Rikkaat ja Rahattomat 2022 Official
Alkaa helmikuussa. Ainakin Aki ja Rita mukana "rikkaina" uudella kaudella.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/b5f7fb2d-edab-42ba-8458-a948c7c…
Aika mielenkiintoinen kausi tällä kertaakin tulossa.
Kommentit (4342)
Moonis kirjoitti:
Mun jäi tosi ikävä mieli, kun Linda sanoi et haluaisi joskus päästä reissuun ja sitä varten pitää säästää kauan rahaa, niin Veera rikas siihen et hänellä on 3 matkaa odottamassa mutta kun ei ole viitsinyt bookata ajankohtaa tms. Joku Karibian risteily jne. Lindan ilme "kohosi" kun Veera puhui tätä, ja hetken mä luulin et Veera tarjoaa yhtä matkaa Lindalle tms, mut ei, Veera vaan otti asian puheeksi.
Oli kyllä Veeralta niin ajattelematon kommentti, et olin täysin pöyristinyt. Pitäis turpansa kiinni ilmaismatkoistaan kun toisella ei ole varaa lähteä minnekään.
Olisin myös odottanut että Veera olisi tarjonnut sparrailuapua somen suhteen tms.Veerasta jäi tahditon ja itsekäs kuva. Hyvin oikeutetun oloinen. Ei hyvä.
Ne olivat Veeran työmatkoja. Joku taho ne tarjosi, että tulee kuvia someen. Ei niitä voi toiselle lahjoittaa.
Minusta Veera kyllä selkeästi sanoi, että hän tajuaa, että hän on erityisasemassa matkojensa suhteen ja käsittää, että toiset joutuvat vain haaveilemaan. Uskon, että juttelivat siitä Lindankin kanssa enemmänkin.
Itse ymmärsin, että ei ollut välttämättä tahditon vaan halusi tuoda näitä varakkaamman ja köyhän elämisen eroja juuri julki ohjelman puitteissa.
No, minulla ei ollut mitään ennakkokäsitystä Veetast, joten suhtaudun eri tavalla ilmeisesti kuin ne jotka ovat häntä seuranneet jostain somesta. Itselleni oli täysin tuntematon persoona.
Lähden neutraalista katsantokannasta ja näen ja tiedän vain mitä ohjelmassa näytetään.
Moonis kirjoitti:
Mun jäi tosi ikävä mieli, kun Linda sanoi et haluaisi joskus päästä reissuun ja sitä varten pitää säästää kauan rahaa, niin Veera rikas siihen et hänellä on 3 matkaa odottamassa mutta kun ei ole viitsinyt bookata ajankohtaa tms. Joku Karibian risteily jne. Lindan ilme "kohosi" kun Veera puhui tätä, ja hetken mä luulin et Veera tarjoaa yhtä matkaa Lindalle tms, mut ei, Veera vaan otti asian puheeksi.
Oli kyllä Veeralta niin ajattelematon kommentti, et olin täysin pöyristinyt. Pitäis turpansa kiinni ilmaismatkoistaan kun toisella ei ole varaa lähteä minnekään.
Olisin myös odottanut että Veera olisi tarjonnut sparrailuapua somen suhteen tms.Veerasta jäi tahditon ja itsekäs kuva. Hyvin oikeutetun oloinen. Ei hyvä.
Samaa mieltä: odotin, että tarjoaisi jotain matkaa Lindalle. Mutta ei, piti vaan kehuskella. Oksettavaa touhua.
Veeran pelko Malmia kohtaan oli hiukan kummallista. Aikuinen ihminen. No, ehkä piti feikata, kun on varaa vuokrata asunto Katajanokalta. Huvittava jakso :D
Niinalla oli varmaan meikkivoidetta ym. tuotteita niin iho näyttää hyvälle. Veeralla ei tainnut olla mitään meikkivoidetta tms. tai jos oli niin tosi huonolaatuisia tuotteita jotka lähtee päivän aikana pois.
Ei mulla kans ole Veerasta mitään ennakkokäsitystä, sen muistan että hän on ollut Olet mitä syöt sarjassa, muuten täysin mulle tuntematon henkilö. Että en oikein ymmärrä mistä päättelet että en arvioinut jaksoa ilman ennakko-oletuksia.
En tiedä voiko matkoja antaa eteen päin tai ehdottaa matkaan muutoksia, mutta mun mielestä Veera olisi voinut olla mainitsematta ilmaismatkoistaan, koska se tuli jaksossa esille jo aiemmin. Katsojat olisivat tienneet sen joka tapauksessa.
Olen samaa mieltä että Veera toi esiin etuoikeutettu asemansa puheessa, mutta se ei näkynyt käytöksessä tai asenteessa., Enkä viittaa tällä nyt matka-asiaa.
