Intrum Justitia on hieno yhtiö!
Mä kävin viime syyskuussa julkisen puolen lääkärillä kotikaupungissani. Tuosta tulee sitten myöhemmin lasku kotiin. Mutta koska kyse oli epätavallisesta laskusta, niin unohdin tietenkin maksaa sen. No, nuo eivät itse lähettele mitään muistutuslaskuja vaan antavat sen perintäyhtiön hommaksi, eli heidän tapauksessaan Intrum Justitian. Eihän tuossa sinänsä mitään epätavallista ole, mutta Intrum näyttää hoitavan homman ihan omalla tavallaan. Kirjeen mukaan asiakkaan perinnässä on ollut tilapäinen katko ja sen takia asiakas on toivonut ettei maksusta peritä viivästyskorkoa. Tätä toivetta Intrum on kyllä kunnioittanut, tosin omalla tavallaan. Muistutusmaksu on päivätty 19.2 mutta mulle se tuli vasta viikon päästä torstaina 26.2. Heidän mukaansa mä vältyn koron maksulta, jos mä maksan laskun 31.2 mennessä. Eivät ilmeiseti päässeet tienaamaan noilla laskuilla tarpeeksi muuten, joten koittavat vielä kusettaa velallisia ylilyhyellä maksuajalla ja väärin päivätyillä laskuilla.
Kommentit (20)
Oletkohan minun asiakkaani? Olen itsekin erittäin tyytyväinen Intrum Justitiaan. He perivät vuosittain yli 120.000€ kaltaisiltasi maksamattomista asiakkailta, jotka kuvittelevat että julkisen puolen palvelut voi jättää maksamatta. Tiedätkö paljonko yhden lääkärin palkkakustannukset ovat vuodessa? Tiedätkö paljonko lääkäripalveluiden tappiollinen toiminta nostaa kuntasi veroprosenttia vuosittain? Ja mikä on "epätavallinen lasku" jonka voi unohtaa???
:D ylilyhyt maksuaika!! Onhan se 6kk lyhyt aika jos on tottunut esim. vuoden maksuaikoihin.
Itse olen saanut tuolta myös laskun, koska unohdin maksaa lääkärimaksun. Oma moka, olin niin sairas etten jostain syystä ollut tajunnut laskun saapumista (yleensä maksan kortilla hei, tuolloin en ilmeisesti ollut maksanut), maksoin laksun ja kaikki oli sillä selvää, joku muutama euro oli lisämaksua maksumuistutuksesta.
Mä en tiennyt, että helmikuussa on 31 päivää.. .
Meni päivämäärä väärin. Piti olla 1.3. Nää pari kommentoijaa eivät taida olla mitään maailman fiksuimpia olioita. Ei tuo ollut mikään perintäkirje vaan pelkkä muistutus joka tuli 5kk myöhässä ja tarkotuksellisen olemattomalla maksuajalla, jotta ne voivat periä koko ajanjaksolta korkoa. Jos se olisi tullut päivän myöhemmin, niin ei tuon maksaminen olisi edes onnistunut ennen niiden itse keksimää viimeistä maksupäivää.
ap
No ilmoitat ij::ole että maksat heti kun tuo eräpäivä 31.2. on kalenterissa :)
Jos olet itse jättänyt puoleksi vuodeksi maksamatta, niin melko pöljää valittaa maksuajan lyhyydestä.
Miksi et vaan maksa sitä? Eikö yhtään nolota olla noin kädetön? Vai että maailman fiksuin olento :D
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 15:03"]
Meni päivämäärä väärin. Piti olla 1.3. Nää pari kommentoijaa eivät taida olla mitään maailman fiksuimpia olioita. Ei tuo ollut mikään perintäkirje vaan pelkkä muistutus joka tuli 5kk myöhässä ja tarkotuksellisen olemattomalla maksuajalla, jotta ne voivat periä koko ajanjaksolta korkoa. Jos se olisi tullut päivän myöhemmin, niin ei tuon maksaminen olisi edes onnistunut ennen niiden itse keksimää viimeistä maksupäivää.
ap
[/quote]
Vika on sinussa ja piste. Opettele hoitamaan asiasi. Velkojen perintä on ihan oikein.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 15:02"]
[/quote]
Oikein hyvä. Nyt on nerot päässeet pätemään kirjotusvirhettä korjatessaan.
Ja neroille tiedoksi, että se lasku on maksettu. Ilmeisesti teidän mielestä yhden päivän maksuaika laskusta on sitten ihan ok?
