Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rikkaat ja Rahattomat 2022 Official

Vierailija
01.12.2021 |

Alkaa helmikuussa. Ainakin Aki ja Rita mukana "rikkaina" uudella kaudella.

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/b5f7fb2d-edab-42ba-8458-a948c7c…

Aika mielenkiintoinen kausi tällä kertaakin tulossa.

Kommentit (4342)

Vierailija
2081/4342 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On meillä Stadissa semmoset päättäjät! Vihhreiden lisäksi, voi Herra varjele!

https://www.seiska.fi/kotimaa/katso-video-petrus-pennanen-heratti-hamme…

Miksiköhän sitten edelleen jatkaa valtuutettuna eikä rikosilmoituskaan edennyt? Niin, miettikäähän sitä.

No kuule valtuutetuksi pääsee kuka tahansa, joka kerää äänestäjiltä ääniä tarpeeksi, sinäkin ilmeisesti olet häntä äänestänyt. Omasta itse perustamastaan puolueestaan vielä ja miljonäärinä varaa mainoksiin, ei minkään muun, oikean perinteisen puolueen listoilta.

Vierailija
2082/4342 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo rikkaan perheen miespuolisko oli todella mukavan ja reilun oloinen, mutta se nainen oli sitten ihan päinvastainen; nyrpisteli kaikkea ja samaten nyrpisteli tympääntyneen näköisenä sitä köyhää perhettä, kun lopussa tapasivat.

Nyt meni arviosi kyllä puihin. Nimittäin tuo Roosa on joutunut pakenemaan Petrusta turvakotiin. Hän näyttikin ohjelmassa aika alistetulta. Eli kivasti av:lla kehutaan väkivaltaista osapuolta ja haukutaan uhria. Olette törkeitä.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/ebe9fd36-a212-471d-bd7a-fd69a513f…

Voi hyvänen aika. Ei kannata uskoa kaikkea, mitä tämä henkilö kertoilee. Hiukan kun asioihin perehtyy, on helpompi muodostaa näkemys, kumpaa uskoa.

Siitä turvakoti-väkivaltakeissistä on julkisuudessa nähty molempien osapuolten tekstiviestit. Todella törkeää sinulta syyllistää uhria. Ei mikään ihme, että parisuhdeväkivallan uhrien on vaikea lähteä, kun ulkopuoliset puolustelevat tekijää ja syyttävät uhria. Tuskin ymmärrät edes hävetä.

Niissä viesteissä ei ollut mitään Petrusta syyllistävää. Häpeä itse. Todellakin normaalisti olen aina uhrin tai kerrotun uhrin puolella. Tässä tapauksessa, no, asia on hieman eri, kuten moni varmaan pystyy päättelemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2083/4342 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petrus onnistui esiintymään edukseen, vaikka totuus on toista kun on seuraillut Roosan ig-päivittelyä. Roosakin taitaa kyllä olla jotenkin epätasapainoinen. Dynamiikka näiden kahden välillä oli tosi outo, Petrus ohjailee ja komentelee ja taluttaa Roosaa ja Roosa on lähinnä poissaolevan oloinen, ja puhui koko ohjelmassa vähiten.

Vierailija
2084/4342 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän sitten edelleen jatkaa valtuutettuna eikä rikosilmoituskaan edennyt? Niin, miettikäähän sitä.

No kuule valtuutetuksi pääsee kuka tahansa, joka kerää äänestäjiltä ääniä tarpeeksi, sinäkin ilmeisesti olet häntä äänestänyt. Omasta itse perustamastaan puolueestaan vielä ja miljonäärinä varaa mainoksiin, ei minkään muun, oikean perinteisen puolueen listoilta.

Kommenttisi ei liittynyt asiaan mitenkään. Pointti oli, että valtuutetutkin eroavat usein tehtävistään varsinkin, jos rikollisesta toiminnasta epäillään tai tuomitaan. Kun nyt ei ollut syytä, ei mihinkään toimiinkaan kukaan ryhtynyt.

Vierailija
2085/4342 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää kuuskymppiseltä Petrus. Onkin vasta noin 50.

