Rikkaat ja Rahattomat 2022 Official
Alkaa helmikuussa. Ainakin Aki ja Rita mukana "rikkaina" uudella kaudella.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/b5f7fb2d-edab-42ba-8458-a948c7c…
Aika mielenkiintoinen kausi tällä kertaakin tulossa.
Kommentit (4342)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa vähän enemän selvää tästä ohjelmasta. Rikkaiden viikkobudjetti ei koostu pelkästä hassatusta rahasta, vaan siihen lasketaan mukaan lainanlyhennykset, vakuutukset jne.
Jaakko vei koiran äidille illaksi hoitoon kun oli itse ravintolassa. Mikä ihme se sellainen on? Ihana mies, ei halunnuy että koira on yksin.
80 eurolla ei makseta vuokraa. Eli liioitellaanko köyhyttäkin?
Onko Niina Kuhta rikas? Jättää tänään lukuselämänsä 😂
Tuossa luki RIKKAIDEN viikkobudjetti. Ihan on netistä vapaasti luettavissa tuo tieto.
En pidä Kuhdasta. Hänessä on joitain kylmäävää. Rikkaan miehen sit napannu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vendigo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vendigo kirjoitti:
Nyt on kyllä aukkoja tässä tarinassa. Työskentelin aikoinaan lasussa sosiaaliohjaajana ja lisien kanssa kk-tulot olivat siinä +- 3000e. Jos oli paljon pyhiä kuten pääsiäisenä ja jouluna pääsi jopa 3500 euroon jos teki paljon pyhiä. Vuorot painottuvat iltoihin ja viikonloppuihin. Lähärinä palkka on parisataa vähemmän. Miehet yleensä tykkäsivät laiskoina tehdä yövuoroja, joista sai tietty hyvät extralisät.
Työnähän se oli ihan hirveää niiden kipeiden nuorien ja sekopäiden vanhempien vuoksi, mutta en kyllä pitänyt itseäni mitenkään köyhänä. Lasussa on lisäksi kaikissa laitoksissa ravintoetu, eli saat saat syödä samaa ruokaa mitä lapsille tarjotaan. Itsellä jos oli 12h vuoro niin söin töissä aamupalan, lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan ja maksoin siitä 5e päivässä. Joissakin paikoissa ei "saisi" syödä kuin pääaterioilla, mutta kaikki syö silti
Niin, oletko unohtanut maksaa verot?? Ei 2700 e palkastakaan jää käteen kuin 2000 e. Lastenkodeissa on esim.todella huonot palkat.
En tietenkään. Verojen jälkeen käteen jäi 2100-2300e eikä se omalla mittapuulla ole mitenkään köyhää vaan koin olevani ihan alempaa keskiluokkaa. Pystyi reissaamaan, käymään hampparilla ja maksamaan asuntolainaa sekä auton kulut.
Mä koen olevani varakas samoilla tuloilla. Olen toki naimisissa, eli en vastaa menoista yksin. Lapsia kolme ja mies tienaa nettona noin 3000 ja minä 2000. Asumme uudehkossa kivassa talossa, meillä on nätti koti, kaksi hyvää autoa, lapsilla harrastuksia, koko perhe aina siististi puettu, käydään joka viikko ulkona syömässä yms. Ulkomaille mennään 2x vuodessa ja päälle 1-3 pientä kotomaan reissua. Sijoituksiin ja säästöön menee silti mukavasti rahaa joka kuukausi.
No onhan sitä rahaa varmaan matkustaa kun käy jossain pakettimatkoilla Turkissa ja Bulgariassa
Bulgariassa en ole käynyt ikinä ja Turkissa kerran 20v sitten. Kreikassa, Kyproksella ja Espanjassa käydään usein. Olen enemmän kaupunkiloma tyyppiä. Alpeilla käydään joka vuosi vähintään kerran. Ajellaan myös autolla eri maissa. Silloin tällöin mennään Euroopan ulkopuolelle. Tammikuussa lähdetään Mauritiukselle.
Vierailija kirjoitti:
Hääpuvuissa on katteet kohdallaan.
Tienaa paremmin kuin pääministeri.
Ei kaikki yh:t valita yhtä paljon vaikka onkin yksin
Hämmentävä jakso, köyhä ei oo köyhä eikä rikas oo rikas. Ei oo vissiin tarpeeksi osallistujia?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ystävä joka tilaa Aasiasta mekkoja (vanhojentansseihin, juhliin jne), maksaa niistä 10-25 e. Myy sitten 100-125 e.
Aika ponteva nämä mukamas rikkaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vendigo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vendigo kirjoitti:
Nyt on kyllä aukkoja tässä tarinassa. Työskentelin aikoinaan lasussa sosiaaliohjaajana ja lisien kanssa kk-tulot olivat siinä +- 3000e. Jos oli paljon pyhiä kuten pääsiäisenä ja jouluna pääsi jopa 3500 euroon jos teki paljon pyhiä. Vuorot painottuvat iltoihin ja viikonloppuihin. Lähärinä palkka on parisataa vähemmän. Miehet yleensä tykkäsivät laiskoina tehdä yövuoroja, joista sai tietty hyvät extralisät.