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 15:06"]
[/quote]
Sulla on ollut PUOLI VUOTTA maksuaikaa!
Ja neroille tiedoksi, että se lasku on maksettu. Ilmeisesti teidän mielestä yhden päivän maksuaika laskusta on sitten ihan ok?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 15:09"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 15:06"]
[/quote]
Sulla on ollut PUOLI VUOTTA maksuaikaa!
[/quote]
[/quote]
Niin siis sulla oli puoli vuotta? Ei yksi päivä?
No mihin sitä maksuaikaa tarvitaan päivätolkulla? En tietääkseni nälvinyt ap:a tuosta kirjoitusvirheestä vaan tiedustelin että oliko se päivä oikeasti 31.2. Ei mikään iso virhe jos vaan ajattelee helmikuun viimeistä päivää ja kirjoittaa vahingossa noin. Mahdollista myös ij:n työntekijälle. Mikä tässä on nyt se suurin ongelma?
Heh, vai tuli epätavallinen lasku jonka unohdit TIETENKIN maksaa. Ap vaikuttaa varsinaiselta järjen jättiläiseltä. Eräpäiväkin 31.2, apua.
Minulla on kyllä ihan aitokin kokemus tuosta firmasta. Ehkä heidän kommunikointinsa oli heikkoa sairaalan suuntaan, eikä sairaaloissa näytä olevan mitään varmuutta, että laskutuskysymyksiä vietäisi yhtään eteenpäin. Olin leikkauksessa ja sieltä kotiuduttuani maksoin koko käyntini. Samana iltana jouduin hakeutumaan päivystykseen, josta pääsin kuitenkin tarkastuksen jälkeen kotiin. Päivystysmaksun piti kuulua sairaalassa kerrotun mukaan vuorokausihintoihin, joten eivät perineet mitään.
Sain laskun postissa, joten soitin sairaalaan ja kerroin tilanteen. Siellä sanoivat, etteivät saa laskutuksesta ketään kiinni, mutta ottavat viestin ylös ja totesivat, ettei sitä tarvitse maksaa. Jonkin ajan päästä tuli karhu intrumilta. Laitoin sähköpostia, jossa selvitin tilanteen. Muutama viikko myöhemmin tuli uusi karhu, jolloin välitin edellisen viestin ja kysyin, miksei siihen ole reagoitu. He vastasivat, että sairaalan mukaan lasku oli oikea.
Soitin sairaalan reskontraan, jossa eivät ymmärtäneet tilannetta. Laitoin yhteydenottopyynnön Intrumiin ja sieltä soittikin joku henkilö. Pyysin sähköpostit, joissa asiaani oli käsitelty. Intrumista oli vain kysytty, onko laskun perusteena ollut päivystys toteutunut, johon reskontra oli todennut, että on. Soitin reskontraan ja pyysin, että joku nyt heiltä selvittää, että olen käynyt, mutta myös maksanut siitä käynnistä.
Jos olisin alunperin ymmärtänyt, että joudun itse oikaisemaan laskut ja stressaamaan itse käyntiä suurempia karhuamiskuluja, olisin maksanut tuon laskun heti. Jotenkin kuvittelin, että virheellisen laskun oikaisu hoidetaan laskuttajan puolesta ja viimeistään perintäfirma selvittää sen oikeellisuuden.
hupasa ketju :-). av-palsta wt-osasta on oikein päässyt pätemään. esitätte ettette te muka ole koskaan unohtaneet jotain laskua! kyllä sitä muistutuslaskullakin pitää se normaali maksuaika olla. ei sitä niin voi tehdä, että oman mokamme takia ei olla muistettu laskuttaa sua, mutta jos maksoit tän eilen, niin vältyt viivästyskorolta+perintäkuluilta+muistusmaksulta.
Olen kyllä unohtanut maksaa laskun kerran, mutta ei se ollut mikään "tietenkin" -juttu vaan puhtaasti oma moka. Ja jos olisi tullut karhu, toki olisin maksanut heti. Eikä mun helmikuussa ole ikinä 31 päivää, toisin kuin näillä elämän koululaisilla joista on ihan ok tietenkin välillä unohtaa maksaa laskut ja sitten se ainoa pahis koko jutussa on tietysti se perintätoimisto.
Lueppa toi sun teksti silain ihan ajatuksen kanssa ja mieti, että onkohan nyt vika ihan vaan sussa itessäs?!