Vierailija
2086/4342 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Roosahan on aika sekavan oloinen tapaus, vaikuttaa bipolääriseltä ja varmaankin käyttää huumeita, mutta kyllä tuolla Petruksella ihan todellisia ongelmia on, vaikka tuo Roosa niitä osin sepittelisikin. Verkosta löytyy kuvia tytön mustelmista, viesteistä, joissa Petrus myöntää raiskauksen, keskusteluketjuja muidenkin naisten ahdistelutapauksista Stadin yöelämässä, video Petruksesta hortoilemassa kadulla huumepäissään jne... Ei kannata antaa haltijahippilookin ja ohjelmassa esitetyn kiltin kulissin hämätä.

Vierailija
2087/4342 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Petrus onnistui esiintymään edukseen, vaikka totuus on toista kun on seuraillut Roosan ig-päivittelyä. Roosakin taitaa kyllä olla jotenkin epätasapainoinen. Dynamiikka näiden kahden välillä oli tosi outo, Petrus ohjailee ja komentelee ja taluttaa Roosaa ja Roosa on lähinnä poissaolevan oloinen, ja puhui koko ohjelmassa vähiten.

R on julkisuudessa tuonut esiin että ongolddigger.... se kyllä näkyi ja ehkä myös 🌿

Vierailija
2088/4342 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua häiritsee PALJON teinien merkkivaatehysteria. Köyhänkin perheen lapsilla on oltava ne 200 e kengät jne. Eikö ole enää erilaisia nuoria tai eivätkö halua olla yksilöllisiä? Surkeaa.

Kyllä, omakin 13-vuotiaani on tuollainen. Melkein itkee kun en anna ostaa just niitä samoja kenkiä kuin muilla. Vaikka olisi varaakin, en halua kannattaa tuota massahysteriaa. Olen koettanut lastani kasvattaa että ole rohkeasti oma itsesi äläkä matki muita.

Mä toisinaan ihmettelen, että meillä ei ole kummallakaan tuota merkkivaatehysteriaa. Pojat 16v ja 13v. Etenkin tuo 16v ei suostu edes ostamaan merkkivaatteita ja kumpikaan ei pyydä koskaan vaatteita muuta kuin tarpeeseen. Olemme varakas perhe ja ostaisin lapsille kyllä yhtä sun toista. On siis ihme, kun ovat niin vaatimattomia. Eikä uutta puhelinta tms pyydetä ennen kuin vanha on rikki. Esikoisella on esim yli 3v vanha puhelin. Perheen nuorin on vielä taaperoiässä ja toivottaa jatkaa samalla linjalla veljien kanssa. Saivat pienenä aikalailla kaiken haluamansa (lelut yms) joten ehkä se riitti heille.

Meillä kaksi tyttöä, nyt 17 ja 21 vuotiaat. Olen äärimmäisen kiitollinen siitä, että ovat pukeutumisesta kulkeneet omia polkujaan. Heitä eivät merkkivaatteet koskaan ole kiinnostaneet. Siinä vaiheessa kun tuo merkkivillitys luokkakavereilla alkoi, heillä meni päinvastoin. Eivät halunneet tiettyjä juttuja kun kaikilla on. Olen äitinä tyytyväinen, pukeutuvat omalla persoonallisella tyylillään eivätkä jatkuvasti juokse uuden perässä. Ostavat vain tarpeeseen. Silti heillä on hyviä, tyylikkäitä yhdistelmiä.

Vierailija
2089/4342 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaista ja rahattomista pitäisi tehdä vuoden kestävä erikoisjakso missä Petteri Orpo eläisi köyhän elämää.

Vierailija
2090/4342 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua häiritsee PALJON teinien merkkivaatehysteria. Köyhänkin perheen lapsilla on oltava ne 200 e kengät jne. Eikö ole enää erilaisia nuoria tai eivätkö halua olla yksilöllisiä? Surkeaa.

Kyllä, omakin 13-vuotiaani on tuollainen. Melkein itkee kun en anna ostaa just niitä samoja kenkiä kuin muilla. Vaikka olisi varaakin, en halua kannattaa tuota massahysteriaa. Olen koettanut lastani kasvattaa että ole rohkeasti oma itsesi äläkä matki muita.