Työnähän se oli ihan hirveää niiden kipeiden nuorien ja sekopäiden vanhempien vuoksi, mutta en kyllä pitänyt itseäni mitenkään köyhänä. Lasussa on lisäksi kaikissa laitoksissa ravintoetu, eli saat saat syödä samaa ruokaa mitä lapsille tarjotaan. Itsellä jos oli 12h vuoro niin söin töissä aamupalan, lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan ja maksoin siitä 5e päivässä. Joissakin paikoissa ei "saisi" syödä kuin pääaterioilla, mutta kaikki syö silti
Niin, oletko unohtanut maksaa verot?? Ei 2700 e palkastakaan jää käteen kuin 2000 e. Lastenkodeissa on esim.todella huonot palkat.
En tietenkään. Verojen jälkeen käteen jäi 2100-2300e eikä se omalla mittapuulla ole mitenkään köyhää vaan koin olevani ihan alempaa keskiluokkaa. Pystyi reissaamaan, käymään hampparilla ja maksamaan asuntolainaa sekä auton kulut.
Mä koen olevani varakas samoilla tuloilla. Olen toki naimisissa, eli en vastaa menoista yksin. Lapsia kolme ja mies tienaa nettona noin 3000 ja minä 2000. Asumme uudehkossa kivassa talossa, meillä on nätti koti, kaksi hyvää autoa, lapsilla harrastuksia, koko perhe aina siististi puettu, käydään joka viikko ulkona syömässä yms. Ulkomaille mennään 2x vuodessa ja päälle 1-3 pientä kotomaan reissua. Sijoituksiin ja säästöön menee silti mukavasti rahaa joka kuukausi.
No onhan sitä rahaa varmaan matkustaa kun käy jossain pakettimatkoilla Turkissa ja Bulgariassa
Bulgariassa en ole käynyt ikinä ja Turkissa kerran 20v sitten. Kreikassa, Kyproksella ja Espanjassa käydään usein. Olen enemmän kaupunkiloma tyyppiä. Alpeilla käydään joka vuosi vähintään kerran. Ajellaan myös autolla eri maissa. Silloin tällöin mennään Euroopan ulkopuolelle. Tammikuussa lähdetään Mauritiukselle.
Mauritius maksaa perheeltä noin 10 000 e. Sinne ei tehdä budjettimatkoja.
Nina ei ole onnistunut pitämään kilojaan kurissa.
2500€ viikkobudjettina, mihin ne sitä rahaa tunkee?!
Tosi kuriton ja ärsyttävä toi lapsi!
Vierailija kirjoitti:
Meillä yhteinen netto 7-10k/kk. Asutaan kolmen teini-ikäisen kanssa omakotitalossa pk-seudulla. Tosiasia on, että näistä tuloista jää vaan muutama satanen kuussa säästöön. Emme koe olevamme rikkaita, mutta pystymme juuri ja juuri ylläpitämään jonkinlaista keskiluokkaista lapsiperheideaalia. Harrastukset, ruoka, sähkö yms. maksaa ihan tuhottomasti. Pärjätään, mutta pistää ajattelemaan miten suurin osa Suomalaisista lapsiperheistä pärjää?
Näinhän se on.
Vierailija kirjoitti:
2500€ viikkobudjettina, mihin ne sitä rahaa tunkee?!
Valtava sähkölasku? Ruokaan paljon? Vakuutukset? Molemmilla tuliterät autot? Kalliita vaatteita? Paljon koruja?
Molemmilla perheillä oli kyllä nätti koti.
Asuin tuossa samassa Merihaan talossa vuosituhannen vaihteessa, aivan ihana paikka, tuulinen, mutta hyvä pohja vaikka asunto oli pieni.
Odotan edelleen sitä päivää, ku tähän ohjelmaan otetaan oikeasti köyhiä ja oikeasti rikkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ystävä joka tilaa Aasiasta mekkoja (vanhojentansseihin, juhliin jne), maksaa niistä 10-25 e. Myy sitten 100-125 e.
Niistä pitää maksaa tullia!
Siis tuo yh aliarvioi toisten ahkeruutta ja ylentää itseään? Aika katkeralta kuulostaa arvostellessaan myös kasvohoidon jälkeen jos tämmösissä hoidoissa ehtii käydä melkoinen törppö 🙈
Niina oli nyt edukseen. Muistan, kun oli siinä painonpudotusohjelmassa, niin oli todella koppava ja ylimielinen narisija. Kumpi lie oikea Niina? Silloin haikaili Aleksi Herlevin perään. Nyt saanut rikkaan ja asiallisen miehen. Ehkä se tuo tasapainoa ja onnellisuutta?