Ja jos mennään sillä asenteella et "me" ei voida tietää kun se mikä ohjelmassa näytetään, niin eikö sun kommentti siitä, että varmaan Veera ja Linda jutteli Suomesta enemmän ole ristiriidassa sanojesi kanssa kun katsojat ei just voi sitä tietää. Luulla voi mitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamala mitä kaikkea yhteiskunta kustantaa! Joku vaan jättää laskut maksamatta ja sossu rientää apuun 🤦🏻
Ei ne maksa kenenkään ulosottovelkoja ainakaan.
No miksi pitäisikään ulosottoja maksaa?
En tiennyt Veera Biancaa ennen tätä ohjelmaa, mutta kiinnostuin kun ohjelmasta sai kuvan että hän on matkustanut paljon. Tykkään lukea matkablogeja joten menin tähänkin blogiin tutustumaan. Eihän tuo nyt ole niin paljon matkustellut mitä antoi ymmärtää. Ei ole käynyt ollenkaan Afrikassa tai Etelä-Amerikassa tai en ainakaan mistään löytänyt sellaisia matkajuttuja vaikka löysin myös vanhan blogialustansa.
Vai olisiko vielä niin nuori että on vasta aloittelemassa matkustusharrastusta? Joka tapauksessa sai ainakin hyvin näkyvyyttä ohjelman myötä kun minäkin kiinnostuin. Mutta tuskin jään vakituisesti seuraamaan, matkajutuissa ei ollut mitään uusia näkökulmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei tuonne mene oikeasti rikkaat kuten Herlinit sun muut
Ketä nämä Herlinit ovat joista täällä puhutaan?
Suomen rikkaimmat
Kannattaako uskoa kaikkea mitä blogeissa kehutaan jos on saatu ilmaiset matkustusreissut mikä edellyttää että kehutaan . Maksettuja mainoksia nämä ovat .
Moonis kirjoitti:
Ei mulla kans ole Veerasta mitään ennakkokäsitystä, sen muistan että hän on ollut Olet mitä syöt sarjassa, muuten täysin mulle tuntematon henkilö. Että en oikein ymmärrä mistä päättelet että en arvioinut jaksoa ilman ennakko-oletuksia.
En tiedä voiko matkoja antaa eteen päin tai ehdottaa matkaan muutoksia, mutta mun mielestä Veera olisi voinut olla mainitsematta ilmaismatkoistaan, koska se tuli jaksossa esille jo aiemmin. Katsojat olisivat tienneet sen joka tapauksessa.
Olen samaa mieltä että Veera toi esiin etuoikeutettu asemansa puheessa, mutta se ei näkynyt käytöksessä tai asenteessa., Enkä viittaa tällä nyt matka-asiaa.
Ja jos mennään sillä asenteella et "me" ei voida tietää kun se mikä ohjelmassa näytetään, niin eikö sun kommentti siitä, että varmaan Veera ja Linda jutteli Suomesta enemmän ole ristiriidassa sanojesi kanssa kun katsojat ei just voi sitä tietää. Luulla voi mitä vaan.
Sen vuoksi päättelin, että Veera on aktiivinen somen käyttäjä ja ilmeisesti tekee jotain matkustukseen liittyviä postauksiakin. Ilmeisesti saa palkkansa sieltä.
Monet ovat täällä myös aktiivisesti somessa itse ja lukevat ja katselevat kuvia esim. juuri Veerasta ja hänen elämästään.
Siksi tietenkin heillä on erilainen kuva ja käsitys hänestä kuin sellaisella joka näki ja kuuli hänet ensimmäisen kerran tuossa ko. ohjelmassa.
Moonis kirjoitti:
En tarkoittanut ennakkokäsityksillä nyt juuri sinua, ihan yleisesti tarkoitin.
Ehkä käytin vahingossa muotoa " varmaan juttelivat" sorry.
Parempi olisi ollut "ehkä juttelivat". Emmehämn me kukaan tiedä, kaikki on jokaisen omaa luuloa ja oletusta.
Myös ihan oikeasti joku ennakkokäsitys (en tarkoita ketään nimenomaisesti) voi muuttaa katsantokantaa niin, että näkee ja kuulee asian eri tavalla kuin joku toinen. Se voi olla positiiviseen tai negatiiviseen suuntaan. Voi olla tietty silti neutraaliakin.
Mutta eihän silloin voisi mitään ohjelmaa täällä spekuloida jos pitäisi perustua faktaan? Faktaahan harvoin on saatavilla näihin ohjelmiin.
"Me" spekuloimme sitä mitä meille näytetään ja miten asiat jokainen omasta lähtökohdastaan näkee.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tuo Veera Bianca näytti nuoremmalta. Olisin veikannut noin 29-30v ikäiseksi. Puhua pälpätti jatkuvasti ja lopussa kun tapasivat Lindan kanssa, niin Linda ei sanonut mitään, kun Veera vain puhui ja puhui.
Minusta näytti noin 40 vuotiaalta. Lindalla oli todennäköisesti vahva kipulääkitys tai vastaava päällä jos kerta kärsii välillä hermokivuista. Siltä näytti olemus. Ne on kovia kipuja!
Vierailija kirjoitti:
Moonis kirjoitti:
Samaa mieltä: odotin, että tarjoaisi jotain matkaa Lindalle. Mutta ei, piti vaan kehuskella. Oksettavaa touhua.
Ei niitä voi toiselle lahjoittaa, koska ne matkat ei varsinaisesti edes ole lahjoja, vaan yhteistyötarjouksia: tunnetun matkabloggaajan odotetaan myös postaavan siitä matkastaan, mainitsevan yhteistyökumppani jolta sai matkan jne. EI se ole sama asia jos joku tuntemattomampi tyyppi postaisi matkasta kuin että se matkabloggaaja tekee sen. Idea on nimenomaan saada matkanjärjestäjälle mainosta somen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Moonis kirjoitti:
Ja jos mennään sillä asenteella et "me" ei voida tietää kun se mikä ohjelmassa näytetään, niin eikö sun kommentti siitä, että varmaan Veera ja Linda jutteli Suomesta enemmän ole ristiriidassa sanojesi kanssa kun katsojat ei just voi sitä tietää. Luulla voi mitä vaan.En tarkoittanut ennakkokäsityksillä nyt juuri sinua, ihan yleisesti tarkoitin.
Ehkä käytin vahingossa muotoa " varmaan juttelivat" sorry.
Parempi olisi ollut "ehkä juttelivat". Emmehämn me kukaan tiedä, kaikki on jokaisen omaa luuloa ja oletusta.
Myös ihan oikeasti joku ennakkokäsitys (en tarkoita ketään nimenomaisesti) voi muuttaa katsantokantaa niin, että näkee ja kuulee asian eri tavalla kuin joku toinen. Se voi olla positiiviseen tai negatiiviseen suuntaan. Voi olla tietty silti neutraaliakin.Mutta eihän silloin voisi mitään ohjelmaa täällä spekuloida jos pitäisi perustua faktaan? Faktaahan harvoin on saatavilla näihin ohjelmiin.
"Me" spekuloimme sitä mitä meille näytetään ja miten asiat jokainen omasta lähtökohdastaan näkee.
Joo, siis tottakai nää keskustelupalstat perustuu spekulaatiolle ja se käsitys mikä katsojalle muodostuu tv-ohjelman perusteella tai lukijalle blogin perusteella voi olla täysin eri kuin mitä henkilö todellisuudessa on. Ja kaikkihan me katsotaan tilanteita oman henkilöhistorian kannalta mikä ei välttämättä ole tv-ohjelmasa olevien todellisuus tai kokemus tilanteesta. Mitä tulee spekulaatioon, niin musta on eri asia spekuloida siitä mitä kulisseissa on ehkä sanottu/voitu sanoa kun se jos tuo esiin miten mä koen henk.koht jonkun käytöksen ja millaisia tunteita se musta herättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moonis kirjoitti:
Ei niitä voi toiselle lahjoittaa, koska ne matkat ei varsinaisesti edes ole lahjoja, vaan yhteistyötarjouksia: tunnetun matkabloggaajan odotetaan myös postaavan siitä matkastaan, mainitsevan yhteistyökumppani jolta sai matkan jne. EI se ole sama asia jos joku tuntemattomampi tyyppi postaisi matkasta kuin että se matkabloggaaja tekee sen. Idea on nimenomaan saada matkanjärjestäjälle mainosta somen kautta.
Musta olisi joka tapauksessa voinut jättää ilmaismatkat mainitsematta Lindalle.
Seiskassa on näköjään luettu vauva-palstaa. 🤣
https://www.seiska.fi/Kotimaa/Rikkaat-ja-rahattomat-ohjelman-opiskelija…
Ohjelman tultua julki moni on hämmästellyt keskustelupalstoilla Lindan julkistasomekanavaa, jossa hän on julkaissut varsin rohkeita ja eroottisia kuvia itsestään. Moni nettikirjoittelija on ollut yllättynyt saadessaan varsin erilaisen kuvan Lindasta ohjelman perusteella.
Somessa Linda kertoo, että on rohkeat kuvat ovat olleet hänen haaveenaan jo pitkään.
-UNELMAT. Haluun vaa muistuttaa teitä tänään siitä, että sä pystyt! Mä haaveilen pitkään siitä, että pääsen tekee studiokuvauksiin buduu ja nudee ja nyt oon jo 1,5v saanu kuukausittain kuvaa mitä upeimpien kuvaajien kanssa kaikkee upeeta ja mielenkiintoista, Linda kirjoitti tammikuussa Instagram-päivityksessään.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jaksossa tuli esiin, että yhteiskuntaluokka on muutakin kuin pelkkää rahaa.
Joku puhui nousukkaista, joka sisältää arvolatauksen.
Usein esim. self made man -tyyppiset yrittäjät, jotka keräävät valtaisan omaisuuden, eivät ole ns. sivistyneitä, vaan kaikki mitataan rahassa. Asenteet ja muiden kohtelu voi olla ala-arvoista.En tarkoita nyt ohjelman pienyrittäjää, joka oli symppis ja liikuttava omassa innostuksessaan.
Raha ja henkinen pääoma ovat kaksi eri asiaa. Ihmisellä voi olla tietenkin myös molemmat, silloin hänellä on myös empatiakykyä. Tällaisiakin varakkaita on.
Köyhäkin voi toisaalta olla snobi ja katsoa muita nenänvartta pitkin. Tällöin puuttuu aito sivistys ja halu kohdata muita arvoja edustavia aidosti.Englanti on tyypillinen luokkayhteiskunta. Siellä pelkällä rahalla ei pääse nousemaan yhteiskuntaluokassa, vaan vaaditaan muutakin. Vastaavasti vaikka aatelinen, joka köyhtyy, ei tipu yläluokasta, vaikka olisi rahaton. Sivistys ei haihdu rahojen mukana.
Yhteiskuntaluokka ja rahan vaikutus elämään ovat monimutkainen ja kiinnostava juttu.
Tietysti yhteiskuntaluokka on muutakin kuin rahaa, kuten sivistystasoa ja eleganttia, kohteliasta käytöstä. Esim. itse olen elänyt mieheni kanssa hyvin pienillä tuloilla aikanaan, nykyisin tulotaso ohjelman perusteella on "rikkaiden" vaikka emme kyllä siihen kastiin itseä miellä. Yrittäjänäkään kun ei aina ole ruusuista ja veroja saa maksaa.. Mutta mm. sivistys ja älykkyys, ne ei nouse tai katoa vaikka tulotaso muuttuisikin. Jotkut ihmiset vain ovat ajattelevaisempia, riippumatta tulotasosta.
Moni "self made man" nimenomaan on tehnyt hulluna töitä varallisuuden eteen, mutta koska on kokemusta lähtökohdista, niin ei tosiaan arvota kaikkea rahassa. Itseasiassa sitä voi olla yhtä onnellinen 20€ tilillä vuokrayksiössä asuessa, kuin lähes miljoonaomaisuudella. Moni ei asiaa usko kuin vasta kun osuu omalle kohdalle.. Raha ei tuo tosiaan onnea, vaikka arkea helpottaakin.
Nuo rahasummat hämäävät, kun rahattomien budjetti on sen mukaan laskettu, mitä menee viikossa ruokaan. Rikkaitten budjetissa oli mm. Mannisilla laskettu lainan lyhennyksiä ym. viikon budjettiin., Ei voi vertailla yhtään.
Jännää että Suomessa katsotaan rikkaaksi ihminen joka elää vuokrayksiössä.
Toinen asia mikä herätti huomion, eikö Lindan pahoinpitelijä ollut joutunut millään lailla korvaamaan tekosiaan? Toinen joutunut ulosottoon terveydenhuollon menojen vuoksi, -itse en ehkä lähtisi yksityiselle lääkärille jos rahaa ei ole.
Miksi Veeraa pelotti Lindan kotitalo? Aivan moderni kerrostalo ja poliisiasema vielä lähellä. Kummallista!
Olisi ollut kiva nähdä Lindan kauppareissu.
Ihanat hatut Veeralla!
En köyhänä pystyis ostamaan sitä 400 euron telkkariakaan. Saatikka 600 euron.
Jos tuo vanha 32 tuuman perustelkkari hajoaa, kuten varmaan joskus tekeekin, niin jonkun vanhan muutaman kympin pystyn. Toki se sitten voi olla hiukan isompi. Mutta toimivuus on aina vanhana ostetuissa arvoitus.
Hiukan suhteellisuutta köyhän budjettiin. Jos teille satojen eurojen ostot ovat ok ja "halpoja" niin kaikille ne eivät ole.