Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rikkaat ja Rahattomat 2022 Official

Vierailija
01.12.2021 |

Alkaa helmikuussa. Ainakin Aki ja Rita mukana "rikkaina" uudella kaudella.

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/b5f7fb2d-edab-42ba-8458-a948c7c…

Aika mielenkiintoinen kausi tällä kertaakin tulossa.

Kommentit (4342)

Vierailija
1621/4342 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka ohjelman päätteeksi köyhä sanoo: ei raha tee onnelliseksi...

Juu ei, joka ohjelmassa kuitenkin hymy korvissa, kun ei tarvitse joka penniä laskea ja voi ostaa jotakin, mistä on joutunut jatkuvasti tinkimään.

Tottahan se on, että shoppailu tekee onnelliseksi, kun sitä pääsee tekemään harvoin, mutta jos se olisi viikottaista niin ei tuntuisi enää missään.

Eikä se shoppailun tuoma onni kauaa kestä. Ilo uudesta tavarasta ei ole kestävää. Sen tietää jokainen shoppailuholistikin. Kyllä ne on siis ihan muut asiat kuin raha, joka ihmisestä onnellisen tekee. Onnellisuus on paljolti myös asennekysymys.

Ymmärrän, että jotkut eivät ole onnellisia koskaan, oli sitten rahaa tai ei.

Mutta kyllä totuus on se, että pitkäaikainen köyhyys ja huoli rahan riittämisestä edes pakollisiin asioihin vie niin paljon energiaa ja monille tuo masennusta, että asenteesta ei voi silloin puhua. Se vie myös ihmisarvon tunteen.

Tiedän sen itse. Kun minulla oli normaalisti, ei edes palljon, mutta riittävästi rahaa, niin olin iloinen, energinen, tapasin ystäviä, pystyin käymään kampaajalla ja ostamaan itselleni sopivia vaatteita, myös kotiin pystyin silloin tällöin ostamaan jotain uutta jne. Kun oli joku juhla niin pystyin menemään sinne reippaasti ja ostamaan kivan lahjan. Minulla oli auto jolla pääsin kulkemaan minne itse tahdoin oman aikatauluni mukaan. Ylipäätään en ollut riippuvainen mihinkään suuntaan.

Nyt kun olen, olosuhteiden pakosta, ollut köyhä pitempään, niin olen kuin varjo entisestäni. Myös on vaikea kestää juuri riippuvuutta kulkemiseen kun ei ole autoa. Kela tuo myös monenlaista riippuvuutta ja ahdistusta.

Itseasiassa joskus tunnen häpeää miten epäsopivissa vaatteissa kuljen ja tukka ylikasvaneena. Verraten siihen mitä olin aikoinani.

Kyllä ihminen tulee onnelliseksi, minä ainakin, kun normaalit perusasiat ovat kunnossa. Eikä tarvitse joka päivä huolehtia jostain. Mielestäni siihen juuri kuuluvat myös oma ulkomuoto, koti, ne asiat jotka kokee omassa elämässään tärkeiksi ja tuovat vapautta moneenkin suuntaan.

Tarkpitan nyt normaaleilla perusasioilla muutakin kuin, että on jotain ruokaa ja joku katto pään päällä.

Itse tulin juuri onnelliseksi vapaudesta elää ja olla sekä huolettomuudesta raha-asioissa.

Uskoisin, ettei se ole mihinkään muuttunut, olisin edelleen niistä asioista onnellinen jos ne saisin.

En ymmärrä niitä ihmisiä miksi eivät he ole onnellisia, joilla nämä ovat ihan jokapäiväisiä ja itsestään selviä. Ja jänkätään, että ei raha tuo onnea. Se on kyllä silloun, totta tosiaan, omasta itsestä ja asenteesta kiinni.

Se on rikkaiden asennevamma, ei köyhien.

Ei hiusten tarvitse olla ylikasvaneet, jos haluaa niihin jotain kivaa mallia. Netistä löytyy tosi kivoja hiustenleikkausohjeita, esim hakusanalla " easy DIY haircut" , löytyy tosi helppoja ohjeita hiusten kerroksittain leikkaamiseen ihan kotona.

Itse tykkään tästä ohjeesta:

Tää on pidemmille hiuksille. Mutta lyhyemmillekin hiuksille löytyy hyviä helppoja ohjeita .

