Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naispari wanhojen tansseissa, pukeutuminen

Apua kaivataan
01.12.2021 |

Hei, auttakaa ystävää hädässä!
Tyttöni tanssii wanhojen tanssit naisparin kanssa eikä halua itse laittaa mekkoa.
Tästä aiheesta löytyi todella vähän netistä mitään, ehkä tämä keskustelu voisi auttaa myöhemmin muitakin, jotka miettivät samaa.

Kysymys kuuluu siis näin - miten nainen voi pukeutua juhlavasti muuten kuin mekkoa, naisoletetuille tarkoitettua iltapukua käyttäen? Ja mistä kannattaisi lähteä etsimään?
Juhlava housupuku Stockalta tmv.?

Itse en lestadiolaisena saanut näitä tanssia nuoruudessani ollenkaan ja olen ihan pihalla etiketistä, pukukoodeista ymv. ja nyt haluan, että oma tytär saa olla oma itsensä ja saa loistaa tuona päivänä juuri sellaisena kuin hän on.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lapsen tansseissa oli tyttöpareja joilla molemmilla mekot, sekä tyttöpareja joista toisella miehen juhlapuku (frakki?) ja taisi olla myös yksi pari joista molemmat oli miehen juhlapuvussa.

Vierailija
2/19 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla kun itse tanssin, meillä oli kaksikin tyttöparia. Toisessa molemmilla oli mekko ja toisessa toinen tyttö oli pukenut miesten puvun. Eli eiköhän sitä saa pukea mitä itse parhaaksi näkee.

Oltiin vissiin aika edistyksellisiä tuolloin, koska asiaa ei kukaan ihmetellyt tai pohtinut mikä on sopivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukuvuokraamosta frakki tai naisten frakki.

Vierailija
4/19 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttövaltaisissa lukioissa tyttöparit on jopa enemmistönä. Useimmiten molemmilla mekot. Jos haluaa housupuvun niin voi valita sentyylisen mistä tykkää. Ei näissä mitään etikettiä ole.

Vierailija
5/19 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos nyt vaikka aloittaist kysymmällä tyttäresi mielipidettä asiasta. Millaisen puvun hän itse saattaisi haluta? Juhlava housupuku voi olla varmasti yksi vaihtoehto.  Ei naisparista ei minusta toinen ole parin maskuliini ja toiennen feminiiini vaan kumpikin voi olla yhtä naisellinen. Huomatkaa, että puvun voi myös vuokrata, eikä pakko ole ostaa omaa. Jos päädytte ostamaan omaa, niin yksi kriteeri saattaisi olla myös, että hankkisi sellaisen puvun, jolla voisi olla mahd. myöhemmin käyttöä.

Kristitty mies

Vierailija
6/19 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto, kun katsoin kuvahaulla naisten frakkeja, ei löytynyt kuin kouluratsastusfrakkeja ja jotain seksiasuja, mutta mulla on kyllä sellainen muistikuva, että tällainen asu on joskus ainakin ollut. Voi olla, että pukuvuokraamossa tiedetään. Mutta voi siihen miesten frakkiinkin pukeutua. Näyttää ihan hyvältä naisenkin päällä.

Vierailija
7/19 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsen lukiossa oli 10-15 tyttöparia. Yhdellä tytöllä oli frakki, muilla mekot.

Se mekkokin voi olla hillitty ja kapea, ei tarvi olla niitä kermakakkuja tylleineen ja vannehameineen.

Vierailija
8/19 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsen lukiossa oli 10-15 tyttöparia. Yhdellä tytöllä oli frakki, muilla mekot.

Se mekkokin voi olla hillitty ja kapea, ei tarvi olla niitä kermakakkuja tylleineen ja vannehameineen.

Mun mielestä näitä ylipäätään on nykyään vähän, monella on enemmän iltapukutyylisiä pukuja. Mitä nyt siis tuttujen teinien kuvista olen nähnyt.

Vierailija
9/19 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä näitä ylipäätään on nykyään vähän, monella on enemmän iltapukutyylisiä pukuja. Mitä nyt siis tuttujen teinien kuvista olen nähnyt.

Taitaa vähän muoti mennä lukioittain/alueittain. Jokunen vuosi sitten enemmistö oli noita överimekkoja, nykyään halutaan monikäyttöisempiä. Olkaimettomuus on myös onneksi häviämään päin, niitä kun tytöt repi rinnuksista koko ajan ylöspäin. Koomista.

Vierailija
10/19 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan miltä tuntuu. Juhlava-asu.

Ei ole yhtään ehdotonta. Mitä tyttäresi haluaa, niin se on hyvä.

Terveisin liikkamaikka, ja meillä tanssii paljon tyttöpareja. Osalla mekot ja osalla puku.

Ei nykyään ole jotain tiettyä.

Ei varmaan oo ennenkään ollut.

Kannattaa tarkastaa, että kengät on hyvät tanssimiseen ja, ettei puku ole liian paljastava, että on helppo tanssia ja nostella käsiä. Nuo kaksi ehkä tärkeimmät.

Vierailija
11/19 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evan Rachel Wood on näyttelijätär, joka pukeutuu usein housupukuun punaiselle matolle. Kannattaa googlata hänen asujaan, jos haluaa vinkkiä moderniin naisten housupukuun, jota mahdollisesti sitten voisi käyttää myöhemminkin.

Ja tietenkin Marlene Dietrich 🧡

https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/5ec11f89df1de936e207b250/…

Vierailija
12/19 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan naisille jo "häähousujakin". Juhlapukuliikkeestä löytyy varmasti jotain sopivaa! Ei ehkä ekasta, mutta jostain muusta.

Vierailija
13/19 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttöpareilla oli molemmilla mekot.

Tyttöparit on todella yleisiä wanhoissa, kun poikia on lukiossa huomattavasti vähemmän.

Vierailija
14/19 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi joku juhlava haalari? Niitä saa todella kauniita ja siistejä.

Vierailija
15/19 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä liikkeestäkin voi kysyä neuvoa. Jos tytöllä ei ole ideaa mistä tykkää, niin selaa netistä inspiraatiokuvia. Ihanaa wanhojen päivää hänelle.

Vierailija
16/19 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosiin ei enää ollut mitään etikettiä. Vielä minun tanssien aikaan pukeuduttiin oikeasti vanhojen tansseihin, eli tytöillä oli puhvihihat ja pojilla isiensä puvut. Nykyään saa mennä vaikka koktailmekossa molemmat. Anna siis tyttäresi päättää. Menette pukuvuokraamoon sovittelemaan.

Vierailija
17/19 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

BLM paita. Jos ei laita niin on rasisti. Onko tyttösi rasisti? Taitaa olla.

Vierailija
18/19 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Om eri asia, jos on lesbopari tai vaan tyttöpari siks kun ei oo poikia kaikille!

Vierailija
19/19 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlapukuvuokraamo, googlaa itsellesi maantieteellisesti sopiva ja ole sinne yhteydessä, he osaavat neuvoa. Oman lapsen vanhoissa pari vuotta sitten siellä oli useampikin tyttö ihan frakissa. Jos frakin haluaa, ainakin Espoossa alkaa olla jo vaikea saada vuokrafrakkia ensi helmikuuksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan