäs haittavaikutukset?
missä ovat hoitajien ammattiliitot? kirjoitti:
Huolestuttaa hoitajien tulevat pakkorokotukset, lappu on jo hallituksen pöydällä.
Media mustamaalaa rankasti hoitajia, jotka eivät ole ottaneet rokotuksia, syytetään vanhusten kuolemista!!(Myös rokotetut levittää ja tartuttaa.) Omaiset ovat laittaneet kansanedustajille viestiä että hoitajat tulee rokottaa, koska ovat huolissaan omaisistaan.
Mutta kuka on huolissaan hoitoalan henkilöistä?
Miksi pakkorokotukset alalle jossa on työvoimapula?
Tässäkö on kiitos raskaista koronavuosista ja raskaasta työstä!?
Tämä rokote vuotaa ja ei estä tartuttamasta, jos tälläiset rokotteet tulevat pakollisiksi, niin kuinka paljon hoitajat joutuvat tästä eteenpäin ottamaan piikkejä joka vuosi. Entäs haittavaikutukset?
Ette tietenkään ota! Ja ilmoittakaa etukäteen liittoon että ette aio ottaa. Jos työnantaja irtisanoo, se on laitonta ja sen voi haastaa käräjille.
Kanadan Vancouverissa päättäjät joutuivat perääntymään piikkipakosta kun 14000 työntekijää ilmoitti ettei käy!
STTK ja SAK vastustavat passeja. Myös muiden työntekijäliittojen pitää vastustaa. Jos eivät vastusta, vaihtakaa liittoa!
jkjrojjj kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ote rokotekieltäytyjistä kiristyy:
Yhteiskunta sulkeutuu rokottamattomilta Saksassa
Lockdown rokottamattomille, vain apteekissa ja kaupassa voi käydä. Ei saa tavat kuin 2 ihmistä kerrallaan.
Olen miettinyt, miten rokotteiden ottaminen vaikuttaisi elämääni, enkä nyt avaa terveysongelmiani, jotka ovat toinen juttu.
Teen töitä etänä, tapaan tuttuja vain lenkillä, käyn kaupassa noin kerran kahdessa viikossa maski päällä ja voin yhtä hyvin tilata ostokseni kerättynä. En käy massatapahtumissa, enkä ulkomailla. Harrastuksiani voin jatkaa edelleen nällä spekseillä, verkkokaupasta tilaan tarvittavat, kuten jo kaksi vuotta olen tehnyt. Jouluvieraat tekevät testit ennen tuloaan.
Rokotus ei siis juurikaan muuttaisi elintapojani, mutta olisi terveydelleni mahdollisesti tuhoisaa. Eli en aio ottaa piikkiä, jos on tarve, jään pois töistä. Olen täysin pöyristynyt tilanteesta. Markkinoilla on jo lääke, joka ehkäisee hyvin tehohoitoon joutumisen ja perinteisesti kehitetty rokotekin on tulossa. Miksi tätä mrna-piikkiä halutaa jokaiseen apinan raivolla? Tilastoja esitellään mielipiteiden muokkaus mielessä, mm. koronaan kuolleita. Luottamus viranomaisiin on heikentynyt, kanssaihmisten raivo tekee olen surulliseksi. Enkä tosiaan enää ihmettele nat..i-Saksan aikoja. Ihan sairasta.
Tähän vielä lisäyksenä, että mikäli rokote toimisi oikeasti, estäisi tartuntoja ja tautia, pitäisi asiaa harkita lääkärin kanssa, mutta susi surkea piikki, läpäisee, vuotaa, eikä vaikutus kestä kuin muutaman kuukauden. Yo elintavoilla sairastumisprosenttini on pienen pieni, ainakin teen kaikkeni sen eteen etten kuormittaisi teho-osastoa, poislukien piikin ottaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai virus leviää kun ihmiset käyttäytyy kuin mitään koronaa ei olisikaan, luulevat että ovat kuolemattomia eikä tartte välittää koska rokote suojaa! Kuvitelkaa miten monta positiivista rokotettua saa levittää ja tartuttaa muita koska rokotteet! Ja ihan luvan kanssa!
Vanha äitini ja kolme sukulaistani ovat kärsineet koronarokotteen haittavaikutuksista. Heillä kaikilla on
normaalit rajat ylittävä Verenpaine.? Mitäpä lääkäri sanoo: "Mitatkaa tuloksia useiden viikkojen seurannalla. "Ennen kun paineet olivat 170/ 115 niin otettiin välittömästi kantaa! ja aloitettiin verenpaine lääkitys. Nyt EI VÄLITETÄ ollenkaan. Olen kovasti huolissani äitini puolesta 86v. kun huimausta valittaa ja outoa oloa päässän, hän asuu yksin.
Onko kenelläkään samanlaisia oireita.? Lakaistaanko Kansanterveys nyt Maton alle, eikä pohdita onko Rokotukset syöksemässä LÄHIMMÄISEMME kurimukseen. PAKKO kuulostaa JÄRJETTÖMÄLTÄ, kun sairaaloissa satoja ROKOTETTUJA koronapotilaita. Huolestunut.