Vierailija
1622/4342 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä sarjassa kyllä huomaa myös, kuinka köyhät ovat ihan tietoisesti ja omatahtoisesti köyhiä. Uusimmassa jaksossa tästä loistava esimerkki: toinen vain määräaikaisena ravintola-alalla ja toinen valitti kun ei ole löytynyt työpaikkaa mistä tykkäisi (kuljetusalalta). Kyllä se nyt vaan on niin, että ravintola-alalla on huutava työvoimapula, ja tänä aikana työntekijä saa jo määrittää palkkaansa. Työt ei varmasti lopu jos niitä haluaa tehdä! Sama pätee kuljetusalaan - näyttää sielläkin olevan työpaikkoja tarjolla. Mutta jos ei kelpaa, niin sitten sitä ollaan ennemmin työttömänä ja voivotellaan telkkarissa. Mitään ei kuitenkaan itse asian eteen tehdä. 

Siis milloin tuo oli kuvattu! Jos kerta tuolloin oli huutava pula ravintola-alan työntekijöistä ja palkkansakin saanitse määritellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1623/4342 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mautonta kulkea koko ajan firman mainosvaatteissa. Vähempikin olisi riittänyt. Mukaan haluttiin siis vain mainostamaan firmaa.

Jos sinulla olisi menot yli 5000 e kk, menisitkö moiseen ohjelmaan ?

Mitä rikkaat saa ? Yhdet kävi ruokajonossa, kerättiin pulloja. Toinen tuotantokausi ja nyt on taso jo tämä, tosi rikkaita on yksi per tuotantokausi.

Tietenkin mainostavat yritystään

Vierailija
1624/4342 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä sarjassa kyllä huomaa myös, kuinka köyhät ovat ihan tietoisesti ja omatahtoisesti köyhiä. Uusimmassa jaksossa tästä loistava esimerkki: toinen vain määräaikaisena ravintola-alalla ja toinen valitti kun ei ole löytynyt työpaikkaa mistä tykkäisi (kuljetusalalta). Kyllä se nyt vaan on niin, että ravintola-alalla on huutava työvoimapula, ja tänä aikana työntekijä saa jo määrittää palkkaansa. Työt ei varmasti lopu jos niitä haluaa tehdä! Sama pätee kuljetusalaan - näyttää sielläkin olevan työpaikkoja tarjolla. Mutta jos ei kelpaa, niin sitten sitä ollaan ennemmin työttömänä ja voivotellaan telkkarissa. Mitään ei kuitenkaan itse asian eteen tehdä. 

Niin kai tajuat, että tämä kausi kuvattiin 2020?

Vierailija
1625/4342 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, että osaako tuo tän viikon ”rikas” äiti puhua tai onko kenties ulkomaalaistaustainen ja ei osaa kieltä. Kun oli miehen kanssa istui vaan hiljaa vieressä koko ajan. Niistä lasten merkkivaatteissa sitten puhui itsekin.

Vierailija
1626/4342 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana tuo Leikkiset yrittäjäpari, niin kaunis ja edustava perhe, varmaan sai huomiota tämä heidän yrityksensä mediassa. Täällä törkeää kirjottelua heidän ulkonäöstä, sitä en ymmärrä. Taisi olla piikki lihaan monelle kateelliselle, jotka seuraavat tämän rouvan instatiliä. Todellakin urheilullinen perhe ja äiti niin kireessä kunnossa, että voisi kisalavalle nousta.

Isä oli puheliaampi ja selvästi kokenut esiintyjä, äiti jännitti ja oli hermostuneen oloinen, varmaan vauvakin valvotti tiheiden yösyöttöjen takia. Sen takia taisi olla nuo nukkumisjärjestelyt. Hyvä mieli jäi tästä jaksosta.

Arvostelu ei aina tarkoita kateutta! Mun mielestä se pariskunta ei ollut hyvännäköinen. Luulivat itsestään hippasen liikoja. Se nainen oli mun makuun todella epäviehättävä ulkoisesti ja sisäisesti. Eikä ne botoksit ja täyteaineet ainakaan paremman näköiseksi tehnyt.

Täytyy hyväksyä, että makuja on monia. Toisen helmi voi olla toisen sontakasa.

Ja ainoa asia mikä sinulle tulee mieleen katsoessasi tätä naista on hänen viehättävyytensä tai epäviehättävyytensä.

Ehei, et ole kateellinen. Muuten vain arvostelet ventovieraiden ihmisten ulkonäköä.

Vierailija
1627/4342 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana tuo Leikkiset yrittäjäpari, niin kaunis ja edustava perhe, varmaan sai huomiota tämä heidän yrityksensä mediassa. Täällä törkeää kirjottelua heidän ulkonäöstä, sitä en ymmärrä. Taisi olla piikki lihaan monelle kateelliselle, jotka seuraavat tämän rouvan instatiliä. Todellakin urheilullinen perhe ja äiti niin kireessä kunnossa, että voisi kisalavalle nousta.

