"Yhä usesampi töissä oleva miettii alanvaihtoa. Kuinka suuri mullistus työmarkkinoilla on odotettavissa?" (Illan A-studio) Ajatteletko samoin?
Minä ajattelin jo viime keväänä - ja myös toteutin aikeeni. Samalla nousi kuukausipalkkani 300 €:lla.
Kommentit (7)
Mietin kyllä työpaikan vaihtoa ihan vakavissani.
Miltä alalta olette vaihtaneet? T. Nuori
Olen opiskellu uutta alaa koko korona-ajan. En halua enää meluun ja pienipalkkaiseen stressihommaan. Olen valmis tekemään töitä reilusti pienemmällä palkalla, kunhan saan elää stressittömästi. Myös osa-aikatyöt käy, kunhan olisi oman uuden alan hommia.
Ei se palkka onnelliseksi tee, vaan hyvin nukutut yöt ja päivät, joista selviää heti, kun laittaa työpaikan oven perässä kiinni. Ei muutenkaan ole eroa isommissa/pienemmissä palkoissa, koska verotus tasaa ne aika hyvin. Muutama satku sinne, tänne.
Kyllä. Töissä oli niin nihkeää etätöiden suhteen, että päätin alkaa opiskella alalle, jossa tehdään paljon etätöitä. Myös palkkaus parempi ja töitä uskon tulevaisuudessa alalla riittävän. Työn alla siirtymä sihteerin hommista it-alalle.
Mietin, mutta itselläni se vaatisi lisäopintoja. Ja kun olen perheeni ainoa tienaaja ja minulla on itseni lisäksi kaksi muuta elätettävää, ei ole yksinkertainen kuvio. Tunnen toivottomuutta, olen aika lailla jumissa.
Kansantalouden kannalta aika tehotonta tuo töiden vaihtelu. Uuden opettelu vie kuitenkin aikansa.
Vaihdoin pari kuukautta sitten. +300e tännekin, mutta ei raha ollut syy.