Milloin laitat joulukuusen?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Aaton aatona se tulee ja tapanina pihalle. Se on lyhyestä virsi kaunis ja joulu taputeltu.
Harmi, että kuusia kaadetaan tuon takia. Jättäisin laittamatta koko kuusen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aaton aatona se tulee ja tapanina pihalle. Se on lyhyestä virsi kaunis ja joulu taputeltu.
Tai toivottavasti on muovikuusi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vähän samaa mieltä. :(
Nykyään kestokuuset on niin hyvän näköisiä, että se on ainakin itselleni paljon mukavampi valinta. En huomaa ulkonäössä eroa (ainakaan negatiiviseen suuntaan), eikä tartte miettiä neulasten varisemista.
Lisäksi voi tuoda vaikka havuja kotiin, jos haluaa sitä tuoksua.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vasta muutama päivää ennen joulua on tapana ollut laittaa. Olen itseasiassa vähän ihmeissäni seurannut, miten monet laittaa jo marraskuussa/joulukuun alussa. Ei tietenkään minua haittaa, mutta itseltäni menisi hohto kuusesta jo ennen joulua, jos niin aikaisin laittaisin. Sitä on ihana koristella juuri ennen joulua jännittävien lasten kanssa.
Muutama päivä ennen varmistaa sen, että jos vielä tulee vaikka imuroitavaa tai siivottavaa, ei sitä tarvitse enää aattona tehdä, vaan voi keskittyä jo katselemaan kaunista kuusta. Itse annan kuusen olla loppiaiseen tai jopa nuutinpäivään saakka.
Koti täyttyy koristeista pitkin joulukuuta, mutta kuusi tulee esille joulunalusviikolla, ehkä tänä vuonna torstaina tai perjantaina.
Kuusi haetaan varastosta ja koristellaan noin 21-23.12. aikavälillä, miten nyt ehtii
, ensin tehdään joulusiivous ja sen päätteeksi laitetaan, koristellaan kuusi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokaa laitetaan. Joulukuusi hankitaan.
Mutta jos on kestokuusi valmiina, niin eihän sitä joka vuosi hankita!
Se otetaan varastosta ja laitetaan esille.
Otetaan esille. Ei ruokaakaan laiteta jos se nostetaan jääkaapista pöydälle.
Joulukuusi laitetaan esille. Ruoka laitetaan pöydälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
?
Onhan se vähän tuhlausta. Kuusiparka joutuu sitten heti kompostiin.
Perhepikkujoulussa sunnuntaina tekokuusi
aito aatonaattona tai aattona
Minun puolestani näreet saavat kasvaa edelleen metsissä eli en hanki kuusta. Sisällä se ei minulla ole koskaan ollutkaan, koska olohuone on sen verran ahdas ja toisaalta myös, koska se alkaa karistaa roskia ympärilleen jo päivän parin päästä, vaikka olisi vesisäiliöllinen jalkakin. Muutamana vuonna minulla oli kuusi terassilla, mutta ei enää.
Ei luonnonkuusta varmaan kannatakaan laittaa kovin paljoa aikaisemmin.
Meillä kestokuusi esillä minimissään kuukauden.