Mä toisinaan ihmettelen, että meillä ei ole kummallakaan tuota merkkivaatehysteriaa. Pojat 16v ja 13v. Etenkin tuo 16v ei suostu edes ostamaan merkkivaatteita ja kumpikaan ei pyydä koskaan vaatteita muuta kuin tarpeeseen. Olemme varakas perhe ja ostaisin lapsille kyllä yhtä sun toista. On siis ihme, kun ovat niin vaatimattomia. Eikä uutta puhelinta tms pyydetä ennen kuin vanha on rikki. Esikoisella on esim yli 3v vanha puhelin. Perheen nuorin on vielä taaperoiässä ja toivottaa jatkaa samalla linjalla veljien kanssa. Saivat pienenä aikalailla kaiken haluamansa (lelut yms) joten ehkä se riitti heille.

Meillä kaksi tyttöä, nyt 17 ja 21 vuotiaat. Olen äärimmäisen kiitollinen siitä, että ovat pukeutumisesta kulkeneet omia polkujaan. Heitä eivät merkkivaatteet koskaan ole kiinnostaneet. Siinä vaiheessa kun tuo merkkivillitys luokkakavereilla alkoi, heillä meni päinvastoin. Eivät halunneet tiettyjä juttuja kun kaikilla on. Olen äitinä tyytyväinen, pukeutuvat omalla persoonallisella tyylillään eivätkä jatkuvasti juokse uuden perässä. Ostavat vain tarpeeseen. Silti heillä on hyviä, tyylikkäitä yhdistelmiä.

Minkähän vuoksi monet kokevat että merkkivaatteisiin pukeutuminen ei voisi olla vapaaehtoista vaan, kyse on massan mukaan menemisestä. Sitten jos pukeudutaan niihin sisaruksilta saatuihin vanhoihin nuhjuisiin vaatteisiin, on "oma persoonallinen tyyli" läpi paistaa se että jotkut ihannoivat sitä että vaatteiden tulisi olla mahdollisimman halpoja.

Vierailija
2091/4342 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama meillä aikoinaan. Tyttöä ei olisi vähempää voinut kiinnostaa merkkivaatteet, vaikka mulle itselle ne on aika tärkeitä. Kirppareilta haki vaatteensa, vaikka minua välillä vähän hävettikin hänen persoonallinen tyylinsä, ja yritin tyrkyttää jotain mitä näin muiden teinien päällä. Lempitakkinsa oli kasarityylinen miesten takki, kirpparilta sekin, ja löysät farkut kun muut kulki tiukoissa. Ikinä ei ollut kiinnostunut pintamuodista, eikä vieläkään, 21-vuotiaana.

Vierailija
2092/4342 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo rikkaan perheen miespuolisko oli todella mukavan ja reilun oloinen, mutta se nainen oli sitten ihan päinvastainen; nyrpisteli kaikkea ja samaten nyrpisteli tympääntyneen näköisenä sitä köyhää perhettä, kun lopussa tapasivat.

Nyt meni arviosi kyllä puihin. Nimittäin tuo Roosa on joutunut pakenemaan Petrusta turvakotiin. Hän näyttikin ohjelmassa aika alistetulta. Eli kivasti av:lla kehutaan väkivaltaista osapuolta ja haukutaan uhria. Olette törkeitä.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/ebe9fd36-a212-471d-bd7a-fd69a513f…

Itse olet törkeä. Kaikki eivät lue roskalehtien juoruja ja itsekään en ollut kuullut tuollaisesta. Ja tässähän puhuttiin ainoastaan siitä, mitä nähtiin ko. sarjassa, joten turhaan meuhkaat ja tekopyhäilet.

Vierailija
2093/4342 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yh- äiti ja tyttärensä vaikuttivat täysjärkisiltä normaaleilta ihmisiltä ja heillä ihan tavallinen suomalainen elämä. Ja läheinen äiti-tytär- suhde, ainakin ohjelman perusteella.  Toivon kaikkea hyvää heidän elämäänsä.  Arvostan tuon yh- äidin kaltaisia ihmisiä paljon enemmän kuin kaikenmaailman ökyilijöitä vaikka olisivat miten tohtoreita ja rikkaita. . .  

Vierailija
2094/4342 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaista ja rahattomista pitäisi tehdä vuoden kestävä erikoisjakso missä Petteri Orpo eläisi köyhän elämää.