THL ei edes käsittele haittavaikutus raportteja jotka on tällä hetkellä jopa 20 000! Eivätkä suostu siihen että tutkisivat mitä noi rokotteet todellisuudessa sisältää! Pitäisi hälytyskellojen soivan jos ihmiset ilmoittaa enemmän rokote kuin korona haitoista! Moni vanhus kuollut rokotteen oton jälkeen mutta suurinta osaa ei edes raportoida!
Ihmettelen sitä, että Fimeasta ei enää löydy käsittelyä odottavien haittavaikutusilmoitusten määrää. Itse en ainakaan löydä. Muistan, kun jossain vaiheessa Fimean sivuilta tällainenkin tieto löytyi. Nyt siellä on vain käsiteltyjen ilmoitusten määrät.
Hieman myös erikoista on se, että Fimeassa ylilääkärinä toimiva Leena Vehmanen on Pfizerin asiantuntijalautakunnan jäsen. Vehmanen on ollut Fimean ylilääkärinä 1.4.2021 lähtien. Ilmeisesti hän on sitä ennen toiminut syöpälääkärinä.
Sidonnaisuustiedot löytyvät Lääkärilehdestä 45/2021, jossa on Vehmasen kirjoittama artikkeli eturauhassyövän hoidosta.
Todennäköisesti on paljon "sisäisiä tutkimuksia" siitä, mitä jotkut Todelliset rokotteiden Kehittäjät (julkitulleet esim Pfizeristä) ovat kertoneet tämän ns.rokotteen aiheuttavan ihmisissä, yksi paljastus oli
juuri se, että syöpä tulee lisääntymään lähitulevaisuudessa. Rokotteen haitat hyöty näkökohtiin ovat huonot, niiden kanssa ammatikseen työskentelevät Virologit sen parhaiten tietävät. Koko ajan lisääntyy myös meillä tieto rokotteiden huonoista puolista.
14 900 odottaa käsittelyä, mutta ovat päätyneet syystä tai toisesta ilmoittelemaan näistä haittamääristä aikaisempaa harvemmin.
https://www.fimea.fi/tietoa_fimeasta/koronavirus-covid-19-/koronarokott…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronapassilta putosi pohja. Rokotetut levittää koronaa ja sairastuu siihen.
Vastusta totalitarismia!
Montako kertaa on toistettava että passilla suojellaan rokottamattomia saamasta tartuntaa rokotetuilta. Kaiken syynä ovat rokottamattomat, joilla ainakin 33-kertainen todennäköisyys joutua tehohoitoon. Ei ole totalitarismia, kun kansan heikointa osaa suojellaan.
Aavistuksen kyynisenä pragmaatikkona sanoisin että ei tässä suojella muuta kuin sairaaloiden kapasiteettia. Jos rokotetetut tartuttavat toisiaan baarissa niin sairaaloihin ja teholle päätyy huomattavasti vähemmän ihmisiä kuin silloin jos baarissa rokotetut tartuttavat rokottamattomia ja rokottamattomat toisiaan.
Silloin passin käytöllä suojellaan rokottamattomia pitämällä heidät poissa baareista. Rokottamattomille tärkeintä näyttää olevan baariin pääsy.
Ei, kyllä se on päinvastoin. Rokotetut ne on jotka rientävät piikille kerta toisensa jälkeen, koska haluavat elää "tavallista elämää", eli käydä baareissa, kulttuuririennoissa ja ulkomaanmatkoilla. Mitä heitä on kuunnellut, niin "muiden suojelu" ei todellakaan missään vaiheessa ole vielä ollut ykkösprioriteettina heille, vaan sataprosenttisesti itsekkäät, pinnalliset syyt, kuten mm. oikeus ryyppäämiseen baarissa.
Minä olen rokottamaton ja minä en mene paikkoihin minne vaaditaan rokotuksia. En valita asiasta koska pystyn elämään varsin hyvin ilman baareja ja yleisötapahtumia.
Jos en saa käydä ilman rokotusta kaupassa ja töissä niin sitten minä alan valittamaan enkä anna sitä koskaan anteeksi yhteiskunnalle etten saa elää normaalia elämääni ilman rokotusta.
Kyllähän tässä on jo alkanut ajattelemaan että tämä Suomi ei ole minun ja olen alkanut entistä enemmän vihaamaan Suomea.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen rokottamaton ja minä en mene paikkoihin minne vaaditaan rokotuksia. En valita asiasta koska pystyn elämään varsin hyvin ilman baareja ja yleisötapahtumia.
Jos en saa käydä ilman rokotusta kaupassa ja töissä niin sitten minä alan valittamaan enkä anna sitä koskaan anteeksi yhteiskunnalle etten saa elää normaalia elämääni ilman rokotusta.
Kyllähän tässä on jo alkanut ajattelemaan että tämä Suomi ei ole minun ja olen alkanut entistä enemmän vihaamaan Suomea.