Isä oli puheliaampi ja selvästi kokenut esiintyjä, äiti jännitti ja oli hermostuneen oloinen, varmaan vauvakin valvotti tiheiden yösyöttöjen takia. Sen takia taisi olla nuo nukkumisjärjestelyt. Hyvä mieli jäi tästä jaksosta.

Arvostelu ei aina tarkoita kateutta! Mun mielestä se pariskunta ei ollut hyvännäköinen. Luulivat itsestään hippasen liikoja. Se nainen oli mun makuun todella epäviehättävä ulkoisesti ja sisäisesti. Eikä ne botoksit ja täyteaineet ainakaan paremman näköiseksi tehnyt.

Ja ainoa asia mikä sinulle tulee mieleen katsoessasi tätä naista on hänen viehättävyytensä tai epäviehättävyytensä.

Ehei, et ole kateellinen. Muuten vain arvostelet ventovieraiden ihmisten ulkonäköä.

Ei täällä tarvitse kenenkään väkisin alkaa keksimään hyviä asioita sarjan henkilöistä. Kukin saa se oman mielipiteensä sanoa ja siinä se, tosin hyvän maun rajoissa toivottavasti. Ja jos sarjan henkilö ei paljoa mitään puhu jaksossa, niin silllon on aika vaikea mistään "syvällisemmästä" mitään sanoa tai mielipidettä muodostaa.

Ihmeen henkilökohtaisesti nyt otat tämän naisen viehättävyyden/epäviehättävyyden...

-eri

Vierailija
1628/4342 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tällä rikkaalla perheellä on käytössä Ikean halvimmat pussilakanat? Koti hyvin vaatimaton kaikin puolin. Rikkaan perheen vanhemmat ovat jotenkin semmosia huonovointisia yrittäjiä, kalman kalpeita toisistaan eksyneitä.

Leikkiset perheellä koko koti oli Ikeaa. Kieltämättä nauratti nuo pussilakanat. Kerran ostin yhdelle mökkireissulle, otin ne samat halvat ja eipä ne kestäneet kauaa. 

Sinänsä huvittavaa, että perheen äiti ei osta H&M:n vaatteita kun menevät rikki, mutta Ikean halvimmat pussilakanat menee. 

Minullakin on Ikea pussilakanoita & lakanoita.olen erittäin tyytyväinen niihin, eivät ole repeytynyt koskaan.

Muutenkin Ikea tavarat ja huonekalut on hyviä. Testattu moneen kertaan.

Astiassa varsinkin on nerokas jippo, joka ei jätä vettä astioiden pohjaan.

Vierailija
1629/4342 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ikean pussilakanoita ja ovat kestäneet käytössä vuosia. Ihan kuten kaikki muukin Ikean tavara. Bestån taso ollut ainut huonolaatuinen.

Vierailija
1630/4342 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tällä rikkaalla perheellä on käytössä Ikean halvimmat pussilakanat? Koti hyvin vaatimaton kaikin puolin. Rikkaan perheen vanhemmat ovat jotenkin semmosia huonovointisia yrittäjiä, kalman kalpeita toisistaan eksyneitä.

Leikkiset perheellä koko koti oli Ikeaa. Kieltämättä nauratti nuo pussilakanat. Kerran ostin yhdelle mökkireissulle, otin ne samat halvat ja eipä ne kestäneet kauaa. 

Sinänsä huvittavaa, että perheen äiti ei osta H&M:n vaatteita kun menevät rikki, mutta Ikean halvimmat pussilakanat menee. 

On oikeasti aika yleistä, että koti on jotain Ikeaa näillä merkkivaatteisiin vähät rahansa tuhlaavilla. Tämä perhe ainakin oli ihan normi rivarissa asuva keskiluokkainen perhe, eivät todellakaan mitään rikkaita.

Vierailija
1631/4342 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on Ikea pussilakanoita & lakanoita.olen erittäin tyytyväinen niihin, eivät ole repeytynyt koskaan.

Muutenkin Ikea tavarat ja huonekalut on hyviä. Testattu moneen kertaan.

Astiassa varsinkin on nerokas jippo, joka ei jätä vettä astioiden pohjaan.

