Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka ette osallistu työpaikan juhliin kuten pikkujouluihin

Vierailija
30.11.2021 |

Niin miksi ette? Kyllähän ihminen voi sen verran heittäytyä ja luoda hyvää yhteishenkeä. Murjottajat kun tuppaa sitten viimeistään YT:ssä tipahtamaan.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin jos olisi työajalla. Vapaa-ajalla on parempaakin tekemistä ja kaukana asuvana on logistisesti haastavaa sekä kallista suhata taksilla. Olen kiva ja kohtelias työkaveri työympäristössä muuten kyllä mutta en ole introverttina koskaan pitänyt tuollaisista joukkotapahtumista.

Vierailija
42/64 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha sitä on työpaikalla yksin hillua kännissä... Eipä siitä ilmapiiri hetkahda suuntaan tai toiseen. 

T. F, yksinyrittäjä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei yksinkertaisesti ole joulun alla rahaa sellaiseen. Ruoka jonkun parikymppiä, juomat useamman kympin, kuka nyt vettä viitsisi litkiä koko iltaa, ja yleensä paikka jossain hornan kuusessa, tarvitsee taksia päästäkseen kotiin. On pakko säästää joululahjoihin.

Meillä työpaikan pikkujoulut maksaa, no siis, työpaikka. Sitten, jos ruuan ja ohjelman jälkeen lähdetään baariin, niin sen saa maksaa itse, mutta yleensä johtajat kantaa shotteja pöytään.

Meillä on yleensä jossain koko henkilöstölle toimitusjohtajan sellainen puolen päivän tai koko päivän henkilöstön palaveria vastaava pidempi setti. Sen jälkeen joku ohjelmanumero tai yhdessä tekeminen ja sitten illallinen. Sen jälkeen jatkot niille jotka haluaa. Tämä on minusta hyvä kaava, kaikki kokoontuu kuitenkin sinne varattuun tilaan työpäiväksi, kaikki voi helposti sanoa osallistuneensa, vaikka lähtisi silloin ruuan jälkeen pois. Eikä tule niin pitkä päivä, seiskalta on yleensä jo syöty ja tila on käytössä koko illan. Haluttomimmat voi aina poistua ennen yhdessä tekemistä, jonkun työjutun antaa vaan tekosyyksi.

Vierailija
44/64 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vois työpaikan väki vähempää vapaa-aikana kiinnostaa.

Vierailija
45/64 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin osallistunut jos kaikki osallistujat olisi testattu ennen tilaisuutta ja ruokailussa olis käyetty max. 4 henkilön pöytiä joissa pleksi välissä.

Tiedän yhdet pikkujoulut, missä piti tehdä pikatesti 8 tunnin sisään ennen pikkujoulujen alkua. En tiedä, oliko miten yleisömenestys, en ole kysellyt.

Vierailija
46/64 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin osallistunut jos kaikki osallistujat olisi testattu ennen tilaisuutta ja ruokailussa olis käyetty max. 4 henkilön pöytiä joissa pleksi välissä.

Tiedän yhdet pikkujoulut, missä piti tehdä pikatesti 8 tunnin sisään ennen pikkujoulujen alkua. En tiedä, oliko miten yleisömenestys, en ole kysellyt.

Meilläkin annettiin perjantaiksi pikatestit kaikille. Minusta mukava lisä ja turvallisempi olo mennä, meillä ollaan omalla porukalla varatussa tilassa ja varmaan osa lähtee sitten baariin sen jälkeen.

Vierailija
47/64 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisinhän minä muuten, mutta kun pomon rouva vaatii aina käyntiä siivouskomerossa. Lopputilin riski ja uhka on liian suuri iloon nähden.

Vierailija
48/64 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä kiinnostele dokailu työkavereiden kera.

En jaksa vängätä, miksi en juo enkä kieltäytyä kymmenettä kertaa pakolla tarjotusta kossukolasta. Mulle ei vaan viina maistu. En ole raskaana, alkoholisti, mt-lääkityksellä enkä sairasta mitään mystistä enkä jaksa vastailla näihin kysymyksiin illan mittaan. Jotenkin sit pidetään tylsimyksenä ja ryhmäpetturina jollei vedä peffoja olalle eli on parempi jäädä kotiin.

Aika omituinen työpaikka sulla. Joku tehdas? Ei meillä kukaan pakkojuota ketään tai työkaverit sekoile keskenään.

M52

Vierailija
49/64 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montakin syytä: en juo alkoholia, haluan suojata itseäni koronatartunnalta, en ole kovin pidetty henkilö työpaikallani. Jos menisin sinne, niin saisin tod.näk. istua koko illan yksin.

Vierailija
50/64 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalisten tilanteiden pelko+ei kiinnosta, olen mielummin kotona.

Vierailija
51/64 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun vielä olin työelämässä, oman alan hallintokunta tarjosi joulun alla jouluaterian, ilman viinaa. Siellä kävin. Joskus aikaisemmin kunta järjesti kaikille työntekijöilleen pikkujoulun ravintolassa. Kävin kerran tai pari, mutta ei oikein jaksanut innostaa omakustannushinnalla katsella porukan humaltumista. Kai minä sitten olin tiukkapipoinen. Eräs työkaveri uhosi monta kertaa, että minut pitää joskus juottaa kunnon perskänniin. Juottamatta jäi!

Vierailija
52/64 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa kuivakkaa väkeä täällä. Ei voi olla niin vaikeaa edes hieman heittäytyä, näitä tilaisuuksia kun on harvoin muutenkin.

En ymmärrä sitä "juhlimisen" muotoa, että olisi pakko tehdä jotain itselle vierasta ja vastenmielistä siksi että muut kokevat tällaisia tilaisuuksia olevan liian harvoin.

Vierailija
53/64 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dokaan mielelläni laatuwiskin/rommin kera, mutta päätän itse koska ja missä seurassa eli yksin.

Onneksi nyt on iltaopiskeluissa niin voi käyttää tekosyynä iltaluentoja tai seuraavan aamun labraharkoilla.

Vierailija
54/64 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan halua viettää työkavereiden kanssa aikaa työajan ulkopuolella. Vaikka meillä onkin hyvä yhteishenki töissä.

Kun haluan juhlia, teen sen muiden ihmisten seurassa. 

Vierailija
55/64 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen valinnut niin, etten käytä vapaa-aikaa valehtelijoiden ja selkäänpuukottajien kanssa. Käyttäisitkö sinä?

Vierailija
56/64 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollut sen verran vähän aikaa töissä nykyisessä paikassa, etten tunne sieltä ketään. Melkein koko se aika on siis oltu etätöitä, joten en voikaan tuntea ketään.

En tiedä mitään yksinäisempää tunnetta kuin mennä juhliin hengailemaan yksin. Kas siispä hengaan kotona perheeni kanssa.

Vierailija
57/64 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on pikku joulujen ohjelma, joka vuosi sama.

Ensin otetaan ryyppy ja haukutaan ne jotka eivät tulleet.

Sitten toinen ryyppy ja haukutaan ne jotka ovat tupakalla tai vessassa.

Kolmannen ryypyn jälkeen saa kuulla kunniansa naapuri pöydän työkaverit, supistaan.

Kun neljäs ryyppy on kaadettu kitusiin, oman pöydän kolleegat saa kyytiä.

Viides ryyppy ja kaikki huutaa yhteen ääneen kaikkien kanssa, joku tappelee kopiovastaavan kanssa.

Kuudes ryyppy ja itketään ja vannotaan rakkautta ja  todistellaan että se on vettä mikä kaatui housuille.

Seitsemäs ryyppy tarjoillaan narikkaan koska juomalappuja on ja ne pitää kaikki käyttää, porstari taluttaa/kantaa taksiin ja firman pikku sielu ottaa kuvia.

Vierailija
58/64 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vietän työkavereiden kanssa  muutenkin tarpeeksi aikaa. Ihan hyvät on tänäkin vuonna tarjoamiset, mutta ei mitkään poikkeukselliset. Perustason buffetruoka ja ihan ok viini ei houkuta. Pitäisi olla aivan huipputason ruokaa että sen takia minä menisin paikalle. Ketään ei haittaa.

Vierailija
59/64 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mikään murjottaja vaan erittäin pidetty työntekijä, mutta en vaan tykkää työpaikan juhlista. 

Vierailija
60/64 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin mielelläni muuten, mut etäsuhteessa en raaski irrottaa viikonloppua bileisiin. Esim arkiafterworkit on parhautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä