Onko läheisyys ystävien/kavereiden kesken vain nuorten juttu?
Vai onko kellään kolmekymppisillä tai sitä vanhemmilla ystävyyssuhteita joihin kuuluu läheisyys? Tai onko se ylipäätänsäkin vain joku 90-luvulla ja sen jälkeen syntyneiden ilmiö.
Kommentit (7)
Minä taas olen päinvastainen. Minulla on monia kavereita joiden kanssa ei halailla paitsi kännissä voidaan pussatakin. Sitten on jotiakin uudempia kavereita, joita halataan aina kun nähdään. Ja sitten on näitä, kenen hiuksia voin silittää, olla ihan lähellä ja muuta, eli joidenkin kanssa se tuntuu tosi hyvältä, joidenkin kanssa ei tarvetta. Mutta en pidä kyllä yhtään pahana, tykkään kun mua halataan! ja elän parisuhteessa.
Mä en ymmärrä mitä tarkoitetaan läheisyydellä tässä. Tarkoitetaanko koskettelua vai henkistä etäisyyttä?
En minäkään ymmärrä mitä ap tarkoittaa. Useimamat ovat kolmekymppisenä jo parisuhteessa, heillä on lapsia ja lemmikkejä. Elämässä on paljon läheisyyttä ja koskettelua. Ei siinä huvita enää tehdä pikkulettejä kavereille tai kiehnätä työkaverin vieressä koko työpäivää, kun ne läheisyyden tarpeet on jo täytetty muuten.
Viimeksi olen halinut jotakuta pikkujouluissa. M42
Kyllä minä läheisimpiä kavereita halailen aina kun nähdään. Semmosta luonnollista koskettelua esiintyy myös meidän kaveripiirissä eli voi vaikka hieroa toista tai nukkua vierekkäin reissussa.
Mutta en itsekään pidä sellaisesta teennäisestä läheisyydestä. Mulla on muutama etäisempi kaveri/tuttu joiden kanssa ei aina olla oltu edes kovin hyvissä väleissä, ja silti he nähdessään minut tulevat aina tekohymy päällä halaamaan. T: N30
Mua ärsyttää, kun kaverit halailee. Ei kuulu meidän kulttuuriin. En halua lääppiä kavereita.