Olen se jolle vastasit. On meilläkin Ikeaa paljon (äitini on töissä siellä), siksi tunnistinkin. Ollaan hyvätuloisia eikä Ikeassa minusta ole mitään pahaa eikä H&M vaatteissa joita Leikkisät äiti parjasi. Mutta en Ikeasta yleensä osta sitä kaikkein halvinta, mutta kerran eräälle mökkireissulle ostin ne halvimmat pussilakanat kun unohdin ottaa kotoa mukaan omat ja koukattiin menomatkalla ikean kautta. On meillä esim ikean pellava tekstiilit sängyssä ja ovat ihan parhaat. Eli Ikea on ihan jees, mutta nauratti tosiaan ne kaikista halvimmat ikean tekstiilit ns rikkaan perheen sängyssä vieraille.

Vierailija
1632/4342 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin, että osaako tuo tän viikon ”rikas” äiti puhua tai onko kenties ulkomaalaistaustainen ja ei osaa kieltä. Kun oli miehen kanssa istui vaan hiljaa vieressä koko ajan. Niistä lasten merkkivaatteissa sitten puhui itsekin.

Mä mietin aivan samaa. Ihmettelen että mitä annettavaa hänellä oli. Aukoi vain välillä suutaan ja muuten vain oli

Vierailija
1633/4342 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ihmetelty tuota nelosjakson tatuointia, että miksei ostanut vaikka kitaraa niillä rahoilla. Ihan kelvollisen kitaran voi saada hyvässä lykyssä ilmaiseksi tai edullisesti, tai ainakin osamaksulla jos ei muuten. Tatuointia taas ei, joten tämä oli ehkäpä ainoa mahdollisuus sellainen ottaa. Peittotatuointi myös varmasti nostaa itsetuntoa ja siten hyvinvointia, kun ei tarvitse murehtia omasta mielestä rumaa tatuointia ja sen peittelyä vaatteilla. Ihan ymmärrettävä veto siis mielestäni, jokainen varmasti tekisi tuossa ohjelmassa köyhän osassa jotain mihin ei muuten ole mahdollisuutta.

Vierailija
1634/4342 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käsitä miksi tuhlata vähiä rahoja johonkin tatuointeihin. Yksi tuttu valittaa, kun rahaa ei liiemmälti ole. No, kuitenkin jokin aika sitten otti puoli kättä peittävän tatuoinnin joka maksaa satoja euroja. Ramppaa baarissa joka toinen viikonloppu.

Ei kuulosta kovin köyhältä. Vika taitaa olla siinä taloudenhallinnassa. Anteeksi nyt vain, mutta mielestäni joidenkin "köyhyyteen" tuo on syy. Oikeasti köyhä ei ota tatuointeja eikä ravaa baarissa.

Vierailija
1635/4342 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttääköhän aina kotona tuollaisia minihameita. 🤔

Vierailija
1636/4342 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ikean pussilakanoita ja ovat kestäneet käytössä vuosia. Ihan kuten kaikki muukin Ikean tavara. Bestån taso ollut ainut huonolaatuinen.

Muutamia pussilakanoita on tullu Ikeasta ostettua. Se mihin en oo kyseisissä pussilakanoissa oo ollu tyytyväinen ei oo ollu kestävyys vaan se, ettei niissä oo yläreunassa niitä käsiaukkoja. Vaikeampaa pujottaa pussilakana sisään.

Ja omasta kokemuksesta tiedän, että siellä myydään monenlaatuisia pussilakanoita. On tullu ostettua semmosia, mitkä on ollu aika ohutta kangasta ja heti ihan nyppyisiä. Lapsen pussilakanat taas on ollu paksumpaa ja kestävämpää kangasta, kestäneet moitteettomana useita vuosia.

Vierailija
1637/4342 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti melko omanarvontuntoiset hinnat PT:illä. Varmaan etusormen kosketus ojattavan lantioon 27e ja jokainen ääneen lausuttu kirjain 50snt

1638/4342 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti melko omanarvontuntoiset hinnat PT:illä. Varmaan etusormen kosketus ojattavan lantioon 27e ja jokainen ääneen lausuttu kirjain 50snt

T

Tämä jaksossa nähty PT Timo Haikarainen on erittäin tunnettu PT, joka PN kirjoittanut kuntoiluaiheisen kirjankin. Siksi hänen palvelut ovat kalliita.

Vierailija
1639/4342 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua kun tuo Leikkiset isä mainitsee olevansa cityihminen ja tuo köyhän perheen koti on niin landella. Tämä rikas perhe asuu siis Forssassa...

Vierailija
1640/4342 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkiset-isä nukkuu alle neljä tuntia, omg.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi