Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä äidistä, joka ei anna lastensa tehdä vaateostoksia?

Vierailija
28.02.2015 |

Juttelin juuri erään kaverini kanssa, joka päivitteli, että on niin rankkaa käydä lasten (13- ja 16-vuotiaat) kanssa vaateostoksilla. Kysyin häneltä, miksei voi vain antaa rahaa ja lähettää lapset ostamaan mielesiä vaatteita. Ei kuulemma voi, koska lapset eivät kykene valitsemaan itse sopivia vaatteita. Siis mitä? Kyseessä ovat tosiaankin ihan normaalit lapset, ei kehitysvammaa tms. Mitenköhän tuo vanhempikin pärjää parin vuoden päästä kun muuttaa omaan asuntoon. Mitä mieltä?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meinas etteivät osaa ostaa tarpeeseen

Vierailija
2/32 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin lasuilmon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 16:03"]Jos meinas etteivät osaa ostaa tarpeeseen
[/quote]

Ei kukaan 16-v voi olla niin avuton, ettei osaa esim. ostaa kenkiä pyydettäessä. Voi vain kuvitella, kuinka nololta tästä vanhemmasta tuntuu kun äiti pyörii mukana vaateostoksilla.

Vierailija
4/32 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätini ostaa edelleen serkulleni vaatteet. Serkku on kohta 21-vuotias yliopisto-opiskelija. On kylläkin miespuolinen, joten tässä ei ainakaan aiemmin ole AV:n mielestä ollut mitään omituista.

Vierailija
5/32 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja sisaruksillani oli teini-iässä ohjeistus että tarvittaessa kävimme kaupoilla etsimässä sopivat vaatteet (esimerkiksi talvikengät) ja kotona kerroimme vanhemmille summan ja saimme siihen rahat sitten. Toki budjetti oli etukäteen sovittu suuntaa-antavaksi, ettei nyt menty kotiin ja kerrottu että tuollaiset 250e kengät löytyi.

Mielestäni tuo toimi hyvin.

Vierailija
6/32 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni nuori tarvitsee vielä apua kokojen kanssa, järkevän hinta-laatusuhteen ja esim lämpimyyden suhteen.

kyllä 16 v voi jonkun paidan tms ostaa itsekin, mutta kyllä minäkin kalliimpia juttuja käyn yhdessä katsomassa. Ja onhan se lapsellekin välittämistä. Oma äitini vielä parikymppisenä oli joskus mukana vaateostoksilla, ja se tuntui mukavalta, jo ihan siitä syystä, että opiskelijalle rahallinen apu tulee tarpeeseen. Ja tietysti myös muu vanhemman huolenpito.

Vierailija
7/32 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 16:06"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 16:03"]Jos meinas etteivät osaa ostaa tarpeeseen
[/quote]

Ei kukaan 16-v voi olla niin avuton, ettei osaa esim. ostaa kenkiä pyydettäessä. Voi vain kuvitella, kuinka nololta tästä vanhemmasta tuntuu kun äiti pyörii mukana vaateostoksilla.
[/quote]
Ehkä on sellainen joka ostaisi jotkut ihkukengät (tyyliin hukean korkeakorkoiset juhlakengät kun tarvitsisi arkikengät) eikä sellaisia mitä tarvitsisi. Jotkut teinit kikkailevat niin, toiveena että vanhemmat sitten antavat lisää rahaa niihin järkevämpiin hankintoihin. Tietty voi olla että kyseinen teini olisi vastuullisempi, mutta tuli vaan tällainenkin vaihtoehto mieleen.

Vierailija
8/32 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon lapsesta. Meillä olen molempien lasten antanut valita itse vaatteet ja ottanut mukaan vaatekaupoille, jotta näkee miten se tapahtuu. Molemmat oppivat vaivattomasti hankkimaan omat vaatteensa. Annan rahaa eli budjetin ja lapsi ostaa itse mieluisat sillä rahalla. Tosi hyvin löytävätkin. Talvivaatteet ja kengät yleensä käydään yhdessä valitsemassa.

Vierailija
9/32 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 16:16"]Riippuu paljon lapsesta. Meillä olen molempien lasten antanut valita itse vaatteet ja ottanut mukaan vaatekaupoille, jotta näkee miten se tapahtuu. Molemmat oppivat vaivattomasti hankkimaan omat vaatteensa. Annan rahaa eli budjetin ja lapsi ostaa itse mieluisat sillä rahalla. Tosi hyvin löytävätkin. Talvivaatteet ja kengät yleensä käydään yhdessä valitsemassa.
[/quote]
Ja siis lapset ovat 11 ja 15v.

Vierailija
10/32 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan terveitä teinejä meilläkin on, mutta en mä tota nuorempaa antaisi yksin käydä ostoksilla...

Vierailija
11/32 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaisessa nuoruudessani oli ihan normaalia. Kai se on joku ajatus, että lapsesta pidetään huolta ja varmistetaan ettei osta "siveettömiä" vaatteita.

Vierailija
12/32 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 v kävu kaverin kanssa vaateostoksilla. Tuloksena 2 kpl liian pieniä paitoja ja korolliset lenkkarit joista tuli niin kipeät jalat et lapsi vietiin viikon ajan kouluun ja takas..

Vierailija
13/32 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 16:09"]

Tätini ostaa edelleen serkulleni vaatteet. Serkku on kohta 21-vuotias yliopisto-opiskelija. On kylläkin miespuolinen, joten tässä ei ainakaan aiemmin ole AV:n mielestä ollut mitään omituista.

[/quote]

Kyllä minäkin ostan 19-vuotiaalle pojalleni vaatteet, ettei ihan mitä sattuu päälleen pukisi.

Vierailija
14/32 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 16:25"]

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 16:09"]

[/quote]

Kyllä minäkin ostan 19-vuotiaalle pojalleni vaatteet, ettei ihan mitä sattuu päälleen pukisi.

[/quote]

Minä olenkin miettinyt mistä ihmeestä sikiää näitä valjuja ukkoja joilla ei ole mitään tyylitajua ja omaa vaatemakua.

Vierailija
15/32 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vaan kuvitella kun Lissu 14v. lähetettäisiin ostamaan lämpimiä talvikenkiä, niin neiti tulisi kotiin takaisin jotkut H&M:n parin kympin tennarit mukana ja lopuilla rahoilla ois ostanu ES:ssää. :D

Vierailija
16/32 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän pojat halua ostaa vaatteitansa itse ja minä tilaan nettimyymälöistä! Helppoa ja kivutonta ja ei ole edes tarvinnut palauttaa. En itsekkään jaksa rämpiä kaupasta toiseen, kun on kuitenkin matkaa. Muutenkin tilaan netin kautta melkein kaiken. Sopii mulle hyvin! 

Vierailija
17/32 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä siinä vielä kaikki, tämä äiti ei kuulemma edes anna lastensa valita, nytkin mököttää kun vanhempi ei suostunut edes sovittamaan hänen mielestään rumannäköisiä kenkiä. Kyllä ymmärrän, että voi katsastaa, että "Ahaa, tällaiset sinä haluatkin, selvä", sen sijaan että tyrkyttää: "Nämä on hyvät, ota nämä" ja alkaa murjottamaan kun lapsi ei halua.

Vierailija
18/32 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 siis AP.

Vierailija
19/32 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei monetkaan 18v. muuta omaan kotiin vaan asuu kotonansa. Meillä lapset saa asua kotonansa 25v. asti jos haluavat. 

Vierailija
20/32 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 16:25"]12 v kävu kaverin kanssa vaateostoksilla. Tuloksena 2 kpl liian pieniä paitoja ja korolliset lenkkarit joista tuli niin kipeät jalat et lapsi vietiin viikon ajan kouluun ja takas..
[/quote]

No, hän oli 12, AP:n tapauksessa toinen on jo 16... Hieman eroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä