Mitä mieltä olette adoptoidut ohjelmasta?t.ammattivalittaja
Itse en ole sitä katsonut mutta jostain jaksosta oli iltasanomassa/iltalehdessä juttua ettei se bioäiti halunnutkaan tavata ja lähetti siitä kirjeen tälle aikuiselle lapselle. Ilmeisesti siitä siis tulee huono milei kaikille eli turha penkoa vanhoja asioita.
Kommentit (51)
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 18:48"]
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 18:37"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 18:34"] [quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 18:31"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 18:29"] [quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 18:27"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 18:21"] [quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 18:10"] [quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 18:09"] Luule sinä mitä vaan. Jos olisi kerran hänellä niin hyvät adoptiovanhemmat ja koti tuskin olisi pari kertaa yrittänyt itsemurhaa.ap [/quote] Se, että lapsellasi on mielenterveydellisiä ongelmia ja on itsariakin yrittänyt, ei ole adoptiovanhempien syytä. [/quote]mistäs sen tiedät?Ties vaikka adoptiovanhemmista toinen on täys pedo yms?Kaverillani,joka oli adoptoitu päätyi perheeseen jossa adoptioäidistä kehkeytyi ajan kanssa ihan kunnon narkki.No joo ei ollu bioäitikään sen parempi,oli kerinny kuolla viinaan ku kaverini oli vee. [/quote] No ihan varmaan joo. Turha tässä on adoptiovanhempia syyttää sen pohjalta, että tuo sekaisin oleva biovanhempi heitä syyttää. Lisäksi ap:n poikahan oli useamman vuoden vanha kun hänet adoptoitiin, siinä ajassa on kerennyt tapahtua jo hallaa lapsen psyykeelle jos on tapahtuakseen. [/quote] Eikö apn lapsi ollut jo melkein kouluikäinen kun pääsi pois tuon "äidin"luota. Se on ollut pojan onnenpäivä. [/quote] Ei ollut.ap [/quote] Eikö?etkö tosiaan muista juttujasi.. [/quote] Muistan mutta silloin se adoptio hyväksyttiin oikeudessa kun hän oli 6v kauan ennen jo annoin adoptiovanhemmille eivät vaan halunneet adoptoida vuosiin.ap [/quote] Sori,ei oonistu enää. Niin paljon olet tätä juttua jankannu vuosien varella ja tarkkaankin kertonut adoptiosta että tässä vaiheessa on turha ruveta muuttamaan juttuja. Sinä olet lapsesi elämän pilannut,se totuus ei pala tulessakaan.
[/quote]
Selvä sovitaan niin että olen sen elämän pilannut ei haittaa mua.ap
Aivan upea ohjelma ja juontaja sopii siihen myös hyvin. Se vaan on kauheaa kun joillekin ei kerrota että ovat adoptoituja..ikävä juttu kun paljastuu jonkun sukulaisen, naapurin kertomana tai pahimmassa tapauksessa perunkirjoituksessa. Järkyttävää piittaamattomuutta aikuisilta.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 18:53"]
[/quote]
Hyvä. Ei tarvitse sitten sinun aloittaa enää yhtäkään topikkia jossa kitiset adoptioon antamastasi lapsesta ja adoptiovanhemmista ja niiden tekemistä ja tekemättä jättämisistäsi.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 19:58"]
[/quote]
Hyvä. Ei tarvitse sitten sinun aloittaa enää yhtäkään topikkia jossa kitiset adoptioon antamastasi lapsesta ja adoptiovanhemmista ja niiden tekemistä ja tekemättä jättämisistäsi.
[/quote]
Ei tarvitse. Kun hekään eivät pitäis minuun mitään yhteyttä ja unohdettaisiin koko asia.ap
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 20:03"]
[/quote]
[/quote]
Ei tarvitse. Kun hekään eivät pitäis minuun mitään yhteyttä ja unohdettaisiin koko asia.ap
[/quote]
Sinähän se olet heihin yhteyttä pitänyt ja vatuloinut kaikkia mahdollisia asioita, niin kuin olet tänne raportoinut koko ajan. Jätä heidät jo rauhaan.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 20:20"]
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 20:03"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Sinähän se olet heihin yhteyttä pitänyt ja vatuloinut kaikkia mahdollisia asioita, niin kuin olet tänne raportoinut koko ajan. Jätä heidät jo rauhaan.
[/quote]
Sieltäpäin se yhteydenpito on minuun tapahtunut. Joulunakin lähettivät kortin vaikka minä en ottanut heihin mitään yhteyttä. Jättäisivät he minut rauhaan.ap
Adoptio ei ole vanha asia, vaan se tulee aina eteen jossain vaiheessa. Viimeistään perunkirjoitusta tehdessä selviää, keitä kaikkia lapsia nainen on synnyttänyt. Monelle tulee yllätyksenä se, että onkin sisarus tai sisaruksia olemassa. Monesti nämä kohtaamiset ovat myönteisiä. Adoptoidulle adoptio ei ole mennyt asia, vaan läsnä jatkuvasti, esim. biologisen suvun tautiperimä, perinnölliset synnytyskomplikaatiot jne seuraavat mukana jokaisena päivänä. Lähes jokaisella lääkärikäynnillä, jos kyse on vähän erikoisemmasta oireilusta kuin flunssasta, perinnölliset riskit tulevat esille kun yritetään keksiä pätevää diagnoosia.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 17:02"]
Itse en ole sitä katsonut mutta jostain jaksosta oli iltasanomassa/iltalehdessä juttua ettei se bioäiti halunnutkaan tavata ja lähetti siitä kirjeen tälle aikuiselle lapselle. Ilmeisesti siitä siis tulee huono milei kaikille eli turha penkoa vanhoja asioita.
[/quote]
Kiva ohjelma mutta todella pitkäveteisellä pensselillä vedetty.
Ohjerlma on hyvä ja koskettava. Kertoo kauniisti vaikeistakin asioista. Taas huomaa miten lähes jokainen haluaa tietää alkuperästään, mistä minä olen tullut. Hienoa että moni löytää ne juurensa.
Eilen tuli joku toinen ohjelma jossa oli aikuisia huonoissa kodeissa eläneitä lapsena, yhden äiti oli hoitamaton mielenterveyspotilas, toisen isä alkoholisti. Oli kamalaa kuunneltavaa miten se oli heihin vaikuttanut vaikka heillä nyt menikin hyvin. Huono ja turvaton lapsuus jättää jälkensä, heilläkin toisen sisar ja se sairas äiti olivat tehneet itsemurhan samoin toisen veli. Jotenkin hirveää ajatella miten vanhempien mielenterveysongelmat, alkoholismi, tunnekylmyys yms vaikuttavat lapsiin ja heidän aikuisuuteensa koko elämään. On niin tärkeää että lapsilla on turvalliset aikuiset lähellä, saa huomiota eikä työnnetä pois kun tarvitsee syliä.