Sama täällä. Kiteytit asian erinomaisen hyvin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tässä on jo alkanut ajattelemaan että tämä Suomi ei ole minun ja olen alkanut entistä enemmän vihaamaan Suomea.Kun ihmiset ajetaan tarpeeksi ahtaalle, jos ruokakaupassa ja töissä käyntiä aletaan rajoittamaan, ei siitä seuraa mitään hyvää. Epätoivoiset ihmiset on valmiita tekemään epätoivoisia tekoja.
Pakko ei ole tässä oikea tie. Eikö hallituksella, thl:llä ja muilla ole mitään muita keinoja?
Tämä on oikeasti asia mitä olen miettinyt, eli kuinka tämä rokotushommeli vaikuttaa yhteiskuntaan. On myös paljon rokotettuja ketkä on ottanu rokotteen vain koronapassin takia.
Miten siis se vaikuttaa yhteiskuntaan jos 30-40 prosenttia ihmisistä vastutaa rokotuksia ja tälläisiä toimia?
Pakottaminen,kiristäminen,pelottelu ja uhkailu ei ole koskaan oikea tapa hoitaa asioita vaan se aiheuttaa entistä enemmän vastarintaa.
The Lancet: The epidemiological relevance of the COVID-19-vaccinated population is increasing
Onneksi koronapassin käyttö on niin perustuslaillista, kun rokotetut ei voi saada tartuntoja ja levittää niitä.
Perustuslakivaliokunta pitää sääntelyn arvioinnin kannalta lähtökohtaisesti merkityksellisenä, että koronatodistuksen esittämisvelvollisuus säädetään vaihtoehdoksi lakiin perustuville tiloihin ja kokoontumisiin kohdistuville perusoikeusrajoituksille.
Vaikka ehdotus asettaa henkilöt eri asemaan, ei ehdotettua sääntelyä voida perustuslakivaliokunnan mielestä sen taustalla olevat lääketieteelliset perusteet huomioiden pitää mielivaltaisena. Sääntelylle on esitetty myös hyväksyttävät perusteet.
Täysi rokotussarja ja sairastettu covid-19-tauti antavat henkilölle suojaa koronavirustartunnalta ja estävät taudin leviämistä.
Ottakaahan huvikseen suosikkeihin näitä ketjuja. Huomaa että kaikki positiivinen tai rokottamattomia syrjivä ketju saa täällä olla, mutta piikkejä ja passeja haukkuva poistuu. Eihän foorumilla ole agendaa eihän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toistaiseksi kannattaa nauttia vielä kun voi,olen tehnyt töitä koko elämäni ajan,ei rikosrekisteriä,en halua kenellekään pahaa vaikka tunteet kuohuu,en ymmärrä sitä että miksi vapaudestaan ja valinnoista on tullut tää: nyt otat sen piikin tai et pääse töihin, harrastuksiin yms oma valinta...
Tämä Suomi ei ole minun Suomi,ei enää,hyvästi isosisän uhraukset maamme eteen, tervetuloa kontrolli ja pisteytys yhteiskunta:(
"Yksi uskonto,yksi päämäärä, yksi tavoite" käteinen raha tulee jossain vaiheessa poistumaan, Raamatusta tulee kielletty, moraalittomuus ja paha kukoistaa, ei enää yksityisyyttä ei omaisuutta, isoveli valvoo oletko Kuuliainen ja tottelevainen"
Valitettavasti asiat ovat menneet tähän. Toivittavasti vielä järki jostain tulee mutta epäilen. Ihmiset ovat jossain massapsykoosissa. Varsinkin poliitikot.
Ainoa asia mitä voi toivoa ja rukoilla on se että tämä homma hidastuisi tai vielä parempaa kaatuisi kokonaan! Että suurin osa ihmisistä taistelisi ja olisi politiikkoja jotka jaksais taistella!
Vierailija kirjoitti:
Onneksi koronapassin käyttö on niin perustuslaillista, kun rokotetut ei voi saada tartuntoja ja levittää niitä.
Perustuslakivaliokunta pitää sääntelyn arvioinnin kannalta lähtökohtaisesti merkityksellisenä, että koronatodistuksen esittämisvelvollisuus säädetään vaihtoehdoksi lakiin perustuville tiloihin ja kokoontumisiin kohdistuville perusoikeusrajoituksille.
Vaikka ehdotus asettaa henkilöt eri asemaan, ei ehdotettua sääntelyä voida perustuslakivaliokunnan mielestä sen taustalla olevat lääketieteelliset perusteet huomioiden pitää mielivaltaisena. Sääntelylle on esitetty myös hyväksyttävät perusteet.
Täysi rokotussarja ja sairastettu covid-19-tauti antavat henkilölle suojaa koronavirustartunnalta ja estävät taudin leviämistä.
Hienoimpia ovat nuo "rokotetut eivä voi saada tartuntoja ja levittää niitä" tyyppiset asiat.
Kävin jo, hienoa jo 45 245 kannattusta. Meneekö tämän viikonlopun aikana täyteen?
Vaikka olisit rokotettu, ajattele tulevaisuutta, jos antaa pirulle pikkusormen menee koko käsi.