Tämä oli hyvä 😄

Vierailija
2095/4342 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhän perheen äidin kulutustottumukset ihmetyttivät ja se kuinka varattomaksi voidaan laskea, kun kotiin oli panostettu kuitenkin useimpia muita jaksoissa esiintyneitä varattomia enemmän, oli merkkivaatteita nuorelle ja kännykätkin aika ok, jos rahaa ei paljon ole. Toinen seikka mikä pisti silmään oli tuo äidin heiluminen teinien tapaan pipo päässä sisätiloissa ja äitiys joka edusti lähinnä kaveriäitiyttä, toki siinä on puolensa, että on hyvät välit teinin kanssa, mutta tuli vaikutelma ettei varmaan halua juurikaan asettaa rajoja nuorelleen ja tyttö saa läpi suunnilleen kaiken mitä keksii.

Vierailija
2096/4342 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhän perheen äidin kulutustottumukset ihmetyttivät ja se kuinka varattomaksi voidaan laskea, kun kotiin oli panostettu kuitenkin useimpia muita jaksoissa esiintyneitä varattomia enemmän, oli merkkivaatteita nuorelle ja kännykätkin aika ok, jos rahaa ei paljon ole. Toinen seikka mikä pisti silmään oli tuo äidin heiluminen teinien tapaan pipo päässä sisätiloissa ja äitiys joka edusti lähinnä kaveriäitiyttä, toki siinä on puolensa, että on hyvät välit teinin kanssa, mutta tuli vaikutelma ettei varmaan halua juurikaan asettaa rajoja nuorelleen ja tyttö saa läpi suunnilleen kaiken mitä keksii.

Kyseessä taisikin olla tämän kauden varakkaimmasta päästä oleva köyhä, eli tavallinen töissä käyvä yksinhuoltaja. Olisi aika tylsää jos kaikki ohjelman köyhät olisivat työttömiä toimeentulotuen asiakkaita ja rikkaat sellaisia joiden viikko purjehdit olisivat yli 3000€. Tässäkin oli löydetty hyvä, toisilleen sopiva pari.

Vierailija
2097/4342 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko nuo Petrus ja muijansa vielä keskenään vai ovatko eronneet?

Vierailija
2098/4342 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkähän vuoksi monet kokevat että merkkivaatteisiin pukeutuminen ei voisi olla vapaaehtoista vaan, kyse on massan mukaan menemisestä. Sitten jos pukeudutaan niihin sisaruksilta saatuihin vanhoihin nuhjuisiin vaatteisiin, on "oma persoonallinen tyyli" läpi paistaa se että jotkut ihannoivat sitä että vaatteiden tulisi olla mahdollisimman halpoja.

Missä sanottiin, että se oma persoonallinen tyyli on sisaruksen vanhat vaatteet??

Kokemuksesta voin sanoa, että aina se kallis vaate ei ole kestävä ja halpa huono. Hyviä ja huonoja kokemuksia molemmista. On sitäpaitsi muitakin kuin vain kalliita tai halpoja vaatteita. Mitäpä jos jokainen pukeutuisi juuri niin kuin tykkää. Jos haluaa pukeutua kuten valtaosa ja tykkää juuri sellaisesta niin mikäpä siinä. Annetaan myös heidän, jotka eivät merkkien perässä liiku, pukeutua myös omalla tavallaan.

Tosin taisit juuri todistaa sen, mitä nuori köyhä tyttö ohjelmassa sanoi, että kiusataan jos ei pukeudut kuten muut. Teet päätelmiä vastoin parempaa tietoa ja mm. halveksit sisaren vanhoja vaatteita nuhjuisina.

Vierailija
2099/4342 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko nuo Petrus ja muijansa vielä keskenään vai ovatko eronneet?

Yhdessä ainakin toistaiseksi.

Vierailija
2100/4342 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommenttisi ei liittynyt asiaan mitenkään. Pointti oli, että valtuutetutkin eroavat usein tehtävistään varsinkin, jos rikollisesta toiminnasta epäillään tai tuomitaan. Kun nyt ei ollut syytä, ei mihinkään toimiinkaan kukaan ryhtynyt.

Roosa oli ehtinyt tehdä rikosilmoituksen omien sanojensa mukaan. Tuo kuvio on outo ja Roosasta näkee miten voi huonosti vaikka kulissia koittaakin pitää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi