Ihan paska talvi kun pakkaset alkoi jo ennen joulua
Yleensä pysyvät lumetkin on tulleet pari päivää ennen joulua vasta. Nyt on ihan hirveet pakkaset. Mitähän on luvassa tammi-helmikuussa? -40 astetta?
Kommentit (72)
Tykkäsin paljon enemmän niistä leudoista talvista milloin oli joka päivä reilusti plussalla..
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat vieraantuneet oikeasta elämästä. Ei niillä muotiluomuksilla tarkene. Esimerkiksi moni kavereistani ei omista edes pitkiä kalsareita! Talvella myös pitää syödä, jos on kylmä. Ikkunat tiivistämällä taas asunto pysyy lämpimänä, mutta iso osa ei ole koskaan tiivistänyt ikkunoita. Kerrostalossa ikkunat pitää tiivistää myös!
Kun olin lapsi, Jyväskylään tuli ensilumi aina koulujen syyslomalla. Nyt talvi alkoi myöhään verrattuna lapsuuteeni. Olen vasta 28-vuotias, joten ihmettelen kovasti palstan ihmisten itkuja. Minä muistan normaalit talvet ihan hyvin.
Täällä sisälämpötilaa on laskettu kahteenkymmeneen asteeseen, neljä astetta aiemmasta. Kylmä on. Mutta asiaan, muistan minäkin nuo normaalit talvet. En vain kaipaa niitä, minusta on tullut kylmäherkempi neljäkymmentä täytettyäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikää niitä kaikkia sähköautospedejä joiden akut tyhjenee tuolla pakkasissa ihan älytöntä vauhtia. Hah hah pitää oppia näkemään aina asioiden positiiviset puolet.
Lähde?
Oma maalaisjärki riittää tämän kertomaan 😁
Aiminkä? Että sähkö jäätyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vaatteita oikein ostan, että olo on mukava?
Mulla on pitkset ja villahousut farkkujen alla ja silti jäädyn. On pitkä toppatakki ja pipo ja kahdet sormikkaat päällekäin. Karvavuoriset talvilenkkarit.Mä ihan oikeasti palelen tuolla ulkona ja sisälläkin on jäätävän kylmä ilmastointi jolle en mitään voi.
Nytkin kipeä ja vilustunut olo kun ilmastonti puhaltaa kylmää ilmaa kämpän täyteen.
Yhtä kärsimystä tämä elämä.
Tuulenpitävä kerros puuttuu. Iholle merinovillaa, päälle thermolegginsit ja puseron päälle fleece. Toppahousut, kaulaliina. Kenkiin villasukat, sormikkaista toppakäsineet, päähän pipon alle kypärämyssy tai vaihdat karvalakkiin. Ja se pilkkihaalari on oikeasti kuin pukeutuisi talvimakuupussiin, parhautta.
Kokeilin kerran semmosia tuulihousuja.
Paksut farkut lämmittää enemmän.
Mulla oli alla pitkikset ja villahousut. Kun on sama farkkujen kanssa on lämpimämpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vaatteita oikein ostan, että olo on mukava?
Mulla on pitkset ja villahousut farkkujen alla ja silti jäädyn. On pitkä toppatakki ja pipo ja kahdet sormikkaat päällekäin. Karvavuoriset talvilenkkarit.Mä ihan oikeasti palelen tuolla ulkona ja sisälläkin on jäätävän kylmä ilmastointi jolle en mitään voi.
Nytkin kipeä ja vilustunut olo kun ilmastonti puhaltaa kylmää ilmaa kämpän täyteen.
Yhtä kärsimystä tämä elämä.
Tuulenpitävä kerros puuttuu. Iholle merinovillaa, päälle thermolegginsit ja puseron päälle fleece. Toppahousut, kaulaliina. Kenkiin villasukat, sormikkaista toppakäsineet, päähän pipon alle kypärämyssy tai vaihdat karvalakkiin. Ja se pilkkihaalari on oikeasti kuin pukeutuisi talvimakuupussiin, parhautta.
Kokeilin kerran semmosia tuulihousuja.
Paksut farkut lämmittää enemmän.
Mulla oli alla pitkikset ja villahousut. Kun on sama farkkujen kanssa on lämpimämpi.
Muttei tarpeeksi, jos palelee. Toppahousut farkkujen sijaan?
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen ulkomaalaisia vauvoja kaikki kirjoittajat ovat? Ihan normaali talvi.
N30
Missä käytöstapasi ovat? Hyväksyisit erilaiset mielipiteet. Suomalaisia tässä ollaan, kuten hyvin tiedetään. Vielä vähemmän mitään muuta, kuin aikuisia. Olisit voinut tuoda mielipiteesi esiin ilman turhaa kärjistelyä, ja se olisi ollut tälläin paremmin vastaanotettavissa ja miellyttävämpi lukea :)
N30
Varsinkin etelässä on ollut niin paljon lämpimiä talvia viimeaikoina niin ihmiset eivät varmasti ole vittineet panostaa kunnon talvivatteisiin
Ei siitä mihinkään pääse. Kylmä on inhottavaa. Pitää vain olla mahdollisimman paljon sisällä näillä pakkasilla.
Ihanaa, kun on pakkasta ja lunta. Pääsee luistelemaan ulkojäille ja hiihtämään. Niin parasta. Pukeudun talvikamppeisiin ja on hyvä.
Talvessa ärsyttää eniten liukkaus. Etenkin musta jää. Olen jo yhden kerran kaatunut ja telonut jalkani niin pahasti avohaavalla, etten pysty pitämään varrellisia talvisaappaita vaan nastalenkkareita, jotka ovat epäkäytännölliset sisätiloissa.
Ns.mustina talvina olen juossut ympäri vuoden ulkona ja se on ollut ihanaa. Nyt kun jalka paranee, ei kovilla pakkasilla juoksu nappaa pakkasella ja kovassa viimassa. Hiihtämistä en harrasta. Siinäkin onnistuin kaatumaan epätasaisella alustalla.
Vihaan talvea. Joka vuosi enemmän.
Ei hätää, pakkaset loppuu 16.12 joten saadaan musta ja märkä joulu.